آرایشیلب

نحوه صحیح رژ زدن

رژ لب برای چندین دهه‌ی متوالی یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایشی بوده است و دلایل خوبی برای این محبوبیت وجود دارد. اگر با نحوه‌ صحیح رژ زدن آشنا باشید، می‌توانید ظاهرتان را در یک چشم به هم زدن رو به راه کنید. زیرا با این کار آرایشتان چشم نواز و زیبایی‌تان دو چندان می‌شود. جای شگفتی نیست که اکثر خانم‌ها هرگز رژ لب را نادیده نمی‌گیرند. یک ضرب المثل رایج هست که می‌گوید « رژ لب مناسب را در اختیار یک زن قرار دهید تا او دنیا را فتح کند»

اما افرادی هستند که نحوه‌ی استفاده صحیح از رژ لب را نمی‌دانند. استفاده درست از رژ لب هنریست که به دقت، مهارت آرایشی و تمرین نیاز دارد. اگر تازه با دنیای رژلب‌ها و رنگ لب آشنا شده‌اید، هرگونه راهنمایی که به آن‌ها نیاز داشته باشید را از این مقاله بدست خواهید آورد. این مقاله حاوی مجموعه‌ای از راهکارها و نکات است، تا مشکل افرادی که درصدد تسلط بر هنر رژلب زدن هستند برطرف شود.

اگر رژ لبتان سریعاً پاک می‌شود یا از کنار لب روی دندان‌ها پخش می‌شود، با رعایت این توصیه‌های ساده رژ لب را به نحو عالی روی لب‌های خود استفاده کنید. لطفاً به ادامه‌ی مقاله توجه کنید.

چگونه مثل یک آرایشگر حرفه‌ای رژ لب بزنیم؟

برای آشنایی با نحوه صحیح رژ زدن و بالا بردن ماندگاری آرایش لب، توضیحات و نکات ساده‌ای را باید رعایت کنید تا رژ لبتان در کُل طول روز حفظ شود. همچنین به محصولات نام برده زیر نیاز دارید:

  • یک بالم لب حاوی مکمل یا مرطوب کننده مناسب
  • مداد لب
  • کانسیلر
  • پنکک
  • رژ لب مورد علاقه‌تان

راهنمای نحوه صحیح رژ زدن

استفاده از رژلب و درست زدن آن برای داشتن آرایشی تمیز و زیبا تاثیر دارد. برای رژلب زدن باید حتما نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید لب‌های زیباتر و برجسته‌تری داشته باشید. اگر مراحل نحوه صحیح رژ زدن را به درستی طی کنید می‌توانید شاهد زیبایی بیشتر لب‌هایتان باشید و همینطور با این کار رژلب خود را ماندگارتر کنید.

چگونه رژ لب بزنیم

آماده سازی لب‌ها

مرحله‌ی اول مهم‌ترین مرحله بوده زیرا آماده سازی لب‌ها یک نکته‌ی کلیدی است. قطعاً نمی‌خواهید با لب‌های خشک و ترک خورده دیده شوید. برای احیای رطوبت لب‌ها از بالم حاوی مکمل استفاده کنید تا لب‌ها نرم، انعطاف پذیر و سالم به نظر برسند. برای دوام و ماندگاری بیشتر رژ لب‌ها می‌توانید از پرایمر کمک بگیرید. همچنین اسکراب شکر روشی است که برای پاکسازی لب از سلول‌های مُرده، ضایعات و آلودگی‌ها ‌ کاربرد دارد.

راهنمای کامل آرایش برای رنگ پوست سبزه و زیتونی
خواندن مطلب

آماده کردن زمینه

اگر نگران پاک شدن یا پخش شدن رژ لب در اطراف لب‌ها هستید، بهتر است قبل از زدن رژ، زمینه را آماده کنید تا رژ لب روی آن تثبیت شود. برای این کار می‌توانید از یک کانسیلر سازگار با رنگ لب استفاده کنید. با یک قلم موی صاف یا گرد کوچک مقدار اندکی را روی لب‌ها قرار دهید و در ادامه مقدار کمی پنکک بزنید. با این کار ماندگاری رژ لب بیشتر می‌شود.

استفاده از مداد لب

برای اینکه مرز طبیعی لب را مشخص کنید و از بی نظمی جلوگیری کنید، از یک مداد لب با کیفیت ونسبتاً نرم کمک بگیرید و کانتور لب را انجام دهید. بدین ترتیب لب‌های شما ظاهری بی عیب و نقص و زیبا پیدا می‌کنند. برای اینکه حالت کمانی و برجستگی لب واضح‌تر شود، یک شکل ضربدر روی لب بالایی‌، دقیقاً زیر قوس کمانی ایجاد کنید.

نحوه زدن رژ لب

بعد از انجام تمام مراحل قبلی و انتخاب رنگ رژ لبتان، مقداری از رژ لب را با قلم مو به صورت یکدست روی کُل لب اعمال کنید. این کار را به صورت لایه لایه انجام دهید تا زمانی که شدت رنگ به اندازه دلخواه برسد. معمولاً یک لایه پوشش با کیفیت کافی است.

در نظر داشته باشید اگر لب‌هایتان خشک هستند، استفاده از رژ لب مات مناسب نیست زیرا باعث خشکی بیشتر پوست می‌شود. به جای این نوع رژلب بهتر است به دنبال رژ لب‌های مرطوب کننده باشید که مواد مکمل را به لب‌ها می‌رسانند.

استفاده از رژ لب بدون مداد لب

اگر مداد لب در کیف آرایشتان قرار ندارد، نگران نشوید. یک نکته‌ی مخفی وجود دارد که بدون استفاده از مداد لب، رژ لب را به بهترین نحو اعمال کنید. انگشت حلقه را آغشته به رژ لب دلخواه کنید و آن را مستقیماً روی لب‌ها قرار دهید و لبه‌های طبیعی را پوشش دهید. شما بدون نیاز به مداد لب، رژ لب را با دقت روی سطح لب قرار می‌دهید.

برای بخش‌های داخلی لب، رژ لب را به صورت مستقیم از شیشه خارج کنید یا از قلم موی لب استفاده نمایید. وقتی دچار عجله هستید این روش خیلی به کارتان می‌آید.

آموزش زدن رژ لب دخترانه ساده

نحوه استفاده از رژ روی لب‌های تیره

اگر لب‌های تیره، چند رنگ یا رنگ پریده دارید، حیات پرفیوم نکات ساده‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد تا آن‌ها را به بهترین نحو آرایش کنید و بتوانید از هر رژ لبی با رنگ دلخواهتان استفاده کنید.

  • نکته کلیدی در این مدل لب‌ها، خنثی کردن نواحی چند رنگ است که به کمک کانسیلری کاملاً سازگار با رنگ پوست انجام می‌شود. مطمئن باشید بعد از انجام این کار، از تفاوت‌های ایجاد شده شگفت زده خواهید شد.
  • اگر کانسیلر کار ساز نبود، مقدار رژ لب را افزایش دهید تا زمانی که به نتیجه دلخواه برسید.
  • از مداد لبی هماهنگ با رنگ رژ لب استفاده کنید. مرزهای طبیعی لب را با دقت بکشید. یک علامت ضربدر را روی کمان بالا ایجاد کنید تا سایه لب‌ها زیباتر به نظر برسد.
  • در صورت نیاز رژ لب را به صورت چند لایه اعمال کنید. برای کسب نتایج بهتر از رژ لب‌های غیربراق استفاده کنید. ماندگاری این رژ لب‌ها بیشتر از رژ لب‌های براق یا کرمی است.
لیست مهم‌ترین لوازم آرایش ضروری برای خانم‌ها
خواندن مطلب

نحوه صحیح رژ زدن روی لب‌های کوچک

به راحتی تنها با رعایت یک سری نکات که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم و مصرف کمی رژ لب می‌توانید لب‌های بزرگتری داشته باشید. همچنین برخی محصولات در بازار هستند که مخصوص افزایش زیبایی و حجم لب‌ها بوده و با مصرف آن‌ها لب‌ها بزرگتر نشان داده می‌شوند. اگر لب‌هایتان نازک هستند، از بکارگیری رنگ‌های تیره خودداری کنید زیرا باعث کوچک نشان داده شدن لب‌ها می‌شوند. برای حجم دهی بیشتر و ایجاد نمای زیباتر به لب‌ها می‌توانید از مقدار کمی برق لب هم استفاده کنید. برق لب برای لب‌های کوچک یا نازک یک موهبت واقعی است.

  • پاکسازی لب‌ها: از اسکراب‌های آماده یا اسکراب شکر طبیعی برای پاکسازی لب‌ از پوست‌های مرده استفاده کنید. اسکراب را به آرامی، و با حرکات ریز چرخشی روی لب‌ها ماساژ دهید.
  • ایجاد زمینه: برای ایجاد زمینه‌ی یکنواخت از پرایمر استفاده کنید. بدین ترتیب ماندگاری رژ لب افزایش می‌یابد.
  • مشخص کردن مرزها: مداد لب سازگار با رژ لب را انتخاب کنید و از بکارگیری رنگ‌های تیره‌تر خودداری کنید. زیرا لب‌ها را کوچکتر نشان می‌دهد.
  • استفاده از هایلایتر: وقتی رژ لب را اعمال کردید، حتماً ازهایلایتر هم استفاده کنید. همانطور که مصرف هایلایتر ابعاد چهره را زیباتر می‌کند، هایلایت لب هم باعث بزرگتر شدن لب‌ها می‌شود.

نکات و احتیاط‌های ضروری در نحوه صحیح رژ زدن

برای افرادی که عاشق رژ لب بوده و با نحوه صحیح رژ زدن آشنا هستند، یک سری نکات و ترفندهای تکمیلی وجود دارد که با رعایت آن‌ها نتیجه خیلی بهتری حاصل می‌شود.

  • هرگز از مداد تیره برای رژ لبی با سایه روشن استفاده نکنید. در غیر اینصورت آرایشتان نابود می‌شود.
  • نوع لب‌های خود را بشناسید و محصولی با فرمول بندی مناسب را برای آن‌ها انتخاب کنید.
  • با استفاده از یک دستمال کاغذی، لایه اضافه رژ را پاک کنید و سطح را یکنواخت کنید. این کار ماندگاری رژلب را بیشتر می‌کند.
  • برای تبدیل رژ لب براق به مات می‌توانید از پودر فیکس استفاده کنید. به این صورت که کمی از پودر را چند ثانیه روی لب‌ها قرار دهید، سپس با قلم موی صاف یا گرد پودر را پخش کنید.
  • وقتی رژ لب را با قلم مو اعمال می‌کنید، از قلم موی زاویه دار کمک بگیرید. بدین ترتیب آرایشتان زیباتر می‌شود.
  • اگر می‌خواهید با مد روز پیش روید و رژ لب با رنگ پاستلی داشته باشید می‌توانید رژ لب پاستلی خانگی بسازید. برای این کار با استفاده از یک مداد سفید کُل لب‌ها را پوشش دهید و سپس رژ لب خود را به صورت ضربه‌ای و آرام بزنید تا رنگی کاملا تابستانی داشته باشید.
  • برای اینکه لب‌ها بزرگتر شوند، هایلایت کرمی را روی کمان لب اعمال کنید.
  • مطمئن شوید که رژ لب شما روی دندان مالیده نمی‌شود. معمولا رژ لب‌های کرمی و مایع دچار این مشکل می‌شوند.
  • هرگز از رژ لب‌های تاریخ انقضا گذشته استفاده نکنید زیرا باعث بروز واکنش‌های آلرژیک و سایر بیماری‌ها می‌شوند.
  • از مصرف رژ لب‌های تستر در فروشگاه‌ها خودداری کنید. زیرا افراد زیادی آن‌ها را مصرف کرده‌اند و باعث انتقال عفونت می‌شوند.
  • هرگز روی لب‌های خشک رژ لب نزنید. این کار باعث افزایش حاشیه و ترک‌های لب می‌شود.
کانسیلر چیست؛ نحوه استفاده از کانسیلر چگونه است؟
خواندن مطلب

چگونه رژ لب را پاک کنیم؟

اکنون می‌خواهیم راجع به نحوه پاک کردن رژ لب در انتهای روز صحبت کنیم. برای حفظ سلامت پوست، باید قبل از خواب تمامی مواد آرایشی را پاک کنید. علاوه بر این، نرم و پاکیزه بودن لب‌ها حس خوبی به شما می‌دهد. روش‌های زیادی برای پاک کردن رژ لب وجود دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم. به خاطر داشته باشید در هنگام پاک کردن رژ لب باعث خشکی لب‌ها نشویم.

آموزش آرایش لب حرفه ای

استفاده از ژل وازلین پترولیوم

مقداری از ژل پترولیوم را مانند بالم لب روی لب‌ها قرار دهید و یکی دو دقیقه منتظر بمانید سپس با استفاده از پارچه مرطوب یا پنبه‌ رژ لب را پاک کنید. این روش برای رژ لب‌های مات مایع هم کاربرد دارد.

استفاده از روغن نارگیل

کمی روغن نارگیل را به عنوان مکمل روی لب‌ها قرار دهید و بعداز گذشت چند دقیقه لب‌ها پاک کنید. این ماده یکی از طبیعی‌ترین مواد پاک کننده آرایش محسوب می‌شود.

کرم و لوسیون‌ها

این روش برای مواقعی کاربرد دارد که هیچ ابزار دیگری در دسترس نیست. در این صورت می‌توانید از کمی کرم مرطوب کننده استفاده کنید و آن را به آرامی روی لب‌ها قرار دهید. چند دقیقه منتظر بمانید، سپس با پارچه یا دستمال باقیمانده مواد و آرایش را پاک کنید.

نتیجه گیری

برای نحوه صحیح رژ زدن شما به تکنیکی نیاز دارید که با نیازهای شما سازگار باشد. هرگز عجله نکنید و با دقت، تکرار و تمرین این کار را به نحو مطلوب انجام دهید. با تسلط بر این تکنیک‌ها، مثل یک آرایشگر ماهر، رژ لب را در زمان کوتاه و به زیبایی اعمال می‌کنید. حیات پرفیوم در این مقاله شما را با فرایند کُلی آماده سازی لب‌ها و استفاده بهینه از رژ لب آشنا کرده است. امیدواریم برداشت صحیحی از نکات و ترفندهای ارائه شده داشته باشید تا در دفعات بعد لب‌هایتان را بهتر آرایش کنید.

زدن رژ لب روی لب‌های کوچک چه تفاوتی دارد؟

در هنگام آرایش لب‌های کوچک وقتی رژ لب را اعمال کردید، حتماً ازهایلایتر هم استفاده کنید. همانطور که مصرف هایلایتر در آرایش صورت ابعاد چهره را زیباتر می‌کند، هایلایت لب‌ها هم باعث بزرگتر شدن آن‌ها می‌شود.

آیا برای رژ لب قرمز به مداد لب نیاز داریم؟

برای اینکه ماندگاری رژ لب قرمز بیشتر شود بهتر است از مداد لب استفاده کنید. همچنین این کار باعث می‌شود رژ لب در اطراف لب پخش نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا