آرایشیصورت

کالر کورکتور چیست و چه تفاوتی با کانسیلر دارد؟

هر روز لوازم آرایشی جدیدی وارد بازار شده که هر کدام برای پوشاندن برخی از عیب‌های صورت و حتی بدن استفاده می‌شوند. می‌توان گفت سرعت پیشرفت انسان‌ها در تولید لوازم آرایشی از سرعت پیشرفت هر علم دیگری بیشتر است.

کانسیلر و کالر کورکتور که با نام کورکتور نیز شناخته می‌شود، دو نوع از لوازم آرایشی هستند که امروزه تقریبا تمام خانم‌ها (گاهی آقایان) با آن‌ها آشنایی دارند. کانسیلرها و کورکتورها دو محصول اصلی آرایشی هستند که به شما کمک می‌کنند برخی تیرگی‌ها، جوش‌ها و دیگر عیوب پوست خود را بپوشانید. اگرچه این دو عملکردهای مشابهی دارند، اما نباید از این محصولات به جای یکدیگر استفاده کنید. در این مقاله به طور کامل درباره این دو محصول صحبت کرده‌ایم؛ پس اگر عاشق آرایش کردن هستید تا انتها با ما همراه باشید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یک محصول آرایشی است که به پوشاندن عیوب پوست و اطراف چشم شما کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند حلقه های تیره، لکه‌هایی که در اثر پیری ایجاد می‌شوند، منافذ باز و بزرگ و سایر نقص‌های پوست را بپوشانند. مانند کرم پودر، کانسیلرها می‌توانند رنگ پوست را یکنواخت‌تر و پوست را صاف‌‌تر نشان دهند. با این حال، آن‌ها غلیظ‌‌‌‌ تر هستند و می‌توانند رنگدانه‌های مختلف را پنهان کنند. کانسیلرها را می‌توان با کرم پودر یا به تنهایی استفاده کرد. اگر از هر دو محصول استفاده می کنید، بهتر است ابتدا کرم پودر را روی پوست خود بزنید.

کانسیلرها در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. هنگام انتخاب یک محصول برای پوست، مردم تمایل دارند محصولی را انتخاب کنند که تا حدودی روشن‌تر از رنگ پوست واقعی آن‌ها باشد. علاوه بر این، کانسیلرهایی با توناژ رنگ زرد می‌توانند حلقه‌های تیره را بپوشانند، در حالی که کانسیلرهایی با توناژ رنگ بنفش می‌توانند به روشن‌تر شدن پوست‌های تیره کمک کنند.

خرید کالر کورکتور

اگرچه ما از کانسیلرها برای پوشاندن لک های روی پوست استفاده می‌کنیم، اما حتی با کیفیت‌ترین کانسیلرها نیز ممکن است نتوانند لک‌های تیره روی پوست، به خصوص در ناحیه زیر چشم را بپوشانند. اینجا است که اهمیت  کالرکورکتورها مشخص می‌شود.

کالر کورکتور چیست؟

کالر کورکتور یک محصول آرایشی است که همانند کانسیلر برای پوشاندن لکه‌ها و دیگر کاستی‌هایی که یک پوست می‌تواند داشته باشد، استفاده می‌شود. اگرچه آن‌ها عملکردی مشابه کانسیلرها دارند، اما کورکتور‌ها به مراتب موثرتر هستند. آن‌ها از رنگ‌های مکمل برای از بین بردن قسمت‌های مختلف پوست با رنگ‌های مختلف، استفاده می‌کنند.

صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان
خواندن مطلب

کورکتور بیشتر در رنگ‌های نارنجی، بنفش اسطوخودوسی، هلویی و سبز موجود است.

  • کالرکورکتور سبز برای از بین بردن قرمزی پوست استفاده می‌شود؛ زیرا رنگ سبز، قرمز را خنثی می‌کند.
  • کورکتورهای هلویی و پرتقالی معمولا قبل از استفاده از کانسیلر در ناحیه زیر چشم استفاده می‌شود
  • محصولات زرد رنگ برای هایپرپیگمانتاسیون، لکه‌های پیری و کبودی‌های آبی و سبز بهترین عملکرد را دارند.

کورکتورها می‌توانند تیرگی شدید زیر چشم را از بین ببرند. زمانی که کانسیلرهای معمولی نمی‌توانند زیر چشم شما را کاملا روشن کنند، می‌توانید از یک کورکتور استفاده کنید.

تفاوت بین کانسیلر و اصلاح کننده چیست؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، کانسیلرها برای روشن کردن سیاهی زیر چشم استفاده می‌شوند. استفاده از کانسیلر زیر چشم مهم‌ترین مرحله در هر روتین آرایشی است که در صورت انتخاب و استفاده صحیح می‌تواند صورت را یکدست و درخشان نشان دهد. نکته کلیدی این است که رنگی را با یک یا دو درجه روشن‌تر از کرم پودر خود انتخاب کنید.

پوست زیر چشم بسیار نازک است، بنابراین رنگ آبی مویرگ‌ها درست در زیر سطح ظاهر می‌شود. یک کانسیلر با رنگ زرد روشن این تغییر رنگ آبی را می‌پوشاند و پوست زیر چشم را با سایر نواحی صورت یکدست می‌کند. برای کسانی که پوست بسیار سفید و گچی دارند، یک کانسیلر با رنگ سفید کارساز خواهد بود. گاهی اوقات کرم پودری یک یا دو درجه روشن‌تر از صورت می‌تواند به عنوان کانسیلر زیر چشم برای کسانی که زیر چشمشان تیرگی کمی دارد بسیار مفید باشد. کانسیلرها معمولا بعد از کورکتور استفاده می‌شوند. در واقع کورکتور به کانسیلر اجازه می‌دهد هم پوست زیر چشم و سایر نقاط صورت روشن‌تر به نظر برسد و هم رنگ پوست را یکنواخت‌تر و طبیعی‌تر کند.

از طرف دیگر، کورکتورها برای روشن کردن تیرگی شدید زیر چشم استفاده می‌شوند. هنگامی که یک کانسیلر معمولی نمی‌تواند زیر چشم را کاملا روشن کند، از یک کالر کورکتور به رنگ هلویی یا صورتی برای مقابله با توناژ رنگ بنفش یا سبز زیر چشم که در اثر نمایان شدن رگ‌های در آن ناحیه به وجود آمده‌اند، استفاده می‌شود. سپس یک کانسیلر معمولی با توناژ رنگ زرد به آرامی روی کورکتور قرار می‌گیرد تا تیرگی ناحیه زیر چشم روشن شود.

گاهی اوقات، کسانی که دارای پوست زیر چشم به رنگ بنفش یا سبز تیره هستند، نیازی به کانسیلر ندارند. گاهی هم یک کورکتور برای حل مشکل زیر چشم کافی است، اما باید بدانید که از چه کورکتوری و کجاها استفاده کنید.

رتینول؛ فواید رتینول برای پوست چیست؟
خواندن مطلب
قیمت کالر کورکتور سبز

بعضی اوقات چیزی مانند یک رژگونه صورتی روشن یا کرم هلویی برای تیرگی بسیار شدید زیر چشم می‌تواند مشکل را حل کند. هنگام انتخاب یک کالر کورکتور، باید رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. اگر پوست شما سفید رنگ پریده است، روشن‌ترین رنگ‌ها را انتخاب کنید، که از تناژهای رنگ صورتی روشن شروع می‌شود. برای پوست‌های تیره‌تر نیز می‌توانید از تناژهای هلویی یا هلویی تیره‌ استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که اصلاح کننده تا بن مژه‌ها و در فضای گوشه داخلی بین چشم و پل بینی اعمال شود.

آیا یک کانسیلر یا کورکتور کافی است؟

برخی از زنان بین دو تا چهار رنگ نیاز دارند که بتواند تغییرات رنگ پوست زیر چشم را به خوبی پوشش دهد. بنابراین، اگر احساس می‌کنید که کانسیلر و کالر کورکتور پوست شما نمی‌تواند تیرگی پوستتان را به خوبی بپوشاند، به احتمال زیاد به این دلیل است که رنگ پوست زیر چشم‌تان با زمان روز، میزان استراحت یا هورمون‌ها تغییر کرده است. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یکی یکی محصولات را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای پوست شما بهتر عمل می‌کند. آیا کک و مک‌های روی گونه‌ها به سختی پوشانده می‌شود؟ آیا احساس می کنید که زیر چشمانتان تیره شده است؟ اگر پاسختان به تمام این سوالات مثبت است، پس به یک کالرکورکتور برای از بین بردن هر یک از این موارد نیاز دارید.

چگونه کورکتور مناسب پوست خود را انتخاب کنیم؟

قدم اول برای انتخاب چنین محصولاتی این است که باید رنگ پوست خود را به خوبی بشناسید. این که پوست شما گرم است یا سرد یا این که تناژ رنگ پوست شما چگونه است، همگی در انتخاب کالرکورکتور مناسب دخیل هستند.

برای این که بفهمید رنگ پوست سرد یا گرمی دارید راه‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این راه‌ها این است که به رگ‌های پوست خود نگاه کنید. اگر دارای رگ‌هایی به رنگ سبز هستید، رنگ پوست شما گرم است. در حالی که اگر رنگ رگ‌هایتان آبی است، دارای رنگ پوست سردی هستید.

علاوه بر این، به خوبی به پوستتان نگاه کنید و یا با یک آرایشگر مشورت کنید. دریابید که تناژ پوست شما چه رنگی را نشان می‌دهد؛ پوستتان به سمت زردی می‌رود یا رنگ‌های دیگری دارد. با فهمیدن این موضوع می‌توانید به راحتی کالر کورکتور مورد نظر خود را بیابید. دقت داشته باشید که هر کورکتور برای رنگ پوست خاصی ساخته شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • سبز: قرمزی پوست را از بین می‌برد و به ویژه برای کسانی که پوستی مستعد آکنه، جوش یا التهاب دارند، مفید است.
  • بنفش: رنگ زرد پوست شما را خنثی می‌کند.
  • آبی: اگر پوستتان دارای تناژهایی از رنگ‌های نارنجی است می‌توانید با کورکتور آبی آن را از بین ببرید. اگر پوست شما در اثر استفاده از سولاریوم دچار مشکل شده است، این رنگ می‌تواند به اصلاح آن کمک کند.
  • صورتی/هلو: این کورکتور مخصوص از بین بردن تناژ آبی و تیرگی‌های روی پوست است، به خصوص در افرادی که پوست روشن دارند.
  • زرد: اگر پوست شما دارای نواحی قرمز مایل به بنفش است، می‌توانید از کورکتور رنگ زرد برای از بین بردن آن‌ استفاده کنید. همچنین برای افرادی که رنگ پوست گندمی یا زیتونی دارند بهترین انتخاب است.
  • نارنجی/قرمز: رنگ‌های آبی عمیق و تیرگی‌های شدید را از بین می‌برد، به‌ویژه در افرادی که رنگ پوست تیره‌ای دارند. اگر حلقه‌های زیر چشم‌تان بسیار تیره هستند، یا اگر جوش‌ها و جای آکنه آثار تیره‌ای روی پوست شما باقی گذاشته است، این همان کورکتوری است که می‌خواهید.
آموزش نحوه صحیح استفاده از برنزر، رژگونه و هایلایتر
خواندن مطلب
تفاوت کانسیلر و کالرکورکتور

چگونه از کالرکورکتور استفاده کنیم؟

بعد از انتخاب کالر کورکتور مناسب پوستتان، نوبت به استفاده صحیح از آن می‌رسد. به یاد داشته باشید اگر آگاهی لازم درباره استفاده صحیح از آن را نداشته باشید، نمی‌توانید نتیجه دلخواهتان را بگیرید. برای استفاده از این محصولات، مراحل زیر را یکی پس از دیگری دنبال کنید.

ابتدا، آن نواحی از پوستتان که می‌خواهید تغییر دهید یا اصلاح کنید را مشخص کنید. از خود بپرسید: آیا با کانسیلر و کرم پودر به آنچه می‌خواهید می‌رسید؟ اگر پاسخ منفی است، پس این بدان معناست که به یک کالرکورکتور نیاز دارید.

حال نوبت به زدن کالرکورکتور به نواحی مشخص شده است. حتما کورکتور را قبل از کرم پودر به پوستتان بزنید. در اینجا طوری که کرم‌ پودرتان را روی پوست صورت پخش می‌کنید بسیار مهم است. کرم پودر را به صورت نقطه‌ای روی پوست بزنید و به آرامی آن را پخش کنید تا کورکتور زیر آن از بین نرود.

نتیجه گیری

خیلی از افراد شاید کاربرد کانسیلر و کالرکورکتور را یکی بدانند که این موضوع کاملا اشتباه است. در این مطلب حیات پرفیوم به تفاوت در عملکرد کرکتورها و کانسیلر پرداخته و به شما یاد داده تا چگونه کالرکرکتوری متناسب با رنگ پوست خود انتخاب و تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا