آرایشیچشم

لیست انواع لوازم آرایش چشم

لوازم آرایش چشم چند نوع دارند؟ بهترین لوازم آرایشی چشم چه ویژگی‌هایی دارند؟ برندهای مطرح لوازم آرایشی چشم کدامند؟ لوازم آرایش چشم جزو پرمصرف‌ترین انواع محصولات آرایشی هستند که انتخاب آن‌ها نیاز به دقت زیادی دارد. چشم یکی از حساسیت‌ترین قسمت‌های بدن است و انتخاب لوازم آرایشی مناسب باعث آسیب به آن می‌شود، در نتیجه این مطلب از حیات پرفیوم را به ارائه لیست انواع لوازم آرایش چشم با بهترین کیفیت اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید تا با بهترین محصولات در این دسته از لوازم آرایشی آشنایی پیدا کنید.

لوازم آرایش چشم شامل چه مواردی هستند؟

برای یک آرایش حرفه‌ای و مناسب ابتدا باید لوازم و ابزارهای انجام این کار را تهیه کرد. آرایش هر کدام از قسمت‌های صورت نیاز به لوازم خاصی دارد و این موضوع در مورد چشم و حساسیت‌های آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. میکاپ‌های بی‌نقص و زیبای چشم زمانی امکان‌پذیر است که لوازم آرایشی خود را به درستی انتخاب کنید و از انواع با کیفیت این محصولات استفاده کنید اما پیش از این نیاز است که از پاسخ این سوال که لوازم آرایش چشم شامل چه مواردی هستند، آشنایی داشته باشید. در ادامه لوازم آرایشی اصلی و مخصوص چشم را معرفی خواهیم کرد.

۱. خط چشم

زمانی که صحبت از لوازم آرایش مخصوص چشم می‌شود، اولین گزینه‌ای که به ذهن افراد می‌رسد، خط چشم است. خط چشم یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی است و در میان خانم‌ها از محبوبیت زیادی برخوردار است. با استفاده از خط چشم که پشت یا زیر پلک کشیده می‌شود، امکان حالت‌دهی و تغییر فرم چشم‌ها را دارید تا زیبایی‌ آن‌ها دوچندان شود. با استفاده از خط چشم می‌توانید چشم‌های کشیده را درشت و چشم‌های درشت را کوچک‌تر و کشیده‌تر نشان دهید.

لوازم آرایشی پلک

کشیدن یک خط چشم زیبا نیاز به مهارت و خط چشم مناسب دارد. خط چشم محصولی دارای انواع مختلف مانند خط چشم ژله‌ای، خط چشم مایع، خط چشم ماژیکی و خط چشم جامد است که برندهای مختلفی تولید کننده آن هستند. از برندهای معتبر تولید کننده این محصول می‌توان به برند آموتیا، اس ال ای، پیپا، دفینیشن و لچیک اشاره کرد.

پودر بیک چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

۲. مداد چشم

یکی دیگر از انواع لوازم آرایش چشم، مداد چشم است که بیشتر خانم‌ها از آن به عنوان خط چشم استفاده می‌کنند. این محصول که در رنگ‌بندی مختلف تولید می‌شود، به خصوص برای کشیدن خط داخلی چشم بسیار کاربردی است. این محصول بیشتر برای جلوه دادن به آرایش چشم استفاده می‌شود و معمولا با رنگ چشم یا لباس ست می‌شود.

 در خرید مداد چشم باید به نرمی و روان بودن آن دقت کرد. به علاوه بهتر است از مدادهایی استفاده کرد که چربی آن‌ها از روغن طبیعی مانند روغن بادام یا نارگیل است که آسیبی به چشم وارد نمی‌کنند و باعث تقویت آن هم می‌شوند. بعضی از انواع مدادها نوک پهنی دارند که علاوه بر کاربرد اصلی به عنوان تکمیل کننده سایه چشم هم قابل استفاده هستند.

۳. سایه چشم

یکی دیگر از لوازمی که برای آرایش چشم استفاده می‌شود و جزو لوازم اصلی انجام این کار می‌باشد، سایه چشم است. سایه چشم پشت پلک‌ها استفاده می‌شود و به انجام آرایشی شیک و خاص کمک می‌کند. در آرایش‌های غلیظ مانند آرایش عربی این محصول را زیر چشم هم استفاده می‌کنند تا جلوه چشم‌ها در صورت دو چندان شود. سایه چشم تنوع رنگ بالایی دارد و انتخاب آن براساس رنگ پوست یا رنگ لباس انجام می‌شود.

سایه چشم

سایه هم مانند خط چشم دارای مدل‌های متنوعی مانند سایه پودری، سایه مایع و سایه مدادی است که نوع مایع براق‌تر و چرب‌تر است و نوع پودری مات و ساده است. سایه مدادی دارای انواع شاین و براق یا مات است و بیشتر مناسب افراد مبتدی و غیر حرفه‌ای است، همچنین از برندهای مطرح تولید کننده سایه چشم می‌توان به سایه وت اند وایلد، کافی رولوشن، اس ال ای، دبورا و ایدون اشاره کرد.

۴. ریمل

ریمل برای آرایش چشم‌ها و فر کردن مژه‌ها بسیار پرکاربرد است و به نوعی تکمیل‌کننده آرایش چشم است. ریمل یکی از مهم‌ترین محصولات در میان لوازم آرایشی است و در صورتی که از آن استفاده نشود، آرایش چشم‌ها جلوه‌ای نخواهد داشت. ریمل برای پر رنگ کردن مژه‌ها و حالت دادن به آن‌ها استفاده می‌شود البته بسته به نوع آن می‌تواند کاربردهای دیگری مانند حجم دهندگی، تقویت مژه‌ها یا بلند کردن مژه را نیز داشته باشد.

نکات آرایشی مناسب فصل زمستان
خواندن مطلب

ریمل هم مانند دیگر محصولات آرایشی دارای انواع و برندهای مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به ریمل پودری، ریمل کرمی، ریمل مایع، ریمل اکلیلی، ریمل تقویتی و ریمل جدا کننده مژه و از برندهای معروف تولید کننده آن می‌توان به ریمل پیپا، اس ال ای، کاپریس و وت اند وایلد اشاره کرد. در مورد استفاده از ریمل باید به یک نکته مهم توجه کرد و آن کیفیت ریمل خریداری شده است. ریمل بی‌کیفیت باعث ریزش و خشک شدن مژه‌ها می‌شود. ریمل باید چربی مناسبی داشته باشد، رنگ پس ندهد و برس آن متناسب با فرم و اندازه چشم‌ها باشد.

انواع ریمل

۵. فرمژه

یکی دیگر از انواع لوازم آرایش چشم، فرمژه است که مانند ریمل برای فرم و حالت دادن به مژه‌ها استفاده می‌شود. البته بسیاری از افراد این محصول را استفاده نمی‌کنند که این کار اشتباه است زیرا تاثیر فرمژه در حالت دادن به مژه‌ها بسیار زیاد است و با استفاده از آن گاهی حتی نیازی به استفاده از ریمل نیز نخواهد بود، همچنین باید بدانید که فرمژه را قبل از ریمل زدن استفاده می‌کنند.

۶. کانسیلر

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بیشتر خانم‌ها به آن دچار هستند و در اثر افزایش سن و عدم مراقبت صحیح از پوست رخ می‌دهد، گودی و تیرگی زیر چشم است. این مشکل تاثیر زیادی در آرایش چشم دارد و برای آرایشی کامل با جلوه زیبا باید آن را برطرف کرد. محصولی که به منظور رفع تیرگی و گودی زیر چشم استفاده می‌شود، کانسیلر است. کانسیلر ماده‌ای شبیه به کرم‌پودر با بافت غلیظ‌تر و ماندگاری بیشتر است که گودی زیر چشم را به طور کامل پوشش می‌دهد و سطح پوست را صاف و یکدست می‌کند.

برای استفاده از این محصول می‌توان از براش آرایشی یا پد مخصوص کانسیلر استفاده کرد. کانسیلرها نیز مانند دیگر محصولات و لوازم آرایشی دارای انواع مختلف مایع، جامد، مدادی و مدل‌های دیگر هستند که بعضی از آن‌ها برای آرایشگران حرفه‌ای و بعضی برای آرایشگرهای مبتدی یا خودآرایی در منزل مناسب می‌باشند.

کانسیلر زیر چشم

۷. مژه مصنوعی

مژه مصنوعی یکی دیگر از لوازمی است که برای آرایش چشم استفاده می‌شود اما جزو محصولات آرایشی روزمره نیست. این محصول برای آرایش حرفه‌ای، زمانی کاربردی است که قصد آرایش چشم برای مدت زمان طولانی مانند مهمانی یا عروسی را دارید. مژه مصنوعی مناسب افرادی است که طول مژه‌های آن‌ها بیش از اندازه کوتاه است یا مژه‌های کم پشتی دارند که با استفاده از ریمل یا فرمژه حالت نمی‌گیرد. مژه مصنوعی با استفاده از چسب مخصوص روی مژه چسبانده می‌شود، بنابراین استفاده از آن نیاز به دقت و تبحر دارد.

5 روش فر کردن مژه‌ های صاف
خواندن مطلب

در خرید انواع لوازم آرایش چشم باید به چه نکاتی توجه کرد؟

لوازم گفته شده در آرایش چشم موثر هستند اما به شرطی که از نوع باکیفیت خریداری شوند اما آیا می‌دانید در خرید لوازم آرایش چشم باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در اینجا قصد معرفی چند نکته مهم که در تهیه لوازم آرایش به خصوص برای چشم‌ها باید به آن‌ها توجه کرد را داریم. این نکات به شرح زیر هستند:

  • توجه به تاریخ انقضا: اولین نکته‌ای که در خرید لوازم آرایش چشم باید به آن توجه کرد، تاریخ انقضای محصول است. استفاده از محصول تاریخ مصرف گذشته باعث بروز آلرژی و حساسیت در چشم می‌شود و آسیب زیادی به چشم‌ها وارد می‌کند.
  • انتخاب برند مناسب: دیگر نکته‌ای که برای خرید محصولات آرایشی چشم اهمیت دارد، انتخاب برند مناسب است. همان‌طور که گفته شد، برندهای مختلفی تولید کننده لوازم آرایشی مربوط به چشم هستند که تنها بعضی از آن‌ها کیفیت و اعتبار لازم برای آرایش چشم‌ها و حفظ سلامت آن‌ها را دارند.
  • توجه به نوع و رنگ پوست: نوع و رنگ پوست از دیگر نکاتی هستند که در زمان خرید لوازم آرایش چشم باید به آن‌ها توجه کرد. برای مثال رنگ سایه یا مداد چشم مناسب پوست تیره با رنگ سایه مناسب پوست روشن متفاوت است. چربی، خشک یا نرمال بودن پوست هم در این موضوع تاثیرگذار است.

نتیجه گیری

آرایش کردن تاثیر زیادی در زیباتر شدن چهره دارد و در افزایش اعتماد به نفس نیز موثر است. البته زمانی آرایش باعث زیبایی می‌شود که به طور اصولی انجام شود و اولین اصل برای آرایش حرفه‌ای، تهیه لوازم آرایشی مناسب است. در این مطلب از حیات پرفیوم به معرفی انواع لوازم آرایش چشم و کاربرد آن‌ها در آرایش این بخش از صورت پرداختیم. جهت تهیه و خرید انواع لوازم آرایشی اصل از برندهای معتبر و با قیمت و کیفیت مناسب می‌توانید به دسته‌بندی لوازم آرایش چشم و ابرو در سایت ما مراجعه کنید و پس از بررسی لیست قیمت و مدل‌های محصولات، لوازم مورد نیاز خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا