عطر و ادکلن

عطر مسافرتی چیست و چه کاربردی دارد؟

در طول سال‌ها بیشتر مردن ایران و جهان به آراستگی و زیبایی خود بسیار اهمیت می‌دهند و همیشه به دنبال این هستند که بهترین لباس‌ها را بپوشند و خوشبوترین روایح را با خود داشته باشند. همراه داشتن رایحه‌ای خوش در سفر همیشه برایمان مهم بوده است ولی برخی اوقات به دلیل بزرگ بودن شیشه، نمی‌توانید عطر مورد علاقتان را با خود داشته باشیم. در این مورد بهتر است از عطر مسافرتی یا جیبی استفاده کنید.

عطر و ادکلن مسافرتی چیست؟

ادکلن مسافرتی در بین مردم به عطر جیبی هم شهرت دارد. این ادکلن‌های کوچک در حجم ۱۵ تا ۳۰ میل تولید می‌شوند که به خاطر اندازه کوچکی که دارند به راحتی قابل حمل هستند. عطر مسافرتی نمونه کوچک عطر و ادکلن‌های اورجینال است، در واقع برندهای معروف و مشهور عطر و ادکلن‌های جهان در کنار عطر اورجینالی نمونه کوچک آن را در شیشه‌ای مشابه بطری اصلی عطر در حجم ۱۵ میل تولید می‌کنند.

این محصول کوچک می‌تواند همه جا با شما باشد و باعث شود رایحه مورد علاقتان همیشه همراهیتان کند. بعضی از شرکت‌های متفرقه هم این عطرها را با رایحه‌ای نزدیک به نمونه اصلی تولید می‌کنند ولی در شیشه‌ای متفاوت که توسط آن شرکت طراحی شده است و با حجمی بین ۱۵ تا ۳۰ میل به فروش می‌رسند.

کاربرد عطر مسافرتی

تصور کنید می‌خواهید به یک مهمانی بروید و با توجه به لباسی که پوشیده‌اید فقط می‌توانید یک کیف دستی همراه خود ببرید ولی شیشه عطر اصلی شما در کیفتان جا نمی‌شود در این مورد به راحتی می‌توانید عطر جیبی اورجینالتان را به راحتی در کیف‌دستی خود داشته باشید. آقایان هم این عطر و ادکلن‌ها را می‌توانند در جیب کت خود بگذارند و در محل کار قبل از هر جلسه مهم از آن استفاده کنند.

عطر مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

یکی دیگر از کاربردهای عطرهای جیبی این است که می‌توانید چند عطر را در مسافرت همراه خود داشته باشید، چون اگر بخواهید عطر‌های اورجینال و ۱۰۰ میل خود را در چمدانتان قرار دهید به علت بالا رفتن وزن چمدان مجبور می‌شوید آنها را از بارتان حذف کنید.

خرید و قیمت عطر مسافرتی

از آنجایی که بسیاری از آقایان عادت دارند عطر خود را در داشبورد ماشین نگهداری کنند، این عطر و ادکلن‌های مسافرتی می‌تواند برایشان کاربرد زیادی داشته باشد. نگهداری عطر اصلی در داشبورد ماشین بسیار کار اشتباهی است چون گرمای داخل اتومبیل در بعضی موارد می‌تواند باعث شود که عطر شما فاسد شود و رایحه خوش خود را از دست بدهد.

جالب است بدانید زمانی که شرکت‌های مطرح تولید عطر و ادکلن دنیا دست به تولید عطرهای مینیاتوری زدند بیشتر به خاطر کسانی بود که به جمع کردن کلکسیون عطر و ادکلن علاقه داشتند. در واقع ایده ساخت عطرها در سایز کوچک بیشتر برای کلکسیونرهای عطر بود ولی بعدها رفته رفته این ادکلن‌های جیبی بسیار طرفدار پیدا کردند و توانستند جایگزین عطرهای ۱۰۰ میل در مسافرت‌ها شوند.

رایحه عطرهای مسافرتی

ادکلن مسافرتی یا جیبی نمونه‌ای کپی شده از رایحه عطر و ادکلن‌های اورجینال است که ماندگاری و پخش بو رضایت‌بخشی هم دارند. بهتر است به دلیل حجم کم این ادکلن‌ها از رایحه‌های گرم و شیرین یا تلخ و گرم استفاده کنید، زیرا این طبع‌ها دارای ماندگاری بیشتری هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا عطر مسافرتی شما دیرتر به اتمام برسد.

نت‌ها و ترکیبات عطرهای مسافرتی همانند نمونه اصلی بسیار هوشمندانه انتخاب شده است و توسط همان شرکت اصلی بسته‌بندی می‌شوند. بهتر است در زمان سفر به رایحه‌هایی که می‌خواهید همراه خود داشته باشید دقت کنید. مثلا اگر به منطقه‌ای گرم قرار است سفر کنید حتما از عطر خنک استفاده کنید و اگر به جایی می‌خواهید بروید که هوا سرد و برفی است از عطرهایی استفاده کنید که رایحه‌ای گرم و شیرین داشته باشد.

عطرهای مسافرتی ساخت کجا هستند؟

همانطور که بالا گفتیم برخی از شرکت‌های مطرح عطرسازی در دنیا نمونه کوچکی از عطرهای اصلی را تولید می‌کنند که می‌توانید به راحتی آنها را همراه خود حمل کنید. ولی بسیاری از شرکت‌های اماراتی و ایرانی هم عطرهایی در حجم ۱۵ تا ۳۰ میل را تولید می‌کنند که بو و رایحه‌ای شبیه به عطرهای اصل دارند. ماندگاری عطرهای مسافرتی خوب و قابل قبول است و به دلیل حجم کمی که دارند به راحتی در جیب و کیف دستی شما قرار می‌گیرد.

بازار عطر و ادکلن تهران کجاست؟
خواندن مطلب

راهنمای خرید عطر و ادکلن‌های مسافرتی اصل

شاید برای خیلی از شما عزیزان پیش آمده است که در هنگام خرید عطر مسافرتی کمی گیج شده باشید. بهترین عطرهای مسافرتی ایرانی توسط شرکت الیزه کیش ساخته شده است که دارای رایحه و ماندگاری بالایی هستند. این عطرها که به ادکلن KFZ هم معروف بوده می‌توانند لذت سفر را برای شما چند برابر کنند.

ادکلن kfz ساخت کجاست

شرکت‌های اماراتی هم نمونه‌هایی از این ادکلن‌های جیبی را تولید کرده‌اند که به دلیل رایحه‌های خوب و با کیفیتی که دارند می‌توانند بهترین انتخاب برای شما عزیزان باشند. جالب است بدانید عطرهای جیبی ایرانی توسط دو شرکت KFZ که در جزیزه کیش قرار دارد و شرکت AFZ که در منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است تولید می‌شوند.

خرید عطرهای مسافرتی

در خرید عطرهای مسافرتی هم مانند خرید ادکلن‌های اصل باید دقت کنید. چون نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت این عطر و ادکلن‌های جیبی در بازار بسیار زیاد هستند. در خرید عطر مسافرتی حتما به رایحه و کیفیت آن عطر توجه کنید، عطر سفری خود را مطابق با شرایط آب و هوایی جایی که می‌خواهید بروید تهیه و خریداری کنید تا بیشتر از طبع و رایحه آن در سفر لذت ببرید. عطرهای مسافرتی ۳۰ میل می‌توانند انتخاب خوبی برای مسافرت‌های یک هفته‌ای باشند و به راحتی تا آخر سفر همراه شما هستند.

تفاوت عطرهای مسافرتی با عطر مینیاتوری

عطرهای مینیاتوری و ادکلن‌های مسافرتی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. در واقع عطرهای مینیاتوری را برندهای معروف عطر و ادکلن دنیا تولید می‌کنند که در شیشه‌ای دقیقا شبیه به نمونه اصلی که دارای حجمی ۱۵ میل است قرار گرفته‌اند. عطرهای مینیاتوری مناسب کلکسیونرها و کسانی است که دوست دارند عطرهای معروف را در سایز و اندازه کوچک‌تر داشته باشند است. این عطرهای با آنکه در نمونه کوچک شیشه اورجینال قرار دارد ولی فاقد افشانه هستند.

تاریخچه عطر؛ عطر چگونه اختراع شد؟
خواندن مطلب

عطرهای مسافرتی توسط خیلی از شرکت‌ها تولید می‌شوند و رایحه‌ای شبیه به عطرهای اورجینال دارند ولی در شیشه‌ای معمولی قرار گرفته‌اند. عطرهای مسافرتی ۱۵ تا ۳۰ میل حجم دارند و می‌توانند مدت زمان بیشتری در سفر همراهیتان کنند.

تجربه خرید عطرهای جیبی و مسافرتی

طی تحقیقاتی که از منتقدان و کاربران انجام شده است بیشتر افراد در سفرهای داخلی و خارجی از عطرهای سفری استفاده می‌کنند. دلایل مثبت استفاده از عطر مسافرتی کاربران به شرح زیر است:

عطر مسافرتی توریستی
  • کوچک بودن و به‌راحتی قرارگرفتن در کیف
  • ماندگاری و پخش بو خوب
  • رایحه‌های نزدیک به عطرهای اورجینال
  • قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه
  • به راحتی در جیب کت آقایان قرار می‌گیرد
  • امکان همراه داشتن چند عطر مختلف به دلیل کوچک بودن
  • عطرهای ۲۰ میل KFZ دارای ماندگاری و پخش بو خوبی هستند

ماندگاری ادکلن‌های جیبی و مسافرتی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ماندگاری ادکلن‌های مسافرتی بسیار مناسب و خوب هستند. اگر بخواهید ماندگاری این عطرهای سفری را افزایش دهید بهتر است آنها را بر روی نقاط نبض دار بدنتان مثل مچ دست، گردن و… اسپری کنید. این نقاط به دلیل داشتن گرما ماندگاری عطر را افزایش می‌دهند. حتی میتوانید این رایحه‌های خاص را بر روی پوست مرطوب اسپری کنید تا بیشتر از رایحه آنها در سفر لذت ببرید.

نتیجه گیری

استفاده از عطر و ادکلن‌های مسافرتی در سفر می‌توانند حس خوبی را در شما ایجاد کنند. به دلیل حجم کم و کوچک بودن شیشه، این عطرها را به راحتی در طول سفر می‌توانید همراه خود حمل کنید و از رایحه آنها هر لحظه لذت ببرید. حیات پرفیوم سعی داشته است در این مقاله شما را در خرید عطر مسافرتی راهنمایی کند تا راحت‌تر بتوانید آنها را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا