عطر و ادکلن

عطر امضا چیست؟

هر یک از ما احساسات و رفتارهای خاص و منحصر به فردی داریم که در ذهن اطرافیانمان می‌مانیم. تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با بوی یک عطر به سال‌ها قبل بروید و به یاد یکی از دوستان و یا نزدیکانتان بیوافتید؟ این عطر و بویی که شما از آن شخص در ذهن و مشامتان به یادگار دارید همان عطر امضا آن شخص است. عطرها قدرت و توانایی این را دارند که خاطرات خوب و بد را برایتان زنده کنند.

بعضی از افراد هستند که همیشه از یک عطر خاص استفاده می‌کنند و در هر فصل و زمانی یک رایحه و بو از سوی آن‌ها به مشامتان می‌رسد، این بو و رایحه امضا آن شخص است و شما آن را فقط با آن رایحه و عطر می‌شناسید و در هر زمان و هر مکان با حس کردن بو و رایحه آن عطر شما به یاد آن شخص خواهید افتاد.

عطر امضا چیست؟

عطر امضای خود را چگونه انتخاب کنیم؟

هر عطر نشان‌دهنده شخصیت و رفتار آن شخص است و شما عطری که برای خودتان انتخاب می‌کنید را با توجه به احساسات و روحیه‌ای که دارید برای خود تهیه می‌کنید. رایحه‌ای رت که انتخاب می‌کنید سرشار از انرژی بوده که درشخصیت و وجود شما در جریان است. در دنیای عطر‌ها مانند دنیای انسان‌ها رایحه‌ها هم دارای شخصیت و احساس‌های مختلف هستند که  شما می‌توانید عطری نزدیک به احساس خودتان را انتخاب کنید.

اگر تا به امروز عطر امضا نداشتید و می‌خواهید رایحه‌ای را به اسم خودتان در آورید بهتر است ۳ نوع عطر مختلف را  انتخاب کنید که با شخصیت و روحیات شما هم‌خوانی داشته باشد و این عطر‌ها را در فاصله و زمان‌های نزدیک به هم استفاده کنید تا آن رایحه‌ها در ذهن و خاطرات اطرافیانتان ثبت شود.

معرفی و بررسی عطر عود وود تام فورد
خواندن مطلب

آغاز فرآیند طراحی عطر نماد

برای انتخاب عطر خود بهتر است از عطر‌های سبک استفاده کنید، رایحه‌های سبک و ملایم راحت‌تر در ذهت اطرافیان شما می‌مانند. عطرهایی که بوی شبیه به شامپو دارند می‌توانند برای اولین انتخاب شما مناسب باشند، می‌توانید برای انتخاب دوم عطر خود از عطرهایی که در گروه بویایی میوه‌ای و یا دریایی قرار دارند برگزینید. این بوها رایحه‌هایی هستند که در ذهن همه به راحتی ثبت می‌شوند و در طول روز با آن بوها زیاد سر و کار خواهند داشت.

تا به حال شده یک عطر خاص شما را بارها به سمت خودش جذب کند؟ سعی کنید برای انتخاب عطر امضا خود حتما از آن عطری استفاده کنید که خودتان دوستش دارید و به شما حس خوبی می‌دهد.

شناخت رایحه‌ها در عطر امضا

برای شناخت این رایحه‌ها باید اول بدانید که از چه بو و طبعی بیشتر خوشتان می‌آید چون در قدم اول باید خودتان از آن عطر و رایحه راضی باشید. اگر طبع شیرین دوست دارید بهتر است به سمت عطر‌هایی که دارای رایحه گلی یا پاستیلی هستند بروید و اگر طبعی خنک می‌پسندید از عطرهایی که در گروه بویایی دریایی هستند انتخاب کنید.

 در زمانی که می‌خواهید عطری را برای امضا خود انتخاب کنید بجز اینکه باید آن رایحه را خودتان دوست داشته باشید به این هم باید توجه کنید که اطرافیان نزدیک شما هم مثل همسر، فرزند، پدر و مادر شما از چه رایحه و بویی خوششان می‌آید اگر به این مورد هم توجه کنید عطر امضا شما در ذهن همه باقی می‌ماند.

ویژگی‌های عطر مناسب برای عطر امضا

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های عطر امضا این است که همه شما را با یک بو می‌شناسند، سعی کنید رفتار و خاطرات خوبی را در ذهن دیگران به جا بگذارید. همانطور که عطرها توانایی این را دارند که خاطرات خوب در ذهن شما زنده کنند به همانقدر می‌توانند یادآور اشخاص و خاطرات بد و ناراحت کننده هم باشند. برای اینکه یک عطر را به عنوام امضا خود انتخاب کنید باید اول از شخصیت و رفتار خود مطمئن شوید چون عطرها به شما شخصیت و ابهت می‌دهند.

در ادامه عطرهایی که مناسب هر شخصیت هستند را معرفی خواهیم کرد.

شخصیت خجالتی و گوشه گیر

این افراد همیشه در جمع‌ها و مهمانی‌ها به دنبال صندلی تک می‌گردند که از بقیه افراد دور باشد. افراد خجالتی خیلی دنبال جلب توجه نیستند و همیشه از جمع دوری می‌کنند پس طبیعی است که این افراد عطری را انتخاب کنند که بویی ملایم و با پخش‌بو پایین داشته باشد.

جدیدترین و بهترین عطرهای اماراتی را بشناسید
خواندن مطلب

۱- چنل چنس زنانه chanel chanc

این عطر که در سال ۲۰۰۳ توسط عطار معروف ژاک پولژ در فرانسه به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد دارای طبعی معتدل است و در چایپر گلی قرار دارد. رایحه این عطر بسیار ملایم بوده و می‌تواند امضا افراد خجالتی و گوشه گیر باشد. این عطر از یک گروه نتی تشکیل شده که نشان دهنده ترکیباتی سبک است.

نت‌های پایه: مشک، وانیل، نعناع هندی، یاس، فلفل صورتی

عطر امضا

۲ـ بوچرون کواتره مردانه BOUCHERON – Quatre Pour Homme

این عطر فرانسوی که در سال ۲۰۱۵ به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد دارای طبعی خنک و ملایم است که می‌تواند مناسب آقایانی باشد که کم‌رو و خجالتی هستند. ترکیبات این عطر سبک بوده که به ملایم بودن آن بسیار کمک می‌کند بوچرون کواتره در گروه بویایی چوبی گلی قرار دارد که مورد پسند بسیاری از آقایان قرار می‌گیرد.

نت‌های پایه: سدر، چوب کشمیر، مشک

نت‌های اولیه: برگ بنفشه، لیموترش سبز

نت‌های میانی: رز و یاس

امضا عطر

شخصیت‌های با ابهت و اعتماد بنفس

این شخصیت‌ها باید عطری را انتخاب کنند که متناسب با شخصیتشان باشد، این عطرها معمولا دارای طبعی گرم و تلخ هستند. در ادامه با آن ادکلن‌ها آشنا خواهید شد.

۱ـ عطر زنانه گرم بلک اپیوم  Black Opium‌ Yves Saint Laurent

این عطر مناسب مجالس و مهمانی های رسمی است که به خانم‌ها زرق و برقی شیک و چشم‌گیری می‌دهد. اگر به دنبال عطری هستید که بتوانید اطرافیان خودتان را تحت تاثیر قرار دهید حتما این عطر را انتخاب کنید. این عطر دارای طبعی گرم بوده و در گروه بویایی شرقی وانیلی قرار گرفته است.

  • نت‌های پایه: نعناع هندی ، چوب کشمیر، وانیل، سدر
  • نت‌های اولیه: فلفل صورتی ، گلابی، شکوفه پرتقال
  • نت‌های میانی: قهوه، یاس، شیرین بیان
۱ـ عطر زنانه گرم بلک اپیوم  Black Opium‌ Yves Saint Laurent

۲ـ ورساچه اروس ادوپرفیوم VERSACE – Eros Eau De Parfum

این عطر که در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد مناسب آقایان و مدیرانی است که همیشه به دنبال جلب توجه و دیده شدن هستند ورساچه اروس دارای طبعی گرم است که می‌تواند امضا خوبی برای آقایان با اعتماد بنفس باشد.

  • نت‌های پایه: نعناع هندی ، سدر ، چوب صندل سفید ، چرم ، نارنج، وانیل
  • نت‌های اولیه: لیمو ترش، نعناع ، سیب سرخ، نارنگی ماندارین
  • نت‌های میانی: شمعدانی، آمبروکسان
انتخاب عطر با توجه به سن
خواندن مطلب
اروس ورساچه

شخصیت پر انرژی

اگر دارای شخصیتی پر انرژی هستید و به دنبال این هستید که در جمع‌ها دیده شوید می‌توانید از عطرهایی برای امضا خود استفاده کنید که دارای پخش‌بو و ماندگاری بالایی هستند.

۱ـ پارفومز د مارلی لیتون اکسکلوسیف PARFUMS de MARLY – Layton Exclusif

این عطر که هم مناسب آقایان و هم مناسب خانم‌ها است می‌تواند انتخاب خوبی برای امضا شما عزیزانی که دارای انرژی بالا هستید باشد. این عطر که در سال ۲۰۱۷ در کشور فرانسه با بازار عطر و ادکلن عرضه شد دارای طبعی گرم است که بسیار پرطرفدار و پرفروش است. سازنده این عطر حمید مراتی کاشانی است که این عطر را در گروه رایحه‌های شرقی قرار داده است.

  • نت‌های پایه: وانیل ، نعناع هندی ، خزه درخت بلوط ، چوب صندل سفید ، کهربا، فلفل صورتی ،قهوه ، عود
  • نت‌های اولیه: ترنج، نارنگی، بادام، آب
  • نت‌های میانی: رز ، شمعدانی ، گاردنیای یاسمنی، مشک ، گل سوسن، رز
عطر افراد قدرتمند

۲ـ پارفومز د مارلی سدبری PARFUMS de MARLY – Sedbury

این عطر که در سال ۲۰۱۵ در کشور فرانسه به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد دارای طبعی معتدل است و می‌تواند امضا شما عزیزان باشد. سدبری در گروه بویایی چایپر گلی قرار گرفته که به دلیل ترکیباتی که دارد می‌تواند حال اطرافیان شما را خوب کند و سرحالشان کند.

  • نت‌های پایه:  وانیل ، نعناع هندی، خس خس، لوبان،عنبر
  • نت‌های اولیه: ترنج، سالویا اسکلاریا، نارنگی، اسطوخودوس
  • نا‌های میانی: زنبق، یاس، گل مریم
PARFUMS de MARLY – Sedbury

سخن پایانی

اگر عطری را به عنوان امضا خود انتخاب کنید می‌توانید یاد‌ها و خاطرات زیبایی در ذهن اطرافیانتان به جا بگذارید. عطرها نشان دهنده شخصیت هر فرد است، حیات پرفیوم در این مقاله سعی داشته است تا شما عزیزان را در انتخاب عطری ماسب برای امضا خود آگاه سازیم.

عطر امضا چیست؟

رایحه‌ای که با آن اطرافیانتان شما را می‌شناسند عطر امضای شما نام دارد.

عطر امضا خود را چگونه انتخاب کنیم؟

عطری که نشان دهنده شخصیت شما است می‌تواند ادکلن و عطر امضا شما باشد.

عطر مناسب افراد خجالتی کدام است؟

عطری که دارای رایحه ملایم و شیرین است می‌تواند نشان دهنده شخصیت خجالتی و گوشه گیر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا