عطر و ادکلن

تشخیص عطر مارلی هرود اورجینال از تقلبی

عطر مارلی هرود اورجینال یک ادکلن گرم با نت دارچین و تنباکواست که طرفداران بسیاری دارد. نمونه‌های فیک آن آنقدر زیاد هستند که حتی ایوان ژاکلین، مدیرعامل شرکت پرفیوم د مارلی (PARFUMS de MARLY) هم در این مورد هشدار داده است؛ بنابراین ما دست‌به‌کار شده‌ایم تا یک‌بار برای همیشه خیال خود و شما را راحت کنیم!

در این مقاله می‌خواهیم نمونهٔ اورجینال و فیک عطر پرفیوم دی مارلی هرود را با هم مقایسه کنیم.

برای این کار، قبل از هر چیز به یک نمونهٔ فیک نیاز داریم و با یک سرچ ساده، معلوم شد که هشدارهای جناب ایوان ژاکلین بیهوده نبوده است! می‌شود گفت در ازای هر وب‌سایتی که عطر اورجینال را ارائه می‌کند، حداقل ده وب‌سایت است که انواع مختلفی از نمونه‌های فیک را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 به‌هرحال ما هم یک نمونه از این وب‌سایت‌ها تهیه کرده‌ایم که فیک یا به قول بعضی از دوستان، های‌کپی ادکلن هرود پرفیوم د مارلی بود و چندان هم ارزان نبود!

حال این سؤال‌ها پیش می‌آید که ظاهرش چه شکلی است، چطور تولید شده و چه بویی می‌دهد؟

همچنین اگر به اصل بودن عطر مارلی هرود اورجینال که از قبل خریداری کرده‌اید شک دارید، می‌توانید از روی نکاتی که اینجا ذکر می‌کنیم، اورجینال بودن عطر خود را بسنجید و تأیید کنید.

برند پرفیوم د مارلی یک برند شناخته شده است که از سال‌ها پیش با آن آشنا هستیم، پس با عطرها، همچنین ظاهر شیشه‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد او کاملا آشنایی داریم.

بدون شک هرکسی Herod را امتحان کند، فورا عاشق بوی خاص و منحصربه‌فرد این عطر می‌شود، اما آیا این امکان وجود دارد که فقط از روی ظاهر، اصل یا فیک بودن عطر قابل تشخیص باشد؟

در ادامه شیشه‌ها و جعبه‌ها را مقایسه می‌کنیم و از نزدیک به شما نشان می‌دهیم، تا بتوانید به‌راحتی نمونه‌های فیک را از اورجینال تشخیص بدهید.

معرفی بهترین عطرهای عربی معروف
خواندن مطلب

تشخیص از روی شیشه

وقتی برای اولین بار نمونهٔ فیک را مشاهده کردیم، در نگاه اول به نظر می‌آمد که با نسخهٔ اورجینال فرقی ندارد. اما وقتی کنار نمونهٔ اصلی قرار گرفت، تازه متوجه شدیم که چقدر با هم فرق دارند. این عطرها به طور کلی، از نظر رنگ و جذابیت ظاهری، خیلی به هم شباهت دارند و اگر مواظب نباشید، ممکن است به‌راحتی فیک را به‌جای عطر مارلی هرود اورجینال خریداری کنید.

افرادی هستند که از همین وب‌سایت‌ها یک عطر فیک خریداری می‌کنند و بعد در صفحات مجازی معاوضه می‌کنند یا حتی به عنوان عطر آکبند می‌فروشند و از همین طریق، کلی سود می‌کنند. اما ما امیدواریم که بتوانیم اطلاعات کافی را در اختیارتان بگذاریم و از چنین کلاه برداری‌هایی جلوگیری کنیم.

قبل از اینکه عطرها را از نزدیک و با جزئیات کامل بررسی کنیم، لازم است چند تا نکته را متذکر شویم.

عطر مارلی هرود اورجینال

وقتی این عطر به دست ما رسید، در نگاه اول به نظر می‌آمد که رنگ آن دقیقاً مشابه نمونه اورجینال است و از نظر ویژگی‌ها، جذابیت‌های ظاهری هم با هرود فرقی ندارد. می‌شود گفت هیچ ویژگی بارزی ندارد که بلافاصله فیک بودن را افشا کند.

اما وقتی عطر مارلی هرود اورجینال را برداشتیم، یکی از تفاوت‌های بارزشان مشخص شد!

ادکلن هرود اصل خیلی سنگین‌تر بوده و این تفاوت وزنی بسیار محسوس است. در واقع عطر فیک، نه‌تنها سنگین نیست، بلکه کامل هم پر نشده و این یکی از چیزهایی بود که حسابی ما را شوکه کرد!

پس، چراغ‌قوهٔ گوشی را روشن کردیم سپس پشت شیشه‌ی عطر قرار دادیم و معلوم شد که سطح مایع داخل شیشه، دقیقا تا گردن اسب برجسته روی شیشه پر شده است.

یک تفاوت دیگر که خیلی هم شاخص و برجسته بود، این است که وقتی درِ عطر را باز می‌کنید، بلافاصله متوجه می‌شوید که درِ عطر اورجینال فوق العاده سنگین است، ولی درِ عطر فیک فقط چند گرم وزن دارد؛ به طوریکه می‌توانید از درِ عطر اورجینال به عنوان یک سلاح سرد استفاده کنید.

نکته‌ی اصلی اینجا است که درِ عطر اورجینال، از آلیاژ زاماک ساخته شده، بنابراین در مقایسه با درِ پلاستیکی و بی‌کیفیت نمونه‌ی فیک، خیلی سنگین‌تر است.

عطرهای طبیعی چیست و چرا گران هستند؟
خواندن مطلب

در نگاه اول هیچ تفاوتی دیده نمی‌شود و کاملاً یکسان به نظر می‌آید. رنگ هردو شیشه کاملاً یکی است و حالت نقره‌ای مانند دارد. به طور کلی می‌شود گفت هیچ تفاوت شاخصی بین دو شیشه وجود ندارد.

مورد بعدی که باید توجه کنید این است که اگر از بغل به آن‌ها نگاه کنید، در عطر اورجینال، یک خط واضح و برجسته وسط شیشه دیده می‌شود که در واقع محل اتصال دو قسمت جداگانهٔ شیشه است. اما در نمونهٔ فیک، این خط زیاد مشخص نیست.

تشخیص از روی جعبه PARFUMS de MARLY Herod:

مسئله‌ای که سریع توجه ما را به خود جلب می‌کند این است که از نظر رنگ‌بندی، جعبه فیک خیلی روشن‌تر بوده و تقریباً حالت برنزی دارد که با جعبه هرود اورجینال خیلی متفاوت است. البته زیر جعبه هم می‌تواند باعث اشتباه شما شود و فکر کنید عطری که خریداری کرده‌اید، اورجینال است.

اطلاعات درج شده پشت جعبه، دقیقاً مشابه نمونهٔ اورجینال است، اما کلمات به اندازهٔ نسخهٔ اصلی واضح و خوانا نیستند. حتی می‌شود گفت یک مقدار تار چاپ شده‌اند و اگر از نزدیک و بادقت به جعبه نگاه کنید، به‌راحتی این موضوع را متوجه می‌شوید.

خرید عطر پرفیوم د مارلی

تشخیص از بوی داخل جعبه

حال برویم سراغ داخل جعبه که برخلاف نمونهٔ اورجینال، یک بوی پلاستیکی ناخوشایند دارد؛

درست است که بوکردن داخل جعبه، روش متعارفی برای تشخیص اصل بودن عطر نیست، اما در این مورد به‌خصوص، بوی پلاستیکی کاملاً مشهود بوده و این چیزی است که در نمونهٔ عطر هرود (Herod) پرفیوم د مارلی اورجینال، به هیچ عنوان احساس نمی‌شود.

تشخیص هرود (HEROD) اصل از طریق جزئیات زیر شیشه

در عطر مارلی هرود اورجینال، سری ساخت به صورت عمودی زیر شیشه درج شده، اما در عطر فیک، این عدد به شکل افقی چاپ شده است.

تشخیص ادکلن هرود اصل از روی بوی عطر

یکی از مهم ترین مواردی که هنوز به آن نپرداخته‌ایم و باید حتماً بررسی شود بوی عطرها است.

زیباترین شیشه های عطر و ادکلن
خواندن مطلب

بدون شک افرادی هستند که دوست دارند بدانند نمونهٔ فیک از نظر بو و ماندگاری، تا چه حد به herod اورجینال شباهت دارد؛ آیا بوی آن دقیقا شبیه به هرود است؟ زیرا اگر تا حد زیادی به عطر اورجینال شبیه باشد، می‌توانیم همان نمونهٔ فیک را بخریم.

وقتی جعبه عطر فیک را باز کردید، یک پاف داخل جعبه بزنید تا بو را امتحان کنید. اگر یادتان باشد، قبلاً گفته بودیم که داخل جعبه یک بوی پلاستیکی مانند دارد که کاملاً مشهود است؛

اما به‌هرحال بعد از اینکه عطر را داخل جعبه اسپری کردید، متوجه می‌شوید که بوی آن تا حدودی شبیه عطر مارلی هرود اورجینال است و با اطمینان می‌شود گفت که اگر کاملاً با عطرهای پرفیوم دی مارلی آشنا باشید، با بوکردن این نمونهٔ فیک، می‌توانید به‌راحتی تشخیص بدهید که عطر اسپری شده نمونهٔ مشابهی از PARFUMS de MARLY Herod بوده؛ چون این عطر بوی بسیار شاخص و متمایزی دارد.

اما وقتی ادکلن هرود اصل رو اسپری کنید بلافاصله متوجه تفاوتشان می‌شوید و خیلی راحت می‌شود تشخیص داد که عطر اصلی بوی فوق‌العاده بهتر و قوی‌تری دارد.

نتیجه‌گیری

پس می‌شود نتیجه گرفت که با خریدن نمونه‌ی فیک، اولا یک شیشه عطر پر را خریداری نمی‌کنید.

دوما کیفیت خیلی پایینی دارد؛ درب شیشه پلاستیکی و از آلیاژ زاماک ساخته نشده است.

سوما، به احتمال بسیار قوی از مواد بی کیفیت ساخته شده و معلوم نیست کجا و چجوری تولید شده است.

هدف اصلی حیات پرفیوم این است که شما رو از این مسائل آگاه کند و به شما هشدار بدهد.

همچنین، این تنها عطر پرفیوم دی مارلی نیست که نمونه‌های فیک زیادی دارد.

در هر صورت تاکید حیات پرفیوم بر این است که همیشه محتاط باشید و اجازه ندهید کسی سرتان کلاه بگذارد و اگر می‌خواهید از اصالت عطرتان اطمینان داشته باشید، برای خرید عطر و ادکلن اصل به مراکز معتبر و یا سایت‌هایی مراجعه کنید که اطمینان کامل دارید.

ممنون از توجهتان، امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و برای نقد و بررسی‌های بیشتر، حتماً در آینده هم همراه ما باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا