عطر و ادکلن

15 برند معروف عطرسازی در جهان

بیش از ۷۰۰۰ عطر و خوشبوکننده توسط بیشتر از ۹۰۰ برند عطر در سراسر جهان تولید شده‌است. انسان‌ها از دیرباز در بین النهرین و مصر از عطرهای مختلف در مراسم‌های گوناگون خود استفاده می‌کردند. بعدها کم کم استفاده از عطر بسیار رواج یافت و به یک صنعت بسیار پررونق تبدیل شد.

صنعت عطرسازی در سال‌های اخیر به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است. در جامعه مدرن، این که شما چه بویی بدهید بسیار مهم بوده و می‌توان گفت عطر وسیله‌ای برای ابراز وجود و شخصیت است. در دنیا هزاران برند عطرسازی وجود دارد که هر کدام روش‌ها و متدهایی برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. در این جا ما به معرفی 15 برند عطرسازی در جهان پرداخته‌ایم، چرا که شناختن آنان در انتخاب عطر مناسب به شما کمک می‌کند.

بهترین برند معروف عطرسازی در دنیا کدامند؟

به احتمال زیاد، حداقل نام تعدادی از بهترین مارک های عطر جهان را شنیده‌اید و حتی از آن‌ها استفاده کرده‌اید. در ادامه ما تعدادی از بهترین برند های عطر سازی در جهان را به شما معرفی می‌کنیم، چرا که ممکن است نام برخی از آن‌ها را نشنیده باشید.

گوچی

شرکت مد ایتالیایی گوچی هرگز در طراحی هیچ چیزی شکست نمی‌خورد. گوچی یکی از ۱۵ برند معروف عطرسازی در جهان است که با ساخت بطری‌هایی با طراحی بسیار مجلل و زیبا و عطرهایی بسیار خوشبو، جایگاه ویژه‌ای بین دنیای عطرسازان دارد. عطرهای این برند به خاطر ماندگاری بسیار طولانی زبانزد هستند.

رایحه‌های گوچی بر پایه گل است. همچنین دارای طیف وسیعی از رایحه‌ها بوده، از رایحه‌های آن از شیرین و ملایم، مانند نت‌های گل یاس و گل سرخ بلوم، تا تلخ‌تر و جسورانه‌تر، مانند گشنیز راش، رز داماسک و نعناع هندی. همچنین برای تمام سلیقه‌ها عطری منحصر به فرد دارد. بهترین عطرهای این برند ایتالیایی عبارتند از: گوچی بلوم، گوچی راش و گوچی بامبو.

شنل

شنل فرانسوی قادر است درباره «بهترین عطر» کتاب منتشر کند! چرا که یکی از بهترین مارک‌های عطر است. این عطر در طول سال‌ها مانند یک شراب خوب تکامل یافته است که با گذشت زمان بهتر و بهتر می‌شود. جوان و شیک مانند به و گریپ فروت یا جاودان و بی انتها مانند نرگس و زنبق دره، واقعا شنل عطری برای همگان دارد. هر خانمی باید حداقل یک عطر شنل در خانه داشته باشد. شنل به راحتی یکی از 15 برند عطرسازی در جهان است.

ژیوانشی (جیونچی)

رایحه ابریشمی و اغوا کننده، مشخصه بارز عطرهای جیونچی است. این عطرها نشان‌دهنده ظرافت زنانه هستند و به طرز عجیبی تمام جزئیات خلق و خوی خانم‌ها در رایحه آن‌ها مشهود است. بطری‌های اصلی مانند Givenchy Ysatis  با طراحی پیچیده خود ثابت می‌کنند که همه چیز را از آلدئیدها و رام گرفته است.

هرم بویایی چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب
برند های عطر سازی در دنیا

اگر به دنبال چیزی ساده‌تر و در عین حال فوق‌العاده زیبا هستید، می‌توانید عطر ژیوانشی آماریگ با آرایش گلی شیرین از شکوفه‌های پرتقال، هلو و آلو را انتخاب کنید. بهترین عطرهای این ژیوانشی که جزو 15 برند معروف عطرسازی در دنیا بوده عبارتند از: Givenchy Amarige، Givenchy Organz و Givenchy Ysatis.

گرلن

گرلن در سال 1828 راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون به عنوان سازنده عطرهای ظریف و ملایم شناخته شده است. این برند یک پیشرو واقعی در دنیای عطر است. عطرهایی مانند Guerlain Shalimar با ترکیب کهربایی مرکباتی آن می‌تواند هر کسی را شیفته خود کند.

سامسارای گرلن دارای نت‌های لطیف یلانگ یلانگ، هلو و ترنج است که روی پوست شما بویی بی نظیر ایجاد می‌کند. جای تعجب نیست که گرلن یکی از محبوب ترین برندهای عطر دنیا است. بهترین عطرهای تولید شده توسط این برند عبارتند از: Guerlain Shalimar، Guerlain Samsara و Guerlain Mon Guerlain.

تام فورد

تام فورد صاحب قدرت دنیای عطر است. رایحه‌های شیک و فوق العاده این عطرها از ارکیده سیاه، گاردنیا و انگور فرنگی سیاه گرفته شده‌اند و می‌توانند نشان‌دهنده شخصیت مشکل پسند شما باشند. می‌توان عطرهای تام فور را در یک کلمه «همه کاره» خلاصه کرد. همین امر موجب شده تا این برند یکی از 15 برند معروف عطرسازی در دنیا تبدیل شود. اگر سلیقه لوکسی دارید و عاشق عطرهای گران قیمت هستید، تام فورد بهترین مارک برای شما است. بهترین عطرهای تام فورد عبارتند از: تام فورد بلک ارکیده، تام فورد ادو سولیل بلان و تام فورد توباکو وانیل.

دومین تولید کننده عطر و ادکلن در جهان

جو مالون

عطرهای اوجینال جو مالون بریتانیایی، مدرن و درجه یک هستند. جو مالون بخاطر رایحه‌های لیمو، ریحان و ماندارین با نت‌های میوه‌ای و خوشبوی خود توانسته جای خود را درون قلب‌های مشتریان باز کند. عطر جو مالون ثابت می‌کند که به سادگی در بطری‌هایی یک دسته گل کامل را جای داد. این عطرها یکی از بهترین مارک های عطر برای کسانی است که عاشق سادگی، جسور بودن و زیبایی هستند. عطرهای خوش نام این برند عبارتند از:  Jo Malone Lime Basil & Mandarin، Jo Malone English Pear & Freesia، Jo Malone Basil & Nero

هوگو باس

یکی از معروف ترین برندهای عطر در جهان، هوگو باس بوده که مخصوص روزهای کاری شما است. این عطر همانند یک لباس کار ضروری است که روزهای شنبه تا جمعه شما را روشن می‌کند. عطرهای هوگو باس با ترکیب روایح توت‌ها و مرکبات می‌تواند روز شما را باطراوت کند. با استفاده از این عطرها دیگر نگران خستگی طول روز کاری خود نباشید. از بین عطرهای هوگو باس می توان به هوگو باس هوگو دیپ رد، هوگو باس باس فم و هوگو باس هوگو اشاره کرد.

معرفی پرفروش‌ترین عطرهای سال ۱۴۰۱
خواندن مطلب

ایو سن لوران

این عطر که با نام اختصاری YSL نیز شناخته می‌شود، ثابت می‌کند که فرانسوی‌ها کاملا هر آنچه که یک عطر جذاب باید داشته باشد را می‌دانند. این عطر تمام قوانینی که درباره عطر و مد وجود دارد را زیر پا می‌گذارد و جسورانه قوانین خود را دنبال می‌کند، از همین جهت جزو 15 برند معروف عطرسازی شناخته شده است و یک برند پرطرفدار و محبوب است.

YSL به‌طور مداوم راه خود را به دنیای عطر، با بطری‌های عطر محبوبی مانند قهوه شیرین و فریبنده بلک تریاک، یاسمن و تاری بادام تلخ باز کرد. عطرهای محبوب این برند عبارتند از: عطر ایو سن لورن بلک اپیوم، ایو سن لوران پاریس و ایو سن لورن ریو گاش.

کریستین دیور

عطرهای ساخته شده توسط برند کریستین دیور همزمان دارای رایحه جوان‌پسند، هیجان انگیز و کلاسیک فرانسوی هستند. Dior Jadore  پرفروش‌ترین عطر این برند است که از زمان عرضه آن در سال ۱۹۹۹ به طور مرتب به عنوان بهترین عطر شناخته شده است. ترکیب رز، یاس و یلانگ یلانگ آن مرموز و در عین حال دوست داشتنی است و برای تمام مناسبت‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

شرکت های ادکلن سازی امارات

Dior Hypnotic Poison با ترکیبی مسموم کننده همنام از وانیل شیرین، نارگیل و چوب رز برزیلی، تلخ‌تر و غلیظ‌تر است و برای تمام افرادی که روحیه اغوا کننده‌ای دارند مناسب است. بهترین عطرهای برند دیور عبارتند از؛ Dior Jadore، Dior Hypnotic Poison و Dior Miss Dior Blooming Bouquet.

ورساچه

عطر ورساچه دنیایی جداگانه برای خود دارد. این برند مخصوص انسان‌های با اعتماد به نفس و جذاب است. شما می‌توانید با زدن عطر ورساچه به خود، به دنیایی فریبنده پر از ماجراجویی جدید سفر کنید. ورساچه برایت کریستال، یکی از محصولات محبوب این برند است که ترکیبی پر جنب و جوش از مرکبات تازه، گلدار و انار است که محدودیت‌ها را از بین می‌برد.

ورساچه کریستال نوآر، همدم بعد از ظهر روزهای تعطیل شما است. روایح گرم و تند با فلفل، زنجبیل و هل که روزهای سرد و کسل کننده شما را گرم می‌کند. از بین عطرهایی که توسط این برند ساخته شده، الماس زرد ورساچه محبوبیت خاصی دارد.

تیری موگلر

تیری موگلر هیجان انگیز و پر زرق و برق است، همانند دوربینی که همیشه چشمک می‌زند و شما را ستایش می‌کند. عطر موگلر جذابیت خاصی دارد. رایحه‌هایی که متشکل از یک دسته گل بزرگ از نت‌های گلی سفید که به تنهایی دنیای عطر را به چالش می‌کشد.

برخی از عطرهای تند این برند، مانند آنجل، ترکیبی شیرین از شکلات، کارامل، پرتقال و شکر است. عطرهای پر طرفدار دیگر این برند عبارتند از: تیری موگلر بیگانه، تیری موگلر آنجل، تیری موگلر موگلر اورا.

استی لودر

استی لادر از سال 1953 کار خود را در صنعت مراقبت از پوست و تولید عطر آغاز کرده است. این برند که به‌خاطر رایحه‌های جذاب و تامل برانگیز شهرت دارد، معمولا از نت‌های گل پرتقال، زنبق دره و یاس استفاده می‌کند. ترکیب چنین رایحه‌هایی با هم یک عطر ملایم و رمانتیک می‌سازد.

 عطر با بوی پرتقال
خواندن مطلب
برند معروف عطرسازی

Youth Dew یکی از معروف‌ترین عطرهای عرضه شده توسط این برند است، ترکیبی از نت‌های تند با میخک، دارچین و گل رز است که تمام عطرها را مجذوب خود می‌کند. سایر عطرهای معروف استی لودر عبارتند از: Estee Lauder Beautiful، Estee Lauder Pleasures، Estee Lauder Youth Dew.

لانکوم

لانکوم یکی از بهترین برند معروف عطرسازی دنیا بوده که بخاطر عطرهای کلاسیک خود مشهور است. عطر و ادکلن‌های لانکوم مجموعه‌ای جاودانه هستند که به دلیل ماندگاری طولانی آن بر روی پوست مورد قدردانی قرار گرفته است. برخی از رایحه‌های شیرین و وانیلی شادی و خشنودی را به ارمغان می‌آورند، در حالی که برخی دیگر بیشتر به سمت نت‌های میوه‌ای متمایل می‌شود.

در مجموعه‌ای رنگارنگ از هلو، گل رز، شکوفه زردآلو و یاس بنفش نفس بکشید و انواع خاطرات گرم، گلی و شرقی را به یاد آورید. از بین بهترین عطرهای این برند می‌توان به Lancome La Vie Est Belle، Lancome Trésor، Lancome Miracle اشاره کرد.

کالوین کلاین

کالوین کلین دارای ۱۷۳ رایحه بسیار معروف است که این برند را به یکی از بهترین برند های معروف عطرسای در دنیا تبدیل کرده است. کالوین کلاین بر جلب توجه مخاطب اصرار دارد. همین امر موجب شده عطرهای آن ترکیبی از مواد ملایم و خوشبو همانند  وانیل، ریحان و ترنج است که در صبح‌های خنک‌تر زمستانی دوست و همراه شما خواهند بود.

مطمئنا در شب‌ها نیاز به عطری دارید که هیجان و خوشی را در شما افزایش دهد. برخی از عطرهای کالوین کلاین  با نت‌های عشوه‌گر انار و خرمالو که با آکوردهای سبز به شیوه‌ای اغوا کننده با هم ترکیب شده، می‌توانند شبی رویایی برای شما بسازند. بهترین عطرهای ساخته شده توسط برند کالوین کلاین عبارتند از: Calvin Klein Obsession، Calvin Klein Eternity، Calvin Klein Euphoria.

دولچه و گابانا

برند دولچه و گابانا از شیوه‌ای کاملا متفاوت از خط مدهای پر سر و صدا و معروف پیروی می‌کند و همین افتخار این برند است و توانسته یکی از ۱۵ برند معروف عطرسازی شود. رایحه‌های آن ملایم و زنانه هستند، ترکیبی ملایم با نت‌های خاص و به یاد ماندنی که یادآور لبخندهای زیبای زنانه هستند.

بهترین برند عطر روغنی

عطر خوشبوی آبی روشن دولچه و گابانا، در روزهای تابستان زیر نور خورشید با نت‌های چوبی و مرکباتی خود می‌درخشد. The One رایحه کلاسیک این برند عطر است که نت‌های شکوفه‌‌های سفید با هلو، لیچی و پرتقال ماندارین ترکیبی فوق العاده لطیف دارد.

نتیجه گیری

بیش از ۹۰۰ برند عطر در سراسر جهان تولید شده‌است. حیات پرفیوم در این مقاله به معرفی 15 برند عطرسازی در جهان پرداخته است. این مسئله امروزه بسیار مهم بوده زیرا در تفکر مدرن عطر وسیله‌ای برای ابراز وجود و شخصیت افراد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا