چشم

چگونه چسب مژه مصنوعی را پاک کنیم؟

مژه‌های مصنوعی این امکان را به شما می‌دهند که ظاهر شما زیباتر و چشمانتان خیره کننده شود و معمولا این مژه‌ها را با چسب مخصوص مژه بر روی پلک بالایی می‌چسبانند. برای پاک کردن چسب مژه مصنوعی باید مراقب باشید تا به مژه‌های طبیعی خود و پوست نازک پلکتان آسیبی نرسانید. پلک‌ها بسیار حساس هستند و اگر با آن‌ها آرام رفتار نکنیم دچار افتادگی می‌شوند. چسب‌های مژه نیز برای پلک شما تحریک کننده بوده و می‌توانند مشکل ساز شوند. استفاده از مژه مصنوعی نیاز به دقت و مراقبت دارد، در ادامه مراقبت‌ها و نکاتی را در اختیار شما عزیزان می‌گذاریم.

نحوه گذاشتن مژه مصنوعی

برای شروع، نحوه استفاده از مژه مصنوعی را توضیح می‌دهیم. این مراحل به شما این امکان را می‌دهند که مژه‌های خود و نیازهای آنها را بهتر بشناسید. همچنین به شما می‌گوییم که مژه‌های مصنوعی را چگونه مدت زمان بیشتری بر روی پلک‌های خود نگه دارید.

پاک کردن چسب مژه مصنوعی

آناتومی‌مژه‌ها

مژه‌ها عمدتاً موهایی هستند که در لبه پلک‌های بالا و پایین رشد می‌کنند. آنها به طور متوسط ​​بین ۸ تا ۱۲ میلی متر هستند. مژه‌های پلک پایین همیشه کوتاه‌تر هستند، در واقع مژه‌ها هم مانند بقیه موهای سطح بدن همیشه در حال رشد و ترمیم هستند. مژه‌ها معمولا تا یه حدی رشد کرده و بعد شروع به می‌افتند می‌کنند و مجددا رشد می‌کنند. مژه‌ها از چشمان شما در مقابل حملات خارجی مانند نور و گرد و غبار محافظت می‌کنند.

صفر تا صد کشیدن خط چشم اصولی
خواندن مطلب

بنابراین آنها بسیار برای ما مفید هستند و باید مراقبت‌هایی برای رشد و نگهداری از آنها انجام دهیم. مژه مصنوعی را دقیقا باید بالای خط مژه قرار داد و از چسب‌های گیاهی، ضد حساسیت و همینطور غیر دائمی برای چسباندن آنها استفاده کرد.

ساختار مژه مصنوعی

مژه مصنوعی معمولا از موهای مصنوعی و طبیعی درست شده است این مژه‌ها دارای طول و رنگ متفاوتی هستند و از هر نوعی تولید می‌شود. دو مدل مژه مصنوعی در بازار وجود دارد که یک مدل ریلی یا یکسره بوده و مدل دوم به شکل دسته‌های کوچک یا به اصطلاع تکی هستند.

نگهداری از مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی، چه ریلی باشند و چه به شکل تکی با استفاده از چسب مخصوص مژه بر روی پلک چسبانده می‌شوند. ابتدا باید مژه مصنوعی را بر روی مژه‌های طبیعی تکیه دهید و بعد با دقت بر روی پلک با چسب مخصوص بچسبانید. چسب مژه حداکثر یک روز دوام دارد و مژه مصنوعی را ثابت نگه می‌دارد و حتما باید بعد از استفاده از روی پلک جدا شوند. برخی از مژه مصنوعی‌ها چندین بار قابل استفاده هستند به شرطی که به خوبی از آنها نگهداری شود.

چگونه چسب مژه مصنوعی را به راحتی پاک کنیم؟

پس از استفاده از مژه مصنوعی، حتما باید آن‌ها را با دقت جدا کنید. در ادامه به شما می‌گوییم چطور با روشی مناسب و بدون آسیب رساندن به مژه و پلک خود آنها را جدا کنید.

نحوه پاک کردن چسب مژه مصنوعی

پاک کردن چسب مژه مصنوعی و افزایش طول عمر مژه مصنوعی

با انتخاب یک پاک کننده آرایش مناسب شروع کنید. در واقع، اگر می‌خواهید مژه‌های خود را برای استفاده مجدد نگه دارید، بهتر است از یک پاک کننده آرایش بدون چربی برای جدا کردن آنها استفاده کنید. در واقع، روغن سفتی و حالت آنها را می‌گیرد و تمیز کردن آن‌ها را دشوار می‌کند.

مضرات ریمل چیست؟
خواندن مطلب

اکنون می‌توانید به آرامی‌پاک کننده آرایش خود را با یک پد پنبه ای بزنید تا آثار ریمل پاک شود. بهترین تکنیک این است که به آرامی‌از داخل به بیرون و در امتداد خط مژه‌ها ضربه بزنید تا به ترتیب و خواب مژه‌های طبیعی خود آسیبی نرسانید.

سپس می‌توانید با استفاده از موچین مژه مصنوعی را به آرامی‌ به سمت بیرونی چشم بکشید. اگر حس کردید که چسب مژه محکم چسبیده است دوباره پاک کننده آرایش را به پلک‌های خود بزنید.

در نهایت مژه‌های مصنوعی خود را به درستی تمیز کنید و بگذارید در هوا آزاد تا خشک شوند. سپس آنها را در یک محفظه دور از گرد و غبار نگهداری کنید. بنابراین، می‌توان از آنها بین ۷ تا ۸ بار استفاده کرد که یک مزیت اقتصادی و قابل توجه است.

آیا چسب مژه مصنوعی به راحتی جدا می‌شود؟

گاهی اوقات برخی از برندهای چسب مژه بسیار نامرغوب هستند که استفاده از آنها با خطر آسیب رساندن به پلک و یا پاره شدن مژه مصنوعی همراه هستند. مراحل مختلف توضیح داده شده در بالا را دنبال کنید و محصولات مژه با کیفیت را خریداری کنید.

آیا چسب مژه مصنوعی به مژه‌های طبیعی آسیب می‌رساند؟

چسب به مژه‌های شما نباید آسیب برساند پس باید از محصولات مناسب استفاده کنید. برای تقویت مژه‌های طبیعی خود شب‌ها از روغن کرچک استفاده کنید. یک روغن خوب باید طبیعی و ارگانیک باشد تا از پلک‌هایتان محافظت کند. اگر در خانه از مژه مصنوعی استفاده می‌کنید با استفاده روزانه از روغن کرچک مژه‌های شما محکم و خوش حالت می‌شوند. برداشتن مژه مصنوعی بسیار ساده است ولی اگر می‌ترسید که اشتباه کنید می‌توانید با مراجعه به مراکز آرایشی برای برداشتن آنها اقدام کنید.

لیست انواع لوازم آرایش چشم
خواندن مطلب
گذاشتن مژه مصنوعی

سخن آخر

مژه مصنوعی می‌تواند چهره شما را زیباتر و چشمهایتان را برجسنه‌تر کند. ولی باید برای پاک کردن چسب مژه مصنوعی نکاتی را رعایت کنید تا پلک‌های حساس شما دچار حساسیت نشوند و مژه‌های طبیعی شما آسیبی نبینند. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما عزیزان را با این نکات آشنا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا