عطر و ادکلن

مشهورترین برندهای عطر فرانسوی

همانطور که می‌دانید فرانسه مهد عطر جهان است. مشهورترین برندهای عطر و ادکلن دنیا متعلق به کشور پر رمز و راز فرانسه هستند. برندهای عطر فرانسوی بهترین و باکیفیت ترین رایحه‌ها را تولید می‌کنند. همینطور تاریخچه عطر فرانسه همیشه زبان زد خاص و عام بوده است و نا خودآگاه با شنیدن واژه عطر به یاد کشور زیبای فرانسه خواهیم افتاد.

بهترین عطاران و سازندگان مطرح دنیا متولد این کشور زیبا هستند که موفق شده‌اند هزاران رایحه را در بزرگترین برندهای فرانسوی به ثبت برسانند.

برند فرانسوی لاکوست (lacoste)

لاکوست بیش از 85 سال است که در دنیای مد حرفی برای گفتن دارد. او فعالیت خود را با وسایل ورزشی و ست‌های اسپرت شروع کرد. با شعار ظرافت در حرکت، این برند اسپرت از طریق خطی مدرن و معاصر جلوه های جدیدی پیدا می کند. لاکوست در کنار طراحی‌های خاص لباس‌های ورزشی و انواع کیف و کفش رایحه‌هایی شیک و اسپرت هم تولید کرده است.

عطر فرانسوی مردانه معروف

عطر سیتیزن

Le Parfum Citoyen در سال 2017 در نیس تأسیس شد و اولین خانه عطرسازی اخلاقی و مدنی است. این برند انتخاب گسترده‌ای از عطرهای لوکس را با قیمت منصفانه به بازار جهانی عطر و ادکلن ارائه می دهد و با اطمینان از ترکیبات طبیعی که در ساخت عطر و ادکلن‌های خود استفاده می‌کند به محیط زیست احترام گذاشته و صنعت عطر و ادکلن فرانسه را گسترده کرده است.

این برند فرانسوی از یک مجموعه ۱۰ عددی از عطر و ادکلن تشکیل شده است که با رایحه‌های بی‌نظیری که دارد طرفداران زیادی را بدست آورده و جزو معروف‌ترین برندهای عطر فرانسوی است.

مولینارد

گراس، گهواره و پایتخت جهانی عطرسازی در قلب این میراث استثنایی است که Maison Molinard  متولد شد و برای بیش از 170 سال به پرورش عشق خود ادامه داده است. مولینارد که یک خانه مد خانوادگی مستقل برای پنج نسل است، مواد نمادین و گران‌بهای عطرسازی را در عطرها تعالی می دهد.

از ساخت فرمولاسیون تا طراحی بطری‌های عطر در Grasse انجام می شود، بنابراین این برند فرانسوی عطرها و مشتقات عطری با کیفیت بالا را تضمین می کنند. بین میراث و جاه‌طلبی، مولینارد با احترام به همان ارزش‌های استاندارد و کیفیت بالا، زمان را به چالش می‌کشد. دانش کمیاب و اجدادی، که توسط برچسب ایالتی شرکت میراث زنده به رسمیت شناخته شده است. برای Célia Lerouge-Bénard، نسل پنجم و یکم به عنوان زن پیشرو مجلس، عطر بسیار فراتر از یک محصول ساده است. این عطر به خودی خود شعری است که احساسات همه را برمی‌انگیزد.

ژان پل گوتیه

برند ژان پل گوتیه که در سال 1976 تأسیس شد و یکی از برندهای کمیاب اوت کوتور بوده که نشان دهنده معتبرترین و خلاقانه‌ترین دانش فرانسوی است. طراحی‌های استثنایی ژان پل گوتیه در نمایش‌های مد او می‌درخشد او با طراحی‌های خاص خود سعی داشته است دید افراد را نسبت به دنیای مد باز کند. به همین جهت در دسته معروف‌ترین برندهای عطر فرانسوی محسوب می‌شود.

در سال 2017، ژان پل گوتیه ظرافت فرانسوی را از طریق Scandal جشن گرفت. آخرین عطر زنانه این برند با نمادی امروزی و تجسم یک پاریسی زیبا، سکسی، جسور و رسوا مظهر نگرش فرانسوی است.

قیمت ادکلن فرانسوی اورجینال

روایح این عطر یک امضای بویایی جدید بوده که بر اساس ترکیب عسل، مخلوط با گاردنیا و پاتچولی ساخته شده است و انفجاری از گل های سفید پوشیده شده در نت شیری اعتیادآور هستند. همچنین ظرافت شکوفه‌های پرتقال، شهوانی بودن یاس و شکوه گل سرخ نیز در این عطر مشهود است.

نینا ریچی

عطرهای نینا ریچی همیشه مد بوده‌اند. برای این نام بزرگ در عطرسازی فرانسوی، مسیر به پایان می‌رسد، جوانی ابدی را در بر می‌گیرد و زنانگی پر جنب و جوش و خوش‌بینانه را جشن می‌گیرد، ظرافتی «فرانسوی»، که بدون نت کاذب شگفت‌زده می‌کند، بدون تحریک تکان می‌خورد، و ما به آن وابسته هستیم.

در سال 2019، نینا یک خلقت بویایی را نشان داد: عطر نینا روژ. بطری با رنگ قرمز لاکی براق و سیب آب نباتی غیرقابل مقاومتی که تا آبمیوه ای را در دل خود جای داده است. رایحه تمشک و مرکبات، گاردنیا با گل زنجبیل و وانیل بوربون با کارامل ترد از این عطر جذاب فرانسوی استشمام می‌شود. نینا روژ سیب را گاز می گیرد و عشق رادیکال خود را به رنگ اعلام می کند و قسمت جدیدی را در داستان نینا ریچی ایجاد می کند.

ماگل ها

MUGLER که در سال 1974 تأسیس شد، دانشی را پرورش می دهد که فرآیند خلاقانه آن بخشی از یک داستان منحصر به فرد است و با تقاضای خارق‌العاده تغذیه می شود. عطرهای MUGLER عطرهای خالصی هستند و از هر رایحه به عنوان امضای سبک خاص خود استفاده می‌کند. به همین دلیل این برند جزو محبوب‌ترین برندهای عطر فرانسوی قرار گرفته است.

آنجل نوا یک ادو پرفیوم احساسی و گیرا است که حول یک نوآوری گل ساخته شده است. جوهره جدیدی از گل رز که تاکنون در پالت عطرسازان دیده نشده بود. این گل رز فوق طبیعی با نت های تمشک و چوب آکیگالا نشانه گذاری شده است.

عطر فرانسوی زنانه معروف

ایو سن لوران

Yves Saint Laurent Beauté امضای زیبای برندهای پاریسی کوتور است. کدها را با YSL Beauty تغییر دهید، قوانین را فراموش کنید و شهود خود را بدون مصالحه دنبال کنید. از زمانی که این برند در سال 1964 راه اندازی شد، ۵۰ سال پیش، تاریخچه عطرهای Yves Saint Laurent با موفقیت مشخص شد.

با Black Opium Storm Illusion اثر ایو سن لوران، برای یک شب جشن پر انرژی آماده شوید. با این عطر در یک شب گرم تابستان همراه ریتم موسیقی، فضای شبانه را به بهترین شکل تجربه کنید. ادو پرفیوم بلک اوپیوم دارای رایحه قهوه گلی ترکیب شده با وانیل در این نسخه محدود جسورانه گنجانده شده است. بطری بلک اوپیوم مانند یک نماد، با درخششی ساخته شده از صورتی، نقره ای و سیاه تزئین شده است. این سه رنگ به همان اندازه که پر زرق و برق هستند. تضاد پر جنب و جوشی دارند و حسی بین سایه و نور ایجاد می‌کنند.

معرفی 40 برند برتر عطر در سطح جهانی
خواندن مطلب

گرلن

از سال 1828 و اولین کارخانه هاوس در پاریس توسط GUERLAIN شروع به کار کرد.  این برند فرانسوی سنتی که توسط ۲ سنت تداوم یافته است: سنت  Orphin اختصاص داده شده به عطر و سنت Chartres اختصاص داده شده به مراقبت از پوست و آرایش، که ترکیبی از مهارت و فناوری پیشرفته است.

 Maison Guerlain به دلیل دانش استثنایی خود به عنوان یک شرکت میراث زنده شناخته شده است. شرکتی که تقریباً 190 سال با همان روح خلاقانه هدایت می شود. میراث بویایی بی نظیر و مجموعه ای نادر که همیشه بر عالی بودن، تجمل و پیچیدگی تأکید داشته است. تخصص و هنر Guerlain در زندگی با ریتم خلاقیت هایی بی‌نظیر با انتخاب هایی درست است. استفاده انحصاری از مواد مرغوب و ظرافت نهایی تمام جزئیات تمام ذات خلقت Guerlain است که با استانداردهای بالا از زمان پیدایش خود مُهر شده است.

هوبیگانت

برند عطر Houbigant در سال 1775 توسط Jean-Francois Houbigant در پاریس و کشور فرانسه تاسیس شد. او کار خود را به عنوان یک دستکش‌ساز معطر آغاز کرد، اما خیلی زود به خاطر عطرهای جذاب خود به شهرت رسید. او اولین کسی بود که استفاده از گل رز و یاس را در عطرهای خود معرفی کرد. او علاقه زیادی به ساخت عطرهای مجلل و با شکوه داشت و سخت کوشی او نتیجه داد و به سرعت توسط اشراف و خانواده سلطنتی فرانسه به رسمیت شناخته شد.

هوبیگنت همچنین اولین کسی بود که از گل‌های تازه در عطرهای خود استفاده کرد و به عنوان “پادشاه عطرسازان” شناخته می‌شود که لقب او است. عطرهای ساخته شده او به قدری محبوب بود که به اعضای دربار فرانسه از جمله ملکه ژوزفین و ماری آنتوانت ارائه شد.

هوبیگانت به دلیل بسته بندی لوکس خود که اغلب دارای طرح‌های پیچیده و مواد با کیفیت است، شناخته شده است و عطرهای این برند را به انتخابی دوست داشتنی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک تجربه عطر واقعاً لوکس هستند.

  • عطرهای Houbigant بسیار محبوب بوده و توسط برخی از برترین چهره‌ها در طول تاریخ توصیه شده است. هوبیگانت به خاطر خلق انواع عطرهای نفیس و مجلل شناخته شده است. برخی از معروف‌ترین عطرهای این برند عبارتند از:
  • Fougère Royale عطری است که به عنوان اولین عطر مدرن برای مردان شناخته می‌شود. این عطر در سال 1882 توسط Paul Parquet  ساخته شد و دارای ترکیبی از اسطوخودوس، خزه بلوط و کومارین است.
  • Quelques Fleurs رایحه گلی دارد و در سال 1912 عرضه شد و بیش از یک قرن است که یک عطر محبوب بوده است. این عطر دارای نت‌هایی از گل رز، یاس و زنبق است.
  • Quelques Roses در سال 2018 عرضه شد و ترکیبی از گل رز، یاس و بنفشه را در خود دارد.

لانکوم

برند عطر Lancôme در سال 1935 توسط آرماند پتیژان، کارمند سابق شرکت عطر Coty تاسیس شد. پتیژان می‌خواست نوع جدیدی از برندی لوکس را ایجاد کند. او نام تجاری خود را به نام “Lancôme” از ویرانه‌های قلعه ای به نام Le Château de Lancosme نامید که در تعطیلات خود در حومه فرانسه دیده بود.

Lancôme به سرعت به دلیل محصولات مراقبت از پوست و آرایش با کیفیت بالا و همچنین عطرهای مجلل خود شناخته شد. در سال 1949، این برند اولین عطر خود را با نام Conquête روانه بازار کرد و در طول سال‌ها، Lancôme عطرهای بسیاری را تولید کرده است. در ادامه برخی از عطرهایی که برند Lancôme امروزه با آنها شناخته شده است، آورده شده است:

  • La Vie Est Belle عطری است که در سال 2012 عرضه شد و به یکی از محبوب‌ترین عطرهای این برند تبدیل شده است. دارای نت‌هایی از زنبق، نعناع هندی است.
  • Idôle این عطر در سال 2019 روانه بازار شد و به خاطر رایحه مدرن و قدرتمند خود شناخته شده است. دارای نت‌هایی از گل رز، یاس و مشک است.
  • Trésor عطری است که در سال 1990 عرضه شد و به خاطر رایحه عاشقانه و احساسی خود شناخته شده است. این عطر دارای نت‌هایی از گل رز، هلو و وانیل است.

مشهورترین برندهای عطر فرانسوی – کارتیه (cartier)

KING OF JEWELERS, JEWELLERY OF KINGS شهرت مزون مصمم پاریسی کارتیه به خوبی تثبیت شده است. پیشگام و آوانگارد در مد است و خانه عطری عالی دارد. بنابراین این خانه مد فرانسوی، کنجکاو و هنرپیشه زمان خود، دائماً با ایده‌های جدید تغذیه می‌شود و در همه جا به دنبال زیبایی است. ماتیلد لورن از سال 2005 تنها عطرساز خانه مد کارتیه (Cartier) بوده است. او با روحیه آزاد، سبکی قاطعانه و جسورانه ارائه می دهد.

گرانترین عطر فرانسه

عطر مردانه نمادین پاشا پرفیوم، یک عطر جدید مردانه است که دانش کارتیه را به نمایش می گذارد. رایحه ای پررنگ و عمیق که با گرمای چوب صندل آمیخته و با نت های گرم کهربا نشان داده شده است. این ادکلن جذاب فرانسوی برای مردان معاصر و مدرن که حرفی برای گفتن دارند در نظر گرفته شده است.

دیور

تاریخچه عطرسازی دیور به عرضه عطر لوکس میس دیور در سال 1947 بازمی‌گردد. این عطر توسط خود کریستین دیور ساخته شد و نام آن را به خاطر نام خواهرش کاترین، که یکی از اعضای مقاومت فرانسه در دوران جنگ جهانی دوم فرانسه بود، الهام گرفته ‌است.

میس دیور یک موفقیت بسیار سریع را کسب کرده و به تثبیت برند دیور به عنوان یکی از نام‌های پیشرو در صنعت عطرسازی فرانسه کمک کرد.

در طول سال‌های گذشته دیور عطرهای معروف بسیاری را ساخته است و این برند همچنان یکی از بازیگران اصلی بازار عطر است. در ادامه برخی از عطرهایی که امروزه برند دیور با آن‌ها شناخته می‌شود آورده شده است:

  • J’adore عطری از برند دیور است که در سال 1999 عرضه شد و به خاطر رایحه گلی و میوه‌ای خود شناخته شده است. نت‌های یلانگ یلانگ، یاس و ترنج را در خود جای داده است.
  • joy عطری است که در سال 2018 به بازار عرضه شد و به خاطر رایحه تازه و گلی خود شناخته شده است. نت‌هایی از ترنج، یاس و مشک را در خود دارد.
  • Poison عطری است که در سال 1985 به بازار عرضه شد و به خاطر رایحه‌ای جسورانه و اغوا کننده‌اش شناخته شده است. دارای نت‌هایی از گشنیز، عسل و گل سرخ است.
لیست کامل اصطلاحات عطر و ادکلن‌ها
خواندن مطلب

کلوئه

Chloé یک برند فرانسوی عطر و ادکلن است که در سال 1952 توسط Gaby Aghion که در مصر متولد شده بود و در دهه 1940 به پاریس نقل مکان کرد، تأسیس شد. اولین مجموعه کلوئه در سال 1956 ارائه شد و او به سرعت در میان افراد مشهور و فعالین صنعت مد از جمله بریژیت باردو و گریس کلی محبوب شد.

در دهه 1970،Chloé  خط تولید خود را توسعه داده و در صنعت تولید عطر هم ورود کرد و عطری با نام Chloé Eau de Parfum در سال 1975 عرضه شد. این عطر توسط کارل لاگرفلد، عطرساز معروف که در آن زمان مدیر خلاق این برند بود، ایجاد شد. عطر Chloé تبدیل به یک عطر کلاسیک شد و تا به امروز یکی از محبوب‌ترین عطرهای این برند باقی مانده است.

شانل

برند عطر Chanel در سال 1921 توسط کوکو شانل که طراح مد بود تاسیس شد. اولین عطر این برند، Chanel No بود. در طول سال‌ها، شنل به نوآوری و خلق عطرهای جدید، از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین عطرهای جهان ادامه داده است. در ادامه برخی از عطرهایی که امروزه برند Chanel به آن‌ها معروف است، آورده شده است:

  • Chanel No. 5 یکی از بهترین عطرهای تاریخ بوده و این عطر نمادین یکی از مشهورترین عطرهای جهان است. این عطر توسط ارنست بوکس ساخته شده و دارای نت‌هایی از یاس، یلانگ یلانگ و گل رز است.
  • Coco Mademoiselle عطری از برند شنل است که در سال 2001 روانه بازار شد و به یکی از محبوب ترین عطرهای جهان تبدیل شده است. دارای ترکیبی از پرتقال، ترنج، یاس و وانیل است.
  • Allure عطری بود که در سال 1996 به بازار عرضه شد و ترکیبی از ترنج، ماندارین و وانیل است.
  • Bleu de Chanel این عطر در سال 2010 روانه بازار شد و عطری محبوب در بین آقایان است. دارای ترکیبی از مرکبات، چوب و کهربا است.
برند شنل

لانوین

برند عطر Lanvin توسط Jeanne Lanvin، طراح مد فرانسوی، در سال 1924 تاسیس شد. Lanvin از سال 1909 به طراحی لباس مشغول بود، اما تا دهه 1920 بود که تصمیم گرفت تجارت خود را در صنعت عطر توسعه دهد. اولین عطر لانوین با نام My Sin در سال 1924 عرضه شد و به موفقیتی سریع دست یافت.

Lanvin در طول سال‌های گذشته عطرهای معروف بسیاری را ساخته است و این برند همچنان یک بازیگر اصلی در عرصه بین‌المللی عطر است. در ادامه برخی از عطرهایی که برند Lanvin امروزه به آنها شناخته شده آورده شده است:

  • Arpège عطری است که در سال 1927 به بازار عرضه شد و به خاطر رایحه گلی و پودری خود شناخته شده است. این عطر دارای نت‌هایی از یاس، گل رز و وانیل است.
  • Éclat d’Arpège عطری است که در سال 2002 روانه بازار شد و تولید عطری مدرن از عطر کلاسیک Arpège است. نت‌هایی از لیمو، یاس بنفش سبز و مشک دارد.
  • Rumeur عطری است که در سال 2006 به بازار عرضه شد و به خاطر رایحه تازه و میوه‌ای خود شناخته شده است. نت‌هایی از مگنولیا، رز سفید و نعناع هندی را شامل می‌شود.

دیپتیک

Diptyque یک برند عطر فرانسوی است که در سال 1961 در پاریس توسط سه دوست به نام‌های Christiane Gautrot، Desmond Knox-Leet و Yves Coueslant تأسیس شد. این برند ابتدا به عنوان یک فروشگاه کالاهای خانگی و پارچه شروع به کار کرد، اما در نهایت با کار عطرها و محصولات مراقبتی توسعه یافت. برند عطر دیپتیک همچنان یک انتخاب بسیار محبوب در میان کسانی است که عطرهای مجلل و منحصر به فرد را دوست دارند.

  • Diptyque به دلیل خلق عطرهای مجلل و منحصر به فرد که دارای مواد اولیه با کیفیت و ترکیبی از تکنیک‌های سنتی و مدرن است، شناخته شده است. در ادامه برخی از عطرهایی که امروزه برند دیپتیک به آن‌ها معروف است آورده شده است:
  • Eau Capitale عطری است که در سال 2019 عرضه شد و ادای احترامی ‌به شهر پاریس است. این ترکیب دارای نت‌هایی از ترنج، فلفل صورتی و گل رز است.
  • Do Son این عطر عطری بود که در سال 2005 عرضه شد و به خاطر رایحه عجیب و غریب و گلی خود شناخته شده است. نت‌هایی از گل سرخ، شکوفه پرتقال و یاس را در خود دارد.
  • Tam Dao عطری است که در سال 2003 و با الهام از جنگل‌های چوب صندل هند تولید شد. نت‌هایی از چوب صندل، سرو و عنبر را در خود دارد.

لو لابو

Le Labo یک برند عطر لوکس است که توسط فردی فرانسوی تبار به نام Fabrice Penot و Edouard Roschi آمریکایی در سال 2006 تأسیس شد. این برند فرانسوی-آمریکایی از میل به ایجاد عطرهای منحصر به فرد و حرفه‌ای که از رایحه‌های تولید انبوه حاکم بر صنعت جدا می‌شود متولد شد.

پنوت و روزچی در حین کار برای یک شرکت عطرسازی در شهر نیویورک با هم آشنا شدند و به دلیل اشتیاق مشترکشان برای عطر با هم شریک شدند. آنها Le Labo را با هدف ایجاد عطرهای دست ساز، ساخته شده از مواد با کیفیت بالا و متناسب با استفاده کننده شخصی تأسیس کردند.

نام “Le Labo” در زبان فرانسوی به معنای “آزمایشگاه” است که نشان دهنده تعهد این برند به مهارت و آزمایش عطرها است. هر عطر محدود ساخته می‌شود و بر روی تاریخ تولید آن برچسب زده می‌شود که بر تمرکز برند روی تولید صنایع دستی و فرد گرایی تأکید دارد.

از زمان تأسیس Le Labo به ‌خاطر عطرهای متمایز و بسته‌بندی مینیمالیستی و رویکرد و علاقه شخصی به رایحه شناخته شده است. این برند به طیف وسیعی از عطرها و محصولات مراقبت از بدن و رایحه‌های خانگی توسعه یافته است و در سراسر جهان به محبوبیت رسیده است.

انتخاب عطر با توجه به لباس
خواندن مطلب

گوتال

برند عطر گوتال در سال 1981 توسط آنیک گوتال، پیانیست فرانسوی که پس از حرفه موسیقی خود به عطرسازی روی آورد، تأسیس شد. اولین عطر گوتال “فولاوریل” بود که از دخترش کامیل الهام گرفته شد و در سال 1983 روانه بازار شد.

برند جدید عطر فرانسوی گوتال به سرعت به دلیل خلق عطرهای منحصر به فرد و با کیفیت بالا شهرت پیدا کرد و بسیاری از رایحه‌های آن در طول سال‌ها تبدیل به بهترین عطرهای تاریخ شده‌اند. در سال 1999، گوتال درگذشت و این برند توسط دخترش، کامیل ادامه یافت.

برند عطر گوتال به دلیل استفاده از مواد طبیعی و تمرکزش بر خلق عطرهایی که از خاطرات و احساسات الهام گرفته شده است، شناخته شده است. در ادامه برخی از عطرهایی که امروزه برند گوتال با آن‌ها شناخته شده است، آورده شده است:

  • Petite Cherie این عطر در سال 1998 روانه بازار شد و به خاطر رایحه تازه و میوه ای خود شناخته شده که دارای نت‌های گلابی، هلو و مشک است.
  • Eau d’Hadrien عطری است که در سال 1981 عرضه شد و به یکی از محبوب‌ترین رایحه‌های این برند تبدیل شده است که نت‌هایی از لیمو، گریپ فروت و سرو را در خود دارد.
  • Rose Pompon عطری است که در سال 2016 و با الهام از باغ‌های گل رز پاریس تولید شده است. نت‌هایی از گل رز، انگور فرنگی سیاه و تمشک را در خود جای داده است.

آرتیسان پارفورمر

برند عطر L’Artisan Parfumeur در سال 1976 توسط ژان لاپورت، شیمیدان عطر که علاقه زیادی به خلق عطرهای منحصر به فرد و نوآورانه داشت، تأسیس شد. لاپورت یکی از اولین عطرسازانی بود که مفهوم “عطرهای نیش” را معرفی کرد، که عطرهایی خاص بوده و به صورت منحصر به فرد تولید می‌شوند و به طور گسترده در فروشگاه‌های رایج در دسترس نیستند.

در سال‌های اولیه، L’Artisan Parfumeur تعدادی عطر ایجاد کرد که به اعتبار و شهرت این برند برای کیفیت و خلاقیت کمک زیادی کرد. امروزه این برند به خاطر عطرهای منحصربه‌فرد و پیچیده‌اش که اغلب ترکیب‌های غیرمنتظره و غیرمتعارف دارند مورد تحسین قرار می‌گیرد.

در ادامه برخی از عطرهایی که امروزه برند L’Artisan Parfumeur با آنها شناخته شده آورده شده است:

  • Passage d’Enfe این عطر در سال 1999 روانه بازار شد و به خاطر رایحه دودی و مرموزش شناخته شده است. دارای نت‌هایی از زنبق سفید، کندر و مشک است.
  • La Chasse Aux Papillons این عطر در سال 1999 روانه بازار شد و به خاطر رایحه تازه و گلی خود شناخته شده است. دارای نت‌هایی از گل یاس، شکوفه پرتقال و گل سرخ است.
  • Nuit de Tubéreuse این عطر در سال 2010 روانه بازار شد و به خاطر رایحه عجیب و غریب و تند خود شناخته شده است که حاوی نت‌هایی از گل سرخ، هل و میخک است.
معرفی عطرهای فرانسوی

سیسلی

برند عطر Sisley در سال 1976 توسط  Hubert d’Ornano، تاجر و کارآفرین فرانسوی تاسیس شد. این برند در ابتدا بر روی مراقبت از پوست متمرکز بود، اما در سال 1990 اولین عطر خود را با نام Eau du Soir روانه بازار کرد که یک موفقیت بسیار سریع برای او بود. از آن زمان، Sisley  چندین عطر دیگر را منتشر کرده است و به یک برند اصلی در صنعت عطر تبدیل شد. در ادامه برخی از عطرهایی که سیسلی امروزه با آنها شناخته می‌شود آورده شده است:

  • Eau du Soir که این عطر در سال 1990 به بازار عرضه شد و به خاطر رایحه پیچیده و ظریف خود شناخته شده است. این عطر دارای نت‌هایی از ماندارین، یاس و نعناع هندی است.
  • Soir de Lune این عطر در سال 2006 روانه بازار شد و به خاطر رایحه عاشقانه و احساسی خود شناخته شده که دارای نت‌هایی از ترنج، رز و مشک است.
  • Eau de Campagne که این عطر در سال 1974 عرضه شد و یکی از قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین عطرهای این برند بوده و دارای نت‌هایی از ریحان، یاس و وتیور است.

فردریک مال

برند عطر Frédéric Malle در سال 2000 توسط فردریک مال، متخصص عطر فرانسوی که خانواده‌اش نسل‌ها در صنعت عطر سابقه طولانی داشتند تاسیس شد. مال می‌خواست برندی ایجاد کند که هنر عطرسازی را به نمایش بگذارد.

این برند به‌خاطر مجموعه عطرهایی به نام  «Editions de Parfums» که با همکاری برخی از با استعدادترین عطرسازان جهان ایجاد شده، شناخته شده است. هر عطر به نام عطرساز سازنده آن نامگذاری شده و برای نشان دادن سبک و دیدگاه منحصر به فرد آنها طراحی شده است. در ادامه برخی از عطرهایی که برند فردریک مال امروزه با آنها شناخته شده است آورده شده است:

  • Portrait of a Lady که این عطر توسط Dominique Ropion عطرساز خلق شد و در سال 2010 روانه بازار شد. این عطر به خاطر رایحه تند و گلی خود و دارا بودن نت‌هایی از رز ترکی، دارچین و چوب صندل شناخته شده است.
  • Carnal Flower که این عطر توسط Dominique Ropion عطرساز ساخته شد و در سال 2005 روانه بازار شد. این عطر به خاطر رایحه غنی و مهیج و دارای نت‌هایی از گل سرخ، نارگیل و مشک شناخته شده است.
  • Musc Ravageur که این عطر توسط Maurice Roucel عطرساز ساخته شد و در سال 2000 روانه بازار شد. این عطر به خاطر رایحه گرم و احساسی خود و ویژگی‌های نت‌های مشک، وانیل و ترنج شناخته شده است.

نتیجه‌گیری

بهترین و معروف‌ترین عطر‌های جهان ساخت کشور فرانسه‌ هستند. برند‌های عطر فرانسوی از باکیفیت‌تین ترکیبات در ساخت و خلق این روایح فوق‌العاده استفاده می‌کنند. اگر در بین دنیای عطر و ادکلن‌های فرانسوی بهترین برندهای فعال در این صنعت را بشناسید راحت‌تر می‌توانید عطر فرانسوی با کیفیتی را که دارای دماندگاری و پخش بوی بالایی باشد را تهیه و خریداری کنید. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به شعب حیات پرفیوم به صورت حضوری و آنلاین این ادکلن‌های مردانه و زنانه فرانسوی را با بهترین قیمت خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا