لب

فرق بالم لب و برق لب

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که فرق بالم لب و برق لب چیست؟ ما به سراغ کارشناسان رفتیم تا پاسخ این سوال مهم زیبایی را دریافت کنیم. اساساً، هر کدام مزایای منحصر به فردی را ارائه می‌دهند که بنا به دلایل مختلف استفاده از آن‌ها را ضروری می‌کند.

انتخاب بین بالم لب و برق لب

انتخاب بین بالم لب و برق لب به پوشش و نیاز شخصی شما بستگی دارد. اگر لب‌های شما خشک و ترک خورده‌اند و به دنبال تغذیه و مرطوب کننده برای آن‌ها هستید، روغن لب یک گزینه عالی است.

بالم لب به صورت عمده از روغن‌های طبیعی تهیه می‌شود و می‌تواند به لب‌های شما نرمی و طراوت ببخشد. همچنین برخی از روغن‌های لب دارای SPF هستند که می‌توانند لب‌ها را در برابر پرتوهای UV محافظت کنند.

اگر به دنبال ایجاد یک لایه پوششی برای لب‌ها به منظور افزایش براقیت و جذابیت هستید، براق کننده لب یک گزینه مناسب است. این محصولات به صورت عمده حاوی چربی، رنگ و مواد براق کننده هستند و می‌توانند به لب‌های شما جذابیت بیشتری بدهند. همچنین برخی از براق کننده‌های لب دارای مواد مرطوب کننده هستند که به لب‌ها نرمی و طراوت بیشتری می‌دهند.

بالم لب چیست؟

ترکیب روغن‌های لب سبک‌تر از برق لب بوده ولی سنگین‌تر از بالم لب هستند. به طور معمول، در تهیه بالم لب حداقل یک نوع روغن طبیعی یا گیاهی (بیشتر ترکیبی از دو تا سه روغن با وزن متفاوت برای ایجاد احساس خوشبویی) مانند روغن نارگیل، بادام، آووکادو، تخمه آفتابگردان یا روغن جوجوبا استفاده می‌شود. در کنار این ترکیبات، ویتامین E و اسید هیالورونیک هم عناصر بالم لب را تشکیل می‌دهند.

خرید بالم لب

از آنجایی که لب‌ها حاوی غدد چربی نیستند، شیمیدان زیبایی جینجر کینگ می‌گوید: روغن‌های لب به هیدراته نگه داشتن لب‌ها کمک می‌کند. او می‌گوید: «برای اینکه روغن لب روی لب‌ها احساس راحتی به فرد داده و اثر محافظتی داشته باشد، اغلب از موادی مانند پلی‌گلیسریل-۲ ایزواستئارات و دیمر دیلینولات کوپلیمر تهیه می‌شود.»

برای ایجاد احساس چربی کمتر در روغن‌های لب، تولیدکنندگان اغلب از ترکیبی از استرها مانند ‌تری ایزو استئاروئیل پلی گلیسریل-۳ دایمر دیلینولئات، پلی بوتن، دی ایزو استئاریل مالات، اکتیلدودکانول و پلی گلیسریل-۲‌تری ایزو استئارات استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از مواد متداول پلی ایزوبوتن هیدروژنه است (همچنین در رنگ‌های براق زیاد دیده می‌شود). ویکتوریا فو و گلوریا لو، شیمیدانان آرایشی و بهداشتی و از بنیانگذارانChemist Confessions ، می‌گویند پلی ایزوبوتن هیدروژنه یکی از متداول‌ترین مواد مورد استفاده در محصولات لب است، زیرا لب‌ها را درخشان و در عین حال نرم نگه می‌دارند.

اگرچه روغن‌های لب ممکن است آبرسانی و مواد مغذی بیشتری نسبت به سایر محصولات لب داشته باشند و برای لب‌های خشک ایده آل باشند، اما معمولاً فاقد رنگدانه متراکم هستند و رنگی شبیه به لکه را به جای می‌گذارند. به همین دلیل است که روغن به لب‌های شما ظاهری طبیعی و شاداب می‌دهد.

روغن لب معمولاً به شکل یک مایع شفاف با طعم و بوی مطبوع عرضه می‌شود. طریقه مصرف بالم لب این است که آن را روی لب ماساژ داده تا به صورت عمیق جذب آن گردد. این محصول می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای لب‌های خشک و ترک خورده استفاده شود و به آن‌ها نرمی و طراوت بخشد.

بعضی از بالم‌های لب حاوی عصاره‌های گیاهی همچون عصاره آلوئه ورا، چای سبز و خیار هستند که به لب‌ها مواد مغذی اضافی می‌دهند. همچنین بعضی از روغن‌های لب حاوی SPF هم هستند که می‌توانند لب‌ها را در برابر پرتوهای مضر UV محافظت کنند.

برق لب چیست؟

براق کننده لب یک محصول آرایشی است که به صورت عمده از چربی ها، رنگ‌ها و مواد براق کننده تهیه می‌شود. این محصول به طور عمده برای ایجاد یک لایه پوششی بر روی لب‌ها به منظور افزایش براقیت و جذابیت لب‌ها استفاده می‌شود. براق کننده لب معمولاً حاوی رنگ و بوی مطبوعی است که به عنوان یک جزء ضروری برای تزیین لب‌ها است.

براق کننده‌های لب می‌توانند به صورت تنها یا در کنار رژ لب استفاده شوند. همچنین براق کننده‌های لب معمولاً حاوی SPF هستند که می‌توانند لب‌ها را در برابر پرتوهای UV محافظت کنند.

کینگ می‌گوید: «براق کننده لب علاوه بر ظاهری براق و جذاب که به لب‌ها می‌بخشد، بلکه کمک می‌کند تا حجیم‌تر به نظر برسند.

شباهت‌ بالم لب و بالم لب

فرق بالم لب و برق لبب زیاد است ولی شباهت‌هایی با هم دارند و می‌توانند به لب‌های شما زیبایی و احساس خوبی را هدیه دهند. در ادامه شباهت این دو ماده را با شما در میان می‌گداریم.

عناصر

در مورد بالم لب و فرمول‌های براق کننده لب، شباهت زیادی وجود دارد. مثلا پلی ایزوبوتن هیدروژنه که نرم کننده پوست است و پلی بوتن غلیظ کننده را می‌توان در هر دو محصول یافت. روغن‌های طبیعی نیز یک عنصر کلیدی در بسیاری از روغن‌های لب و براق کننده‌ها هستند.

هیدراتاسیون

مواد اصلی آبرسانی در اکثر روغن‌ها و برق لب ها، روغن‌های مشتق شده طبیعی (مانند آرگان و نارگیل) و اسید هیالورونیک هستند. با این حال، فو می‌گوید روغن‌های لب نسبت به براق کننده‌ها آب‌رسان بهتری هستند، اما هر کدام فرمول منحصربه‌فرد خود را دارد. او خاطرنشان می‌کند: «هیچ تضمینی وجود ندارد که روغن‌های لب بیشتر از برق لب‌ها آبرسانی کنند و بالعکس.»

فاکتور براق

هم برق لب و هم بالم لب، لب‌ها را به درجات مختلف براق می‌کنند. به طور کلی تصور می‌شود که براق کننده لب نسبت به روغن لب درخشندگی بیشتری دارد، زیرا فرمول آن روی لب‌ها براحتی جذب می‌شود. بالم لب عمیق‌تر به لب‌ها نفوذ می‌کند تا به التیام و آبرسانی کمک کند.

قابلیت‌های حجم دهندگی

بسیاری از روغن‌ها و براق کننده‌های لب وجود دارند که بر حجیم شدن لب کمک می‌کنند. بسیاری از آن‌ها حاوی موادی مانند روغن نعناع، دارچین و پپتیدهایی هستند که به طور موقت پری لب را افزایش می‌دهند. کینگ اضافه می‌کند که فلفل و زنجبیل نیز معمولاً در براق‌کننده‌های لب و روغن‌ها یافت می‌شوند.

لایه پذیری

بالم لب و براق کننده را می‌توان به صورت تکی یا لایه لایه روی محصولات دیگر مانند خط لب و رژ لب استفاده کرد. قرار دادن لایه براق یا روغن روی سایر محصولات ظاهر همه چیز را در زیر آن افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، هنگامی که براق کننده لب را روی رژ لب قرار می‌دهید، بازده رنگ بیشتری خواهید داشت. وقتی روغن را روی رژ می‌زنید، لکه‌ای براق ایجاد می‌کنید.

راحتی در استفاده

فرق بالم لب و برق لب در ماندگاری و استفاده از آنها تاثیر می‌گذارد؟ استفاده از روغن‌های لب و براق کننده‌ها فوق العاده آسان است. اکثرا یا بصورت ماتیکی و یا غلتکی در بازار عرضه می‌شوند. این مدل ساختار راحتی در استفاده از آن‌ها را برای مصرف کننده فراهم میکند.

فرق بالم لب و برق لب

این دو ماده درخشان کننده لب تفاوت‌هایی هم با هم دارند و هر کدام به نوبه خود خاصیتی دارند که قصد داریم این فاکتورها را هم به شما عزیزان بگوییم. در بیشتر موارد فرق بالم لب و برق لب در بافت رنگ وماندگاری آنها است که در ادامه بیشتر با آنها آشنا می‌شوید.

بافت

روغن‌های لب از نظر وزن سبک‌تر از برق لب هستند. از طرف دیگر، براق کننده‌های لب با مواد مصنوعی بیشتری فرموله شده که به قوام ضخیم‌تر و چسبناک آن‌ها کمک می‌کند. کینگ اضافه می‌کند که برخی از براق کننده‌های لب، به ویژه آن‌هایی که دارای پلیمرهای تشکیل دهنده قوی‌تر هستند (مواد تشکیل دهنده براق کننده چسبناک)، می‌توانند به مرور زمان باعث خشکی لب‌ها شوند.

فرق بالم لب و برق لب

مزایا

بالم لب، لب‌ها را مرطوب می‌کنند، زیرا با مواد مغذی مانند اسید هیالورونیک، روغن‌های گیاهی و ویتامین E جذب لب می شوند. همچنین مانعی بین پوست ظریف لب و عوامل محیطی ایجاد می‌کنند. برق لب معمولاً این مزیت را ندارد.

رنگدانه

براق کننده لب، رنگ بیشتری به لب ها می بخشند، زیرا حاوی رنگدانه های بیشتری هستند. لو می‌گوید: «آنها فرمول هیدراته‌تر و براق‌تری دارند. از سوی دیگر، رنگ روغن‌های لب به مراتب شفاف‌تر است و به لب‌های شما جلوه‌ای عالی می‌دهد.

قدرت ماندن

یکی از تمایزهای کلیدی بین بالم لب و برق لب ماندگاری این دو است. از آنجایی که روغن‌ها لب‌ها را آبرسانی می‌کنند، فواید آن‌ها معمولاً بیشتر از براق نگه داشتن لب هاست. روغن لب نیاز به استفاده مجدد در طول روز دارد.

نتیجه گیری

فرق بالم لب و برق لب؛ هنگام انتخاب بین برق لب و بالم لب، هیچ انتخاب اشتباه یا درستی وجود ندارد و همه چیز به سلیقه شخص مصرف کننده بستگی دارد. دقت کنید انتخابی داشته باشید که نیازهایتان را برآورده کند. به طور خلاصه، اگر به دنبال تغذیه و مرطوب کننده لب‌ها هستید، بالم لب بهترین گزینه است. اگر به دنبال افزایش جذابیت لب‌ها هستید، براق کننده لب می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا