لب

نحوه تشخیص رژلب بدون سرب

اکنون بیشتر از هر زمان دیگری خانم‌ها به دنبال استفاده و تهیه لوازم آرایشی سالم هستند حتی از لاک‌هایی استفاده می‌کنند که غیر سمی هستند و به دنبال رنگ‌ مو‌هایی اورگانیک و بدون آمونیاک می‌گردند، پس طبیعی است که نگران میزان سرب در رژلب‌های خود باشند. حتما شما عزیزان اطلاعاتی درباره‌ رژلب‌های بدون سرب دارید و همیشه از فروشندگان در این باره سوال می‌کنید که آیا این رژلب بدون سرب است؟ در واقع سوال اصلی این است که آیا رژلب‌ها می‌توانند بدون سرب باشند؟ پاسخ به این سوال را در ادامه به شما عزیزان خواهیم داد.

سرب چیست؟

به گفته سازمان محیط زیست، سرب یک عنصر طبیعی است که به مقدار کم در پوسته زمین یافت می‌شود. با اینکه سرب کاربرد‌های مفیدی دارد ولی برای انسانها و حیوانات می‌تواند سمی هم باشد. مدیر آزمایشگاه علوم بهداشتی و زیبایی موسسه Good Housekeeping در مورد اینکه چرا در رژلب‌ها از سرب استفاده می‌شود میگوید: کارخانه‌ها و تولید کنندگان آرایشی نمی‌خواهند از سرب استفاده کنند ولی سرب می‌تواند به عنوان یک آلاینده طبیعی برای رنگدانه های مورد استفاده در فرمول رژ لب استفاده شود و به همین دلیل است که هرگز سرب را به عنوان یک عنصر ذکر شده در برچسب محصول پیدا نخواهید کرد. ولی با انجام آزمایش‌هایی می‌توانید تشخیص دهید که چه مقدار سرب در رژلبتان وجود دارد.

آیا سرب موجود در رژلب برای سلامتی مضر است؟

به گفته برخی از پزشکان و محققان وجود سرب در لوازم آرایشی به مقدار مجاز برای سلامتی انسان ضرر ندارد ولی اگر این مقدار سرب از حد مجاز بیشتر شود می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. میزان استفاده از سرب در رژلب به قدری کم است که معمولا بر روی ترکیبات آن محصول نوشته نمی‌شود.

رژلب بدون سرب چیست؟

همانطور که می‌دانید یکی از لوازم‌های آرایشی بین خانم‌ها رژلب است و بیشترین استفاده را بین خانم‌ها دارد که با بالا رفتن سطح علمی متوجه شده‌ایم که رژلب‌های دارای سرب می‌توانند سرطان‌زا باشند. آیا این موضوع درست است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت بله اگر مقدار استفاده سرب در رژلب و دیگر مواد آرایشی زیاد باشد استفاده از آن محصول را برای انسان‌ها خطرناک می‌سازد.

نحوه صحیح رژ زدن
خواندن مطلب
رژلب بدون سرب

تشخیص سرب در رژلب

بعضی از مردم بر این باور هستند که با طلا می‌توان تشخیص داد که در رژلب سرب وجود دارد و بعضی دیگر می‌گویند اگر پس از استفاده از رژلب لبتان پوست پوست شد و یا رژلب بر روی لبتان ترک خورد آن رژلب حاوی سرب است و استفاده از آن خطرناک است. در بعضی دیگر از آزمایش‌های خانگی از روی ماندگاری آن رژلب تشخیص می‌دهند که آیا حاوی سرب است یا خیر. ولی در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

تشخیص سرب در رژلب با طلا

از زمان گذشته تا به الان همه بر این باور بودن که اگر مقداری از رژلب را روی دستتان بزنید و بر روی آن چند بار یک تکه طلا را بکشید رنگ رژلب تغییر کرده و سیاه می‌شود. آیا این کار درست است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت خیر سیاه شدن ناشی از کشیدن طلا روی رژلب بخاطر وجود سرب نیست و برای تشخیص میزان وجود داشتن سرب در رژلب فقط باید به آزمایشگاه مراجعه کنید تا آنجا برایتان آزمایش انجام دهند.

حالا سوال اینجاست که دلیل سیاه شدن رژلب چیست؟ در ترکیبات رژلب از ترکیبات حساسی مانند موم زنبور عسل استفاده می‌شود که به دلیل حساس بودن با کشیدن طلا واکنش نشان می‌دهد و به رنگ سیاه در می‌آید.

تشخیص سرب با طلا

قیمت رژلب‌های بدون سرب

از آنجایی که راه خانگی برای تشخیص میزان سرب در رژلب وجود ندارد بهتر است برای اطمینان بیشتر از رژلب‌های برند‌های معتبر استفاده کنید چون برند‌های مطرح از مواد مرغوب و اورگانیکی استفاده می‌کنند که طبیعتا قیمت‌ آن‌ها گران است، ولی باید به این موضوع هم توجه داشت که رژلب می‌تواند وارد دهان شما بشود و اگر دارای ترکیباتی سمس باشد برای سلامتی شما عزیزان بسیار ضرر دارد. برند‌هایی هم هستند که رژلب‌هایی گیاهی با رنگدانه‌های طبیعی تولید می‌کنند که می‌توانید از آن‌ها با خیال راحت استفاده کنید.

رژلب‌های ۲۴ ساعته حاوی سرب هستند؟

خیلی از خانم‌ها طرفدار رژلب‌های ۲۴ ساعته هستند چون این رژلب‌ها بافتی مات بوده و دارای ماندگاری بالا هستند که نیازی ندارند که هر چند دقیقه آن رژلب را تمدید کنند. شاید این امکان برای همه‌ خانم‌ها در نگاه اول جذاب و راحت باشد ولی همانطور که قبلا گفتیم ماندگاری رژلب به میزان سرب استفاده شده در آن محصول بستگی دارد پس استفاده زیاد از این رژلب‌ها می‌تواند خطرناک باشد چون هرچه رژلب بیشتر بر روی لب شما بماند مواد سمی بیشتر جذب پوستتان می‌شود که این امر می‌تواند بسیار خطرناک باشد، پس بهتر است از این رژلب‌ها استفاده نکنید.

نحوه صحیح رژ زدن
خواندن مطلب

میزان سرب رژلب مایع از رژلب جامد بیشتر است؟

درچند سال اخیر رژلب‌های مایع طرفداران زیادی بین خانم‌ها پیدا کرده‌اند و بسیاری این رژلب‌ها را جایگزین رژلب‌های جامد کرده‌اند. اگر بخواهیم میزان سرب رژلب‌های مایع و جامد را مقایسه کنیم باید گفت که میزان سرب این دو فرقی با هم ندارند و به طور یکسان در آن‌ها سرب استفاده شده است، ولی اگر رژلب مایع شما ۲۴ ساعته باشد دارای سرب زیادی بوده که بهتر است از این رژلب‌ها استفاده نکنید.

رژلب بدون سرب

استفاده رژلب برای کودکان

خیلی از کودکان علاقه شدیدی به زدن رژلب دارند و همیشه مادران خود را مجبور می‌کنند تا برای آن‌ها رژلب بزنند و یا خود کودک از رژلب استفاده می کند که این کار واقعا کار خطرناکی است و این رژلب‌ها برای کودکان بسیار ضرر دارند. در ترکیبات رژلب به غیر از سرب از ترکیبات شیمیایی دیگر هم استفاده شده است که وارد شدن این مواد شیمیایی به بدن کودکان بسیارخطرناک است. حتی استفاده از رژلب‌های بدون سرب هم برای کودکان توصیه نمی‌شود. می‌توانید برای فرزند خود از داروخانه مرطوب کننده‌هایی که مخصوص کودکان است تهیه کنید.

رژلب برای کودکان

معرفی رژلب‌های بدون سرب

برای تهیه رژلب‌های بدون سرب بهتر است از برندهای معروف استفاده کنید که این رژلب‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. در ادامه رژلب‌های بدون سرب را به شما همراهان حیات پرفیوم معرفی خواهیم کرد.

۱ـ رژلب جامد مک میس mac myth Lipstick  

اگر لب‌های خشک و حساسی دارید می‌توانید این رژلب را روزانه استفاده کنید. این رژلب حاوی ویتامین E  بوده که می‌تواند به لب‌های شما حس طراوت و نرمی بدهد، این رژلب ها در رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را به صورت براق، نیمه مات و مات تهیه کنید. مک میس یک رژلب بدون سرب بوده که می‌تواند انتخاب خوبی برای خانم‌های باردار هم باشد.

رزلب مک میس

جالب است بدانید بخاطر استفاده از ویتامین E و دیگر ویتامین‌ها در این رژلب این محصول می‌تواند جای زخم بر روی لب شما را ترمیم کند و می‌تواند آبرسان و کلاژن ساز خوبی برای لب‌های شما باشد.

نحوه صحیح رژ زدن
خواندن مطلب

۲ـ رژلب ۱۴ ساعته میبلین نیویورک Maybelline New York Superstay 

برند میبلین یکی از معروف‌ترین برند‌های لوازم آرایشی در آمریکا است که راحت می‌توانید به ترکیبات استفاده شده در محصولات این برند اعتماد کنید و رژلب بدون سرب خود را از این برند تهیه کنید. این رژلب ۱۴ ساعته دارای بافتی نرم و سبک است که می‌توانید روزانه از این رژلب پرطرفدار استفاده کنید. این رژلب دارای ترکیبانی گیاهی است و از سرب در ساخت این رژلب استفاده نشده است.

رژلب ۱۴ ساعته میبلین نیویورک Maybelline New York Superstay

این رژلب در سایت آمازون بیشترین طرفدار را دارد به گفته منتقدان، این رژلب می‌تواند جایگاهی همیشگی در کیف آرایشی شما داشته باشد و با ماندگاری ۱۴ ساعته‌ای که دارد یک انتخاب خوب و عالی برای خانم‌های شاغل و کارمند می‌تواند باشد.

۳ـ رژلب اسمش باکس Smashbox Be Legendary Cream Lip

این رژلب که از ترکیباتی مانند گل پامچال تولید شده است را می‌توان در قفسه رژلب‌های بدون سرب قرار داد. بافت کرمی و نرم این رژلب بسیار به شما حس خوب و طراوت می‌دهد. این رژلب سرشار از ویتامین است و دارای ضد آفتاب است که محبوبیت این رژلب را چند برابر می‌کند. رنگ صورتی ملایم این رژلب پرفروش‌ترین رنگ این رژلب است.

رژلب اسمش باکس

۴ـ رژ لب مات PRO اس ال ای SLA

یکی از جدیدترین برندهای آرایشی که از ترکیباتی مرغوب استفاده می‌کند برند SLA است که  رژلب این برند بدون سرب بوده و دارای ویتامین‌هایی نظیر ویتامین E است. این رژلب خاصیت نرم‌کنندگی و آبرسانی دارد که دارای تنوع رنگ بالایی است که می‌تواند انتخاب خوبی برای آرایش‌های ملایم روزانه و آرایش‌های غلیظ برای مهمانی‌ها و مجالس باشد. این رژلب جامد بافتی مخملی و مات دارد که دارای رنگدانه‌هایی طبیعی است که به چهره شما شادابی و نشاط می‌دهد.

رژ لب مات PRO اس ال ای SLA

۵ـ رژلب‌های ایوروشه

در ۱۰ سال اخیر محصولات فرانسوی ایوروشه طرفدارهای زیادی در ایران پیدا کردند. رژلب‌های بدون سرب این برند یکی از پرفروش‌ترین‌های این محصول در ایران است. این رژلب‌ها دارای ویتامین E  و ترکیباتی آبرسان بوده که بسیار به رطوبت لب شما کمک می‌کند.

رژلب‌های ایوروشه

سخن آخر

وجود داشتن سرب به میزان مجاز در رژلب‌ها نگران کننده نیست و برای سلامتی ضرر ندارد ولی اگر از رژلب‌هایی که ترکیباتی سبک و سالم دارند استفاده کنید خیلی بهتر است. میزان سرب در رژلب‌های ۲۴ ساعته زیاد است چون هرچقدر سرب در رژلب زیاد باشد ماندگاری آن هم بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا