بدنمراقبت

پنج دلیل برای اینکه در تمامی روزها از کرم ضدآفتاب استفاده کنید

حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که چرا استفاده از کرم ضدآفتاب موضوع مهمی است؟ ما به این سوال شما پاسخ می‌دهیم. مزایای کرم ضدآفتاب به محافظت از پوست در برابر نور خورشید خلاصه نمی‌شوند. شما در تابستان برای خرید کرم ضدآفتاب به فروشگاه می‌روید. اما حقیقت این است که استفاده از کرم ضدآفتاب در تمامی روزهای سال امری الزامی است. مهم نیست که در فصل تابستان هستید یا در زمستان، شما باید از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت کنید.

اهمیت مصرف ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب، مهم‌ترین محصول مراقبت‌های پوستی است که برای تضمین سلامت پوستتان در بلندمدت به آن نیاز دارید. کرم ضدآفتاب نقش کلیدی در جلوگیری از ظهور نشانه‌های پیری روی پوست دارد. در صورتی که از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده نکنید، ممکن است با عارضه‌هایی همچون خطوط ریز، چین و چروک پوست یا لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی روبرو شوید. فواید استفاده از کرم ضدآفتاب در ابتدای استفاده از این محصول چندان احساس نمی‌شوند، اما در بلندمدت خودشان را نشان می‌دهند. در این مقاله مزایای spf و کرم ضد افتاب، نحوه‌ی استفاده از آن برای کسب فواید حداکثری، و فواصل زمانی استفاده از آن را بررسی می‌کنیم، پس با ما همراه شوید.

1_ حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مخرب فرابنفش

تخریب لایه ازون روز به روز بیشتر می‌شود، و این موضوع احتمال روبرو شدن با آثار مخرب اشعه‌های خورشید را افزایش داده است. برای دریافت ویتامین D روزانه به نور خورشید نیاز دارید، اما نباید سلامت خود را به خطر بیاندازید. کرم‌های ضدآفتاب، ابزارهای مهمی برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مخرب فرابنفش هستند.

جوش سرسیاه چیست؟
خواندن مطلب
استفاده از کرم‌های ضد آفتاب

2_ پیشگیری از پیری زودرس

همه دوست دارند پوستی سالم، شاداب و جوان داشته باشند. این یکی از قانع کننده ترین دلایل برای استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است. کرم ضدآفتاب از گسترش علایم پیری همچون خطوط ریز و چین و چروک، لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی، هایپرپیگمنتیشن، فوتودمج و خشکی پوست جلوگیری می‌کند. مطالعات در افراد زیر 55 سال نشان می‌دهند افرادی که به طور مداوم از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند و اهمیت مصرف ضد آفتاب را می دانند، به میزان 24 % کمتر از افرادی که از کرم ضدآفتاب استفاده نکرده یا به صورت موقت از آن استفاده می‌کنند دچار علایم پیری پوست می‌شوند.

3_ کاهش خطر سرطان پوست

شهروندان در ابتدا از کرم ضدآفتاب برای آرایش و زیبایی استفاده می‌کردند، اما ویژگی‌های این کرم‌ها برای حفظ سلامت هم به عنوان یک مزیت در کانون توجه قرار گرفتند. اگر از کرم ضدآفتاب به صورت مستمر و روزانه و ماهیانه استفاده کنید، از پوستتان در برابر انواع مختلف سرطان‌های پوست حفاظت می‌کنید. سرطان پوست ناشی از اشعه خورشید، بدترین نوع سرطان پوست است و حیات زنان مسن را تهدید می‌کند. سرطان پوست یک بیماری مهلک و به طور بالقوه مرگبار است، اما شما می‌توانید با یک سری کارها خطر ابتلا به آن را کاهش دهید.

کرم‌های ضدآفتاب، یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌های محافظت از پوستتان محسوب می‌شوند. کرم ضدآفتاب همچون لایه‌ی محافظی بین پوست و اشعه‌های فرابنفش عمل می‌کند. اشعه‌های فرابنفش به پوست آسیب می‌زنند، و در بلندمدت خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهند. این نکته‌ی کوچکی به نظر می‌رسد، اما استفاده‌ی مستمر از کرم ضدآفتاب، نقش بسیار مهمی در تأمین رفاه و سلامت کُلی شما دارد. بنابراین دفعه‌ی بعدی که به فضای باز رفتید، استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. پوستتان به خاطر این موضوع قدردان شما خواهد بود.

معرفی ۱۰ اسکراب طبیعی پوست برای لایه‌برداری
خواندن مطلب

4_ جلوگیری از آسیب ناشی از بُرنزه کردن

بُرنزه کردن به تنهایی برای سلامت شما خطری ندارد. اما باید توجه کنید که وقتی می‌خواهید با گرفتن حمام آفتاب پوستتان را بُرنزه کنید، ممکن است از اشعه‌های مخرب UVB آسیب ببینید. کرم ضدآفتاب شما باید حداقل ضریب حفاظتی SFP 30 را داشته باشد تا آثار مخرب اشعه UVB در فرایند بُرنزه شدن را خنثی کند. اگر پوست حساسی دارید، حتماً هر دو ساعت یکبار مجدداً از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. بعد از ورزش هم حتماً مجدداً کرم ضدآفتاب بزنید زیرا تعرق باعث از بین رفتن لایه‌ی حفاظتی می‌شود.

تاثیر ضدآفتاب بر لک صورت

5_ جلوگیری از آفتاب سوختگی

اگر تا حالا دچار آفتاب سوختگی شده باشید، می دانید که چه تجربه‌ی دردناک و ناخوشایندی است. اما این تنها دلیل پیشگیری از آفتاب سوختگی نیست. آفتاب سوختگی‌ها آثار مخرب بلندمدتی روی پوست دارند، و حتی ممکن است باعث سرطان شوند. به همین دلیل، هر موقعی که قرار است برای مدت طولانی در فضای باز و در معرض نور خورشید قرار بگیرید، باید حتماً اقدامات لازم برای محافظت از پوست را انجام دهید.

استفاده از کرم ضدآفتاب، پوشیدن لباس‌های محافظت کننده، یا حتی قرارگرفتن زیرسایه در صورت امکان چند نمونه از این راهکارها هستند. با رعایت این نکات، حفاظت از خود در برابر آثار اشعه‌های مخرب خورشید را تضمین می‌کنید، و از تمامی فعالیت‌های نشاط انگیزی که در فضای باز قابل انجام هستند لذت خواهید بُرد.

نتیجه گیری

به عنوان جمع بندی، باید بگوییم که کرم ضدآفتاب یک ابزار بسیار مهم برای حفاظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مخرب فرابنفش است. با دانستن اهمیت مصرف ضد آفتاب و استفاده‌ی صحیح از آن، خطر سرطان پوست را کاهش می‌دهید، علایم پیری را خنثی می‌کنید، از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کنید، از تمامی انواع پوست‌ها محافظت می‌کنید و رطوبت پوستتان را هم حفظ می‌کنید! تهیه کرم ضدآفتاب با کیفیت و استفاده‌ی مستمر از آن، باید به بخشی دائمی از فرایند مراقبت پوستی شما تبدیل شود. بدین ترتیب مطمئن می‌شوید که به خوبی از خودتان در برابر تمامی این مخاطرات محافظت می‌کنید.

انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب سازگار با پوست
خواندن مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا