عطر و ادکلن

تشخیص بوی عطر از روی رنگ

شاید برایتان جالب باشد بدانید که تشخیص بوی عطر و شناخت رایحه آن از روی رنگ مایع آنها یا رنگ بسته‌بندی امکان‌پذیر است. البته منظور از تشخیص بو همان رایحه و گروه بویایی عطر مورد نظر است. اگر کمی از علت و هدف رنگ آمیزی عطرها آگاه باشید، تشخیص بوی عطر از روی رنگ آن برایتان آسان خواهد شد. در ادامه قصد داریم رایحه هر رنگ را بررسی کنیم تا شما هم بتوانید عطر مورد علاقه خود را از روی رنگ بشناسید و تهیه کنید.

عطر با رنگ آبی

همانطور که می‌دانید رنگ آبی آرامش خاصی را در وجود هر انسانی زنده می‌کند، معمولا این رنگ در عطرهای مردانه و زنانه به صورت روشن و تیره دیده می‌شود ولی رایحه طیف روشن با تیره متفاوت است. اگر عطری را انتخاب کرده‌اید که دارای رنگ آبی روشن است در ترکیبات و نت‌های آن عطر از روایح دریایی و آروماتیک اقیانوسی استفاده شده که معمولا طبعی خنک و شیرین به عطر می‌بخشد و حس و حال تازه‌ای در شما ایجاد می‌کند.

اگر مایع جادویی عطر شما به رنگ آبی تیره بود آن ادکلن دارای رایحه‌ای تلخ هست که نت‌های ادویه‌ای در آن استفاده شده است. لازم به زکر بوده اگر رنگ آبی به سمت تیرگی برود و سورمه‌ای شود در ترکیبات آن ادو پرفیوم از زعفران هم استفاده شده است.

  • ادو پرفیوم بلو شنل CHANEL – Bleu de Chanel Parfum
  • عطر دولچه گابانا لایت بلو زنانه DOLCE & GABBANA – Light Blue for Women
  • ادو تویلت دیور ساوج ادو پرفیوم Dior – Sauvage EDP
  • ادو پرفیوم دیویدف کول واتر زنانه DAVIDOFF – Cool Water for Women
عطر با رنگ آبی

عطر با رنگ صورتی

تا به حال دیده‌اید که عطر مردانه‌ای به رنگ صورتی باشد؟ بله درست است خیر، زیرا رنگ صورتی نشان دهنده روحیه ملایم و لطیف خانم‌ها است. عطرهایی که دارای رنگ صورتی هستند از نت‌های گلی تشکیل شده‌اند. این نت‌ها معمولا مورد پسند خانم‌ها قرار می‌گیرند. در عطرهای صورتی معمولا از گل‌‌های بهاری استفاده می‌شود که نسبت به رنگ عطر متفاوت هستند.

ادکلن kfz ساخت کجاست؟
خواندن مطلب

اگر عطری که می‌خواهید خریداری کنید به رنگ صورتی روشن باشد آن عطر دارای طبعی شیرین و خنک است و اگر ادکلن مورد نظرتان به رنگ صورتی تیره بود طبعی شیرین و گرم دارد که می‌تواند مناسب فصل سرد و زمستانی باشد.

  • پارفومز د مارلی دلینا اکسکلوسیف PARFUMS de MARLY – Delina Exclusif
  • ورساچه برایت کریستال VERSACE – Bright Crystal
  • دیور میس دیور ابسولوتلی بلومینگ Dior – Miss Dior Absolutely Blooming

عطر با رنگ سبز

تشخیص بوی عطر از روی رنگ سبز بسیار ساده است. با دیدن رنگ سبز در دنیای عطرها اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد جنگل و برگ درختان است. عطرهایی که با رنگ سبز تولید می‌شوند معمولا دارای رایحه تازه و دل‌انگیز طبیعت هستند. رایحه گل، گیاه، خزه، صمغ و درختان در این عطرها نحفته است.

اگر عطری که دارید خریداری می‌کنید دارای رنگ سبز روشن باشد، آن ادو پرفیوم طبعی خنک و شیرین دارد و با رایحه‌ای ملایم همراه است. ولی هر چه رنگ سبز در عطر و ادکلن‌ها پر رنگ‌تر شود تلخی و تندی چوب در آن بیشتر است و بویی شبیه به صمغ درخت را برای شما تداعی می‌کنند. معمولا به این ادکلن‌ها عطر با بوی جنگل هم می‌گویند.

  • رساسی کاترین Rasasi – Catherine
  • اجمل چمیستری (کمیستری) AJMAL – Chemystery Ajmal
  • شنل چنس او فرش CHANEL – Chance Eau Fraiche
  • فراگرنس ورد گرین سافایر (گرین ساپفیر) Fragrance World – GREEN SAPPHIRE
تشخیص بوی عطر از روی رنگ

عطر با رنگ سفید

از گذشته تا به امروز رنگ سفید نمایانگر پاکی و تمیزی بوده است. عطرهایی که دارای بسته‌بندی سفید هستند طبعی شیرینو خنک دارند و در گروه بویایی پودری گلی قرار گرفته‌اند. این عطرها یاد آور تمیزی هستند و می‌توانند مناسب افرادی باشند که شخصیتی منظم و احساساتی دارند. ادو پرفیوم‌های سفید را در جشن‌ها و مهمانی‌های رسمی و کلاسیک استفاده کنید تا با رایحه خاصی که در هوا پراکنده می‌کنند، نگاه اطرافیانتان را به سمت شما جلب کنند.

  • کرید لاو این وایت CREED – Love in White
  • تام فورد وایت پچولی TOM FORD – White Patchouli
  • لالیک وایت (لالیک سفید) LALIQUE – Lalique White

تشخیص بوی عطر از روی رنگ قرمز

رنگ قرمز یکی از رنگ‌هایی است که از گزشته تا به امروز در صنعت عطرسازی از آن استفاده می‌شده است. رنگ قرمز در عطر و ادکلن‌ها نشان دهنده چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت رایحه عطرهای قرمز شخصیت قدرتمند شما را شکوفا خواهند کرد. معمولا در عطرهایی که رنگ قرمز به کار برده شده از روایح ادویه‌ای مانند فلفل، جوز هندی، زنجبیل و … استفاده شده است.

محبوب‌ترین عطرهای سلبریتی‌ها
خواندن مطلب

اگر عطری که پسند کرده‌اید به رنگ قرمز مات باشد آن ادکلن دارای طبعی تلخ است و رایحه آن در گروه بویایی چوبی قرار گرفته است. اما اگر عطر شما دارای رنگ قرمز شفاف بود در کنار ادویه‌جات از ترکیبات گلی هم در آن استفاده شده و دارای طبعی شیرین است.

  • زرجوف بوکت آیدیل XERJOFF – Bouquet Ideale
  • میسون فرانسیس کورکجان باکارات رژ 540 اکسترایت د پارفوم Maison Francis Kurkdjian – Baccarat Rouge
  • رالف لورن پولو رد RALPH LAUREN – Polo Red

عطر با رنگ زرد و قهوه‌ای

معمولا عطرهایی که در این رده قرار می‌گیرند جزو محبوب‌ترین عطرهای زنانه و مردانه‌ای هستند که تولید شده‌اند. در ترکیبات این عطرها از گل‌ها و ادویه‌جات استفاده شده است. اگر عطر شما دارای رنگ زرد روشن باشد طبع آن ادو پرفیوم خنک است ولی اگر این رنگ زرد رفته رفته تیره شود و به قهوه‌ای و مسی برسد عطرتان طبعی گرم و سنگین پیدا می‌کند.

رایحه عطرهای زرد به خانم‌ها اعتماد بنفس و قدرت می‌دهند. معمولا عطر و ادکلن‌های مردانه‌ای که به رنگ زرد تیره و قهوه‌ای در آمده‌اند مناسب آقایان و مدیرانی هستند که عطری مناسب جلاسات رسمی و مهم خود می‌خواند.

  • ورساچه یلو دیاموند VERSACE – Yellow Diamond
  • ولنتینو اومو – یومو بورن این روما یلو دریم VALENTINO – Valentino Uomo Born In Roma Yellow Dream
  • زارا یلو ولوت ZARA – Yellow Velvet
عطر با رنگ زرد

عطر با رنگ بنفش

عطرهایی که دارای رنگ بنفش‌ هستند با عطرهای صورتی بسیار تفاوت دارند. البته در عطرهای بنفش هم از رایحه گل‌های بهاری استفاده می‌شوند ولی بنا بر تغییر طیف نوری در آنها ترکیبات دیگری مانند میوه، عنبر و مشک به آن عطر اضافه می‌شود. کسانی که معمولا عطرهای بنفش را استفاده می‌کنند دارای شخصیتی جدی و تصمیم‌گیر بوده و اعتماد بنفس بالایی هم دارند.

اگر عطری که انتخاب کرده‌اید به رنگ بنفش روشن بود آن عطر دارای طبعی شیرین است و رایحه‌ای شبیه به آب نبات، کارامل و پاستیل دارد. ولی اگر عطر مورد نظرتان دارای رنگ بنفش تیره بود می‌توان فهمید که در عطر انتخابی شما از چوب، مشک و عنبر هم استفاده شده است.

  • تیری موگلر آلین ادو پرفیوم (تری ماگلر الین پارفوم)   Thierry Mugler – Alien EDP
  • ·         جسوس دل پوزو هالووین شات JESUS DEL POZO – Halloween Shot
  • لانکوم ترزور میدنایت رز (ترسر میدنایت رز)  LANCOME – Tresor Midnight Rose
مقایسه عطرهای گرن بالو و لا توسکا زرجف
خواندن مطلب

عطر با رنگ مشکی

عطر و ادکلن‌هایی که دارای رنگ مشکی هستند طبعی سنگین و تلخ دارند. بیشتر اوقات وقتی عطری دارای ترکیباتی مانند ادویه، چوب، رزین (صمغ) و ریشه گیاهان باشد سازندگان در طراحی آن از رنگ مشکی استفاده می‌کنند. عطرهای مشکی مردانه معمولا دارای طبعی تلخ و سنگین بوده، ولی عطرهای زنانه‌ای که از رنگ مشکی در تولید آنها استفاده شده است دارای طبعی گلی و شیرین هستند.

ادکلن‌های مشکی مردانه مناسب آقایانی است که شخصیتی کلاسیک و جنتلمن دارند. عطرهای مشکی زنانه هم می‌توانند همراه خوبی در مهمانی‌ها و مجالس شیک برای شما عزیزان باشد.

  • ایو سن لورن بلک اوپیوم (اپیوم مشکی) YVES SAINT LAURENT – Black Opium
  • ناسوماتو بلک افغانو ( بلک افگانو ) NASOMATTO – Black Afgano
  • کارولینا هررا 212 وی ای پی بلک CAROLINA HERRERA – 212VIP Black

عطر با رنگ نارنجی

عطرهایی که دارای رنگ نارنجی هستند معمولا طبعی شیرین و ملایم دارند. این ادو پرفیوم ‌ها در گروه مرکباتی و میوه‌ای قرار گرفته‌اند. رایحه این عطرها می‌تواند مناسب فصول سرد و پاییزی باشد. عطرهای مرکباتی که در ترکیبات خود در کنار مرکبات دارای نت‌هایی مثل عنبر و مشک هستند بسیار پرطرفدار و پرفروشند. معمولا عطرهایی که نارنجی پررنگ بوده مناسب خانم‌هایی شاد و سر زنده هستند.

  • هوگوبوس د سنت HUGO BOSS – Boss The Scent
  • آمواج بیچ هات وومن AMOUAGE – Beach Hut Woman
تشخیص بوی عطر از روی رنگ

نتیجه گیری

تشخیص بوی عطر از روی رنگ بسیار کار راحتی است. اگر رنگ‌ها را در دنیای پر رمز و راز عطر و ادکلن‌ها بشناسید به راحتی می‌توانید عطر خود را بدون بو کردن تهیه کنید. این روش برای خرید آنلاین عطر بسیار مناسب و کاربردی است. حیات پرفیوم در این مقاله سعی داشته است تا شما عزیزان و همراهان همیشگی را با رنگ عطر و ادکلن‌ها آشنا کند تا بتوانید راحت‌تر ادو پرفیوم اصل خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا