ناخن

بافر ناخن چیست؟ همه چیز در مورد آن

آیا به دنبال راهی جدید هستید تا بدون نیاز رفتن به سالن آرایشی، ناخن‌های زیبا و مرتبی داشته باشید؟ استفاده از بافر ناخن می‌تواند به شما کمک کند تا به راحتی در منزل ناخن‌های خود را به بهترین شکل مرتب کنید.

اما بافر ناخن چیست؟ و چگونه باید از آن برای انجام یک مانیکور عالی استفاده کرد؟ و همینطور چه نوع نتایجی باید بعد از استفاده از آن را مشاهده کنیم؟ برای پاسخ به تمام این سؤالات مهم در این مورد، با ما همراه باشید.

اگر می‌خواهید به ناخن‌های خود ظاهری براق بدهید، بافر یک ابزار ضروری برای کیت زیبایی شما است. یک ابزار کوچک مستطیلی یا مربعی شکل که برای صاف‌کردن سطح ناخن‌ها و دادن درخشندگی به آنها طراحی شده است.

انواع بافر ناخن

انواع مختلفی از بافرها در بازار موجود هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از رایج ترین انواع بافر ناخن عبارتند از:

  • بافرهای فومی: این فوم‌ها بسیار نرم و ملایم هستند و برای افرادی که ناخن‌های حساسی دارند بسیار مناسب است. آنها بدون آسیب رساندن به سطح ناخن، درخشندگی طبیعی به ناخن‌های شما می‌دهند.
  • Emery Boards: این مدل یمی از رایج‌ترین انواع بافر و سوهان ناخن است که به‌ راحتی در دسترس خانم‌ها قرار گرفته است. این نوع بافر از مقوا ساخته شده‌ و دارای سطح ناهمواری هستند که به صاف کردن لبه‌های ناخن شما کمک می‌کند.
  • بافرهای بلوکی: این مدل بافر چند طرفه است که دارای دانه‌های مختلفی در هر چهار طرف است و برای کسانی که می‌خواهند ناخن‌های خود را فرم داده و جلا دهند بسیار مناسب است. این محصول ناخن دارای ضلع‌های مختلفی هستند که به صاف کردن و درخشندگی ناخن‌های شما کمک می‌کند.
  • بافرهای برقی: این نوع بافر ناخن با باتری کار می‌کنند یا قابل شارژ هستند و می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند در زمان خود صرفه جویی کنند عالی باشد. اگر درست از این محصول استفاده کنید می‌توانید به صاف کردن، فرم دادن و براق کردن ناخن‌های شما کمک می‌کند.
بافر ناخن چیست

نحوه استفاده از بافر ناخن:

استفاده از سوهان و بافر بسیار کار آسانی است و به راحتی می‌توانید از آن در خانه استفاده کنید، فقط کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱ـ کار را با تمیز کردن ناخن‌ها و پاک کردن لاک‌های قدیمی‌ با استفاده از لاک پاک کن شروع کنید.

۲ـ با استفاده از یک ناخن‌گیر باکیفیت، ناخن‌های خود را به اندازه دلخواه کوتاه کنید.

۳ـ سپس از سوهان برای شکل دادن به لبه‌های ناخن خود استفاده کنید.

۴ـ حالا نوبت به استفاده از بافر است، سمت ضبر بافر را بگیرید و به آرامی ناخن‌های خود را با حرکات پهلو به پهلو صاف کنید. دقت داشته باشید که فشار زیادی به صدف ناخن خود وارد نکنید زیرا می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب برساند.

این فرایند را با قسمت صاف‌تر بافر تکرار کنید تا به ناخن‌های شما درخشندگی بالایی ببخشد.

استفاده از بافر ناخن یک راه سریع و آسان برای دادن ظاهری حرفه‌ای به ناخن‌های طبیعی است. این محصول یک ابزار عالی برای داشتن در کیت زیبایی شما است و می‌تواند با اجتناب از درمان‌های گران قیمت سالن زیبایی، در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند. همچنین انجام این کار باعث گردش خون شما می‌شود، که به رشد و تقویت ناخن‌ها می‌تواند کمک کند.

اکثر بلوک‌های بافر دارای دانه‌های ضبر متفاوتی در هر طرف هستند، به‌طوری‌ که از دانه‌های ضبر درشت‌تر برای صاف کردن و فرم دادن به ناخن‌ها و از دانه‌های ظریف‌تر برای براق کردن ناخن‌ها استفاده می‌شود.

بافر ناخن

به طور کلی برای استفاده از بافر، ابتدا ناخن‌های خود را به شکل دلخواه سوهان بکشید. سپس، از درشت ترین سمت بافر استفاده کنید تا ناخن‌های خود را به آرامی در یک حرکت عقب و جلو صاف کنید. مراقب باشید در این کار زیاده روی نکنید، زیرا با کشیدن بیش از حد یا مکرر می‌تواند ناخن‌های شما را ضعیف کرده و آنها را نازک کند. بعد، از آن طرفی که دارای دانه‌های ریزتر است استفاده کرده و این مرحله را مجددا تکرار کنید. در نهایتبعد از صاف شدن سطح صدف ناخن می‌توانید از لاک برای زیباتر شدن و همینطور از یک برق ناخن برای براق شدن لاک خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید پس از انجام این کار، روغن کوتیکول را روی ناخن‌هایتان بمالید تا آن‌ها را هیدراته و سالم نگه دارید.

حداقل یک بار در ماه ناخن‌های خود را صاف کنید تا به بهترین شکل ظاهر شوند. این عمل همچنین می‌تواند گردش خون را در نوک انگشتان شما بهبود بخشد. با کمی‌ تمرین، می‌توانید ناخن‌هایتان را به شکل دلخواهتان فرم دهید. فقط به یاد داشته باشید که برایانجام این کار فشار زیادی بر روی سطح ناخن وارد نکنید و آن را در یک جهت حرکت کنید. بافرهای ناخن در داروخانه محلی یا فروشگاه لوازم آرایشی به راحتی در دسترس است.

نکات ایمنی بافر و سوهان ناخن

هنگامی‌که صحبت از بافر ناخن می‌شود، چند نکته ایمنی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که بهترین نتایج را بدون به خطر انداختن سلامتی خود به دست می‌آورید. درادامه قصد داریم این نکات را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

از ابزارهای مناسب استفاده کنید

مطمئن شوید که از ابزار مناسب برای انجام این کار استفاده می‌کنید. بافر یک ابزار آرایشی است که به طور خاص برای صاف کردن سطح ناخن شما طراحی شده است. استفاده از نوع نامناسب بافر، مانند تخته سنباده یا سوهان زبر، می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب برساند و آنها را مستعد شکستن کند.

با ملایمت این کار را انجام دهید

هنگامی‌که از بافر یا سوهان استفاده می‌کنید، مهم است که با ملایمت این کار را انجام دهید . اگر فشار زیادی به صدف ناخن خود وارد کنید امکان دارد سطح ناخن شما آسیب ببیند. همیشه ناخن‌های خود را در یک جهت بافر بکشید. عقب و جلو رفتن باعث می‌شود ناخن‌های شما ضعیف و شکننده شوند. از حرکات سبک و ملایم برای صاف کردن سطح ناخن‌های خود استفاده کنید تا زمانی که به صافی و براقی مورد نظر برسند.

زیاده روی نکنید

سوهان کشیدن منظم با بافر برای ناخن‌های شما مفید است، اما زیاده روی در آن می‌تواند مضر باشد. کشیدن زیاد یا انجام حرکات تهاجمی‌ می‌تواند ناخن‌های شما را نازک کرده و باعث ضعف و شکننده شدن آنها شود. بهتر است ناخن‌های خود را یک بار در هفته یا کمتر بافر بکشید.

ابزارهای خود را تمیز کنید

مطمئن شوید که بافر ناخن شما تمیز و عاری از باکتری باشد. بعد از هر بار استفاده آن را با آب و صابون بشویید و بگذارید در هوا خشک شود. همچنین می‌توانید از یک پارچه پنبه‌ای نرم برای پاک کردن بافر خود استفاده کنید و هرگونه کثیفی یا زباله را از بین ببرید.

از یک بافر بلوکی با گریت متوسط ​​استفاده کنید

یک بافر بلوکی با دانه‌های متوسط ​​بهترین گزینه برای صاف کردن سطح ناخن‌های شماست. بافری که دارای سطح شنی است برای صاف کردن لبه‌های زبر و ایجاد درخشش براق عالی است. فقط مطمئن شوید که از بافر بلوک روی سطح ناخن طبیعی استفاده می‌کنید نه روی بستر ناخن.

آیا صاف کردن ناخن برای سلامت ناخن مضر است؟

با این حال، اگر مداوم و نادرست ناخن‌ها را مانیکور کنید، می‌توانید باعث آسیب دیدن ناخن‌های خود شده و منجر به نازک شدن ناخن‌ها شوید. همچنین این کار می‌تواند ناخن‌های شما را مستعد ترک خوردن کند. بنابراین، مهم است که هنگام انجام این کار مراقب باشید: از ضربه‌های سبک استفاده کنید، به این معنی که از فشار دادن شدید روی سطح ناخن خودداری کنید. فقط چند بار در ماه به آرامی‌ انجام دهید. همیشه دست‌های خود را قبل و بعد از آن بشویید تا از ورود باکتری‌ها به صفحه ناخن جلوگیری کنید. همینطور به طور منظم با یک روغن مغذی مرطوب کنید .

آیا می‌توانم از بافر و سوهان ناخن روی لاک ناخن ژل استفاده کنم؟

بله، می‌توانید از بافر روی لاک ناخن ژل استفاده کنید. بافر برای دستیابی به یک روکش صاف روی ناخن‌ها و از بین بردن برآمدگی‌ها و برجستگی‌ها با مانیکور خانگی ضروری است. فرآیند بافینگ باید به آرامی‌انجام شده تا از آسیب به صفحه ناخن و لایه‌های زیرین آن جلوگیری شود.

بافرهای ناخن دارای بافت‌ها و درجات سایندگی متفاوتی هستند، بنابراین مهم است که بهترین گزینه را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و حتماً قبل از استفاده از هر محصولی همه دستورالعمل‌ها را به دقت انجام دهید.

آیا صاف کردن سطح ناخن می‌تواند جایگزین مانیکور یک تکنسین ناخن شود؟

در حالی که صاف کردن ناخن می‌تواند ظاهر و سلامت ناخن‌های شما را بهبود بخشد، اما نمی‌تواند جایگزین خدمات تمیز کردن، فرم دادن و هنر ناخن ارائه شده توسط یک تکنسین حرفه ای ناخن شود.

چگونه می‌توانم ماندگاری مانیکور خود را با بافر ناخن بیشتر کنم؟

 قبل از استفاده از لاک یا ناخن، از یک بافر برای صاف کردن برجستگی‌ها و ایجاد یک پایه صاف و شکل ناخن صاف استفاده کنید. این به چسبندگی بهتر لاک و ماندگاری مانیکور شما کمک می‌کند. صاف کردن منظم می‌تواند ناخن‌های شما را بدون هیچ گونه مواد شیمیایی یا درمان نا مناسبی، درخشان و سالم جلوه دهد.

نتیجه گیری

استفاده از بافر ناخن برای مرتب کردن ناخن‌های شما بسیار مهم و ضروری است. بیشتر ناخنکارها و کسانی که پدیکور و مانیکور انجام می‌دهند از این وسیله برای صاف کردن سطح ناخن استفاده می‌کنند. با استفاده دررست از ابزار ناخن می‌توانید با داشتن سطح صاف صدف ناخن، لاکی تمیز و بی نقص بر روی ناخ‌های خود بزنید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته شما عزیزان را با این ابزار آشنا کند تا بتوانید ناخن‌های زیبا و مرتب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا