عطر و ادکلن

انتخاب عطر بر اساس ماه تولد

دنیای عطر و ادکلن‌ها دنیای شهود‌ و اتصال‌های ماورایی است. هر رایحه تنها نت‌های بالا و پایین ندارد. عطرها خاطره می‌سازند. انتخاب عطر بر اساس ماه تولد بسیار مهم است زیرا عطرها شخصیت دارند و در تقابل با افراد دیگر تفاوت‌هایشان بروز می‌کنند.

همان‌طور که ماه‌ تولد شما در فعل و انفعالات آسمانی خود با ماه بعدی متفاوت است، عطرها نیز با یکدیگر تفاوت‌های حسی و شخصیتی دارند. حال با توجه به ویژگی‌های حسی هر رایحه و شخصیتی که برای شما می‌سازد، ارتباط عطر و ماه تولد روشن‌تر خواهد شد. حیات پرفیوم در این نوشتار کمک می‌کند به این اتفاق اسرارآمیز پی ببرید تا انتخاب عطر بر اساس ماه تولد برای شما بسیار راحت شود وعطرهای ماه تولد خود را بشناسید.

چهار عنصر اصلی طبیعت

نیاکان ما در آثار نجومی و طالع‌بینی‌های علمی، بر اساس تأثیر کائنات و انرژی‌های نهفته در ‌اجرام آسمانی و صورت‌های فلکی، برای هر ماه عناصری را برشمرده‌اند.

در باور بسیاری از ادیان و مذاهب کهن، آدمی از ترکیب چهار عنصر آتش، خاک، هوا و آب ساخته شده است. همه‌ی ما این عناصر را در وجود خود داریم، اما شدت و ضعف آن در هر فردی با دیگری متفاوت است. همین مسئله تفاوت در شدت و ضعف مشخصه‌های رفتاری هر یک از ما به وجود می‌آورد.

عناصر چهارگانه و ماه تولد

به باور و اعتقاد پیشینیان، عناصر چهارگانه سرچشمه‌ی پاکی در زندگی بوده‌اند. در فرهنگ ایران باستان نیز توصیه‌ی زیادی به حفظ این چهار عنصر (آخشیجان) شده است.

  • عنصر آتش: آتش معنای الهام‌پذیر بودن دارد. افراد متولد آذر، فروردین و مرداد از نمایندگان این عنصر هستند.
  • عنصر هوا: نیروهای ذهنی قوی از این عنصر سرچشمه می‌گیرند. متولدین مهر، خرداد و بهمن هوا را به ‌عنوان عنصر اصلی ماه تولد خود می‌شناسند.
  • عنصر خاک: خاک همان ماده است. این نماد را سمبل متولدین شهریور، دی و اردیبهشت می‌شناسند.
  • عنصر آب: عنصر افراد احساساتی‌ آب است و با این نماد شناخته می‌شوند. متولدین آبان، تیر و اسفند نماینده‌ی این عنصر هستند.

انتخاب عطر بر اساس ماه تولد و ارتباط این دو

حالا بهتر می‌توانید به ارتباط عطرهایی که می‌زنید و ماهی که متولدش هستید پی ببرید و از این ارتباط به خوبی استفاده کنید. تناسب رفتاری عنصر ماه تولد شما با آنچه در نظام آفرینش برای هر انسانی تعبیه شده، بهترین عملکرد در مواجه با تنش‌های اطراف و انرژی‌های منفی پیرامون شما است. در ادامه ویژگی‌ها و عطرهای مناسب هر ماه را به شما خواهیم گفت تا انتخاب عطر بر اساس ماه تولد برایتان راحت شود.

انتخاب عطر با توجه به سن
خواندن مطلب

فروردین‌؛ شور و انرژی مضاعف

آتش در فروردینی‌ها زبانه‌ی بیشتری می‌کشد. فروردینی‌ها بسیار پرشور، با انرژی، قوی و محکم هستند. متولدین این ماه به زندگی پر زرق و برق، شیک‌تر و پر رنگ و لعاب‌تر علاقه دارند. فروردینی‌ها اگر از عطرهایی با رایحه‌های مشک، کهربا و چوب استفاده کنند، مناسب‌تر است.

آنها با توجه به ارتباط عناصری و کهکشانی خود رایحه‌های تند، قوی و شاد را بیشتر ترجیح می‌دهند. زنان این ماه عطرهای شیرین هم دوست دارند. برای نمونه عطر زنانه بولگاری اومنیا آمتیس و عطر مردانه لاگوست پور هوم یکی از گزینه‌های مناسب برای این ماه آتشین است.

اردیبهشت‌؛ صبور و ملایم

اردیبهشت ماهی است که افراد متولد آن میل دارند صبر و ملایمت بیشتری از خود بروز دهند. آنها همانند طبیعت که در این ماه به اوج عاشقانگی و شکفتگی و سرمستی می‌رسد، آدم‌های احساسی و رمانتیکی هستند. البته اردیبهشتی‌ها شخصیت‌هایی آرام و متعادل هم دارند که برهم زدن آنها کار ساده‌ای نیست. عطر مناسب اردیبهشت، عطری ملایم مانند گل یاسمن، رز، صندل و ترنج است. عطر مردانه آمواج فیگمنت و عطر زنانه لانکوم میراکل بلوسوم مناسب اردیبهشتی‌ها است.

خرداد؛ پرنبوغ و جذاب

هوا در عنصر متولدین خرداد موثر‌تر است. آن‌ها همانند هوا که مدام در حرکت و جابه‌جایی است، زندگی فعالی دارند. خردادی‌ها دوست ندارند در رخوت به سر ببرند و بسیار شوخ طبع‌ و کنجکاو هستند. عطر مورد پسند آن‌ها نیز تر و تازه‌ است. عطر و ادکلن محبوب متولدین این ماه تند و تیز نیست، اما آرام و ملایم هم نیست. عطر خردادی‌ها مثل آفتاب خرداد است؛ نه تند و تیز و داغ مثل تابستان و نه ملایم و آرام مثل اردیبهشت. در انتخاب عطرتان در تناسب با این ماه همین نکته را به یاد داشته باشید.

عطر زنانه لانکوم لاویه بل

رایحه‌های نرگس، گشنیز و جوز هندی برای ملایمت نهفته در خرداد و برای قسمت تند و تیزش هم رایحه‌هایی چون اوکموس، صندل و گل همیشه بهار مناسب است. عصاره‌های نعناع، سیب، شمعدانی، درخت بلوط، دانه تونکا و وانیل در مدار این ماه است. ادکلن‌های بولگاری من این بلک و جورجیو آرمانی کد مناسب مردهای این ماه است. عطرهای لانکوم لاویه بل، جادور دیور و عطر چروتی 1881 برای زنان خردادی مناسب است.

رایحه و نت یلانگ یلانگ در عطرسازی
خواندن مطلب

تیر؛ تطبیق‌پذیر و اغواگر

تیر ماهی‌ها تندی و تیزی آفتاب هستند. شاید به همین خاطر عنصر چهارگانه‌ی آب را برای این ماه برشمرده‌اند تا از تیزی آتش آن‌ها کم کند و آبی برای آتششان باشد. تیرماهی‌ها زود زبانه می‌کشند. آنها زودرنج و حساس هم هستند. متولدین این ماه شخصیتی تطبیق‌پذیر و احساساتی دارند اما در عین حال سرکش و اغواگری مایه‌ی ماه آن‌ها است.

عطر ادکلن زنانه گوچی گیلتی

استفاده از یاسمن، پاتچولی، دارچین، جوزهندی، لیلی و یلانگ یلانگ برای متولدین این ماه بهتر است. دو عطر بسیار عالی برای تیرماهی‌های عزیز، عطر زنانه گوچی گیلتی و عطر مردانه دانهیل مدل آلفرد است که به شدت به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

مرداد؛ گرم و خلاق

مرداد همانند تیر در ترکیبی از گرمی و حرارت، شور و شعف فرو رفته است و بسیار جذاب و خلاق هستند. روحیه مردادی‌های پرانرژی وسعت زیادی دارد و خلقشان دیر تنگ می‌شود. عنصر آتش نماد معروف مردادی‌ها است. رایحه‌هایی مانند رزماری، عنبر، پاتچولی و گل مریم آنها را به سمت خود می‌کشاند. عطر چوب هم عطر درجه‌یکی برای آن‌ها است. عطر مردانه دیزل مدل آنلی هم متناسب با شخصیت آقایان متولدین مرداد ‌ماه است و ماندگاری بسیار بالایی دارد. عطرهای فندی فیورسا و لورا بیاجیوتی ونزیا هم به زنان مردادی پیشنهاد می‌شود.

شهریور؛ واقع‌بین و باهوش

متولدین این ماه پایانی تابستان واقع‌بین، شهودی و باهوش هستند و دنیای درونی خود را دارند. عنصر مرتبط با این ماه عنصر خاک است و چوب صندل، چوب سرخ، اسطوخودوس، سنبل، میموسا، دارچین و لیمو را بیشتر ترجیح می‌دهند که با نظام کهکشانی آنها ارتباط بیشتری دارد.

خرید اینترنتی عطر ورساچه پور هوم

بانوان شهریوری می‌توانند از عطرهایی مثل موسچینو چیپ اند شیک و مونت بلنک فمه د مون بلان استفاده کنند. عطر جورجیو آرمانی آکوا دی جیو و ادکلن ورساچه پور هوم برای آقایان این ماه مناسب است.

مهر؛ آرام و شیرین

مهری‌ها مهربانند و روحیه‌ی در صلحی دارند. بلور شخصیتی آنها شفاف‌تر، حساس‌ و نازک‌تر است. تنش و یا تهاجم انرژی‌های منفی، آن‌ها را به هم می‌ریزد. شاعرانگی در وجود آن‌ها تثبیت شده و قوت خوبی دارد.

متولدین مهر به عطرهای ملایم و شیرین علاقه‌مند هستند. آن‌هااز نیروی ذهن بسیار قوی برخوردار بوده که این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا عطرهایی مثل عطر زنانه الیزابت آردن فیفت اونیو و عطر مردانه لالیک سفید مورد پسند متولدین این ماه باشد.

آبان‌؛ مستقل و استوار

متولدین ماه آبان شخصیت‌ مستقلی دارند. توان روحی بالایی در اجرای کارهایشان دارند و ظرفیت ریسک‌پذیری در آن‌ها بالاست. رایحه‌های این ماه عطر یاسمن سبز، بادام و یاس است. عطر بولگاری مناسب شخصیت بانوان آبانی و لالیک انکر نویر هم یک ادکلن ایده‌آل برای مردان آبانی بوده که در دنیا بسیار پرطرفدار است.

5 تا از محبوب ترین رایحه های تاریخی
خواندن مطلب

آذر؛ آزاد و جسور

شخصیت آزاد و جسور را اغلب در آذرماهی‌ها سراغ بگیرید. این متولدین خوش‌بین و با اعتماد به نفس بالا هستند و اغلب برونگرا و اهل ابراز احساسات‌اند. آتش، عنصر مرتبط با ماه آذر است.

عطرهای قوی و تند مورد علاقه‌ی آذرماهی‌ها است. نت‌های بویایی چون سدر، اسطوخودوس و رایحه‌ی مرکبات آذری‌تر است. اگر متولد این ماه هستید با خرید عطر زنانه دیور جادور و عطر مردانه پورش دیزاین د ایسنس حتماً حس خوبی پیدا خواهید کرد.

دی‌؛ دقت و فردیت

دی‌ ماهی‌ها دارای فردیت، دقت و اعتماد به نفس بالایی هستند و این ویژگی‌ها در رفتار آن‌ها مشهود است. خاکی هستند، یعنی عنصر خاک نماد کهکشانی آنهاست و بعید است با کسی کنار نیایند. برای خود دیسیپلین خاصی دارند اما با دیگران می‌جوشند. عطر و ادکلن‌های مرتبط با ماه دی عطرهایی تازه و شاداب و نیمه ‌تند هستند.

عطر ادکلن باربری لندن مردانه ۱۰۰ میل

رایحه‌هایی نظیر مشک، چوب سرخ، تنباکو، چرم، یاسمن مناسب این ماه است. پویزن دیور عطر خوبی برای زنان دی‌ماهی بوده و ادکلن باربری لندن مردانه برای آقایان متولدین این ماه که کمی با عطرهای تند‌تر سازگار هستند مناسب است.

 بهمن؛ صداقت و کنجکاوی

بهمنی‌ها افراد کنجکاو و صادقی هستند. در برخورد با دیگران لایه نمی‌سازند و سعی می‌کنند آنچه درونشان می‌گذرد را بروز دهند. معاشرت با متولدین بهمن بسیار دلچسب است، به همین خاطر آنها بیشتر از سایر ماه‌ها به عطرهای تاثیرگذار احتیاج دارند. عنصر آب نماد بهمن‌ماهی‌ها بوده و رایحه‌های فلفل، بهارنارنج و زنبق متناسب با آن‌ها است. رایحه‌های گرم و شیرین نیز با بهمن‌ماهی‌ها سازگار است. از عطرهای زنانه‌ی بهمن‌ماهی می‌توان به عطر باربری اشاره کرد و عطر مردانه‌ی آمواژ هم بیشتر از سایر عطرها، بهمن‌ماهی است.

اسفند‌؛ خوش‌قلب و مهربان

متولدین اسفند‌ ماه افراد گرم و مهربان و دارای قلبی پاک‌ هستند. خاطره‌های خوش اسفند ماه از انتظار سال نو به صورت دلچسبی با شخصیت آنها عجین شده. این همراهی البته ارتباطی با نظام کهکشانی ندارد. اسفندماهی‌ها بسیار رایحه‌های گلی را دوست دارند که اکثرا متناسب با شخصیت آن‌ها است.

خرید عطر محبوب کوکو شنل زنانه

عطر زنانه‌ی بهمنی‌ها ادو پرفیوم کوکو شنل معروف است که روایح‌ تشکیل‌دهنده‌ی نت‌های این عطر ترنج، یاسمن، کندر، نعنا هندی و چوب صندل است. عطر گوچی هم با مردان اسفندی سازگار است.

حرف آخر

در این نوشتار ترکیب عناصر سازنده‌ی آدمی، شخصیت کهکشانی ماه‌ها و شخصیت عطرها تقدیم شما شد. شما می‌توانید با آگاهی از ماه و حال و هوای عطر متناسب با آن، در تاثیرگذارترین حالت ممکن باشید. شما با انتخاب عطر بر اساس ماه تولد خود، با نظام کهکشانی هم‌آواز شدید و این سرود عشق شنیدنی‌تر از هر نتی در زندگی شما ماندگار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا