پوست

کرم‌ پوست کم آب چیست؟

قرمزی، سفتی، ناراحتی، جوش، کدر شدن چهره بدون درخشندگی، همه اینها نشانه‌های کم آبی پوست است. در بیشتر موارد شما فکر می‌کنید که  به درستی با پوست خود رفتار می‌کنید، ولی آیا درست است؟ برای ارائه مراقبت‌های لازم که واقعاً به آن نیاز دارید، ابتدا باید بفهمید که پوست دهیدراته واقعا چیست؟ پوست هیدراته چقدر با پوست خشک تفاوت دارد؟ کرم پوست کم آب چیست؟

تنها در این صورت است که می‌توانید با استفاده از مراقبت‌های مناسب به یک برنامه روزانه خوب ادامه دهید. توصیه‌های ما را دنبال کنید و به سرعت پوستی انعطاف پذیر و درخشان دست پیدا کنید.

پوست کم آب چیست؟

پوست کم آب به سادگی پوستی است که آب ندارد و خشک است. باید بدانید که اپیدرم توسط یک سد محافظتی به نام هیدرولیپیدی محافظت می‌شود که از آب تشکیل شده است. نقش آن محافظت از پوست در برابر تمامی ‌تهاجمات خارجی مانند سرما، خشکی، آلودگی، مصرف دوخانیات، ناخالصی‌های موجود در هوا و غیره است.

وقتی پوستی کم آب دارید، لایه هیدرولیپیدی آن تغییر می‌کند و دیگر ماموریت خود را انجام نمی‌دهد. بنابراین لایه‌های پوست سفت شده و ضعیف می‌شود. این ناراحتی به صورت موضعی فقط در قسمت‌های خاصی از صورت لیجاد می‌شود. این پدیده می‌تواند بر هر کسی و  هر نوع پوستی تاثیر بگذارد و به طور کلی موقتی است و به یک موقعیت خاص مرتبط است. پس از مراقبت و هیدراته شدن، پوست همیشگی خود را پیدا خواهید کرد

آموزش گام به گام آرایش صورت برای مبتدی‌ ها
خواندن مطلب

کرم پوست کم آب؛ علت کم آبی پوست چیست؟

اگرچه این پدیده موقتی است، اما می‌تواند به دلایل بسیار زیادی اتفاق بیافتد که به عواملی مانند سرما، باد، زمستان، اشعه ماوراء بنفش، خورشید یا آلودگی می‌توان اشاره کرد. به طور مثال:

  • عوامل خارجی مانند دود تنباکو یا الکل
  • دلایل عاطفی مانند یک دوره خستگی زیاد، استرس یا اضطراب
  • مصرف دارو و به ویژه درمان‌های آکنه یا ضد کلسترول که می‌تواند باعث کم آبی بدن شود.
  • استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی که برای پوست شما مناسب نیستند یا از محصولاتی که شیمیایی هستند و باعث تضعیف اپیدرم می‌شوند.

چگونه پوست خشک را از پوست دهیدراته تشخیص دهیم؟

داشتن پوست کم آب و پوست خشک دو چیز متفاوت است که بسیاری از افراد را به اشتباه میاندازد.

ما ثابت کرده ایم که پوست دهیدراته پوستی است که آب ندارد. پوست خشک فقط دارای کمبود آب نیست، از سوی دیگر علاوه بر این، باید با کمبود اسیدهای چرب ضروری و لیپیدها و کاهش تولید سبوم مقابله کند.

همه این عناصر باعث می‌شوند که احساس ناراحتی (سفتی و خارش) و همچنین قرمزی و زبری پوست و حتی گاهی اوقات با پوسته پوسته شدن سطح پوست مواجه شویم.

 پوست خشک می‌تواند به دلیل افزایش سن و ارثی بودن اتفاق افتد.پس نباید مانند پوست کم آب درمان شود زیرا نیازهای یکسانی ندارند. در مورد اپیدرم خشک، لازم است که همیشه آب همراه داشته باشید، و لیپیدها و اسیدهای چرب را نیز همراه تقویت کنید. همچنین برای از بین بردن سلول‌های مرده و شروع مجدد فرآیند بازسازی سلولی، لایه برداری هفتگی نیز لازم است.

رتینول؛ فواید رتینول برای پوست چیست؟
خواندن مطلب

 کدام کرم را برای پوست کم آب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کرم مناسب پوست کم آب خود، باید مراقب ترکیبات آن کرم باشید. آن کرم باید سرشار از آب باشد و آبرسانی عالی را به سطح پوست شما برساند.این کرم‌ها باید دارای چربی کمی باشند چون در پوست کم آب چربی وجود دارد و نیازی به چربی زیادی نیست.

در ادامه ما به شما عزیزان ۵ کرم مناسب برای پوست‌های کم آب را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱ـ کرم ژل  Hydrance d’Avene 

ترکیبی از فواید مرتبط با گلیسیرین و شناخته شده برای حفظ آب در سلول‌های پوست ، آن را به محصولی کاملاً مناسب برای پوست‌های کم آب تبدیل کرده است. بنابراین می‌تواند کم آبی پوست را از بین ببرد و از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کند.

بافت ژله‌ای این آبرسان به راحتی به داخل بافت پوست نفوذ می‌کند. اما مهم‌تر از همه مناسب برای پوست‌های مختلط یا چرب است زیرا این ژل حاوی هیچ ماده چربی نیست.

کرم پوست کم آب

۲ـ کرم مرطوب کننده فوق العاده شیسیدو واسو

لیموی ژاپنی شیکوواسا موجود در این مرطوب کننده کم آبی پوست را متعادل می‌کند و در عین حال رطوبت پوست را به مدت 48 ساعت حفظ می‌کند. این مرطوب‌کننده اثرات مفید بسیار سریعی را ارائه می‌دهد زیرا پوست با همان استفاده اول آبرسانی خود را به دست می‌آورد و به مرور زمان روزها یا هفته‌های بعد، پوست نرم‌تر، سالم‌تر، درخشان‌تر و صاف‌تر می‌شود و دیگر ناراحتی پوست کم‌آبی را نشان نمی‌دهد. بافت غیر چسبنده و کرمی‌آن این مرطوب‌کننده را به یک درمانگر واقعی برای پوست‌های خشک و نرمال تبدیل می‌کند.

کرم آبرسان

۳ـ کرم پوست های غیر مقاوم اون  Avène

این کرم که از آب چشمه اون تشکیل شده است باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود و در نتیجه مشکل واقعی پوست کم آب را هدف قرار می‌دهد . آب چشمه Avène موجود در این کرم، احساس آرامش را در شما تشدید می‌کند و سوزش را از بین می‌برد. این کرم که حاوی الکل و مواد شیمیایی نیست می‌تواند مناسب پوست‌های حساس و آسیب دیده باشد.

کریستیانو رونالدو چه عطری می‌زند؟
خواندن مطلب
کرم پوست کم آب

۴ـ کرم روز مرطوب کننده لاروش پوزای

این محصول که از ترکیبات طبیعی تشکیل شده است برای پوست‌های حساس بسیار مناسب بوده و خطر احتمالی آلرژی را کاهش می‌دهد. این کرم تسکین دهنده و ترمیم کننده پوست‌های حساس و آسیب دیده است و از مواد نگهدارنده، پارابن، الکل، رنگ و لانولین تشکیل نشده است. نوروسنسین موجود در آن باعث هیدراتاسیون عمیق اپیدرم می‌شود. آب چشمه‌های جوشان La Roche Posayموجود در این کرم  به رفع سفتی و حساسیت بیش از حد پوست کمک می‌کند.

کرم آبرسان

۵ـ ریچ اینتنس وینوسورس کدلی Caudalie Vinosource Rich Intense Cream

کرمی ‌مرطوب برای نرمی ‌و طراوت است، که به پوست کمک می‌کند رطوبت و لطافت خود را دوباره به دست بیاورد. آبرسانی این کرم بسیار بالا است و در زمان کوتاه خشکی و کم آبی پوست شما را درمان می‌کند. ترکیبات ۹۵ درصدی آن با منشاء طبیعی (بدون پارابن، فنوکسی اتانول، فتالات، روغن معدنی، سیلیکون یا مواد با منشا حیوانی) امکان ترمیم آسیب‌های ناشی از تهاجمات خارجی را برای شما فراهم می‌سازد.

ریچ اینتنس وینوسورس کدلی Caudalie Vinosource Rich Intense Cream

سخن آخر

کم آبی پوست موقتی است و می‌تواند با استفاده از مرطوب‌کننده‌هایی که ترکیباتی مناسب دارند برطرف شود. کرم پوست کم آب می‌تواند مشکلات خشکی پوست شما را سریع برطرف کند و پوستی لطیف به شما هدیه دهد. حیات پرفیوم در این مقاله سعی داشته است تا شما عزیزان را برای پوستی نرم و لطیف راهنمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا