آرایشیصورت

کانسیلر چیست؛ نحوه استفاده از کانسیلر چگونه است؟

استفاده از کانسیلر می‌تواند به زیبایی چشم‌های شما کمک کند،با استفاده درست از کانسیلر تیرگی‌های زیر چشمتان را می‌توانید محو کنید. اما برای اینکه کانسیلر موثر باشد باید از آن درست استفاده شود. چگونه باید از آن استفاده کرد؟

چشم ناحیه شکننده ای است که دارای پوستی نازک، حساس و خشک است که به راحتی مویرگ‌های زیر چشم مشخص می شود. به عبارت دیگر: حلقه های تیره زیر چشم صورت را تیره می کنند و جلوه و زیبایی چشم‌های شما را از بین می‌برند. اگر از این لوازم آرایشی به درستی استفاده شود، حلقه های تیره را استتار کرده و چهره را روشن می کند و زیبایی بی‌نظیری به صورت شما می‌دهد. در ادامه نکاتی را برای استفاده از کانسیلر به شما عزیزان بازگو می‌کنیم تا شما عزیزان بتوانید به صورت حرفه‌ای تیرگی‌های زیر چشمان را محو کنید.

چگونه کانسیلر خود را انتخاب کنیم و چه زمانی از آن استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به این فکر کنید که چگونه کانسیلر خود را استفاده کنید، مهم است که رنگ مناسبی را انتخاب کنید و بدانید در چه زمانی و چگونه از آن استفاده کنید. رنگ کانسیلر را یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی خود انتخاب کنید.

استفاده از کانسیلر روشن به این دلیل است که پوشش و کانسیلر روشن تیرگی‌ها را بهتر کاور می‌کند و آن‌ها به راحتی محو می‌شوند و اگر از کانسیلر تیره‌تر از پوستتان استفاده کنید تیرگی زیرچشم شما بیشتر نمایان می‌شود و حالتی خسته به چهره‌ شما می‌دهد.

آموزش گام به گام کانتور بینی به همراه میکاپ صورت
خواندن مطلب

چه زمانی از کانسیلر استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که زمان مناسب برای استفاده از کانسیلر بعد از زدن پرایمر و کرم پودر است.

 در واقع، زدن کانسیلر بعد از استفاده از مرطوب‌کننده بسیار اشتباه است و پوشانندگی خوبی به جا نمی‌گذارد، به عبارتی اگر قبل از زدن کرم پودر از آن استفاده کنید، با زدن کرم پودر اثر آن را از بین می‌برید و اینطور به نظر می‌رسد که از هیچ کانسیلری استفاده نکرده‌اید.

پس استفاده درست به این شکل است که ابتدا از مرطوب‌کننده و پرایمر استفاده کنید، سپس کرم پودر، BB یا CC را روی تمام صورت خود پوشش دهید و در نهایت کانسیلر زیر چشم خود را استفاده و محو کنید.

چگونه از کانسیلر استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا گفته شد، قبل از استفاده از کانسیلر، ابتدا باید از پوست مراقبت کنید. پس از استفاده از کرم پودر، چند قطره از کانسیلر را از گوشه داخلی به گوشه بیرونی چشم بزنید. اگر حلقه های تیره زیر چشم شما خیلی مشخص است، روش مثلثی را انتخاب کنید تا پوشش بهتری داشته باشد و زیر چشمانتان روشن شود. سپس با یک برس یا اسفنج آرایشی به آرامی آن را محو کنید.

استفاده از کانسیلر

مراحل استفاده از کانسیلر

برای استفاده صحیح از کانسیلر، ابتدا باید بدانید که چه زمانی آن را استفاده کنید. در ادامه مراحل زدن کانسیلر را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

  • با یک کرم‌مرطوب کننده و پرایمر شروع کنید تا پوست صاف شود و آرایش شما مدت زمان طولانی‌تر دوام داشته باشد.
  • سپس کانسیلر مایع خود را  اطراف چشم بزنید و با یک بیوتی بلندر (اسفنج آرایشی) آن را محو کنید.
کالر کورکتور چیست و چه تفاوتی با کانسیلر دارد؟
خواندن مطلب

دلیل تیرگی زیر چشم چیست؟

سیاهی دور چشم به دلیل نازکی پوست است. پوست دور چشم در همه افراد بسیار نازک است ولی برای بعضی از افراد این نازکی‌ها بیشتر است، بنابراین رگ های خونی کوچکی را که در زیر پوست قرار دارند آشکار می کند. سیاهی دور چشم به دو عامل بستگی دارد: نازکی پوست و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بدون محافظت در برابر آفتاب، پوست های مات اغلب بیشتر تحت تاثیر این نوع تیرگی قرار می گیرند.

 سیاهی دور چشم به دلیل پیری پوست و شل شدن بافت آن ناحیه است. بله درست است، الاستین و کلاژن با گذشت سالها در ساختار پوست از بین می‌روند! پف و گودی زیر چشم به دلیل وجود توده‌های چربی هستند که معمولا هنگام بیدار شدن به دلیل مدت زمان زیاد خوابیدن ظاهر می‌شوند.

کاربرد کانسیلر چیست؟

هدف از این محصول زیبایی روشن کردن اطراف چشم است، البته باید توجه داشت که مقداری که در زیر چشم استفاده می‌کنیم زیاد و سنگین نباشد و فقط قسمت متحرک پلک و قوس چشم را روشن کند. بنابراین استفاده از کانسیلر به ایجاد پوستی شفاف و بی نقص کمک می کند. درست مانند کرم پودر، کانسیلر هم بخش مهمی از روتین آرایشی برای داشتن پوستی درخشان است.

کانسیلر و اصلاح کننده/کانسیلر: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

اگرچه این دو محصول اصلاح کننده پوست هستند ، اما مراقب باشید که اصلاح کننده/کانسیلر را با کانسیلر اشتباه نگیرید! کانسیلر که اصلاح کننده نیز نامیده می شود، محصولی است که عیب‌های پوست مانند آکنه، جای زخم یا قرمزی را استتار می کند. این نوع از محصولات آرایشی اغلب بافت ضخیم تر و رنگدانه‌تری دارند. کانسیلر فقط برای آرایش دور چشم و برای از بین بردن سیاهی دور چشم استفاده می شود و مناسب کل صورت نیست.

5 روش فر کردن مژه‌ های صاف
خواندن مطلب
کاربرد کانسیلر

استفاده درست از کانسیلر به شرح زیر است

کانسیلر را در گوشه داخلی چشم بمالید تا به گوشه بیرونی متصل شود.

سپس محصول را به کل حلقه زیر چشم بزنید و آن را محو کنید.

  چگونه از کانسیلر مایع استفاده کنیم؟

 کانسیلر مایع را به صورت مثلثی برای استتار تمام سیاهی‌های دورچشم استفاده کنید. برای انجام این کار، به سادگی یک مثلث تشکیل دهید که از خط مژه پایینی شروع می شود و به سمت استخوان گونه می رود! برای تثبیت کردن کانسیلر می توانید از یک پودر بیک (تثبیت‌کننده) استفاده کنید.

استفاده درست از کانسیلر

چگونه کانسیلر خود را بدون نقص بزنیم؟

برای اینکه کانسیلری که می‌زنید بدون نقص زیرچشم شما محو شود بایدزمان کافی برای اینکار را داشته باشید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، تمام نکاتی را برای انتخاب کانسیلر مناسب با توجه به رنگ آنها و نتیجه مورد انتظار خواهید یافت. توجه داشته باشید که دایره های تیره با خطوط ظریف نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

 قبل از زدن کانسیلر، چشم خود را به خوبی مرطوب کنید. همچنین کانسیلر مایعی را انتخاب کنید که راحت تر بلند و محو شود و به خوبی به خورد پوست برود حتی می‌توانید آن را با دست زیر چشمتان ضربه بزنید.

سخن پایانی

اگر تیرگی‌های زیر چشم شما جلوه و زیبایی چشم‌های شما را گرفته است، می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید تا زیبایی خاص به چشمانتان بدهید. البته باید به این توجه داشته باشید که از کانسیلر به درستی استفاده کنید تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته تا شما عزیزان را در این باره آگاه سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا