چشم

مضرات ریمل چیست؟

بسیاری از مردم روزانه از ریمل استفاده می‌کنند تا ظاهری زیبا و چشمانی سرحال داشته باشند. ریمل‌های آرایشی که به طور گسترده در فروشگاه‌های آرایشی به فروش می‌رسند، می توانند خطراتی را به همراه داشته باشند که به ترکیبات آنها مرتبط است. در ادامه برخی از مضرات ریمل جهت آگاهی به شما عزیزان خواهیم گفت.

چگونه ریمل وارد چشم می شود؟

هنگامی که ریمل روی مژه ها زده می شود ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد از زدن ریمل  مقداری از آن مواد به دلیل پلک زدن و یا چربی چشم به داخل چشم نفوذ می‌کند که این اتفاق می‌تواند خطرناک باشد. این خطرات به مواد موجود در فرمول ریمل‌ها بستگی دارد. برخی از آنها محرک چشم شناخته شده‌اند و نفوذ مکرر ریمل شما به چشم، می تواند باعث سوزش، قرمزی یا ورم بلفاریت شود.

توجه: قوانین و مقررات اروپایی مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی ایجاب می کند که هر گونه درمان در نظر گرفته شده برای چشم ها یا خطوط آنها قبل از تولید روی این نواحی حساس آزمایش شود تا خطر سوزش چشم تا حد امکان از بین برود.

مضرات ریمل

مواد مضر در ریمل چیست؟

برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی چشمی باید به ترکیبات ریمل توجه کنید و دقت داشته باشید که یکسری از مواد شیمیایی در آن به کار نرفته باشد. پلیمرهای مصنوعی اغلب در فرمول های ریمل استفاده می‌شوند چون می‌توانند به مژه‌ها حجم دهند و به جلوه بیشتر چشم‌ها کمک کند. ولی برخی از آنها سرطان زا هستند مانند پلی وینیل پیرولید (PVP)

برای جلوگیری از رشد و استعمار باکتری ها، مواد نگهدارنده مصنوعی نیز اغلب به فرمول های ریمل اضافه می شود. به عنوان مثال، امکان یافتن فنوکسی اتانول وجود دارد. این ترکیب می تواند  باعث ایجاد حساسیت های پوستی، اختلالات عصبی و همچنین بر روی هورمون‌ها اثر منفی بگذارند .

علاوه بر این، سازمان ملی بهداشت و داروها و محصولات بهداشتی این ماده نگهدارنده را به عوارضی مانند سوزش چشمی متوسط ​​تا شدید نسبت می دهد. در مواجهه با این بحث ها، پیشنهاد می‌شود ریملی را انتخاب کنید که حاوی فنوکسی اتانول نباشد.

 در واقع، برخی از ریمل ها حاوی پارابن هستند که مختل کننده های غدد درون ریز شناخته شده‌اند. پیشنهاد ما این است که از انتخاب ریمل هایی که حاوی بوتیل پارابن یا پروپیل پارابن در لیست  INCI هستند خودداری کنید.

BHA ( هیدروکسی آنیزول بوتیله ) و BHT (هیدروکسی تولوئن بوتیله ) به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود می‌توانند در ریمل ها وجود داشته باشند. در واقع، این مواد از اکسیداسیون و فاسد شدن جلوگیری می‌کنند ولی این دو ماده مشکوک به اختلالات غدد درون ریز هستند. در چند کلمه، اختلالات غدد درون ریز مولکول هایی هستند که قادر به اختلال در سیستم هورمونی هستند.

 علاوه بر این، ARTAC (انجمن فرانسوی برای تحقیقات درمانی ضد سرطان) آنها را به عنوان مواد سرطان‌زا طبقه‌بندی می‌کند . در برخی موارد هم این دو مولکول به عنوان مواد حساسیت‌زا شناخته می‌شوند و منبع آلرژی هستند.

صفر تا صد کشیدن خط چشم اصولی
خواندن مطلب
خطرات و مضرات ریمل

گاهی اوقات سیلیکون در ریمل وجود دارد. اگرچه همه سیلیکون ها اثرات نامطلوبی بر سلامت ندارند و استفاده از برخی از آنها کاملاً بی خطر است ولی سیکلوتتراسیلوکسان (D4) و سیکلوپنتازیلوکسان  (D5) هر دو  مشکوک به اختلالات غدد درون ریز هستند.

برخی از ریمل ها حاوی سدیم لوریل سولفات (SLS) هستند که به عنوان سورفکتانت سدیم لوریل (LSS) یا سدیم دودسیل سولفات (SDS) نیز شناخته می شود . با این حال، این ترکیب پروتئین های غشای سلول های پوست و چشم را تغییر می‌دهد که باعث تحریک و قرمزی چشم می‌شود.

همچنین به عنوان یک آلاینده برای محیط زیست، حیوانات، محیط های آبی یا حتی گیاهان شناخته می‌شود.REACH (مقررات اروپایی برای ساخت و استفاده ایمن از مواد شیمیایی) این ماده را به عنوان  اکوتوکسیک طبقه بندی کرده‌اند.

پاک کردن آرایش برای مقابله با مضرات ریمل ضروری است؟

پاک نکردن آرایش برای مژه‌ها مضر است. در واقع، در هنگام خواب مژه ها صیقلی می شوند و با سبوم (چربی) ترشح می‌شود. خوابیدن منظم با ریمل، مژه‌ها را خشک و شکننده می‌کند که باعث می‌شود به صورت دسته ای از بین بروند. علاوه بر این، باقی مانده ریمل می تواند زیر پلک بلغزد و باعث عفونت قرنیه یا ورم پلک شود.

برای پاک کردن ریمل خود حتی ریمل ضد آب، می توانید هر شب از روغن پاک کننده استفاده کنید. این روغن بدون عطر مینیمالیستی برای پوست های حساس مناسب است این روغن‌ها شامل ۹۹٪ مواد منشاء طبیعی هستند.

آیا ریمل برای سلامتی مضر است؟

ریمل از قدیم الایام یک محصول آرایشی ضروری برای خانم ها بوده است. ریمل جزء اصلی هر آرایش، از پیچیده‌ترین تا معمولی‌ترین آرایش‌ها است، ریمل برای هر خانمی ضروری است.

آیا می‌توان مطمئن بود که ریمل هیچ تاثیر منفی بر سلامت ما ندارد؟

ما در مورد محصولی صحبت می کنیم که مستقیماً با یکی از حساس ترین مناطق بدن ما در تماس است. چشم ها بخش بسیار ظریفی هستند که باید با احتیاط با آنها رفتار شود. چشم‌ها می‌توانند با گرد و خاک، نور خورشید و کوچکترین عوامل بیرونی آلوده شوند.

مژه ها به عنوان یک مانع طبیعی عمل می کنند، از چشم‌ها در برابر  ورود میکروب ها و ویروس ها محافظت می‌کنند. ریمل، در حالی که می‌تواند چشم‌های زیبایی به ما بدهد، اگر به درستی استفاده نشود می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد. اول از هر چیزی یک ریمل با کیفیت بزنید و ریملی را انتخاب کنید که منحصراً برای چشم های حساس ساخته شده باشد.

مضرات ریمل

فراموش نکنید که هر شب آرایش خود را پاک کنید. ماندگاری ریمل روی مژه ها مانند سایر لوازم آرایشی می تواند باعث آسیب های قابل توجه و حتی نابینایی شود. بنابراین، به جای تسلیم شدن در برابر خستگی یا تنبلی، قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را با دقت پاک کنید. آن را به یک باور شخصی تبدیل کنید: “همیشه آرایش را پاک کنید”.

چرا ریمل برای مژه‌های شما مضر است؟

بهتر است قبل از خواب حتما آرایش خودتان را به درستی پاک کنید. آسیب ریمل می‌تواند بسیار سریع باشد.

اگر فراموش کنید در ریمل خود رت ببندید چه می‌شود؟ با باز گذاشتن و درست نبستن در ریمل، ریمل خشک می‌شود. ریمل در تماس با هوا خشک می شود، چه در ظرفش باشد و چه روی مژه های شما.

چگونه چسب مژه مصنوعی را پاک کنیم؟
خواندن مطلب

رفتن به رختخواب با آرایش، آن را در معرض هوا قرار می دهد، به خصوص اگر تمام روز از آن استفاده کرده باشید. در نتیجه، ماده خشک و سفت شده‌ای بر روی مژه‌های شما است که می‌تواند به مژه های شما آسیب برساند و باعث ریزش و ضعیف شدن آنها شود.

برای پاک کردن آرایش، همیشه از پاک کننده های آرایشی که مناسب پوست و مژه های شما است استفاده کنید. پد را در پاک کننده آرایش فرو کنید و بگذارید چند ثانیه روی آرایش بماند و به آرامی مالش دهید.

پاک کردن ریمل

ریمل حاوی چه موادی است؟

اگر هرگز مواد تشکیل دهنده ریمل خود را نخوانده‌اید و از مضرات ریمل آگاه نیستید، اکنون زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید. موم های گیاهی، به ویژه موم زنبور عسل یا موم کارنائوبا که از درخت خرما برزیلی تولید می شود، رایج ترین مواد تشکیل دهنده ریمل ها (Copernicia cerifera) هستند. واکس های گیاهی برای چسبندگی محصول و در نتیجه تاثیر ضخیم‌کنندگی آن بر روی مژه ها ضروری هستند.

سپس موم ها با روغن های گیاهی تصفیه نشده ترکیب می شوند تا مژه ها را تغذیه کرده و رشد آنها را تقویت کنند. معمولاً از روغن‌های آفتابگردان یا کرچک استفاده می‌شود که هر دو تأثیر محافظتی و محرک قوی بر رشد دارند. یک ریمل خوب باید به راحتی بر روی مژه بنشیند، به همین دلیل است که سیلیکون‌ها و پلیمرها اغلب در فرمول‌ها گنجانده می‌شوند. اولی استفاده را تسهیل می کند، در حالی که دومی باعث افزایش لطافت مژه ها می‌شود.

توجه به این نکته ضروری است که سیلیکون می‌تواند به مژه ها آسیب برساند و در صورت استفاده طولانی مدت باعث ریزش آنها شود. یکی دیگر از دلایل پاک کردن آرایش در پایان روز، جلوگیری از تحریک پوست است.

پودر آلومینیوم

پودر آلومینیوم که برای افزایش رنگدانه های رنگی و درخشندگی بیشتر در ریمل استفاده می‌شود، یکی دیگر از عناصر رایج در ریمل است.

پودر آلومینیوم بسیار مضر است زیرا پتانسیل نفوذ به بافت ها، ورود به گردش خون و تخریب سیستم عصبی را دارد. مدت‌ها است که این ماده در لوازم آرایشی و دئودورانت‌ها یافت می‌شود، اما به دلیل خطرات بالقوه برای سلامتی، به تدریج با مواد شیمیایی جدیدی جایگزین می‌شود که خطر کم‌تری دارند.

پارابن

سال‌ها است که از پارابن‌ها در تولید لوازم آرایشی ، به‌ویژه ریمل‌ها استفاده می‌شود. هدف آنها کاهش بار میکروبی با جلوگیری از تکثیر باکتری‌ها است. متأسفانه، نشان داده شده است که آنها می‌توانند تأثیر منفی بر سیستم غدد درون ریز داشته باشند و حتی تومور ایجاد کنند. تقریباً همه تولید کنندگان بزرگ آرایشی پارابن ها را از فرمول های خود حذف کرده‌اند.

پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول یک ماده شیمیایی است که اغلب برای کمک به رقیق شدن اجزاء استفاده می‌شود. این ماده به خودی خود یک ماده مضر نیست، اما اگر به مولکول‌های آن حساسیت دارید، می‌تواند واکنش های آلرژیک جدی ایجاد کند.

رتینیل استات

ویتامین A یک داروی شگفت انگیز برای همه چیز از بینایی گرفته تا درمان آکنه است، اما یکی از اشکال آرایشی آن، رتینیل استات است که استفاده از آن در زمان بارداری بسیار مضر است.

مولکول‌های رتینیل استات این توانایی را دارند که مستقیماً بر روی سلول‌ها تأثیر بگذارند و تغییرات غیرمنتظره ای ایجاد کنند. خوشبختانه برای ما، ریمل ها فقط حاوی مواد خطرناک نیستند. به لطف پیشرفت علم، ما به طور گسترده‌ای در تلاش هستیم تا یک کاربرد زیبایی شناختی را با یک قدرت درمانی ترکیب کنیم که مژه های ما را تقویت و محافظت می‌کند.

20 سایه چشم قرمز زیبا؛ آموزش آرایش چشم
خواندن مطلب

ابریشم

در سال‌های اخیر ، پروتئین‌های ابریشم به دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی به طور موثر در محصولات مو مورد استفاده قرار گرفته‌اند. مژه هایی که ساختاری کاملاً شبیه به مو دارند به همین دلیل تصمیم بر این شد که تأثیر ابریشم در ریمل ها نیز آزمایش شود.

مشتریان از نتایج رضایت خود را گزارش کرده‌اند و می‌گویند که استفاده از ریمل های غنی شده با پروتئین ابریشم به آنها مژه هایی سالم‌تر و ماندگارتر داده است. دلیل این امر این است که سریسین و فیبروین شکاف‌های موجود در پروتئین‌های سازنده مژه‌ها را پر می‌کنند و ساختار آنها را تقویت می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهند دوام بیشتری داشته باشند.

پروتئین های ابریشم فواید مضاعفی دارند: نه تنها سلامت مژه های ما را افزایش می‌دهند، بلکه عملکرد ریمل را با سهولت در زدن ریمل بهبود می‌بخشند.

پیشگیری از خطرات ریمل

روغن‌ها

روغن‌ها به دلیل قابلیت روان‌تر کردن استفاده از مولکول‌ها ، نقش مهمی در فرمولاسیون ریمل دارند. اما امروزه کشف شده است که این اجزای ضروری اثر شفابخشی بر روی مژه‌ها دارند و تولیدکنندگان طیف وسیعی از درمان ها را با متنوع‌ترین روغن ها عرضه می‌کنند.

مضرات ریمل؛ چرا از جیوه در ریمل استفاده می شود؟

اگر از جیوه در ریمل استفاده می‌شود بیشتر از همه به این دلیل است که این عنصر شیمیایی باکتری‌ها را از بین می‌برد. ریمل در واقع می تواند با باکتری‌ها آلوده شود، بنابراین جیوه به عنوان یک “قاتل میکروب” عمل می کند.

 بنابراین جلوگیری از عفونت چشم را ممکن می‌سازد، اما عمدتا به عنوان یک ماده نگهدارنده استفاده می شود تا ریمل چندین ماه دوام بیاورد. با این وجود باید به خاطر داشت که جیوه یک نوروتوکسین با اثرات متغیر بر سیستم عصبی، گوارشی و ایمنی، ریه ها، کلیه ها، پوست و چشم است. حتی در دوزهای بسیار کم، جیوه یک خطر واقعی است زیرا بدن این فلز را جذب می‌کند و در طول زمان آن را ذخیره می‌کند تا زمانی که می‌تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد و به عملکرد مغز آسیب برساند.

برخی از تولیدکنندگان دیگر از جیوه به عنوان یک ماده نگهدارنده در ریمل ها و پاک کننده‌های آرایش چشم استفاده نمی‌کنند این برند‌ها روش‌ها و مواد ارگانیک را جایگزین جیوه کرده‌اند.

آیا ریمل در نهایت برای سلامتی مضر است؟

پاسخ این است که قابل بحث است چون ریمل یکی از وسایلی است که باید در کیف هر خانمی وجود داشته باشد ولی در عین حال می‌تواند مضر هم باشد. اگر بعد از استفاده چشمان شما دچار خستگی،خارش، آبریزش یا قرمز شد بلافاصله آرایش را پاک کرده و سعی کنید ریمل را عوض کنید. ممکن است ریمل شما با میکروب‌های زیادی آلوده شده باشد، قدیمی باشد، یا فرمولاسیون آن برای شما مناسب نباشد، اما هیچ ظاهری زیبایی ارزش به خطر انداختن چشم‌های شماترا ندارد.

سخن آخر

برای تمام کردن این مقال حیات پرفیوم به شما یک نکته مراقبتی کوچک برای تقویت و پرپشت شدن مژه هایتان و جلوگیری از خطرات ریمل پیشنهاد می‌دهد، سعی کنید به طور منظم (هر عصر بعد از پاک کردن آرایش) روغن کرچک را با استفاده از یک برس ریمل آغشته به مژه‌های خود بزنید. شما می‌توانید نتیجه این کار را بعد از چندماه مشاهده کنید. این کار باعث می‌شود مژه‌های شما مشکی‌تر و پرتراکم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا