پوست

چگونه با کدر شدن چهره مبارزه کنیم؟

کدر شدن چهره می‌تواند روحیه شما را ضعیف کند. وقتی از خواب بیدار می‌شوید و جلوی آینه به خودت نگاه می‌کنید خستگی و کسلی را می‌توانید ببینید. شاید خیلی برای روشن کردن پوست خود تحقیق کردید و راه‌های زیاد و محصولات گرانی را برای از بین برد این مشکل تهیه کرده‌اید. ولی باید توجه داشته باشید برای پیشگیری از این مشکل باید به پزشک و یا مشاور زیبایی با تجربه مراجعه کنید.

در این مقاله ما سعی داریم شما را برای پیشگیری از این تیرگی‌ها راهنمایی کنیم.

پوست کدر چیست؟

اگر پوست صورتتان فاقد شفافی و درخشندگی است و به دلیل خستگی و کم‌خوابی زیر چشمانتان گود و سیاه شده است و یا پوستتان در اثر نور خورشید دچار کک و مک شده به اصطلاح می‌گوییم که پوست شما کدر شده است. در این موارد شما جرأت نمی‌کنید بدون کرم پودر یا آرایش بیرون بروید و اگر خودتان را آرایش نکنید به نظر می‌رسد که بیمار هستید.

گدر شدن چهره

عوامل کدر شدن چهره

کدر شدن چهره را می‌توان با دلایل مختلفی توضیح داد که در این مقاله سعی می‌کنیم برای شما توضیح دهیم.

آلودگی هوا، بدترین دشمن برای پوست شما است. با زندگی کردن در هوای آلوده تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران پوست صورتتان تیره و کدر می‌شود، آلودگی می‌تواند بر سطح پوست شما بنشیند و چهره شما را خسته جلوه دهد. چون آلودگی از ریز ذرات تشکیل شده است که بر روی پوست شما رسوب کرده و جمع می‌شوند، بنابراین پوست نمیتواند هوا بخورد و به اصطلاح تنفس کند از تنفس آن جلوگیری می‌کنند و ظاهری خسته و تیره به شما می‌دهد.

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

عواقب این آلودگی‌ها این است که سیستم ایمنی شما مملو از رادیکال‌های آزاد و سموم می‌شود و سلول‌های مرده شما عملکرد صحیح گردش خون را مسدود می‌کنند.

پاک نکردن درست وست صورت

یا صورت خود را تمیز نمی‌کنید یا به طور اشتباه روتین پوستی را انجام می‌دهید، شاید هم از محصولات کیفیت پایین و یا اشتباه استفاده می‌کنید، یعنی از محصولاتی استفاده می‌کنید که مناسب پوست شما نیستند. بدانید که پاک کردن بد آرایش باعث می‌شود مواد آرایشی در بین منافذ باز پوست شما نفوذ کند و پوستی کدر و تیره به ظاهر شما بدهد. در همین راستا، اگر پوست شما به درستی و کامل تمیز نشود، سلول‌های مرده زیادی به آن اضافه می‌شود و نتیجه فاجعه باری به دست خواهید آورد.

نور خورسید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آفتاب گرفتن یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه خانم‌ها و آقایان است، زیرا دوست دارید پوست کمی‌مات داشته باشید، اما باید توجه کنید که استفاده زیاد از خورشید می‌تواند عواقب بدی با خود به همراه داشته باشد زیرا باعث افزایش ملانین و پیدایش لکه‌های قهوه ای می‌شود. هورمون‌ها هم می‌توانند باعث ظاهر شدن لکه‌های تیره بر روی پوست شوند، اما اغلب باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه و کومدون‌ها و انواع عیوب در سطح پوست می‌شوند که قطعا شما را از داشتن پوستی زیبا محروف می‌کند.

کک و مک

بهداشت بد زندگی

کم‌خوابی، استرس، تغذیه نامناسب پوست شما را تیره می‌کند و همینطور با نخوردن آب کافی و خارج نشدن سموم از بدن هم پوستی کدر خواهید داشت. اگر تغزیه درستی نداشته باشید با خوردن فست فود و غذای چرب مانع جذب ویتامین‌ها ار مواد غذایی سالم می‌شوید. این موارد گردش خون رات کاهش می‌دهد و در نهایت پوستتان کدر و تیره می‌شود.

احیا کردن و درخشندگی پوست

برای داشتن پوستی شاداب و درخشان، باید مراقبت‌هایی برای سلامت پوست خود انجام دهید.

کریستیانو رونالدو چه عطری می‌زند؟
خواندن مطلب

مرطوب کننده: استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام می‌تواند به درخشندگی پوستتان کمک کند. و همینطور روغن‌هایی مانند جوجوبا و آرگان که خواص فوق‌العاده‌ایی داردند لک‌های پوست شما را ناپدید می‌کنند.

آبرسانی بدن و پوست

  • اول باید، باید پوست خود را هیدراته کنید و مقدار زیادی آب بنوشید تا پوست درخشان خود را به دست آورید. پوست شما توسط یک لایه هیدرولیپیدی محافظت می‌شود، در صورت کمبود آب، این لایه‌ها خراب می‌شود و دیگر از شما در برابر تهاجمات خارجی محافظت نمی‌کند، و پوست شمارا کدر جلوه می‌دهد.
  • اگر پوست صورتتان خشک است آن را با مواد چرب مانند آووکادو، ماکادمیا یا روغن نارگیل تغذیه کنید.
  • برای از بین بردن آکنه از روغن جوجوبا استفاده کنید که سبوم را تنظیم می‌کند و غیر کومدون زا است.
  • پوست خود را به درستی شست و شو دهید
  • یک چهره درخشان از طریق تمیز کردن خوب پوست به منظور مبارزه با تهاجمات روزانه (آرایش، تعریق و آلودگی) که مانع از تنفس آن می‌شود به دست می‌آید.
  • شب‌ها پوست خودتان را به خوبی شست و ش دهید تا منافذ باز شود و به یاد داشته باشید که قبل از رفتن به رختخواب پوستتان را به خوبی مرطوب کنید.
  • صبح هم بعد از بیدار شدن به آرامی‌منافذ خود را با یک لوسیون تونیک تمیز و سفت کنید سپس یک کرم روز بزنید.
تیرگی پوست صورت

لایه برداری

برای از بین بردن سلول‌های مرده، لایه برداری انجام دهید. اگر پوست را از سلول‌های مرده‌اش رها نکنید، نمی‌توانند به‌درستی خود را تجدید کنند و پوستی کدر با عیوب حفظ خواهید کرد.

حمام بخار

به صورت خود حمام بخار بدهید. با گرما، منافذ باز می‌شوند، بنابراین تمیز کردن عمیق آن‌هایی که مسدود شده اند آسان تر خواهد بود. همچنین بخار یک داروی موثر برای دفع سموم است.

بخورهایی مخصوص صورت وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، همچنین می‌توانید از یک قابلمه آب جوش همراه با حوله برای حفظ بخار استفاده کنید. ک ترفند کوچک هم می‌توانید انجام دهید، با توجه به مشکلات پوستی خود چند قطره روغن به آن اضافه کنید. مثلا :

  • روغن درخت چای یا چوب رز برای پوست مستعد آکنه
  • روغن بابونه نرولی یا رومی‌برای پوست‌های حساس
  • روغن هلی کریسوم برای پوست بالغی که شروع به چین و چروک می‌کند
  • روغن اسطوخودوس یا رزماری برای پوست‌های چرب یا پوست‌های احتقانی
  • روغن لیمو یا چوب سدر برای پوست‌های کدر
انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب سازگار با پوست
خواندن مطلب

ماسک

با درست کردن ماسکی خانگی با موادی که در یخچال دارید می‌توانید پوستتان را تغذیه کنید. شکلات یکی از بهترین موادی است که می‌تواند پوست صورتتان را شفاف کند.

تهیه ماسک خانگی صورت

  • ۱ قاشق چایخوری روغن گیاهی (با توجه به نوع پوست) +۲ تیکه شکلات تلخ ذوب شده و یک قاشق خامه تازه مخلوط کنید و بر روی پوستتان استراحت دهید.
  • لیمو یک ضد عفونی کننده و عسل یک آنتی اکسیدان، تقویت کننده و مرطوب کننده است. با استفاده از این ماسک در چند دقیقه درخشندگی بیشتری خواهید داشت.
تهیه ماسک صورت

به سبک سالم زندگی کنید

  • از مصرف تنباکو و الکل خودداری  کنید این مواد پوست شما را کدر و پیر می‌کند.
  • برای جلوگیری از سیاهی و پف چشم‌ها به اندازه کافی بخوابید.
  • میوه و سبزیجات بخورید.
  • ورزش کنید، تعریق به دفع سموم کمک می‌کند.
  • با کرم ضد آفتاب از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

سخن آخر

درخشندگی و پوستی سالم همیشه برای هر یک از خانم‌ها مهم و ضروری بوده است. اگر از کدر شدن چهره خود رنج می‌برید حتما از آب کافی و و مرطوب کننده‌های مخصوص پوست خود استفاده کنید. در این مقاله مجموعه حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما را با بهترین روش‌ها برای پوستی درخشان آگاه سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا