عطر و ادکلن

فلنکر عطر چیست و چرا فلنکر برای عطر وجود دارد؟

وقتی برای اولین بار اصطلاح فلنکر را شنیدم  با تعجب فکر کردم: فلنکر عطر دیگر چیست؟ اما وقتی که معنای آن را فهمیدم، آرزو کردم که ای‌کاش زودتر با فلنکرها آشنا شده بودم.

 اگر شما هم طرفدار پروپاقرص دنیای عطرها هستید، حتماً باید با اصطلاحات عطر و ادکلن‌ها آشنا باشید که یکی از این اصطلاحات فلنکر و کاربرد آن است. در این مطلب به زبان بسیار ساده و راحت توضیح می‌دهیم که فلنکر چیست، چه فرقی با عطر اصلی دارد و چرا باید حتماً فلنکرها را امتحان کنید.

فلانکر چیست؟

فلنکر در واقع یک عطر است که به عنوان دنباله‌ای از عطر دیگری که قبلاً به بازار آمد، منتشر می‌شود. اجازه دهید یک مثال بزنیم تا بهتر متوجه شوید. آیا تابه‌حال فیلمی را دیده‌اید که در واقع دنباله‌ای از یک فیلم دیگر که قبلاً منتشر شده است، باشد؟ مثلاً فیلم سوپرمن 5 یا همان “بازگشت سوپرمن” در واقع دنباله‌ای از فیلم سوپرمن است که سال‌ها بعد از منتشر شدن فیلم اصلی ساخته شد. در واقع کارگردان بر موفقیت یک فیلم مشهور قدیمی تکیه کرده است و فیلم جدیدش را به آن نسبت داده است تا توجه طرفداران را به دست بیاورد. این استراتژی که در دنیای کتاب و فیلم و سریال جواب می‌دهد، در دنیای عطرسازی هم به کار می‌آید. اگر برایان سینگر (کارگردان فیلم سوپرمن 5) می‌خواست خودش یک فیلم مستقل بسازد، شاید احتمالاً موفقیتش آن‌قدر بالا نبود. اما او فیلم جدیدش را زیر چتر فیلم‌های مشهور سوپرمن گرفت تا کمی از اعتبار آن فیلم‌ها را برای فیلم جدیدش کسب کند. به این صورت بیننده‌هایی که طرفدار سوپرمن بودند، مشتاق می‌شدند که این فیلم را نیز که دنباله‌ای از فیلم سوپرمن است تماشا کنند.

همین استراتژی در دنیای عطرسازی نیز جواب می‌دهد. گاهی اوقات یک عطر به عنوان دنباله‌ای از عطر محبوب که قبلاً منتشر شده است، به بازار می‌آید. به چنین عطری در اصطلاح فلنکر عطر می‌گوییم.

نقش قهوه در عطر فروشی ها چیست؟
خواندن مطلب

با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به شما بگوییم تفاوت فلنکر با عطر اصلی در چیست و آیا ارزش خرید دارد یا نه؟

فلنکرهای عطر چه فرقی با عطر اصلی دارد؟

فلنکر در واقع عطری است که از DNA یک عطر محبوب به دست آمده است. می‌توانید تصور کنید که فلنکرهای عطر در واقع فرزندان یک عطر قدیمی هستند که همان DNA را دارند. گاهی اوقات وقتی یک عطر موفقیت زیادی به دست می‌آورد و محبوب می‌شود، عطرسازان مشتاق می‌شوند که خلاقیت به خرج بدهند و ورژن‌های مختلف همان عطر را تولید کنند. یعنی نسخه‌ای دیگر از یک عطر محبوب که تفاوت‌های جزئی با آن عطر دارد. در واقع باید بگوییم که در ساخت فلنکر، جادوی اصلی همان عطر مشهور هیچ تغییری نمی‌کند و دست نخورده باقی می‌ماند. اما جزئیاتی به آن اضافه می‌شود که باعث منحصر به فرد شدن فلنکر عطر می‌شوند.

فلنکرها نه تنها رایحه مشابهی نسبت به عطر اصلی دارند بلکه ظاهر بطری‌هایشان نیز شبیه به همان عطر اصلی است. بعلاوه، فلنکرها اغلب همان نام نسخه قبلی را دارند اما یکی دو کلمه دیگر نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. مثلاً با خرید عطر کوکو مادمازل (Coco Mademoiselle) یک فلنکر از عطر مشهور کوکو شنل (Chanel Coco) را تهیه کرده اید. یا برای مثال عطر هیپنوتیک پویزن دیور (Hypnotic Poison) یک فلنکر از عطر محبوب و قدیمی دیور پویزن (Dior Poison) می‌باشد.

عطر Hypnotic Poison فلنکر عطر Dior Poison

آیا عطرهای فلنکر ارزش خرید دارند یا نه؟

گفتیم که این عطرها در واقع دنباله‌ای از یک عطر محبوب هستند که قبلاً به بازار آمده است. اما آیا این عطرها واقعاً به خوبی همان عطر محبوب هستند یا این که فقط نسخه‌های بی ارزشی از عطر اصلی محسوب می‌شوند؟

خبر خوب این است که بسیاری اوقات فلنکر ادکلن به همان خوبی یا حتی بهتر از عطر اصلی است. گاهی اوقات فلنکرها حتی فروش بیشتری از عطر اصلی دارند. البته این موضوع به آن معنا نیست که همه فلنکرها ارزش خرید دارند. ممکن است ده‌ها فلنکر برای یک عطر محبوب تولید شده باشد. اما خوشبختانه همه آن‌ها نسخه‌های بی ارزشی از عطر اصلی نیستند و بعضی‌هایشان موفقیت‌های زیادی کسب کرده اند. 

بعلاوه، باید بگوییم که درست است که فلنکرها رایحه مشابهی نسبت به عطر اصلی دارند. اما عطرسازان اطمینان حاصل می‌کنند که فلنکرها تفاوت‌هایی نیز با عطر اصلی داشته باشند. بنابراین فکر نکنید که با خرید فلنکر عطر پولتان را به هدر داده‌اید. در واقع ما معتقدیم که حتماً باید فلنکرهای عطر محبوبتان را امتحان کنید.

چرا باید حتماً فلنکر عطر محبوبتان را امتحان کنید؟

بسیاری از مردم وقتی می‌خواهند عطر جدیدی بخرند، فلنکرهای عطری که قبلاً داشته‌اند را نادیده می‌گیرند. البته این موضوع قابل درک است. زیرا ممکن است فکر کنند که رایحه‌ فلنکر با رایحه عطر اصلی یکسان است. اما این‌طور نیست! رایحه فلنکرها معمولاً بسیار متفاوت از رایحه اصلی است.

معرفی بهترین عطر و ادکلن شیرین مردانه
خواندن مطلب

اگر عطر خاصی را دوست دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً فلنکرهای آن را هم امتحان کنید. زیرا فلنکرها معمولاً همه چیزهایی که در مورد عطر اصلی دوست دارید را شامل می‌شوند و در عین حال، تفاوت‌های جذابی نیز دارند که باعث ایجاد تنوع می‌شود.

اگر قبلاً عطر خاصی خریده‌اید و آن را پسندیده‌اید، حیات پرفیوم به شما اطمینان می‌دهد که از فلنکرهای آن نیز خوشتان خواهد آمد.

انواع مختلف فلنکر عطر: چند نوع فلنکر وجود دارد؟

فلنکرهای عطر انواع مختلفی دارند. اگر این مطلب را تا اینجا دنبال کرده باشید، حتماً می‌دانید که فلنکر نسخه‌ای از عطر اصلی است که DNA همان عطر را دارد اما از شخصیت منحصر به فردی نیز برخوردار است. برخی از فلنکرها با افزایش شدت یک نت یا چند نت خاص ایجاد می‌شوند و برخی با افزودن نت‌های جدید ساخته می‌شوند. بیایید ببینیم چند نوع فلنکر برای عطر وجود دارد.

۱- رایج‌ترین نوع فلنکر: نسخه اصلی با تغییرات جزئی

رایج‌ترین آن‌ها نوعی است که در آن تغییرات کوچکی نسبت به نسخه اصلی به وجود آمده است. در این مدل فلنکرها، ممکن است رایحه مثل نسخه اصلی شروع شود. اما در ادامه یک نت جدید به آن اضافه شده باشد.

فلنکر عطرهای مشهور

۲- فلنکرهای فصلی

نوع دیگر فلنکرها، فلنکرهای فصلی هستند. مثلاً ممکن است یک عطر به خودی خود رایحه‌ای گرم و زمستانی داشته باشد. در این صورت ممکن است یک نسخه تابستانی از همان عطر منتشر بشود که به آن فلنکر فصلی یا در واقع فلنکر تابستانی آن عطر گفته می‌شود. این فلنکرها معمولاً نسخه‌های سبک‌تری از عطرهای اصلی بوده و برای هوای گرم‌تر مناسب‌ هستند.

۳- فلنکرهای نمادین (سمبلیک)

این نوع فلنکرها رایحه‌ای کاملاً متفاوت از عطر اصلی دارند و صرفاً از نام عطر قبلی استفاده کرده‌اند. به همین خاطر است که به آن‌ها فلنکرهای نمادین می‌گوییم.

اغلب فلنکرها در عرض یک تا پنج سال پس از نسخه اصلی منتشر می‌شوند. کالوین کلاین که یک شرکت عطرسازی مشهور است، از سال 2004 به طور منظم هر سال  فلنکرهای عطر CK One Summer را منتشر می‌کند.

چرا فلنکر برای عطر وجود دارد؟ فلنکرها چه فایده‌ای دارند؟

شاید شما هم کنجکاو شده باشید که چرا فلنکرها به وجود آمده‌اند؟ و دلیل ساخت این روایح چیست. البته پاسخ‌های بسیار خوبی نیز برای این سؤال وجود دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم

عادت به بوی عطر خود
خواندن مطلب

۱- جلوگیری از قدیمی شدن روایح

بعضی از عطرهای قدیمی بسیار پرفروش بوده‌اند، اما در عین حال این روزها دیگر مدرن محسوب نمی‌شوند. در این شرایط، گاهی اوقات یک فلنکر عطر ساخته می‌شود تا نسخه مدرن‌تری از همان عطر قدیمی را ارائه دهد. به این صورت، فروش آن عطر ادامه پیدا می‌کند و متوقف نمی‌شود.

۲- تبدیل یک عطر به نسخه‌ای مردانه یا زنانه

بعضی از عطرهای پرفروش فقط مخصوص خانم‌ها یا فقط مخصوص آقایان هستند. در این شرایط، ممکن است یک فلنکر برای آن عطر تولید شود تا مناسب جنس مخالف نیز باشد.

فلنکرهای عطر

۳- امکان استفاده در تمام سال

بعضی از عطرها فقط مخصوص هوای سرد یا هوای گرم هستند. در این صورت، ممکن است آن کمپانی یک فلنکر از همان عطر را ارائه دهد که مناسب آب و هوای دیگر نیز باشد. مثلاً ممکن است یک عطر تابستانی کمی سبک‌تر شود تا مناسب استفاده در زمستان نیز باشد.

۴- جذب مشتری بیشتر

از آنجایی که عطر اصلی که قبلاً ارائه شده است مورد استقبال بوده است، مشتریان مجذوب فلنکر آن نیز می‌شوند. زیرا فلنکر بویی مشابه همان عطر اما با پیچ و تاب متفاوت دارد.

تصور کنید عطر مورد علاقه شما اکنون بعد از ۵ سال یک عطر کاملاً جدید منتشر می‌کند، آیا برایتان جالب نیست که بدانید رایحه جدید چگونه است؟ احتمالاً پاسخ شما بله است. مشتریان همیشه بدون تردید فلانکر را می‌خرند زیرا می‌توانند رایحه آن را از قبل پیش بینی کنند.

چطور می‌توانم فلنکر عطر محبوبم را بخرم؟

آماده هستید که فلنکرهای عطر محبوبتان را ببینید؟ به لیست محصولات حیات پرفیوم بروید و نام عطر موردعلاقه‌تان را جستجو کنید. همچنین، می‌توانید با ما تماس بگیرید و نام عطر محبوبتان را به ما بگویید. کارشناسان حیات پرفیوم فلنکرهای جذاب همان عطر را به شما معرفی می‌کنند. شک نداریم که از امتحان کردن این رایحه‌ها هیچ‌وقت پشیمان نخواهید شد.

شما دلتان می‌خواهد که فلنکر چه عطری ساخته شود؟ نظرتان را حتماً در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. به این صورت شاید ما بتوانیم فلنکرهای عطر مورد علاقه شما را در حیات پرفیوم موجود کنیم.

نتیجه گیری

اگر دنیای عطر و ادکلن‌ها و روایح برای شما جذاب است، پس بای اصطلاح فلنکر را هم بشناسید. در این مطلب حیات پرفیوم به زبانی بسیار ساده و روان شما را با فلنکرها که در واقع به عنوان دنباله‌ای از عطرهای محبوب هستند آشنا کرده است و به تفاوت عطر اصلی دارد با این محصولات پرداخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا