چشم

صفر تا صد کشیدن خط چشم اصولی

کشیدن خط چشم برای هر خانم ضروری و مهم است. استفاده از یک سبک خط چشم خاص فقط برای زیبا کردن چهره یا درشت نشان دادن چشم‌ها نیست؛ بلکه خط چشم باید سبک شخصی شما را به نمایش بگذارد. فهمیدن این که چه نوع خط چشمی به شما می‌آید و این که چگونه آن را به درستی بکشید، نیازمند مهارت و تجربه فراوان است.

نگران نباشید! با خواندن این مقاله می‌توانید راه صد ساله را در پنج دقیقه بپیمایید؛ چرا که هر چه بخواهید درباره خط چشم کشیدن اصولی در این جا شرح داده شده است.

انواع خط چشم

قبل از این که به شما آموزش دهیم چگونه یک خط چشم عالی بکشید، بهتر است ابتدا با انواع خط چشم، در واقع انواع محصولاتی که می‌توانید با آن خط چشم خود را بکشید، آشنا شوید؛ تا بتوانید بهترین ابزار را برای این کار برگزینید:

خط چشم ژلی

بیشتر خط چشم‌ها در ساختار خود دارای موم هستند، اما این نوع خط چشم از موم بیشتری برخوردار است. داشتن موم بالا سبب ماندگاری فوق العاده آن شده و برای کسانی که به دنبال خط چشم‌های ضدآب هستند گزینه بسیار عالی است. این نوع محصول چشمی اغلب با برس خط چشم استفاده می شود که به ایجاد خط چشم دقیق‌تر کمک می‌کند. درست است که خط چشم ژلی یک گزینه عالی برای استفاده در آب و روزهای مرطوب است، اما دستیابی به این تکنیک با برس خط چشم می تواند دشوار باشد.

خط چشم مدادی

استفاده از خط چشم مدادی بسیار آسان است و به همین دلیل برای کسانی که به تازگی شروع به خط چشم کشیدن کرده‌اند بسیار مناسب است. این نوع خط چشم‌ها تقریبا ماندگاری بالایی دارند؛ اما ماندگاری آن‌ها به اندازه خط چشم ژلی نیست. برخی از بانوان بخاطر این که ناچارند خط چشم مدادی را مدام بتراشند، از این محصول راضی نیستند.

کشیدن خط چشم

خط چشم‌ کرمی

این خط چشم‌ها ساختاری کرم مانند داشته و برای آرایش‌های اسموکی و دودی بهترین انتخاب‌ها هستند. برای استفاده از آن‌ها حتما باید براش مخصوص در اختیار داشته باشید. خط چشم‌های آکوا که با استفاده از آب یا روغن کشیده می‌شوند نیز جز این دسته قرار می‌گیرند. اگر مهارت بالایی در استفاده از براش دارید، خط چشم کرمی برای شما بسیار مفید است.

مضرات ریمل چیست؟
خواندن مطلب

خط چشم مایع

یکی از بهترین و پرطرفدارترین خط چشم‌ها، خط چشم مایع است. این نوع خط چشم دارای ساختاری خاص و ماندگار است که آن را برای انواع مناسبت‌ها و سبک‌های آرایشی مناسب می‌سازد. برای استفاده از خط چشم مایع نیاز به مهارت و تجربه بالا دارید، زیرا به سرعت روی پوست خشک می‌شوند و مجال اشتباه به شما نمی‌دهند.

 این نوع خط چشم برای روزمره به خصوص زمانی که می‌خواهید برای مدت طولانی آرایش خود را نگه دارید، گزینه فوق العاده‌ای است. دو نوع خط چشم مایع وجود دارد؛ اولین مورد نوک قلم مو است که برای خطوط ظریف و جزئیات دقیق عالی است. دومی نوک نمدی است که استفاده از آن کمی ساده‌تر است و برای ایجاد جلوه چشم گربه ای عالی است.

انواع سبک خط چشم

برای خط چشم کشیدن اصولی، فقط دانستن انواع محصولات و کالاها کافی نیست، بلکه باید انواع سبک‌ها را بشناسید. انواع استایل و سبک خط چشم به شرح زیر است:

مدل گربه‌ای

برای کشیدن چنین خط چشم‌هایی کافی است یک خط چشم باریک پشت پلک خود بکشید و سپس یک دنباله باریک دیگر به آن اضافه کنید. چنین خط چشم‌هایی تقریبا برای انواع چشم‌ها مناسب هستند.

خط چشم گربه ای

مدل طبیعی

هنگام کشیدن خط چشم، ظاهرتان با وقتی آرایش ندارید تفاوت چندانی ندارد. برای کشیدن این نوع خط چشم عمدتا از رنگ‌های سایه چشم خنثی همراه با خط چشم مشکی یا قهوه‌ای برای ایجاد جلوه‌ای طبیعی استفاده می‌کند.

مدل دنباله‌دار

برای ایجاد مدل خط چشم دنباله‌دار، نوک ابزاری که در اختیار دارید را در گوشه داخلی چشم قرار دهید. به تدریج خط چشم را به سمت قسمت بیرونی چشم خود بکشید و خط چشم را تا انتهای ابرو به سمت بالا امتداد دهید. چنین خط چشم‌هایی را می‌توان با استفاده از سایه یا خط چشم کرمی به حالت اسموکی زیبایی درآورد.

مدل چشم قو

این مدل خط چشم یک ظاهر عالی برای مهمانی‌های خاص است. می‌توانید با استفاده از سایه رنگی یا مشکی آن را جذاب‌تر کنید تا ظاهری شبیه ناتالی پورتمن در فیلم “Black Swan” داشته باشید.

مدل خط چشم با الگو

اگر یک میک آپ آرتیست هستید، احتمالا می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود طرح‌های جدید و زیبایی خلق کنید. اگر هم حوصله چنین کارهایی را ندارید می‌توانید از الگو‌هایی که برای این کار وجود دارد، بهره بگیرید. چنین خط چشم‌هایی برای تمامی مراسم‌ها مناسب نیستند. قبل از استفاده از آن‌ها از اتمسفر و جو مهمانی آگاه شوید.

مدل براق

با استفاده از یک قلم خط چشم براق یا استفاده از یک سایه چشم براق روی خط پلک خود، یک خط درخشان و شاینی بکشید. سایه چشم براق را بلافاصله بعد از کشیدن خط چشم در حالی که هنوز خیس است روی آن بزنید تا به خوبی بچسبد.

20 سایه چشم قرمز زیبا؛ آموزش آرایش چشم
خواندن مطلب

مدل طاووس

اگر به یک مهمانی خاص دعوت شده‌اید، خط چشم طاووسی شاید برای شما یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. برای چنین خط چشم‌هایی از رنگ‌های پر طاووس، یعنی آبی و سبز، بهره می‌گیرند و می‌توان گفت یک خط چشم شلوغ است که نیازی به هیچ سایه دیگری ندارد.

کشیدن خط چشم برای پلک بالایی

هر چشمی حالت خاص خود را دارد و خط چشم مختص خود را می‌طلبد. برای کشیدن خط چشم اصولی باید ابتدا از حالت چشم خود آگاه شوید و سپس با استفاده از توضیحات زیر خط چشم خود را بکشید:

طریقه کشیدن خط چشم دنباله دار برای چشمان درشت

با کشیدن یک خط به صورت مورب از گوشه چشم به سمت ابرو شروع کنید؛ این کار به شما این امکان را می‌دهد که بدانید خط چشم خود را تا کجا ادامه می‌دهید. سپس، با حرکت به سمت عقب از نوک خط جدید خود به سمت پلک، یک مثلث درشت بکشید. اگر دارای چشمان برآمده نیستید می‌توانید یک خط مشکی ظریف نیز روی پلک تا گوشه داخلی چشم خود بکشید.

خط چشم ظریف همراه با سایه قهوه‌ای

با استفاده از سایه طبیعی قهوه‌ای روی چین پلک شروع کنید تا سایه‌ای زیبا بزنید. سپس یک سایه خنثی شاینی روی قسمت وسط پلک اعمال کنید و سایه‌ها را با هم ترکیب کنید. از گوشه داخلی چشم تا گوشه بیرونی، خط چشم خود را نزدیک به خط مژه بکشید.

خط چشم باید بسیار نازک و ظریف باشد. می‌توانید از خط چشم‌های مایع برای این کار استفاده کنید. چنین آرایش چشمی برای اکثر چشم‌ها مناسب است.

خط چشم برای چشمان رنگی

اگر دارای چشمان رنگی هستید، یک خط چشم گربه‌ای به چشمان شما گیرایی خاصی می‌دهد. با ایجاد مثلث شروع کنید؛ از چین پلک تا ابرو و به سمت گوشه بیرونی چشم. به آرامی گوشه چشمان خود را با سایه قهوه‌ای روشن پر کنید.

یک رنگ طلایی روی پلک خود بکشید و به سمت بیرون محو کنید تا ظاهری دودی ظریف پیدا کند. همینطور می‌توانید از یک خط چشم ضخیم نیز بهره ببرید. برای این کار ابتدا از بن مژه شروع کنید و به آرامی آن را تا جایی که می‌خواهید پررنگ و ضخیم‌تر کنید.

خط چشم ضخیم و دراماتیک

این خط چشم زرق و برق دار، ضخیم و دراماتیک برای بیرون رفتن شبانه مناسب است! با کشیدن یک دنباله طولانی از گوشه بیرونی چشم تا ابرو شروع کنید. با بازگرداندن آن خط به سمت پلک در عرض انتخابی خود، یک مثلث درشت ایجاد کنید. این خط را درست به سمت گوشه داخلی بکشید و آن را پر کنید تا این سبک دراماتیک شگفت انگیز ایجاد شود.

لیست انواع لوازم آرایش چشم
خواندن مطلب
خط چشم

خط چشم ساده و طبیعی برای چشمان کشیده

این خط چشم فوق‌العاده زیبا و ضخیم برای ظاهری روزانه مناسب است. با یک خط ضخیم روی پلک شروع کنید. یک خط نازک به صورت مورب از گوشه بیرونی چشم بکشید. سپس این دو خط را به هم وصل کنید تا یک مثلث ایجاد کنید.

خط چشم مخصوص چشم‌های بادامی

افرادی که چشم های بادامی شکل دارند، خوش شانس‌ترین افراد هستند؛ زیرا می‌توانند هر خط چشمی را امتحان کنند. برای برجسته‌ کردن زیبایی‌ این نوع چشم‌ها، توصیه می‌شود که یک خط باریک از گوشه داخلی چشم بکشید. وقتی تقریبا به قسمت بیرونی چشم رسیدید، ضخامت خط چشم را افزایش دهید. سپس، در صورت تمایل، آن را با یک دنباله تکمیل کنید یا فقط می‌توانید یک مدل خط چشم معمولی را انتخاب کنید.

خط چشم برای چشمان گرد

اگر چشم‌های گرد دارید، خط چشم شما باید دنباله‌دار و کشیده باشد تا چشمان شما را گربه‌ای‌ نشان دهد. می‌توانید روی بن مژه بالایی خط بکشید و ظاهر را با یک دنباله کشیده به سمت بالا به پایان برسانید یا می توانید خط چشم را در خطوط مژه بالا و پایین کشیده و با یک سایه محو کنید.

چشم های پف دار و مونولید

تشخیص بین چشم‌های کلاهدار و مونولید دشوار است، با این حال، افرادی که چشم‌های مونولید دارند معمولا مونولید هستند یا پلک‌های تکی دارند. در ضمن، برای چشم‌های پف‌دار، پلک‌ها خط مژه‌ها را به طور جزئی یا کامل می پوشانند. صرف نظر از تفاوت شکل‌ها، اگر چشم‌های پف‌دار دارید، توصیه می‌شود خط چشم را روی بن مژه‌ها بکشید تا چشم‌ها را بزرگ‌تر نشان دهد.

حال اگر ظاهر گربه‌ای را انتخاب کنید، می‌توانید یک خط ضخیم و دنباله کشیده را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان گردتر به نظر برسد، خط ضخیم‌تری در مرکز بن مژه ایجاد کنید و به سمت خط نازک‌تری در گوشه چشم بروید. به علاوه، از کشیدن خط چشم در پلک پایینی نیز خودداری کنید.

خط چشم برای پلک‌های افتاده

برای پوشاندن عیب پلک‌های افتاده، می‌توانید از یک خط چشم مدادی رنگی و شاینی در گوشه داخلی چشم استفاده کنید. سپس خط چشم را از نیمه پلک شروع کرده تا قسمت بیرونی چشم بکشید.

نتیجه گیری

استفاده از خط چشم، به آرایش و چشمان شما جلوه و زیبایی می‌بخشد. اگر خط چشم خود را اصولی بکشید و این کار را تمیز انجام دهید می‌توانید چشمانی خیره کننده و زیبا برای خود درست کنید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را با سبک‌های متفاوت خط چشم آگاه سازد و شما همراهان را برای کشیدن خط چشمی زیبا راهنمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا