عطر و ادکلن

لایه‌بندی عطر چیست؟

هر آنچه را که باید در مورد لایه‌بندی عطرها یا ترکیبی از عطرها بدانید را در این مقاله ما در اختیار شما می‌گذاریم تا راحت‌تر بتوانید عطر مناسب خودتان را تشخیص دهید. لایه بندی ‌عطرها به ترکیبات و نت‌های آن عطر بستگی دارد. نت‌های پایه، اولیه و میانی می‌توانند از لایه‌های تشکیل دهنده یک عطر و رایحه باشد.

اصل لایه بندی در عطرسازی

لایه‌بندی مجموعه ای از رایحه‌ها است که در هر عطر و ادکلنی متفاوت است. برای داشتن یک عطر سفارشی و دست‌ساز باید لایه‌ها و رایحه‌های آن عطر را نظر بگیریم و در ترکیب آنها با یکدیگر بسیار توجه داشته باشیم.

این تفکیک و لایه‌بندی‌ها توسط عاشقان و محققان عطر به دست آمده است. در واقع می‌توان گفت که خلق کردن یک عطر خاص تقریبا ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد و یک عطر هیچوقت یک روزه و سریع درست نمی‌شود.

لایه بندی عطر تحت تأثیر یک رویه رایج از خاورمیانه است که در آن مردان و زنان برای مدت بسیار طولانی عطرهای بسیاری را بدون در نظر گرفتن قوانینی با هم ترکیب می‌کردند.

سبک‌های مختلف لایه‌بندی

دراین لایه بندی‌ها می‌توان به درمان‌های زیبایی اشاره کرد که توسط عطرهای روغنی صورت می‌گیرد که یک عمل بسیار تخصصی و دقیق است که عمدتاً از ژاپن و کره می‌آمده. مانند ترکیب هزاران برگ از ترکیب چندین شکل از لوازم آرایشی مانند: ژل، امولسیون، سرم، کرم تشکیل شده است.

خرید عطر در تهران
خواندن مطلب

لایه بندی کلاسیک در عطرسازی شامل قرار دادن شیر بدن یا کرم بدن، تالک، ژل دوش، دئودورانت و سپس تست آن در محل‌های نبض‌دار و سپس ادو تویلت یا ادو پرفیوم بر روی لباس است. این تکنیک لایه‌بندی این امکان را فراهم می‌کند که نگه‌داشتن و ماندگاری را تشدید کند.

لایه‌بندی عطر

لایه‌بندی عطر در خاورمیانه

این عمل در خاورمیانه بسیار رایج است. عطر آیینی است که همیشه وجود داشته است، اوایل زنان ابتدا یک کرم معطر به پوست خود می‌زنند، سپس مردان یا زنان لباس‌ها و پوست خود را با مخلوطی معطر که از رایحه‌هایی تشکیل شده‌اند عطرآگین می‌کردند که این عطرها هر بار توسط شخص خاصی تولید می‌شد. بعد از آن با استفاده از چوب عود و صمغ‌های مختلف با سوزاندن آن‌ها بر روی ذوغال عطری بر پایه عود را اختراع کردند.

جالب است بذانید آقایان از استفاده از عطرهای زنانه شرقی و عربی ترسی ندارند چون دارای رایحه‌ای گرم و تلخ هستند. برای آقایان استفاده از یک عطر مشخص غیرممکن است، آنها می‌خواهند رایحه ای منحصر به فرد و جادویی را استفاده کنند. مواد اولیه عطرهای خاورمیانه چوب عود، نت‌های چرم، زعفران و گل رز است.

چند نکته در مورد لایه بندی بویایی

باید مراقب باشید و چندین ترکیب را با هم امتحان کنید چون اگر میل به بازی با عطرها و رایحه‌ها در شما قوی باشد می‌توانید عطر ساز موفقی شوید، در واقع همه ما می‌خواهیم شاگرد عطرسازی باشیم، تصور کنید چقدر می‌تواند ترکیب رایحه‌ها و نت‌ها با یکدیگر بسیار جذاب باشد شما می‌توانید با ترکیب دو ماده یک ترکیب جادویی خلق کنید که مورد توجه اطرافیانتان قرار بگیرد.

مسمومیت با عطر علائم، خطرات و کارهایی که باید انجام داد
خواندن مطلب
لایه عطر

هیچ قانون سختی در ترکیبات عطر وجود ندارد، شما باید چندین نت را آزمایش کنید، از قدرت تخیل خود استفاده کنید و به این توجه داشته باشید که یک عطر منحصر بفرد باید با میراث بویایی شما مطابقت داشته باشد.

چند پیشنهاد برای ترکیب رایحه‌ها

  • ترکیب نت‌های وانیلی با نت‌های تند.
  • رایحه‌های میوه‌ای به خوبی با رایحه‌های گلی هماهنگ می‌شوند. در بعضی موارد موادی که مخالف هم هستند به خوبی درکنار هم قرار می‌گیرند.
  • شما می‌توانید یک ویژگی را در همان خانواده بویایی برجسته کنید، وانیل خالص را به یک عطر شرقی تبدیل کنید.
  • شخصیت خود را با یک عطر شرقی تقویت کنید، فقط یک نت مانند نعناع هندی یا عود می‌تواند انتخاب خوبی برای عطری خاص باشد.
  • شما می‌توانید یک رایحه متراکم و فشرده را با یک ادکلن بسیار تازه ملایم کنید.
  • نت‌های تازه مرکبات به خوبی با نت‌های خوراکی ترکیب می‌شوند.
  • نت‌های گلی با بیشتر نت‌ها به طور کلی به خوبی هماهنگ می‌شوند.  
لایه بندی عطر

قوانینی که برای لایه بندی عطر باید رعایت کنید

اولین قانون این است که ابتدا قوی‌ترین عطر و سپس سبک‌ترین عطر را به کار ببرید. این باعث می‌شود عطر قدرتمند ماندگاری خود را از دست ندهد..

از مخلوط کردن دو عطر با نت‌های بسیار قوی و خیلی پیچیده خودداری کنید.

خودتان را به دو رایحه برای لایه بندی محدود کنید.

سخن آخر

لایه بندی از هیچ قاعده و قانونی پیروی نمی‌کند، این شما هستید که باید ترکیب‌های مختلف را با توجه به غریزه خود و همچنین با توجه به شخصیت خود ترکیب کنید. حیات پرفیوم سعی داشته است تا در این مقاله شما را راهنمایی کند که بهتر بتوانید لایه‌های عطر را بشناسید تا بتوانید عطر مخصوص خود را تهیه کنید.

معرفی و بررسی عطر عود وود تام فورد
خواندن مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا