عطر و ادکلن

زمان مناسب برای استفاده از عطر

آیا می‌دانستید که زمان استفاده از عطر چه وقتی است؟ اصلا فکر کرده‌اید که زدن عطر زمان دارد؟ حتی فصل مناسب دارد؟ در روز از چه عطری استفاده کنیم؟ یا در شب از چه عطری استفاده کنیم؟ با هم در این مطلب به پاسخ تمام این سوال‌ها می‌پردازیم.

طی تحقیقات به عمل آمده بهترین زمان استفاده از عطر بعد از حمام است، زیرا لایه بیرونی پوست بدن رطوبت کافی را بعد از استحمام بدست آورده و همچنین تمامی ‌منافذ پوست باز شده است. همین امر موقعیت مناسبی برای نشستن ذرات معطر داخل منافذ پوست است و به همین دلیل زمان بیشتری برای ماندگاری دارند.

زمان استفاده از عطر

حال این سوال پیش می‌آید که نقاط نبض‌دار کدام قسمت‌های بدن را شامل می‌شود؟ قسمت‌های داخلی مچ دست (radial)، آرنج (brachial)، پشت گوش، گردن (carotid) و پشت زانو (popliteal) بوده و این نحوه صحیح استفاده از عطر و ادکلن برای بدن است.

نکات مهم برای زمان استفاده از عطر

پس قبل از عطر زدن دوش بگیرید تا جذب بیشتری داشته باشد و بهتر است که از صابون یا مواد شوینده خیلی معطر بدن استفاده نکنید تا بوی عطری که اسپری می‌کنید قابل تشخیص باشد مخصوصا قسمت‌هایی از بدن که می‌خواهید در آنجا عطر اسپری کنید. نقاط نبض‌دار بدن بهترین جا برای اینکار هستند زیرا کمترین فاصله بین رگ و پوست را دارند و جریان خون در این قسمت‌ها بیشتر است، به همین دلیل گرمای بیشتری ساطع کرده و این امر به پخش شدن و بهتر استشمام شدن بوی عطر کمک می‌کند. یادتان باشد که موقع عطر زدن آن را روی پوست نمالید فقط اسپری کنید. طرز استفاده از عطر مو هم دقیقا از همین قوانین پیروی می‌کند.

معرفی عطر جیوانچی ایرسیستیبل رز ولوت
خواندن مطلب
عطر مو

در حقیقت عطر شباهت بسیاری با لباس دارد. اگر بلاگ‌های دیگر ما را مطالعه کرده باشید توضیح دادیم که یکسری از عطرها به دلیل بوی گرمی ‌که دارند در فصول سرد و مناطق سردسیر حس گرمی ‌را القا میکنند به همچنین عطرهایی که طبع خنک دارند در فصل گرما و مناطق گرمسیری حس خنکی و سرما را القا می‌کنند وهمان‌طور که در روز، برای انجام کارهای روزمره مانند ورزش کردن و رفتن به سرکار از لباس‌های مجلسی و شب استفاده نمی‌کنیم.

 برای رفتن به جشن عروسی از کفش یا لباس ورزشی هم استفاده نمی‌کنیم. عطرها هم همین گونه به دلیل رایحه‌های متفاوت، مناسب زمان‌ها و مکان‌های مختلفی هستند.

در واقع عطر جزوی از پوشش ما است که فقط قابل دیدن نیست. اگر دقت کرده باشید خیلی اوقات بوی یک عطر مارو یاد کسی می‌اندازد که خب این یک مهر تااییدی بر این حرف است که هر کسی بوی مختص به خودش را دارد و عطر روی پوست هر کسی یک واکنشی برای پخش بو دارد به گونه‌ای که می‌شود گفت که اگر درست از عطر استفاده شود آن عطر مثل امضای شما عمل میکند. حال بریم شرایط عطر زدن در زمانهای دیگر مانند شب و روز را بررسی کنیم.

استفاده از عطر در روز

عطر روزانه برای مکان‌هایی چون محل‌کار، باشگاه، خرید، پیاده روی، کافه و کارهایی که در روز انجام می‌دهیم استفاده می‌شود.اصولا رایحه‌های ملایم مانند میوه، گل و چوب برای استفاده در روز مرسوم است زیرا عطرهای این چنینی حس پر انرژی بودن و تحرک و سرزندگی دارند.

هدیه دادن عطر جدایی می‌آورد؟
خواندن مطلب
استفاده عطر در زمان روز

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا از عطرهای تند در روز استفاده نکنیم؟ جواب این سوال را با یک تصویرسازی ذهنی برایتان توضیح میدهیم، آن هم این است که تصور کنید در یک محیط بسته مانند اتاق یک اداره تمامی‌کارمندان از عطرهایی با رایحه‌های تند استفاده کرده باشند. چه احساسی به شما دست می‌دهد؟

احساس ناخوشایندی همچون خفگی و کلافگی حس می‌شود یا اینکه صبح به پیاده‌روی رفته‌اید وبعد برای ازبین بردن بوی تعریق از یک عطر تند استفاده می‌کنید زمانی که با بوی بد بدن ترکیب میشود واقعا مشمئز کننده است.

زمان استفاده از عطر در شب

عطرهای مناسب شب با روز کاملا متفاوت هستند زیرا که ما بعد از کارهای روزانمان می‌خواهیم استفاده کنیم. در جاهایی مانند کافه و رستوران، جشن و میهمانی شبانه که اغلب همه در این مواقع به دنبال جلب توجه هستند و عطرهایی با رایحه تند و سنگین گزینه‌های مناسبی می‌باشند. عطرهای تلخ و تند هم پخش بوی بالایی دارند هم ماندگاری خوبی دارند که می‌توانند حضور شما را در یک جمع از بقیه متمایز کنند.

استفاده عطر در زمان شب

استفاده از عطر در زمان گرما

حال به سراغ زمان گرم سال برویم. در این زمان‌ها اغلب مردم به دنبال عطرهایی هستند که بوی بد ناشی از تعریق بدن را از بین ببرد پس بهتر است که ابتدا به نوع عطری که انتخاب میکنید توجه کنید. رایحه‌های مرکباتی و گلی مانند شکوفه‌های پرتقال و گریپ‌فروت گزینه‌های مناسبی هستند زیرا ماندگاری بالایی در گرما دارند. به عنوان مثال روایح شیرین بر اثر گرما بوی خود را زود‌تر از دست می‌دهند. به همین دلیل بهتر است در انتخاب عطر برای مناطق گرمسیری دقت بسیاری داشته باشید.

معرفی 14 عطر با بوی باران
خواندن مطلب
عطر در گرما

استفاده از عطر در زمان سرما

 اما در فصل سرما چنین نیست شما میتوانید از عطرهای سنگین استفاده کنید. اصولا در این فصول پوست ما خشک‌تر از همیشه است و خب همین امر، باعث می‌شود عطرهایی که در فصول گرم تر مانند بهار و تابستان استفاده می‌کردید ماندگاری خود را زود از دست بدهند. پیشنهاد مجموعه حیات پرفیوم به شما استفاده از رایحه‌های همچون نعناع، وانیل و چوب است.  

عطر در سرما

تاریخ انقضا عطر

معمولا تاریخ انقضا عطر 3 تا 5 سال است که بر روی بسته آن ذکر شده است. اما می‌توان گفت که مفیدترین زمان استفاده از عطر یک سال است. عطرها به مرور زمان در طولانی مدت شدت بوی خود را ازدست می‌دهند و گاهی در رنگشان هم این تغییر قابل تشخیص است.اما اگر تاریخشان بگذرد چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

تارخ انقضا عطر

اغلب اگر تاریخ مصرف یک عطر بگذرد بر روی پوست حساسیت ایجاد می‌کند پس اگر عطری به مدت طولانی روی میز آرایش شما قرار دارد و می‌خواهید الان ازش استفاده کنید اول به یک قسمت از پوستتان اسپری کنید برای تست، و چند دقیقه صبر کنید، اگر دچار حساسیت نشدید می‌توانید از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

باتوجه به توضیحات داده شده در متن بالا متوجه شده ایم که علاوه بر زمان استفاده از عطر درفصول مختلف حتی نسبت به مکانی هم که قصد دارید بروید انتخاب نوع عطر مهم است. علاوه بر این‌ها شب و روز هم تاثیر بسزایی در رایحه و ماندگاری عطر شما خواهد داشت. همچنین نسبت به تاریخ تولید عطر و ادکلن دقت کنید که عطر‌ها بعد از گذشت چند سال از تولید آن‌ها ممکن است در رایحه و یا رنگ آن‌ها تاثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا