عطر و ادکلن

۱۵ دلیل استفاده روزانه از عطر

عطر نمادی از ظرافت و تجمل است که همه دوست دارند از آن لذت ببرند. یک چیز ضروری در دنیای زیبایی که ما را جذب می‌کند و ما را به لحظاتی در گذشته که خوشحال بودیم منتقل می‌کند. ترکیبی از رایحه‌ها و احساساتی که ما را به تجربه‌های فراموش نشدنی دعوت می‌کند. چرا عطر بزنیم؟ استفاده روزانه از عطر فواید زیادی برای افزایش اعتماد به نفس، مثبت اندیشی و رفاه کلی شما دارد. در ادامه 1۵ مزیتی عطر زدن برای شما به ارمغان می‌آورد را بررسی می‌کنیم.

عطر مانند سایر لوازم جانبی نیست، بلکه راهی برای نشان دادن شخصیت ماست که احساسات و عمیق‌ترین خاطرات ما را نمایان می‌کند. علاوه بر این، به بهبود خلق و خوی ما نیز کمک می‌کند، به ما آرامش، اعتماد به نفس می‌دهد و حتی می‌تواند عزت نفس را افزایش دهد.

۱- عطرها خاطرات و احساسات خوشایند را برمی‌انگیزند

بوی عطر از بطری آن از طریق پوست ما به قسمتی از مغز به نام هیپوتالاموس، جایی که خاطرات ما در آن ذخیره می‌شود، می‌رسد.

به همین دلیل است که می‌گویند عطر عمیق‌ترین احساسات ما را بیدار می‌کند و لحظاتی را به ما یادآوری می‌کند که فکر می‌کردیم فراموش کرده‌ایم. با تصور خود در یک عطر، احساسات و عواطف را در درون خود بیدار می‌کنید و احساس خوشایندی را ایجاد می‌کنید.

آیا می‌دانستید که انسان‌ها 35 درصد چیزی را که بو می‌کنند، 5 درصد چیزی را که می‌بیند و 1 درصد چیزی را که لمس می‌کنند، به خاطر می‌آورند؟

۲- عطرها خلق و خو را بهبود می‌بخشند

بوهای خاصی مانند وانیل، اسطوخودوس، یاسمین یا دارچین خواص آرامش‌بخشی دارند و در واقع می‌توانند خلق و خوی شما را بهبود بخشند. علاوه بر این، بسیاری از این بوها اغلب برای ماساژ یا در درمان‌هایی مانند رایحه درمانی استفاده می‌شوند. همچنین نت‌های انرژی‌بخشی وجود دارد که احساس خوشبختی را برمی‌انگیزد و به شما انگیزه می‌دهد که بیرون بروید و دنیا را تسخیر کنید.

عطر پودری چیست؟
خواندن مطلب

۳- به شما حس اعتماد به نفس و عزت نفس می‌دهند

رایحه‌ای که اثری از خود بر جای می‌گذارد اطرافیان شما را جذب می‌کند و احساس اطمینان و امنیت را ایجاد می‌کند که عزت نفس شما را بهبود می‌بخشد. به همین ترتیب، عطرهای خاص ادراک بصری ما را تغییر می‌دهند و به ما کمک می‌کنند جذابیت بیشتری داشته باشیم.

شما برای شب بیرون رفته‌اید و لباسی که به تازگی خریده‌اید و در همه جا کاملاً به شما می‌آید تا احساس خوبی داشته باشید. عطری خارق العاده را به این ترکیب اضافه کنید تا قطعا احساس اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید.

بالا بردن اعتماد به نقس با استفاده روزانه از عطر

۴- به شما احساس پاکی و طراوت می‌بخشند

اگرچه این بستگی به نوع نت‌ها و خانواده بویایی مورد استفاده شما دارد، اما رایحه‌ها شما را با حس طراوت خود احاطه می‌کنند که باعث می‌شود احساس کنید تازه از حمام بیرون آمده‌اید. ما به ویژه در مورد آنهایی صحبت می‌کنیم که حاوی مرکبات و نت‌های گل هستند که برای هر زمانی از روز عالی هستند.

۵- عطرها نشان دهنده شخصیت شما هستند

عطر، کارت ویزیت شما به جهان است. درست همانطور که هنگام بیرون رفتن لباس، کفش یا لوازم جانبی خود را انتخاب می‌کنید، مهم است که عطری را انتخاب کنید که به دیگران نشان دهد که چگونه هستید. ردی که پس از گذشت شما باقی می‌ماند و شما را منحصر به فرد و فراموش نشدنی می‌کند.

۶- حس اجتماعی بهتری دارید

اگرچه عطر را در درجه اول برای خودتان می‌زنید، زیرا به شما احساس خاصی می‌دهد، اما هیچ اشکالی ندارد که برای اطرافیانتان بوی فوق‌العاده داشته باشید. در واقع این وظیفه عمومی‌شماست!

جدای از تعریف و تمجیدهایی که ممکن است برای زدن یک عطر خوب انتخاب دریافت کنید، می‌تواند راهی عالی برای شکستن یخ در مکالمه باشد. اگر کسی از شما در مورد عطرتان سوال کرد، می‌توانید آن را به او معرفی کرده و به او بگویید آن را از کجا خریده‌اید و از او بپرسید که چه عطری را دوست دارد.

این یک راه آسان برای شروع مکالمه و یافتن نکات جدید در مورد عطر است. رایحه شما همچنین می‌تواند به طرز ظریفی خلق و خوی اطرافیانتان را به نحوی مثبت تغییر دهد. اگر از عطر خاصی استفاده کنید که به شما احساس و رفتار خاصی بدهد، به دلیل زبان بدنتان متوجه تغییر ناخودآگاه مثبتی در اطرافیانتان خواهید شد.

5 تا از محبوب ترین رایحه های تاریخی
خواندن مطلب

۷- استفاده روزانه از عطر، مثبت اندیشی شما را افزایش می‌دهد

درست مانند خواص تقویت‌کننده اعتماد به نفس که یک عطر خاص می‌تواند به شما بدهد، مثبت بودن یکی دیگر از مزایای عطرها است، مخصوصاً زمانی که احساس ناراحتی می‌کنید.

خودتان این موضوع را امتحان کنید. رایحه‌ای را انتخاب کنید و هر بار که ورزش می‌کنید یا کار سختی دارید آن را بزنید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که استفاده از این عطر به شما انگیزه می‌دهد. مثل قهوه بدون کافئین است!

۸- احساس جذابیت بیشتری داشته باشید

اگر بوی خوبی داشته باشید، احساس خوبی خواهید داشت. اگر عزت نفس و جذابیت شما پایین است، مطمئن شوید که همیشه چند اسپری کوچک به اندازه کیف پول در کیف خود داشته باشید و یکی را بردارید تا به شما کمک کند احساس جذابیت بیشتری را با آن عطر داشته باشید. برای تقویت بیشتر، موسیقی خوب و خارق العاده ای پخش کنید تا احساس کنید در اوج دنیا هستید.

۹- با عطر از جمع متمایز شوید

تمایز با بو به این معنی است که فرد می‌تواند احساس کند که همه چشم‌ها (و بینی‌ها) به سمت او است. اگر می‌خواهید کمی ‌متمایز شوید، عطری را امتحان کنید که در حلقه اجتماعی اطرافیان شما استفاده نمی‌شود. ممکن است این عطر کمی‌ گران‌تر از آنهایی باشد که با خود حمل می‌کنید، یا خیلی محبوب نباشند اما همگان را جذب خواهد کرد.

عطرهای سطح بالا به دلایل مختلفی گران هستند. اول از همه البته به دلیل کیفیت مواد، طراحی و بسته بندی، هزینه تولید آنها بیشتر است. دوم مانند بسیاری از اقلام لوکس، آنها عمداً گران هستند تا منحصر به فرد باقی بمانند، بنابراین همه آنها را نمی‌زنند.

۱۰- با عطر ظاهر شیک و پیچیده به خود می‌دهید

اگر از درون احساس زیبایی و شیک بودن می‌کنید، از بیرون ظریف و پیچیده به نظر خواهید رسید. زدن عطری که شاید کمی‌ گرانتر و نسخه محدودتر از حد معمول باشد، باعث ایجاد حس ظرافت در اطرافیان می‌شود.

۱۱- در مورد خودتان چیزی برای گفتن دارید

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده‌اید که چیزی در مورد او داشته باشد که نمی‌توانید کاملاً روی آن انگشت بگذارید؟

عطر یک عامل مخفی است و با ناخودآگاه ما بازی می‌کند و ما همیشه متوجه آن نمی‌شویم. بسیاری از ما هر روز عطر می‌زنیم، اما همیشه به آن فکر نمی‌کنیم.

مهم است که در مورد رایحه عطرها عمدی‌تر عمل کنید، بوها را بسته به خلق و خوی خود یا جایی که می‌خواهید بروید تغییر دهید. اون آدمی‌باش که چیز خاصی داره!

15 برند معروف عطرسازی در جهان
خواندن مطلب

۱۲- استفاده از عطر خاطرات فوق العاده ای را زنده می‌کند

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که بوی خاصی می‌تواند شما را فوراً به یک لحظه خاص در زمان برساند؟ موسیقی هم این کار را می‌کند اما اثر عطر بسیار بیشتر است.

زنده شدن خاطرات با استفاده از عطر و ادکلن

۱۳- عطر امضای خود را خواهید داشت

در حالی که داشتن تعدادی رایحه برای انعکاس حالات یا احساسات مختلف شما خوب است، اما انتخاب یک “عطر امضا” بی انتها کار زیبایی است!

مردم این عطر را با نام “تو” می‌شناسند. علاوه بر این، ویژگی عالی در مورد عطر این است که بوی آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است، به لطف روغن‌های فردی که در پوست ما به رایحه واکنش نشان می‌دهند هر عطر در هر فرد یک بو می‌دهد.

ممکن است قبلاً عطر امضای خود را داشته باشید و این عالی است! اگر نه، وقت خود را صرف کنید و عطرهای مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام عطر به شما احساس خوبی می‌دهد.

ممکن است کمی ‌طول بکشد، اما وقتی آن رایحه عالی را استشمام کنید، آن را در اعماق خود خواهید فهمید.

۱۴- عطر خود را با توجه به روحیه خود انتخاب کنید

عطر شما راهی فوق العاده برای بیان حالتی است که می‌خواهید احساس کنید و به دیگران القا کنید. حیوانات میلیون‌ها سال است که این کار را انجام می‌دهند، اما به نظر می‌رسد ما انسان‌ها در این امر کمی‌ کند بوده‌ایم.

برای هر احساس یا مناسبتی می‌تواند رایحه‌ای وجود داشته باشد. شما در اولین قرار ملاقات هستید و می‌خواهید احساس اعتماد به نفس و مثبت داشته باشید. داشتن یک جلسه کاری مهم و تمایل به احساس حرفه‌ای و جدی بودن. گذراندن وقت با عزیزان و تمایل به احساس بی خیالی و آرامش. احساس اشتیاق دارید و می‌خواهید آن را با شریک زندگی خود در میان بگذارید؛ همه این موارد حالاتی است که می‌تواند روی عطر شما تاثیر بگذارد.

۱۵- زندگی عاشقانه خود را بهبود ببخشید

ما قبلاً بحث گفته‌ایم که چگونه می‌توانید رایحه ای را متناسب با هر خلق و خوی انتخاب و خرید اینترنتی عطر را انجام دهید. آیا می‌خواهید شریک زندگی خود را برای یک شب پرشور اغوا کنید؟

مزیت انتخاب درست عطر برای زمانی که احساس اشتیاق می‌کنید نه تنها روی خودتان تاثیر جالبی دارد بلکه روی زندگی عاشقانه شما هم تاثیرگذار است. هرچه بیشتر از این عطر در لحظات پرشور با شریک زندگی خود استفاده کنید، ارتباط او با این عطر قوی‌تر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا