آرایشیصورت

کامل ترین لیست انواع لوازم آرایشی

آنچه در این مطلب می‌خوانید

آیا هنگام تماشای ویدئوهای آرایشی در اینستاگرام و فیس‌بوک گیج می‌شوید و نام برخی از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی که توسط میک آپ آرتیست‌ها استفاده می‌شود را نمی‌دانید؟ اگر تعجب می‌کنید که چرا این همه محصولات روی صورت استفاده می‌شوند و هر کدام از آن‌ها واقعا چه کار می‌کنند، در این مقاله حیات پرفیوم فهرست جامعی از انواع محصولات آرایشی متفاوت موجود در بازار امروز و عملکرد هر یک از آن‌ها و اطلاعات کاملی از هر کدام را توضیح داده است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کامل ترین لیست انواع مختلف لوازم آرایش

انواع مختلف لوازم آرایشی صورت

محصولات و انواع لوازم آرایشی مختلفی وجود دارند که برای آرایش پوست صورت به کار میروند. این محصولات شامل: پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، پودر فیکس، بی بی کرم، رژ گونه، پودر یا کرم کانتور و اسپری فیکساتور هستند. در ادامه به کاربرد این محصولات آرایشی صورت که امروزه در بازار محبوب و موجود هستند نگاهی می‌اندازیم.

انواع مختلف لوازم آرایشی صورت

۱ـ پرایمر صورت

اولین محصول از انواع لوازم آرایشی که همه متخصصان آرایش توصیه می‌کنند قبل از هر چیزی روی پوست خود قرار دهید، پرایمر است. با کاهش اندازه منافذ سبب بهتر جلوه دادن لایه‌های بعدی آرایشی شده و با این کار صورت را برای آرایش آماده می‌کند. پرایمر پوست را برای استفاده کرم پودر آماده می‌کند و از برق افتادن صورت جلوگیری می‌کند.

پرایمر صورت

پرایمرهای جداگانه‌ای از انواع گوناگون لوازم آرایشی برای صورت، چشم‌ها و لب‌ها وجود دارد که به طور ویژه برای کاهش ظاهر خطوط و منافذ در این نواحی خاص طراحی شده‌اند. بسته به نوع پوست خود، می توانید به سراغ فرمول هایی بروید که به صورت ژل، کرم یا حتی پودر وجود دارد.

پرایمرهای فلوئیدی

این محصول نسل جدیدی ازانواع لوازم آرایشی است که بافتی سبک و مایع دارد. این نوع پرایمر پراکندگی بالایی دارد و از تراکم‌های غیر طبیعی پوست و اطراف چشم مخوصا در پوست‌های خشک جلوگیری می‌کند. آبرسانی این نوع پرایمر نسبت به انواع دیگر پرایمر بسیار بالا است. همچنین تیرگی‌ و لک‌های پوستی را ازبین می‌برد.

پرایمرهای فلوئیدی

پرایمر استیکی

این نوع پرایمر از انواع لوازم ارایشی به دلیل بافت سفت و جامدی که دارد می‌تواند منافذ پوست شما را بپوشاند و پوستی صاف و براقی را برای شما به جا بگذارد. این نوع پرایمر می‌تواند مناسب آرایش‌های سنگین باشد، چون دارای ماندگاری بالایی است و می‌تواند رضایت شما را بدست آورد. همچنین اگر پوستی چرم دارید می‌تواندی ماندگاری آرایش خود را با پرایمر استیکی چند برابر کنید.

سرم پرایمر

یکی از پرطرفدارترین پرایمرهایی که بسیاری از خانم‌ها به آن علاقه دارند پرایمر سرمی یا مایع است. استفاده از این نوع پرایمر باعث می‌شود که پوست شما کاملا صاف و شفاف شود، در نتیجه آرایش صورت شما جلوه زیباتری خواهد داشت. پرایمرهای مایع دارای خواص درمانی هم هستند که و به پیری زودرس پوست شما کمک می‌کند. به دلیل دارا بودن بافتی خاص سرم پرایمر راحت‌تر جذب پوست می‌شود و منافذ باز پوستتان را می‌بندد. در ساختار سرم پرایمر معمولا از روغن‌های درمانی مانند آرگان و انواع گل‌ها استفاده می‌شود که این امر به شفافیت و درخشندگی پوست خانم‌ها کمک می‌کند.

سرم پرایمر

پرایمر رنگی

پرایمر‌های رنگی ایرادات پوستی شما را اصلاح می‌کنند. این نوع پرایمر می‌تواند انتخاب خوبی برای رفع ایرادات پوستی شما باشد. پرایمر بنفش زردی پوست طبیعی شما را از بین می‌برد و باعث می‌شود پوستتان شادابی و نرمی خود را بدست آورد. اگر پوستی سبزه و روشن دارید  برای رفع زردی پوست از پرایمر رنگی بنفش استفاده کنید.

اگر پوستی دارید که هنگام استفاده از انواع لوازم آرایشی دائم جوش می‌زند یا جوش‌های سرسیاه پوستتان زیبایی آرایشتان را می‌گیرد از پرایمر طلایی استفاده کنید. پرایمر طلایی پوست شما را از پیری زود رس نجات می‌دهد و پوستتان را کلاژن‌سازی می‌کند. برخی از برند‌ها در فرمولاسیون پرایمر‌های طلایی از عنصر طلا یا ورقه‌های طلا استفاده می‌کنند چون طلا می‌تواند برای خانم‌ها جوانسازی کند.

پرایمر رنگی صورت

اگر پوستی خسته دارید از پرایمر صورتی استفاده کنید تا شادابی پوستتان جلوه زیبا‌تری به آرایشتان بدهد. این نوع پرایمر به دلیل داشتن رنگدانه‌های قرمز و نارنجی می‌تواند خستگی را از چهره شما بگیرد. پرایمر سبز مناسب کسانی است که پوستی قرمز دارد، این نوع پرایمر قرمزی پوست شما را می‌پوشاند و همینطور جوش‌های قرمز را از بین می‌برد. از این نوع پرایمر می‌توانید به عنوان یک زیر ساز آرایشی بی‌نقص استفاده کنید.

۲ـ کرم پودر

کرم پودر یک محصول بسیار محبوب از انواع لوازم آرایشی بوده که به صورت مایع، جامد، استیکی و پودر موجود است و پایه آرایش شما محسوب می‌شود. بلافاصله پس از استفاده از پرایمر می‌توانید کرم پودر را به صورت خود بزنید. وظیفه کرم پودر این است که پوستی یکنواخت و یکدست داشته باشید. به یاد داشته باشید، کرم پودر شما نباید روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ پوست اصلی شما باشد. این محصول برای تغییر رنگ پوست شما ساخته نشده است، بلکه فقط آن را تقویت و صاف می‌کند.

لیست لوازم ارایشی میکاپ

کرم پودر مایع

این نوع کرم پودر یکی از محبوب‌ترین انواع لوازم آرایشی موجود در بازار است. کرم پودرهای مایع به دلیل استفاده آسان و پوششی طبیعی می‌توانند انتخاب خوبی برای استفاده روزانه باشند. کرم پودر مایع بیشتر مناسب پوست‌های معمولی و خشک هستند ولی این محصول برای افرادی که پوستی چرب دارند هم به صورت بدون چربی یا oil free در بازار موجود است.

کرم پودر مایع

کرم پودر جامد

چندسالی می‌شود که کرم پودر جامد بسیار مورد علاقه خانم‌ها شده است. این نوع کرم پودر از انواع لوازم آرایشی به دلیل آن که بافتی سفت دارد به راحتی بر روی پوست محو می‌شود و می‌تواند مناسب خان‌های شاغل و مادران پر مشغله‌ای باشد که زمان کمی برای انجام آرایش دارند. کرم پودر جامد عملکردی شبیه به کانسیلر دارد و حتما برای محو کردن آن بر روی پوست باید از بیوتی بلندرها استفاده کنید.

کرم پودر استیکی

این نوع کرم پودر که از خانواده کرم‌پودرهای جامد است دارای بافتی سنگین است که به راحتی بر روی پوست پخش نمی‌شود. اگر پوستی دارید که دارای لک و جای جوش زیاد است می‌توانید از این نوع کرم‌ پودر در مهمانی‌ها استفاده کنید. لازم به ذکر است این مدل از انواع لوازم آرایشی استیکی به دلیل بافت خشکی که دارد برای پوست‌های خیلی خشک اصلا توصیه نمی‌شود.

کرم پودر استیکی

اگر در انواع لوازم آرایشی مورد نیاز خود به دنبال کرم پودری می‌گردید که دارای بافتی سبک و در عین حال پوشانندگی بالایی داشته باشد حتما از موس صورت استفاده کنید. این محصول آرایشی ترکیبی از کرم پودر و پنکک است که به راحتی بر روی پوست شما می‌خوابد و پوشانندگی خوبی هم دارد. موس صورت پوستتان را یک دست می‌کند و ماندگاری بالایی هم دارد.

۳ـ بی بی کرم

اگر تمایلی به استفاده روزانه از کرم پودر را ندارید، گزینه ساده‌تری به نام بی بی کرم وجود دارد. BB مخفف کرم «Blamish Bal» است. این کرم ترکیبی از محصولاتی مانند مرطوب کننده، پرایمر، ضد آفتاب، کرم پودر و حتی کانسیلر است و جزو مطمئن‌ترین انواع لوازم آرایشی است که می‌توان به جای هر یک از این محصولات استفاده کرد. BB CREAM که در ابتدا در آلمان اختراع شد، دیری نگذشت که تبدیل به یک محصول آرایشی پرکاربرد و پرطرفدار شد؛ زیرا بسیار سبک است و با پوشش‌دهی متوسط به راحتی می‌توان از آن به صورت روزمره استفاده کرد.

لیست انواع لوازم آرایش چشم
خواندن مطلب

بی بی کرم‌ها در چندین برند و چندین رنگ موجود هستند. این کرم‌ها همچنین اغلب حاوی ویتامین‌های ضروری برای پوست شما است که علاوه بر یکدست کردن رنگ صورت، کار تقویت پوست را نیز انجام می‌دهند.

۴ـ کانسیلر

کانسیلر کرم غلیظی از انواع لوازم آرایشی است که اغلب یک درجه از کرم پودر شما روشن‌تر است. اگر لک، کک و مک، لکه‌های روشن و تیره دارید، معمولا بعد از پرایمر و کرم پودر استفاده می‌شود. یک کانسیلر برای پوشاندن عیوب پوست و دور چشم بسیار مناسب است.

کانسیلر مایع

سعی کنید از بین انواع لوازم آرایشی، دو کانسیلر مختلف داشته باشید؛ یکی به رنگ سبز برای پنهان کردن و خنثی کردن لکه‌های قرمز روی صورت، دیگری کمی هلویی به طوری که تیرگی‌های شما به راحتی پوشانده شود.

کانسیلر مایع

این نوع کانسیلر به دلیل پوشش بالایی که دارد در بین خانم‌ها مخصوصا آرایشگر‌ها بسیار محبوب است. تنوع بالا رنگ این محصول آن را به یکی از بهترین لوازم‌های آرایشی مخصوص صورت تبدیل کرده است. کانسیلر مایع می‌تواند مناسب هر نوع پوستی باشد، البته توجه داشته باشید که این نوع کانسیلر را برای پوست‌های خیلی خشک استفاده نکنید. کانسیلر مایع به راحتی می‌تواند جوش‌ها و لک‌های صورت را بپوشاند و جلوه‌ای طبیعی به صورت شما بدهد. لازم به ذکر است که این محصول به دلیل کیفیت بالایی که نسبت به دیگر مدل‌های کانسیلر دارد صورت شما را کیکی نخواهد کرد.

خرید و قیمت انواع کانسیلر

کانسیلر اسیکی

کانسیلرهای استیکی به دیلی بافت نیمه جامدی که دارند به راحتی بر روی پوست شما اعمال می‌شود. این نوع کانسیلر دارای رنگدانه‌هایی با بافت کرمی است که پوشانندگی متوسط رو به بالایی دارد. بهتر است کانسیلر استیکی را به صورت خطی یا ضربه‌ای به قسمت‌های مورد نظر بزنید و آن را با نوک انگشت یا اسفنج و براش محو کنید. کانسیلر استیکی بیشتر مناسب پوست‌های خشک، نرمال و حساس است. برای خرید این نوع کانسیلر می‌توانید نمونه براق و مات را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید.

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی بیشتر برای گریم‌های سنگین و آرایش‌های غلیظ استفاده می‌شود. این نوع کانسیلر به دلیل بافتی که دارد به راحتی تمامی عیب وایرادهای صورت را می‌پوشاند، همچنین بهترین انتخاب برای افرادی است زیر چشم‌هایشان تیرگی بسیار زیادی دارند. کانسیلرهای کرمی به دلیل بافتی که دارد بر روی پوست میماند و امکان دارد پخش شوند، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است آن را با پودر فیکس تثبیت کنید.

کانسیلر زدن

کانسیلر پودری

کانسیلرهای پودری ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر انواع کانسیلر دارند. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این نوع کانسیلر براقی آرایش شما را از بین می‌برد و جلوه‌ای مات به پوستتان می‌بخشد. اگر پوستتان دارای چین و چروک زیادی است پیشنهاد می‌کنیم که از این نوع کانسیلر استفاده نکنید.

۵ـ پودر فیکس

حتی پس از استفاده سه محصول فوق، کار شما با پوست صورتتان تمام نمی‌شود. برای ثابت و فیکس کردن انواع لوازم آرایشی و محصولاتی که روی پوست خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید پودر فیکس را با یک براش پودر یا یک اسفنج روی صورت قرار دهید.

این محصول را برای نواحی مختلف صورت می‌توانید به کار ببرید. اما بهترین مکان برای آن زیر چشم است؛ چرا که کانسیلر و کرم پودر در آن ناحیه بیشتر از بقیه جاها در خطوط جمع می‌شود و به فیکس شدن نیاز دارد. این پودرها رطوبت اضافی پوست صورت را جذب کرده و به ثابت شدن محصولات آرایشی دیگر کمک می‌کند. به این کار بیک کردن یا فیکس کردن می‌گویند.

پودر فیکس‌های رنگی

پودر فیکس‌ها انواع مختلفی دارند، برخی از آنها دارای رنگدانه‌هایی هستند که به آرایش شما جلوه‌ای مخملی و طبیعی می‌دهند و از برق افتادن صورت شما جلوگیری می‌کنند. اگر قصد خرید پودر فیکس‌های رنگی را دارید دقت کنید که پودر فیکسی را انتخاب کنید که مناسب رنگ پوستتان باشد. پودر فیکس‌های رنگی را بهتر است در قسمت‌هایی که می‌خواهید رنگ پوست را حفط کند استفاده کنید. مثلا برای فیکس کردن آرایش اطراف چشمتان بهتر است از پودر فیکس روشن یا بی رنگ استفاده کنید.

پودر بیک یا پودر فیکس بی‌رنگ

در آرایش‌های حرفه‌ای بیشتر اوقات از پودر فیکس‌های بی‌رنگ برای تثبیت آرایش استفاده می‌کنند. این محصول آرایشی پودری رنگ، آرایش شما را تغییر نمی‌دهد و به صورت شما جلوه‌ای مخملی و مات می‌بخشد. این مدل از انواع لوازم آرایشی یکی از پرطرفدارترین‌ محصولات موجود در بازار است که می‌تواند زیبایی زیادی به آرایش شما ببخشد.

پنکک صورت

پنکک هم نوعی فیکس کننده صورت بوده که از پودر فشرده تشکیل شده است. پنکک‌ها پوشانندگی و کاور بیشتر نسبت به پودر فیکس دارند و می‌تواندد بدون نیاز به کرم‌پودر عیب‌های پوست شما را بپوشانند. با استفاده از این محصول پودری می‌توانید آرایشی تمیز و مات همراه با جلوه‌ای مخملی داشته باشید.

پودر فیکس

۶ـ رژ گونه

قدیمی‌ترین محصول از انواع لوازم آرایشی موجود، رژگونه است. این محصول در مصر باستان بسیار محبوب بود، جایی که هم مردان و هم زنان از آن استفاده می‌کردند. رژگونه در ابتدا، از طیف وسیعی از رنگدانه‌های قرمز طبیعی ساخته می‌شد، از توت فرنگی گرفته تا آب سبزیجات و اخرای له شده. پس از قرون وسطی، استفاده از رژگونه امری غیراخلاقی بود. اما به محض اینکه ملکه الیزابت اول از آن استفاده کرد، مجددا توسط مردم مورد پذیرش قرار گرفت. در حال حاضر، رژگونه به یکی از لوازم آرایشی ضروری برای عاشقان آرایش تبدیل شده و هر چهره‌ای بدون آن ناقص است. امروزه رژگونه ها در سرتاسر جهان بدون هیچ گونه معانی منفی استفاده می‌شوند.

انواع لوازم آرایشی دخترانه

رژگونه ژلی

این نوع رژگونه معمولا مناسب دختر خانم‌های جوان که پوستی شفاف دارند است. رژگونه ژلی از بین انواع لوازم آرایشی دارای بافتی نرم و ژلی است که می‌تواند گونه‌های شما را برجسته و شاداب نشان دهد. اگر پوستی چرب و خشک دارید می‌توانید از این نوع رژگونه استفاده کنید و از جلوه بی‌نظیر آن لذت ببرید.

رژگونه‌های ژلی معمولا در رنگ‌های روشن یا نود تولید می‌شوند، پس اگر پوستی تیره دارید از این نوع رژگونه‌ها استفاده نکنید. رژگونه ژلی را نمی‌توانید با براش‌های مویی بر روی گونه خود بزنید باید حتما برای پخش آنها از انگشتتان استفاده کنید و با ضربه زدن آن را پخش کنید.

رژگونه‌های پودری

رژگونه‌های پودری همان رژگونه‌های معمولی هستند که همیشه استفاده می‌کنیم. این نوع رژگونه از انواع لوازم آرایشی به دلیل تنوع در رنگ و همینطور ماندگاری بالا یکی از محبوب‌ترین رژگونه‌های موجود در بازار هستند. این محصول را بهتر است با براش‌های نرم مویی بر روی گونه‌های خود بزنید تا بتوانید جلوه‌ای زیباتر به آرایش خود بدهید.

رژگونه‌های پودری

ترکیبات و بافت رژگونه‌های پودری بسیار سبک و ساده است که می‌تواند انتخاب خوبی برای استفاده روزانه باشد. بهتر است هنگام استفاده از این نوع رژگونه زمانی که براش خود را به پودر آغشته کردید با یک ضربه ملایم پودر اضافی را از براش بگیرد تا گونه‌هایتان پر رنگ و گلی نشود.

رژگونه‌ استیکی

یکی از جدید‌ترین نمونه از انواع لوازم آرایشی که اخیرا بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد رژگونه‌های استیکی هستند. استفاده از این نوع محصول بسیار جذاب و جالب است. برای استفاده از این نوع رژگونه بهتر است در زمان آرایش، بعد از استفاده از کرم پودر آن را به گونه‌های خود بکشید و با ضربه انگشتانتان آن را پخش کنید. بافت نرم و لراق این نوع رژگونه آرایشتان را شاداب‌تر می‌کند.

رژگونه کرمی

این نوع رژگونه از انواع لوازم آرایشی دارای روغن و عصاره‌های گیاهی است که باعث می‌شود رطوبت و شادابی پوست به صورتتان برگردد. اگر پوستی چرب دارید از این محصول استفاده نکنید رطوبت بالای این محصول صورتتان را چرب‌تر جلوه می‌دهد.

رژگونه کرمی

ماندگاری رژگونه‌های کرمی مانند رژگونه‌های پودری بالا نیست و بعد از ۴ ساعت پاک می‌شود. این رژگونه‌ها به ظاهر شما جلوه‌ای طبیعی و شاداب می‌دهد. رژگونه کرمی فقط مناسب پوست‌ّای خشک و معمولی است.

رژگونه مایع

این نوع محصول آرایشی به دلیل غلظتی که دارد رنگ زیادی به گونه‌های شما می‌دهد، بهتر است در هنگام استفاده بسیار دقت کنید و حتما بعد از زدن رژگونه مایع از پودر بیک برای فیکس دکردن آن استفاده کنید. این نوع رژگونه منافذ را می‌پوشاند، بهتر است بعد از شستشوی صورتتان از تونر استفاده کند تا منافذ پوستتان به خوبی تمیز شود. رژگونه مایع را یا با دستتان پخش کنید یا می‌توانید به وسیله براش سفت آن را بر روی گونه‌های خود اعمال کنید.

آموزش و مراحل کامل آرایش صورت
خواندن مطلب

۷ـ کانتور صورت

اگر به تازگی آرایش کردن را شروع کرده‌اید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا میکاپ آرتیست‌ها قبل از اینکه محصولات مختلف روی پوست را با اسفنج آرایشی ترکیب کنند، با انواع لوازم آرایشی خط‌های تیره و روشن با الگوهای عجیب و غریب روی فرد می‌کشند. به این کار روش کانتورینگ (contouring) می‌گویند.

پودر یا کرم کانتور صورت

در ابتدا، کانتورینگ توسط گروه‌های خاصی از جامعه و برای شکل دادن به صورت با افزودن سایه‌ها و هایلایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. در چند سال گذشته، صنعت اصلی آرایش شروع به استفاده از کانتورینگ کرده است و اکنون همه می‌توانند با استفاده از انواع لوازم آرایشی، صورتی زاویه دار داشته باشند.

کانتور مایع

این مدل کانتور به دلیل بافت کرمی و خاصی که دارد باعث می‌شود آرایشی درشان و زیبایی داشته باشید. هینطور با استفاده از کانتور مایع می‌توانید گونه‌های خود را برجسته‌تر جلوه دهید، همینطور می‌توانید با زاویه دادن به صورت خود یک آرایش جذاب و جدید را تجربه کنید. این مدل کانتور را آرایشگرها و افراد حرفه‌ای برای زیباترنشان دادن اجزای صورت استفاده می‌کنند.

کانتور پودری

این مدل کانتور دارای بافتی پودری و فشرده است که بیشتر اوقات به شکل پالت و چند رنگ تولید می‌شود. کانتورهای پودری را بیشتر می‌توانید روزانه استفاده کنید چون بافتی نسبتا سبک دارند و روی پوست پخش می‌شود. با استفاده از کانتورهای پودری می‌تونید گونه‌هایی برجسته و آرایشی خاص را برای خود انجامم دهید.

۸ـ هایلایتر

هایلایتر وسیله‌ای بسیار پرطرفدار از انواع لوازم آرایشی است که به تازگی توسط میک آپ آرتیست‌ها و تمام بانوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه این محصول این است که سرابی از درخشندگی روی پوست ایجاد کند و معمولا به برجسته‌ترین نقاط صورت مانند گونه‌ها، نوک بینی و حتی اطراف مجاری اشک زده می‌شود. با استفاده از آن روی کمان لب‌های خود، آن‌ها را برجسته‌تر نشان دهید.

هایلایتر صورت

استفاده از هایلایتر تجربه بسیار هیجان انگیزی است؛ زیرا موجب می‌شود پوست طوری به نظر برسد که انگار در حال درخشش است. این محصول به صورت پودری و مایع موجود است. هایلایتر پودری را فقط می‌توان روی آرایش شما اعمال کرد، در حالی که هایلایتر مایع را می‌توان در زیر کرم پودر نیز استفاده کرد تا ظاهر درخشان‌تری به پوست شما بدهد.

هایلایتر جامد یا پودری

یکی از کاربردی‌ترین انواع لوازم آرایشی که به آرایش شما درخشندگی و جلوه زیبایی می‌دهد هایلایتر است. هایلایتر جامد اولین نوع از این محصول آرایشی براق است. هایلایترهای پودری را با براش‌های باریک و سفت بر روی برجستگی گونه می‌زنند تا برقی خاص و زیبا بر روی آرایش صورت بیافتد.ماندگاری هایلایتر پودری بسیار بالا نیست و بعد از ۳ تا ۴ ساعت از بین می‌رود. تنوع هایلایترهای جامد بسیار بالا است و برای هر رنگ و نوع پوستی مناسب است.

هیلایتر جامد یا پودری

هایلایتر مایع

این نوع هایلایتر به دلیل بافت زیبا و سبکی که دارد جلوه و براقی زیادی به گونه‌های شما نمی‌دهد. هایلایترهای مایع شبیه به رژ لب‌های مایع هستند و آن را باید به وسیله براش خود به صورت نقطه‌ای بر روی برجستگی گونه بزنید و با نوک انگشتان خود آن را پخش کنید. این نوع هایلایتر به دلیل ماندگاری بالایی که دارد بیشتر مورد استفاده آرایشگران حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

هایلایتر مایع صورت

هایلایتر استیکی

این محصول مانند رژگونه‌های استیکی دارای بافتی سنگین است. ماندگاری بالای این نوع هایلایتر به آن محبوبیتی زیاد بخشیده است. هایلایتر استیکی هم بهتر است با انگشت استفاده شود و بر روی گونه اعمال شود. درخشندگی این محصول از انواع لوازم آرایشی به صورت جلوه‌ای زیبا و شاداب می‌بخشد.

لازم به ذکر است که امکان دارد در اولین استفاده از این محصول حس خوبی نداشته باشید چون هایلایتر استیکی بافتی چسبنده دارد که بعد از پخش شدن آن حالت از بین می‌رود.

۹ـ اسپری فیکساتور

بعد از اینکه میکاپ خود را به دقت با انواع لوازم آرایشی انجام دادید و هر کدام از محصولات را به بهترین نحو استفاده کردید، چگونه می‌توان مطمئن شد که آرایش شما در طول روز ماندگاری دارد و هنگام لمس کردن از بین نمی‌رود؟ با اسپری فیکساتور این امر ممکن می‌شود. یک اسپری فیکساتور اساسا یک لایه رویی برای آرایش شما محسوب می‌شود که آن را در تمام طول روز تازه نگه داشته و نیاز به تجدید آرایش را کاهش می‌دهد.

لیست لوازم آرایشی ضروری

لیست لوازم آرایشی مناسب چشم

چشم‌ها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و شادابی بیشتر صورت شما دارند و تنها با انجام کمی آرایش می‌توانید تغییر چشم گیری در چهره خود ایجاد کنید. از انواع لوازم آرایشی که برای چشم‌ها استفاده می‌شود می‌توان به انواع خط چشم، مداد چشم، ریمل یا ماسکارا، سایه و پرایمر چشم اشاره کرد.

لیست لوازم آرایشی مناسب چشم

بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها پیشنهاد می‌کنند که آرایش چشم باید بلافاصله بعد از پرایمر و درست قبل از هر آرایش دیگری انجام شود تا اشتباهاتی که انجام می‌شود بدون آسیب به کرم پودر و لایه‌های آرایشی روی پوست، پوشانده شوند.

سایه چشم

سایه چشم همانند ریمل، در ابتدا از سرمه ساخته می‌شد. این محصول از انواع لوازم آرایشی است که در مصر باستان برای زینت دادن چشم‌ها بین بانوان استفاده می‌شده است. امروزه به جز رنگ مشکی در پودرهای فشرده، رنگدانه‌های متنوعی موجود هستند که می توانند برای ایجاد هر نوع آرایشی از دودی گرفته تا چشم گربه ای و بسیاری موارد دیگر استفاده شوند. به جای رنگ‌های ماتی که در دهه ۸۰ رایج بود، امروزه سایه‌های پر زرق و برق محبوب‌تر شده‌اند.

سایه چشم

خط چشم

خط چشم‌ها یکی از انواع لوازم آرایشی بوده که انواع مختلفی دارد؛ برخی از آن‌ها مایع، برخی ژله‌ای و حتی مدادی هستند که استفاده از هر کدام به مهارت خاصی نیاز دارد. داشتن فرچه‌ای با موهای بلند، کشیدن خط چشم مایع را کمی سخت می‌کند. به همین دلیل بیشتر آرایشگران به سراغ خط چشم‌های ژلی می‌روند که دارای نوک برس کوچکی است.

استفاده از سرمه برای زیباتر‌ کردن چشم‌ها، یک روش آرایشی بسیار قدیمی است که در فرهنگ‌های مختلف باستانی جهان یافت شده است. در حالی که قبلا فقط یک نوع آن موجود بود، امروزه انواع مختلفی از خط چشم‌ها توسط مارک های مختلف تولید می‌شوند که با استفاده از متدهای گوناگون می‌توانند نیازهای شما را برآورده کنند.

اسم لوازم آرایشی های معروف

خط چشم مویی

ای خط چشم دارای قلمی کاملا ریز و مویی دارد که می‌تواند برای کسانی که دقت بالایی دارند مناسب باشد. این قلم منعطف از جنس موی واقعی ساخته شده است. با استفاده از خط چشم مویی می‌توانید خطی نازک و دنباله‌دار پشت پلک خود بکشید.

خط چشم نمدی

این نوع خط چشم دارای قلمی کوتاه است که به شما کمک می‌کند بدون لرزش دست خطی نازک پشت پلک‌های خود بکشید. معمولا این نوع خط چشم‌ها زود خشک می‌شوند و ماندگاری بالایی هم دارند. خط چشم نمدی مشکی می‌تواند مناسب کسانی باشد که در کشیدن خط چشم مهارت ندارند. با استفاده از حط چشم نمدی سرعت آرایش خود را بالاتر می‌برید.

خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی

این مدل خط چشم هملذت کشیدن و استفاده از این لوازم آرایشی را برایتان بالا می برد. خط چشم‌های ماژیکی هم جزو خط چشم‌های مایع هستند ولی با این تفاوت که استفاده از خط چشم ماژیکی لذت آرایش را بخاطر راحت‌تر شدن انجام اینکار بالا می‌برد. این مدل خط چشم‌ها معموات ضد آب هستتند و ماندگاری و دوام بالایی هم دارند.

ریمل یا ماسکارا

نکته جالب در مورد ریمل این است که در ابتدا به عنوان ابزاری برای دفع ارواح خبیث و چشم بد خلق شده بود. مصریان 3400 سال قبل از میلاد، از مخلوط سرمه با عاج و استخوان اولین ریمل را ساختند. استفاده از ریمل برای بلندتر کردن مژه‌ها بعدها در دوره ویکتوریا، زمانی که زنان ساعت ها صرف آرایش و زیبایی خود می‌کردند، دوباره جان گرفت. ریمل در حال حاضر در چندین نوع حجم دهنده و بلند کننده موجود است. به جای ریمل مشکی ساده، ریمل شفاف و رنگی را نیز می‌توان برای ظاهری جذاب‌تر استفاده کرد.

ریمل چشم یا ماسکارا

ریمل حجم دهنده

این دسته از ریمل‌ها برای خانم‌هایی مناسب است که دارای مژه‌هایی کم پشت هستند. برس این نوع ریمل بیشتر اوقات از جنس مو است، این نوع ریمل مواد زیادی را در داخل برس خود نگه می‌دارد و باعث می‌شود مژه‌های شما پرتر به نظر بیاید. همچنین خورده مژه‌هایی که در این نوع ریمل قرار گرفته است به مشکی شدن و همینطور پر پشت شدن مژه ها کمک خواهد کرد.

لیست مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری برای خانم‌ها
خواندن مطلب

ریمل بلند کننده

فرچه یا برس این نوع ریمل معمولا از جنس سیلیکون است. ریمل بلند کننده مناسب افرادی است که مژه‌هایی کوتاه ولی پر دارند. مواد داخل ترکیبات این نوع ریمل به بلند شدن و دانه دانه شدن مژه‌های شما کمک می‌کند. اگر مژه‌هایی کوتاه دارید می‌توانید با استفاده از این ریمل چشمه‌هایی خیره کننده و زیبایی را برای خود به ارمغان آورید. در ترکیبات ریمل‌های بلند کننده از خورده مژه کمتری استفاده شده است تا جلوه‌ای زیبا به چشم‌های شما بدهد.

ریمل‌های رنگی

برای انجام دادن برخی از آرایش‌ها بهتر است از ریمل‌های رنگی استفاده کنید. چند سالی است که استفاده از ریمل‌های رنگی در فصل تابستان و بهار بسیار زیاد شده است. با استفاده از این نوع ریمل می‎توانید آرایشی دخترانه و متفاوتی را داشته باشید. ریمل آبی، صورتی یا حتی سفید و زرد از پرطرفدارترین ریمل‌های رنگی موجود در بازار و این حرفه هستند.

قیمت و خرید ریمل‌های رنگی

ریمل ضد آب

اگر می‌خواهید ریملی که استفاده می‌کنید ماندگاری زیادی داشته باشد می‌توانید از این نوع ریمل استفاده کنید. ترکیبات ریمل‌های ضد آب طوری است که مژه‌های شما می‌توانند ساعت‌ها حالت خود را حفظ کرده و زیبایی چشم‌های شما را چند برابر کند. این نو ریمل با گذشت زمان بر زیر چشم شما نمی‌ریزد و آرایش تمیزی را به شما هدیه می‌هد. توجه داشته باشید که استفاده از این نوع ریمل به صورت روزانه می‌تواند باعث ریزش مژه‌های شما شود. زمان پاک کردن این ریمل حتما دقت کنید که تمام ذرات از مژه‌های شما پاک شده باشد تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

مداد چشم

بیشتر افراد در استفاده از انواع لوازم آرایشی به جای خط چشم از مداد چشم برای کشیدن پشت پلک استفاده می‌کنند. ماندگاری مداد چشم بسیار زیاد نیست و بعد از گذشت چند ساعت به دلیل چربی پلک پخش می‌‌شود. این محصول چشمی می‌تواند مناسب کسانی باشد که در کشیدن خط چشم مشکل دارند، به وسیله مداد چشم می‌توانید خط چشمی پهن و مات بکشید.

انواع لوازم آرایشی مناسب ابرو

برای آرایش ابروها توجه به فرم صورت و رنگ ابرو مسئله بسیار مهمی است و بی‌توجهی به هرکدام می‌تواند چهره شما را خسته، عبوس یا ناراحت نشان دهد. ابزار و لوازمی از انواع لوازم آرایشی که با آن‌ها می‌توانید ابروهای خود را آرایش کنید شامل مداد ابرو، سایه ابرو، ریمل ابرو، ژل و صابون ابرو است.

انواع لوازم آرایشی مناسب ابرو

صابون ابرو

چند سالی است که لیفت ابرو یکی از کارهای روتین آرایشی در خانم‌ها شده است. با استفاده از این ابزار آرایشی می‌توانید ابرو‌های خود را به سمت بالا حالت دهید و ابروهای خود را لیفت کنید. با انجام اینکار ابروهایی زیبا و مرتب خواهید داشت.

ژل ابرو

هنگامی که ابروهای خود را به درستی پر کردید، گام بعدی استفاده از انواع لوازم آرایشی، مصرف ژل ابرو شفاف است تا جلوه آن‌ها را بیشتر کند. ژل ابرو را می‌توان نوعی اسپری مو برای ابروهای خود در نظر بگیرید. همچنین برای افرادی که می‌خواهند موهای خاکستری یا سفید را بپوشانند یا ابروهای کم پشتی را که با مداد بهتر نمی‌شوند، حجیم کنند، نسخه‌ای رنگی آن نیز وجود دارد.

صابون ابرو

مداد ابرو

در گذشته ابروهای نازک و بلند مد بودند، اما امروزه مردم اعتقاد دارند که ابروهای پرپشت و قطور چهره را زیباتر نشان می‌دهند. به همین دلیل است که اکثرا با استفاده از مداد ابرو سعی در پرپشت‌تر نشان دادن آنان دارند. مدادهای ابرو معمولا به صورت پودری یا مداد، در رنگ‌های مختلف مشکی و قهوه‌ای بسته به رنگ موی طبیعی شما موجود است. معمولا از رنگ روشن‌تر در نزدیکی چشم و توناژهای تیره‌تر برای بقیه ابروها استفاده می‌شود.

انواع گوناگون لوازم آرایشی لب

آرایش لب از قدیم مورد توجه خانم‌ها بوده است و شما با استفاده از یک رژ می‌توانید رنگ و لعاب زیبایی به چهره خود بدهید. از انواع لوازم آرایشی که برای لب‌ها استفاده می‌شود میتوان به رژلب‌های جامد، مایع و ماژیکی، برق لب (lip gloss)، تینت لب، بالم لب و خط لب اشاره کرد.

انواع گوناگون لوازم آرایشی لب

رژ لب

رنگ کردن لب‌ها با رنگ سرخ دارای قدمتی طولانی بوده و در طول تاریخ فرهنگ بشری از مصر باستان تا ژاپن و یونان به درجات مختلف اهمیت داشته است. رژ لب‌های جامد قبل از ظهور رژهای مایع لب که پس از استفاده روی پوست لب خشک و مات می‌شوند، بسیار محبوب بودند. زنانی که در گذشته آرایش سنگین و رژ لب قرمز استفاده می‌کردند، معمولا بدنام بودند. اما امروزه رژلب قرمز به نمادی از جسارت و شجاعت تبدیل شده است. رزلب یکی از بهترین و مهم‌ترین انواع لوازم آرایشی است که هر خانمی باید در کیف خود داشته باشد.

رژ لب جامد

رژ لب جامد یا همان ماتیک یکی از انواع لوازم آرایشی بوده که اولین نمونه‌های تولید رژ لب است. تنوع رنگ در رژلب‌های جامد بسیار زیاد است که در دو نوع مات و براق در بازار موجود هستند. به دلیل آن که در فرمولاسیون و ترکیبات رژهای جامد از موم استفاده می‌شود بعد از استفاده لب‌هایتان رطوبت خود را بدست می‌آورند. ماندگاری رژلب‌های مایع به دلیل وجود داشتن مقدار کم سرب خیلی بالا نیست و بعد از ۲ ساعت از بین می‌رود ولی بافتب مخملی و زیبا به لب‌هایتان می‌بخشد.

رژ مدادی

رژ مدادی هم یکی از ابزارهای آرایشی مناسب لب است که می‌توانید با استفاده از آن لب‌هایی زیبا و جذاب داشته باشید. معمولا رژهای مدادی مات هستند و ماندگاری بالایی هم نسبت به رژلب‌های مایع دارند. اگر می‌خواهید رژ لبتان ساعت‌ها ماندگاری داشته باشد و همینطور رنگ و کیفیت خود را حفظ کند می‌توانید از این مدل رزلب به صورت روزانه استفاده کنید. رزهای مدادی نیازی به مداد لب یا خطط لب ندارند و به سادگی می‌توانید لب‌هایی مخملی و زیبا داشته باشید.

رژ لب جامد

رژ لب مایع

بعد از رژ لب‌های جامد محبوب‌ترین رژها، رژ لب‌های مایع هستند. این محصولات هم دارای تنوع رنگ بالایی است که در دو حالت براق و مات در دسترس هستند. در ترکیبات رژلب‌های مایع از سرب بیشتری استفاده می‌شود به همین دلیل رژ لب‌های ۲۴ ساعته در این دسته قرار گرفته‌اند. این مدل رژ لب به راحتی بر روی لب‌ها قرار می‌گیرد و جلوه‌ای زیبا به لب‌های شما عزیزان می‌دهند. بهتر است قبل از استفاده از این نوع رژلب از مداد لب استفاده کنید.

برق لب

این محصول از انواع لوازم آرایشی مناسب آن دسته از خانم‌هایی است که می‌خواهند لی یا رژ لب خود را براق‌تر جلوه دهند. برق لب‌ها از خانواده رژلب‌های مایع هستند که درصد روغن استفاده شده در آنها بسیار بالا است و دارای دانه‌های اکلیل و شاین بوده که جلوه رژ را افزایش می‌دهد.

برق لب

تینت لب

تینت لب هم از آن دسته از لوازم‌های آرایشی است که هر دختر خانمی باید در کیف آرایشی خود داشته باشد. با استفاده از این محصول آرایشی می‌توانید در کمترین زمان یک آرایش زیبای دخترانه داشته باشید. تینت لب از مایع قرمز رنگی تشکیل شده است که ماندگاری زیادی بر روی لب و پوست شما دارد. تینت را می‌توانید به عنوان رژ لب، رژ گونه و سایه چشم استفاده کنید و آرایش دخترانه‌ای را در فصل تابستان تجربه کنید. جالب است بدانید برخی افراد از تینت برای کانتور کردن بینی هم استفاده می‌کنند.

خط لب

یکی دیگر از انواع لوازم آرایشی که هر خانمی همیشه همراه خود دارد خط لب است. استفاده از خط لب باعث می‌شود لب‌هایی حجیم و زیبا داشته باشید. برای استفاده از خط لب بهتر است مداد لب را کنی بالاتر از خط لب خود بزنید و با رژ لب داخل آن را پر کنید. در بیشتر موارد برخی از خانم‌ها از خط لب به عنوان رژ هم استفاده می‌کنند. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که این کار را انجام ندهید، خط لب کمی خشک‌تر از رژ لب هست و باعث می‌شود جلوه لب‌های شما پوسته پوسته و خشک باشد.

نتیجه گیری

انتخاب و استفاده درست از لوازم آرایشی بسیار مهم است. بهتر است کاربرد و انواع لوازم‌های آرایشی را بشناسید تا بتوانید به درستی خود را آرایش کنید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را با لیست کاملی از انواع لوازم آرایشی و کاربرد آنها آشنا کند تا نتیجه خوبی از آرایش صورت خود داشته باشید و زیباتر به نظر برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا