عطر و ادکلن

معرفی بهترین عطر و ادکلن شیرین مردانه

آنچه در این مطلب می‌خوانید

همه مردان دوست دارند چه با نحوه لباس پوشیدن و چه با بوی عطرشان، در همان اولین دیدار تاثیرگذار و جذاب به نظر برسند. عطر و ادکلن می‌تواند به هر انسانی کمک کند جایگاه بسیار ویژه‌ای در ذهن مخاطب برجای بگذارد. این که چه عطری را انتخاب کنید، بسته به سلیقه و حسی است که از رایحه آن می‌گیرید؛ ولی در کل برخی از عطرها هم وجود دارند که طی نظرسنجی‌ها جزو بهترین ادکلن شیرین مردانه قرار می‌گیرند.

اگر نگران این هستید که در قرار ملاقات آینده خود چه عطری را انتخاب کنید یا نمی‌دانید برای مرد زندگی خود چه عطری خریداری کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در اینجا ما چندین عطر فوق العاده با رایحه‌های گرم و شیرین را به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای خرید بعدی خود از آن‌ها کمک بگیرید.

بهترین عطرهای مردانه گرم و شیرین

ادکلن شیرین مردانه می‌تواند شخصیت دوستانه و شیرین شما را به بقیه معرفی کند و شما را خودمانی‌تر جلوه دهد. بودن در کنار جمعی از دوستان یا رفتن به قرار ملاقات برای اولین بار بهترین زمان برای استفاده از این عطرها است.

قبل از سال 2008، عطرهای شیرین مردانه بیش از یک دهه به عنوان یکی از محبوب‌ترین ترندها، بین مردم شناخته شده بودند. این خانواده عطرهای شیرین رایحه شرقی/چوبی با وانیل، تنباکو و سایر نت‌های شیرین و تند در ماه‌های سرد سال مورد توجه بسیاری از مردان قرار می‌گیرد. در ادامه به معرفی بهترین عطرهای مردانه با رایحه گرم و شیرین می‌پردازیم:

عطر و ادکلن گرم و شیرین مردانه

1ـ ادو تویلت بطری هوگو باس باس

این ادکلن ترکیبی ظرافت و سبک بوده که با در نظر گرفتن تمام روحیات یک مرد مدرن طراحی شده است. رایحه‌ای جذاب با نت‌های تازه و حسی، تمایز، پیچیدگی و شادی خالص را به نمایش می‌گذارد. بوی تازه و میوه‌ای با نت‌های میانی گرم گل‌های شمعدانی با رایحه میخک همراه می‌شود. نت پایه کاملا مردانه و هارمونی از چوب صندل، سدر و وتیور است.

رایحه این ادوتویلت گرم و چوبی است که بیشتر تحت عنوان رایحه پای سیب نیز شناخته می‌شود.  اگر فرصتی پیدا کردید، بهتر است عطر ادوپرفیوم Boss Bottled Intense را نیز امتحان کنید، زیرا رایحه گرم و شیرین آن بسیار تحسین برانگیز است.

2ـ عطر جوپ هوم Joop homme

هوم دارای رایحه‌ای شرقی با نت‌های ابتدایی از مرکبات تازه مانند ماندارین، لیمو، ترنج و شکوفه پرتقال است. نت‌های میانی این ادکلن گرم و شیرین مردانه گل‌هایی خوشبو مانند یاس، زنبق دره، هلیوتروپ و دارچین را نشان می‌دهد. نت‌های پایه آن به طرز عجیب و غریبی  شیرین و چوبی هستند. رایحه‌هایی مانند وانیل، دانه تونکا، نعناع هندی و چوب صندل را می‌توان در آن حس کرد.

عطر هوم اولین ادکلن شیرین مردانه در جهان است. ترکیب دارچین و وانیل همراه با یک هلیوتروپ عالی سبب به وجود آمدن بوی شیرین پنبه‌ای آن شده‌اند. در استفاده از این عطر مراقب اسپری‌ها باشید زیرا ممکن است بوی آن کل اتاق را پر کند.

3ـ ادکلن دیور فارنهایت Dior – Fahrenheit

این عطر برای مردانی که عاشق آزادی هستند بسیار مناسب است؛ زیرا نت‌های تازه ماندارین سیسیلی و ترکیب شگفت‌انگیز چوب و چرم مردانه با آکورد بی‌سابقه بنفش هارمونی خاصی را ایجاد می‌کند. عطر دایور فارنهایت عطر کلاسیک بوده که با وجود مدرنیزه شدن دنیا هنوز هم جز بهترین عطرهای گرم و شیرین مردانه است.

4- عطرمردانه شیرین اروس ورساچه

یکی دیگر از عطرهای مردانه شیرین که بسیار مورد پسند آقایان قرار گرفته است عطر ورساچه اروس مردانه است. این ادو پرفیوم که در سال 2012 توسط شرکت ورساچه معرفی شده دارای طبعی معتدل و شیرین است. این عطر مردانه پرطرفدار را در فصل تابستان می‌توانید استفاده کنید و از رایحه خاص و خنک این عطر مردانه لذت ببرید. ورساچه اروس توسط عطار معروف اورلین گیشارد خلق شده و او آن را در گروه بویایی معطر فوژه قرار داده است.

معرفی عطر آمواج رفلکشن مردانه؛ عطر شایسته‌ی پادشاهان
خواندن مطلب

این ادو پرفیوم می‌تواند مناسب مدیران و آقایانی باشد که در جلسات مهم کاری شرکت می‌کنند. ماندگاری و پخش بوی این عطر مردانه ورساچه بسیار بالا و زیاد است. اگر بخواهیم نت‌های استفاده شده در این رایحه را به شما عزیزان معرفی کنیم باید بگوویم، اورلین گیشاردر نت‌های اولیه این ادو پرفیوم از لیموترش و نعناع استفاده کرده که با اولین اسپری از این ادو پرفیوم می‌توانید آن را استشمام کنید. در نت‌های میانی هم از ترکیباتی مثل دانه تونکا و گل شمعدانی استفاده شده که جذابیت آن را چند برابر می‌کند. همینطور در نت‌های پایه این عطر هم از عناصری مانند وانیل، سدر و خزه استفاده شده است که حس شیرینی را به شما می‌دهد.

 ادکلن شیرین مردانه

5ـ ادو پرفیوم تام فورد آمبره TOM FORD – Ombre

نت پایه این عطر چرم است و زدن آن حسی مانند لمس چرم سیاه غنی، بافتی با نعناع هندی و وتیور اعتیاد آور را تداعی کرده که مانند پوست دوم، بدن شما را خواهد پوشاند. رایحه‌های گل‌های سامباک یاسمن زیبا و بیابانی وحشی در کنار لایه‌های کهربا و خزه سنگی و ماسه‌ای ترکیب شگفت انگیزی را خلق می‌کند.

به گفته تام فورد: «چرم آمبره عطری عمیق است که حس لمس چرم را به شما می‌بخشد. این باعث می شود فرد احساس متفاوت، زیبا و دلخواه داشته باشد.»

تمشک، چرم جیر، هل و عنبر ترکیب غالب عطر تام فورد آمبره هستند و عطر آن تا روزها روی پوست شما ماندگار خواهد بود. رایحه گرم و شیرین این عطر آن را برای فصول سرد سال مناسب می‌کند.

6ـ عطر پاکو روبان ایکس اس paco rabanne – Pure Xs

Pure Xs Paco Robanne by perfume travel یک رایحه گلی، چوبی و شرقی است. دارچین، وانیل و نت‌های شیرین آن به خوبی با هم ترکیب شده و رایحه‌ای بی نظیر ایجاد می‌کنند. این عطر فوق العاده است و در تمام طول روز دوام می آورد. علاوه بر این‌ها بطری زرق و برق‌دار آن می‌تواند به کمد شما جلوه خاصی ببخشد. این عطر برای یک شب یا یک موقعیت خاص عالی است.

اولین رایحه‌ای که از این عطر به مشام شما می‌رسد نت‌های ابتدایی فلفل و ترنج است. بعد از چند ساعت، نت‌های میانی گاردنیا، شیر و گل رز را حس می‌کنید. سپس رایحه نت‌های پایانی مشک، چوب صندل و زنبق را به دنبال خواهد داشت. این ترکیبات بوی گرم و شیرین عطر مردانه را به نمایش خواهند گذاشت که می‌توانند هر شامه‌ای را اسیر خود کنند.

7ـ عطر کارنر بارسلونا ال بورن El Born Carner Barcelona

ال بورن کارنر بارسلونا عطری است که ماهیت شهری را نام آن را به دوش می‌کشد، الهام گرفته است. نت‌های ابتدایی آن، یعنی درست همان چیزی که به محض زدن عطر استشمام می‌کنید، لیمو سیسیلی، ترنج و عسل هستند. نت‌ میانی ترکیبی از انجیر، هلیوتروپ، بنزوئین و یاسمین و نت‌ ‌پایانی نیز وانیل ماداگاسکار، بلسان پرو، چوب صندل استرالیایی و مشک است. ترکیب تمام این نت‌ها با هم رایحه‌ای گلی و شیرین را به ارمغان می‌آورد که برای روزهای بهار و تابستان عالی است.

8ـ ادکلن شیرین مردانه دارج پور هوم مردانه رصاصی Dareej Homme Rasasi

Dareej Homme عطری است رایحه تند در عین حال شیرین دارد. نت‌های ابتدایی آن شامل رایحه‌ زیره و هل که سبب بوی تند آن می‌شوند. در حالی که رایحه ریشه‌های گل رز و زنبق بوی شیرین این عطر را می‌سازند. نت‌های پایه وانیل و دانه تونکا هستند. سیلاژ و ماندگاری این عطر بسیار عالی است و برای کسانی که می‌خواهند برای مدت طولانی از آن استفاده کنند عالی است.

9- آزارو وانتد AZZARO – Wanted

یکی دیگر از عطرهای مردانه‌ای که در دسته عطرهای شیرین قرار گرفته ادو پرفیوم وانتد از برند آزارو است. این عطر که یکی از بهترین ادکلن‌های مردانه است در سال 2016 به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه شد. این عطر مردانه که دارای طبعی معتدل است توسط یکی از بهترین عطاران فرانسوی فابریس پلگرین خلق شده است. این عطر مردانه که تا به امروز یه عنوان بهترین عطر شیرین مردانه شناخته شده است می‌تواند همراه خوبی برای شما در فصل تابستان و بهار باشد. این عطر در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار گرفته و دارای ماندگاری بسیار زیادی است.

اگر در انتخاب عطر مردانه شیرین خود تردید دارید این ادکلن می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در نت‌های اولیه این عطر خوشبو مردانه می‌توانید رایحه تازه لیموترش را در کنار بوی تند زنجبیل حس کنید. در نت‌های میانی و قلبی این عطر هم رایحه هل و دانه سرو کوهی به مشام می‌رسد که خاص بودن این عطر را اثبات می‌کند. نت‌های پایه و اصلی این عطر هم از دانه تونکا و خس خس تشکیل شده است که تاثیر زیادی در ماندگاری و پخشبو این عطر دارد.

10ـ Jean Paul Gaultier – Le Male Le Parfum Eau De Parfum

Le Male Le Parfum با رایحه‌های تازه هل و اسطوخودوس آغاز می‌شود و به سرعت با بوی شیرین و گرم وانیل و زنبق همراه می‌شود. نت‌های پایانی آن نیز مشک چوب است. ترکیب تمام این رایحه‌ها با هم بویی گرم و شیرین به آن می‌بخشد که آن را به یکی از بهترین ادکلن شیرین مردانه تبدیل کرده است.

10 عطر محبوب دهه 80 میلادی؛ عطرهای دهه 80
خواندن مطلب
Jean Paul Gaultier

11ـ عطر رویال کراون سلطان Sultan Royal Crown

Sultan Royal Crown یا همان عطر تاج سلطنتی سلطان، برای پادشاه زندگی شما بسیار مناسب بوده رایحه‌ای خاص و چوبی با طبعی شیرین است اولین رایحه‌ای که از این عطر به مشام شما می‌رسد وانیل، خرما، سدر و پرتقال است. پس از آن می‌توانید بوی یاسمین، گل رز و زنبق دره را حس کنید. در آخر بوی فوق العاده چوب صندل و زعفران است که بر روی پوست و لباس شما باقی می‌ماند. در مجموع، این عطر بسیار متعادل و دلپذیر است. برای هر مناسبتی، روز یا شب، عالی خواهد بود.

12ـ ادو پرفیوم آرامیس کلاسیک aramis – Aramis for Men

عطر ادکلن آرامیس کلاسیک یک ادکلن شیرین مردانه است. رایحه‌ای از مشک با پایه نارگیل دارد و  برای هر مردی که می‌خواهد اعتماد به نفس و مردانگی خود ا نشان دهد، عالی است. بوی قوی است اما تسلیم کننده نیست و در تمام طول روز ماندگار است. آرامیس یک عطر کلاسیک است که هرگز از مد نمی‌افتد.

13ـ ادکلن کرید اونتوس Aventus by Creed

Aventus یک عطر شیک و مجلسی است که برای مناسبت‌های خاص یک گزینه عالی به شمار می‌رود. نت‌ ابتدایی این عطر ترنج، توت سیاه و سیب و نت میانی سوزن کاج، یاسمن و رز است. نت‌های پایانی آن نیز ترکیبی بی نظیر از عنبر، مشک و وانیل هستند. این عطر ماندگاری بالایی دارد و برای مجالس و مهمانی‌ها عالی است.

14ـ ادکلن لنکم Balafre by Lancome

اگر به دنبال عطری با رایحه شیک و ماندگار هستید، Balafre by Lancome یک گزینه عالی برای شما است. این عطر بی نظیر شامل نت‌های پایانی خزه بلوط و عنبر، نت‌های میانی گل شمعدانی و رزماری و نت‌های ابتدایی بابونه و اسطوخودوس است. نتیجه آن یک ادکلن شیرین مردانه است که برای مناسبت‌های خاص یا هر زمانی که می‌خواهید احساس اعتماد به نفس خود را به رخ اطرافیان بکشید، مناسب است.

15- عطر کازاموراتی زرجوف 1888

برند کازاموراتی با رونمایی از عطر خوشبو و خاص 1888 توانست انقلابی عظیم در دنیای عطر و ادکلن برپا کند. این عطر ایتالیایی که در سال 2013 در کشور ایتالیا رونمایی شد دارای طبعی گرم و شیرین است که می‌تواند حس و حال خوبی را در فصل زمستان در شما زنده کند. این ادو پرفیوم پرطرفدار لوکس با رایحه بی‌نظیری که دارد یکی از بهترین عطرهای مردانه است. عطاران و سازندگان این عطر در نت‌های اولیه آن از گل صدتومانی، فلفل، زعفران و گشنیز استفاده کرده‌اند.

در نت‌های میانی هم می‌توانید رایحه ترکیباتی مثل بهار نارنج و گل یلانگ یلانگ را استشمام کنید. نت‌های پایه این ادو پرفیوم جذاب هم از کهربا، نعناع هندی، چوب صندل ودرخت قان استفاده شده است. با توجه به ترکیباتی که در این رایحه استفاده شده می‌توان فهمید که این ادو پرفیوم در گروه بویایی شرقی گلی قرار گرفته است.

16ـ تد لاپیدوس آلتامیر Altamir by Ted Lapidus

اگر شخصیتی پیچیده و جذاب دارید به دنبال عطری جز Altamir اثر تد لاپیدوس نباشید. این عطر کلاسیک از سال ۲۰۰۷ تولید شد و از همان زمان نیز محبوبیت خود را حفظ کرده است. رایحه شیرین و گرم آن از ترکیب دانه‌های تونکا، عنبر و مشک گرفته شده و برای آب و هوای پاییز و زمستان عالی است.

عطرهای گرم و شیرین مردانه

17ـ کارتیر دکلریشن دن سویر اینتنس Declaration D’un Soir Intense by Cartier

Declaration D’un Soir Intense توسط Cartier ارائه شده و دارای رایحه ای عالی است که نت‌های فلفل، جوز هندی و چوب صندل را در خود دارد. بوی مطبوع گل رز به آن رایحه‌ای می‌بخشد که برای یک قرارملاقات عصرانه می‌تواند گزینه خاصی باشد.

18ـ ادکلن فاکون ابل مردانه Faconnable by Faconnable

شرکت فاکونیبل در سال ۱۹۴۴ تاسیس شد و از همان زمان به ساخت عطرهایی با ماندگاری بالا شهرت داشت. این مدا منحصر به فرد آن دارای رایحه گرم و شیرین عطر مردانه است که راه خود را با رایحه‌های نعناع و پرتقال به قلب مخاطب باز می‌کند. این رایحه‌ها جای خود را به گل رز و یاس می‌دهند و سپس بوی خوش مشک ملایم روی پوست شما باقی می‌ماند. تمام این‌ها ادکلن فاکونیبل را برای هر موقعیتی مناسب می‌کند.

19ـ آلفرد دانهیل آیکون ابسولوت dunhill – Dunhill Icon Absolute

برند معروف و شناخته شده دانهیل در سال 2015 با رونمایی از ادکلن مردانه ابسولوت توجه خیلی از مردم را  به سمت خود جلب کرد. دانهیل ابسولوت یکی از حبوب‌ترین عطرهای شیرین مردانه است. ترکیبات خاصی که برای خلق این عطر استفاده شده بسیار خاص و بی‌نظیر است. سازندگان انگلیسی این عطر را در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار گرفته که باعث شده است طبعی گرم داشته باشد.

در نت‌های اولیه این عطر جذاب مردانه از ترنج و فلفل تشکیل شده است که با اولین اسپری از عطر می‌توانید آن را استشمام کنید. همینطور در نت‌های میانی دانهیل رایحه گل رز و یاس را در کنار زعفران استشمام می‌کنید. در نت‌های پایه و اصلی این عطر هم رایحه تند چرم و تنباکو را حس خواهید کرد. رایحه این عطر خاص در فصول سرد و زمستانی می‌تواند حس و حال متفاوتی را در شما زنده کند.

هرم بویایی چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

20ـ جکس بوگارت سیلور سنت JACQUES BOGART – Silver Scent

برند فرانسوی جکس بوگات با تولید عطر مردانه‌ای شیرین در سال 2006 توانست توجه بسیاری از مردم را در صنعت عطر و ادکلن جهان به سمت خود جلب کند. این عطر مردانه خوشبو دارای طبعی گرم و رایحه‌ای شیرین است. عطر سیلور سنت می‌تواند در جلسات و مهمانی‌های رسمی شما را همراهی کند و اعتماد بنفس و قدرت به شما بدهد. در نت‌های اولیه این ادو پرفیوم خوشبو می‌توانید رایحه تازه لیموترش را در کنار شکوفه‌های پرتقال استشمام کنید.

همینطور با قدم گذاشتن در قلب روایح این ادو پرفیوم رایحه دلنشین اسطوخودوس، هل، گشنیز و گل شمعدانی را می‌توانید حس کنید. بعد از آن که نت‌های میانی جای خود را به نت‌های پایه یا اصلی دادند رایحه ترش سرخالو را در کنار چوب درخت ساج می‌توانید استشمام کنید. ماندگاری و پخش بو این عطر جذاب مردانه بسیار بالا است و می‌توانید حس خوبی را در فصل پاییز به شما انتقال دهد.

21ـ والنتینو یومو (اومو) VALENTINO – Valentino Uomo

در سال 2014 اولیویه پولز پسر ژاک پولژ برای کمپانی والنتینو عطر مردانه شیرین یومو را خلق کرد. این عطر جذاب مردانه انقلابی در بازار عطر و ادکلن جهان بر پا کرد. یومو ولنتینو دارای طبعی گرم است که می‌تواند حس و حال خوبی را در زمستان‌ به شما هدیه دهد. این عطر ایتالیایی در گروه بویایی رایحه‌های چرمی قرار گرفته‌ است.

بهتر است کمی کمار هم در میان روایح خاص این ادو پرفیوم قدم بزنیم. با اولین اسپری اومو والنتینو می‌توانید رایحه تازه ترنج را به تنهایی حس کنید. بعد گذشت مدتی زمانی که نت‌های میانی عطر ظاهر می‌شود می‌توانید رایحه پر انرژی شکلات را در کنار فندق و قهوه حس کنید. همینطر زمانی که نت‌های پایه و اصلی عطر ظاهر می‌شوند بوی خوش سدر و چرم قابل استشمام است.

عطر شیرین مردانه

22ـ ایو سن لورن لهوم (ایوسان لارن ال هوم) Yves Saint Laurent L’Homme

برند ایو سن لورن یکی از معروف‌ترین و بهترین برندهای فرانسوی در هر زمینه‌ای است. در سال 2006 ایو سن لورن با رونمایی از این عطر مردانه شیرین و خنک توانست دل بسیاری از آقایان را به دست آورد. این عطر توسط سه عطار معروف فرانسوی طی دو سال زحمت بی وقفه تولید شده است. سازندگان این ادو پرفیوم آن را در گروه بویایی چوبی گلی مشکی قرار داده‌اند.

در نت‌های اولیه یا آغازین این عطر از ترنج و لیموترش در کنار زنجبیل استفاده شده است. همینطور در نت‌های میانی یا قلبی آن می‌توانید رایحه تازه و خنک ریحان را در کنار فلفل و برگ بنفشه حس کنید. بعد از آنکه نت‌های میانی جای خود را به نت‌های پایدار و ماندگار اصلی دادند رایحه تند تونکا را می‌توانید در کنار سدر حس کنید. این عطر می‌تواند همراه خوبی در فصول گرم تابستانی و بهار برای شما آقایان باشد.

23ـ ورساچه من VERSACE – Versace Man

در سال 2003 برند موفق ورساچه در کشور ایتالیا عطر خنک و شیرین ورساجه اوفرش را به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه کرد. این عطر که در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار گرفته است توسط دومیتیل برتیه یکی از بهترین عطاران ایتالیایی ساخته شده است. این عطر گرم و شیرین میذلنه می‌تواند همراه خوبی برای شما در فصل پاییز و زمستان باشد. گرمای بی‌نظیر این عطر می‌تواند در فصل زمستان حس و حال خوبی را در شما زنده کند.

در نت‌های اولیه این عطر می‌توانید رایحه ترنج و بهارنارنج را در کنار سنبل ختایی حس کنید. زمانی که از استشمام نت‌های اولیه این عطر ورساچه لذت بردید در نت‌های میانی رایحه هل و دارچین ترکیب بینظیری را در این عطر تولید می‌کنند. زمانی که نت‌های پایه این ادو پرفیوم ظاهر می‌شوند مجموعه‌ای از روایح تند را می‌توانید استشمام کنید. ترکیباتی مثل کهربا، لابدانیوم و تنباکو در نت‌های اصلی این عطر قرار گرفته‌اند.

24- عطر مردانه کاپتان بلک

کاپتان بلک یک عطر نوستالژی با رایحه‌ای خاص و شیرین است. این عطر مردانه جذاب که یکی از ادو پرفیوم‌های مورد علاقه پدران بوده دارای رایحه‌ای شبیه به بوی تنباکو است. این عطر با ترکیباتی دیگر مانند چوب و گیاهان شما را به یاد جنگل‌های باران خورده هم می‌اندازد. این ادکلن مردانه رایحه‌ای شیرین و گرم دارد که هر آقایی را مجذوب خود می‌کند. این عطر مردانه شیرین را در روزهای سرد زمستانی استفاده کنید واز رایحه بی‌نظیر آن لذت ببرید.

سخن آخر

ادکلن‌هایی که دارای رایحه گرم و شیرین هستند شخصیت قدرت‌مند آقایان را برجسته‌تر نشان‌ می‌دهند. رایحه‌های سنگینی مانند گرم و شیرین حس قدرت و اعتماد بنفس را در خانم‌ها و آقایان افزایش می‌دهد به همین دلیل است که عطرهای شیرین نسبت به ادکلن‌هایی که دارای طبع‌های دیگری بوده محبوب‌ترهستند. حیات پرفیوم در این مقاله سعی داشته است تا شما را با بهترین ادکلن‌های شیرین مردانه آشنا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا