پوستمراقبت

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

بسیاری از بانوان با دغدغه پاک کردن آرایش از سطح پوست خود مواجه هستند و می‌خواهند علاوه بر آرایش صورت، آلودگی‌ها و کثیفی‌های موجود بر سطح پوست خود را از بین ببرند. بیشتر این افراد سعی می‌کنند از پاک کننده‌های مختلف برای دستیابی به این اهداف کمک بگیرند. اما با مشکلات دیگری مانند از بین رفتن رطوبت سطح پوست مواجه می‌شوند که آنان را مجبور به خرید و استفاده از انواع مختلف مرطوب کننده‌ها می‌سازد. میسلار واتر (Micellar Water) محصولی است که برای پاسخگویی به این دغدغه و نیاز بانوان طراحی و تولید شده است.

بیشتر بانوان نام و عنوان میسلارها را به وفور شنیده‌اند و موارد کاربرد آن را می‌دانند. با این حال ممکن است برخی از آن‌ها هم به درستی ندانند که این محصول چیست و چرا باید از آن استفاده کنند. به همین دلیل در این مقاله به ارائه مطالبی در این زمینه خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به دنبال پاسخ به این پرسش هستید که میسلار چیست و چه کاربردی دارد با حیات پرفیوم همراه باشید.

میسلار واتر و کاربردهای آن

میسلار واتر در حقیقت به نوع خاصی از پاک کننده‌های صورت گفته می‌شود که نیازی به شستشو نداشته و هیچ گونه آسیبی هم به پوست شما وارد نخواهند کرد. چرا که دارای یک فرمولاسیون کاملا ملایم هستند. این محصول را می‌توان یک محصول مراقبت از پوست به شمار آورد که کاربردهای فراوانی هم دارد. اما بسیاری از افراد آن را تنها با عنوان پاک کننده آرایش می‌شناسند.

در واقع شما می‌توانید از این محصولات برای تمیز کردن پوست و دادن نرمی و لطافت به آن استفاده کنید. این محصول قادر است هر گونه ناخالصی اضافی و آلودگی را از روی پوست شما برداشته و به آن نرمی و لطافت هدیه کند.

یکی از مهمترین ترکیبات به کار رفته در ساختار این محصول میسل‌ها و ذرات روغنی هستند. وجود این ذرات نقش قابل توجهی در پاک کردن آلودگی‌ها و جذب کثیفی‌ها از سطح پوست شما دارد. اگر می‌خواهید با استفاده از یک محصول ویژه، انواع متنوعی از آرایش‌ها، کرم‌ پودرها، آرایش چشم، ریمل و … را از سطح پوست خود پاک کنید، لازم است حتماً از از این نوع پاک کننده‌ها کمک بگیرید.

مقایسه عطر ورساچه اروس و دیلان بلو
خواندن مطلب

با استفاده از این محصولات قادر به از بین بردن عرق یا چربی‌های اضافی سطح پوست خود نیز خواهید بود. نکته قابل توجه این است که با استفاده از میسلار واترها می‌توانید هر دو وظیفه مراقبت و حفاظت از پوست و از سوی دیگر پاک کردن آرایش از سطح آن را انجام دهید. پس دیگر نیازی به خرید دو محصول جداگانه نخواهید داشت.

پرسش اساسی بسیاری از بانوان این است که از این محصول برای کدام نوع پوست‌ می‌توانند استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این محصولات به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که تمامی انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های معمولی، حساس، چرب و حتی مختلط قادر به استفاده از آن‌ها خواهند بود.

میسلارواتر

مزایا و ویژگی‌های میسلار واتر

یکی از خواص و ویژگی‌های اصلی این محصولات، خاصیت پاک کنندگی بسیار ملایم از سطح پوست بوده و ویژگی دیگر آن‌ها رطوبت رسانی است. وجود این ویژگی‌ها کافی است تا میسلارواترها را به یک محصول مراقبت از پوست بسیار مهم و پر طرفدار در جهان تبدیل کند. شما می‌توانید این محصولات را با خیالی آسوده برای نقاط مختلف صورت و نواحی حساس آن از قبیل زیر چشم‌ها مورد استفاده قرار داده و از هرگونه آسیب دور بمانید.

حتما توجه داشته باشید که این محصولات را با تونیک‌ها اشتباه نگیرید. با اینکه هردو، محصولات بسیار خوبی برای روتین و مراقبت‌های پوستی هستند اما تفاوت تونر با میسلار واتر زیاد است و هر دو محصول متفاوت عمل می کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که پاک کننده‌های صورت مثل میسلارها برای انواع مختلف پوست‌ با فرمولاسیون و ترکیبات متعدد به وجود آمده‌اند. بنابراین شما می‌توانید میسلار واترهای مختلفی را در بازار مشاهده کنید که هر کدام برای پوست خاصی طراحی و تولید شده‌اند. پس می‌توانید محصول مناسب و متناسب با نوع پوست خود را انتخاب و خریداری کنید. استفاده از این محصولات برای تمامی افراد مناسب است. به ویژه آن‌هایی که از داشتن پوست‌های حساس و مستعد آکنه رنج می‌برند.

اجزا و عناصر تشکیل دهنده میسلارها

میسلار واترها از برخی ذرات لیپیدی پاک کننده به وجود آمده‌اند که به شکل سوسپانسیونی و به صورت معلق در آب وجود دارند. در حقیقت این محصولات ترکیبی بسیار مناسب از روغن و آب بوده که قطرات ریز روغن در آن معلق شده‌اند. این عناصر از دو ویژگی منحصر به فرد برخوردار شده و به صورت همزمان آب گریز و آب دوست محسوب می‌شوند. به همین دلیل هم قادر به از بین بردن هرگونه آلودگی، ناخالصی و آرایش از سطح پوست شما خواهند بود.

پنج دلیل برای اینکه در تمامی روزها از کرم ضدآفتاب استفاده کنید
خواندن مطلب

اگر به ظاهر میسل‌ها و ذرات روغن این محصولات نگاه کنید متوجه خواهید شد که این عناصر مانند آب شفافیت دارند. اما عملکرد آن‌ها فراتر از آب خواهد بود. در واقع میسل‌ها از عملکردهای متنوعی برخوردار شده‌اند و می‌توانند در مواقعی آرایش صورت را از بین برده و در موقعیت‌های خاصی هم به رطوبت رسانی پوست کمک کنند. با استفاده از این نوع پاک کننده‌ها و با وجود عناصری مانند میسل‌ها در این محصولات، پوست شما خشک و آسیب دیده نخواهد شد. حتی می‌توانید با کمک این محصولات آرایش‌های ضد آب را نیز از سطح صورت خود پاک کنید. 

نحوه استفاده از Micellar Water

برای استفاده از Micellar Water به یک وسیله دیگر مانند پد پنبه‌ای نیز نیاز پیدا خواهید کرد. چرا که نباید میسلار را به صورت مستقیم بر روی پوست خود بمالید. شیوه استفاده از این محصول به گونه‌ای است که باید مقداری از آن را بر روی پد پنبه‌ای ریخته و سپس پد را بر سطح پوست خود مالش دهید.

این فرایند را تا زمانی ادامه دهید که هیچ گونه لک جدید و رنگی بر روی پد مشاهده نکنید. اگر می‌خواهید بدانید عملکرد این محصول تا چه اندازه قوی و موثر است می‌توانید آرایش‌ها و آلودگی‌های پاک شده از سطح پوست خود را بر روی پد پنبه‌ای مشاهده کنید.

نحوه پاک کردن آرایش چشم

در صورتی که تمایل دارید آرایش چشم خود را با استفاده از این محصولات پاک کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید. برای نمونه در ابتدا به این اطمینان دست پیدا کنید که پد پنبه‌ای شما به اندازه کافی به پاک کننده آغشته شده است. پس از آن، پد را به آرامی بر روی پلک خود فشار دهید و مدت زمانی در حدود چند ثانیه صبر کنید. در این شرایط نیازی به محکم کشیدن پد بر روی پوست، پلک و لب‌های خود نخواهید داشت و هیچگونه آسیبی به این بخش‌ها وارد نخواهد شد.

نگه داشتن پد پنبه‌ای آغشته به میسلار بر روی بخش‌های حساس از قبیل پلک‌ها، لب‌ها و… به میسل‌های موجود در پاک کننده فرصت کافی می‌دهد تا ناخالصی‌های موجود بر روی این بخش صورت شما را گرفته و آن را به طور کامل پاک و تمیز کنند.

میسلار واتر

دیگر موارد کاربرد میسلارواتر

تاکنون متوجه شدید که میسلار واترها به منظور پاک کنندگی آرایش و ناخالصی‌ها از سطح پوست صورت کاربرد دارند. علاوه بر این موارد شما می‌توانید در موقعیت‌های خاص دیگری نیز از این پاک کننده‌ها استفاده کنید. به ویژه هنگامی که آرایش صورت شما دچار اشکال و ایرادی شده است. برای نمونه می‌توانید زمانی که ریملتان در اطراف چشم‌ها پخش شده، به جای شستشوی کامل صورت، از این پاک کننده موثر استفاده کنید و با کمک یک گوش پاک کن تمامی اشکالات آرایشی خود را برطرف سازید.

10 عطر خوش بو در جهان
خواندن مطلب

برخی از افراد تمایل به پاک کردن انواع مختلف آلودگی‌ها از سطح پوست صورت خود دارند. این آلودگی‌ها در طول روز بر روی پوست نشسته‌اند و چهره را از جذابیت دور می‌کنند. افراد  نیز می‌توانند در انتهای روز تمامی این کثیفی‌ها را با استفاده از میسلارها از سطح پوست خود پاک کنند. 

در بسیاری از مواقع پس از رنگ کردن مو، آثاری از لکه‌های رنگ بر روی پوست صورت باقی می‌ماند. در این شرایط می‌توانید با استفاده از میسلار واتر به راحتی لکه‌های رنگ مو را از روی دست‌ها، اطراف خط مو در پیشانی و نواحی دیگر صورت و پوست پاک کنید. در این صورت تنها کافی است پد پنبه‌ای خود را برداشته و به میسلار واتر آغشته و خیس کنید. سپس بر روی لکه‌های رنگ بمالید تا پوستتان به خوبی پاک و تمیز شود.

بسیاری از افراد پیش از اقدام به اپیلاسیون و به منظور پاکسازی پوست از آلودگی از این محصولات استفاده کرده و کثیفی‌ها و چربی‌های سطح پوست را برطرف می‌کنند. در این صورت موم به شیوه‌ای مناسب‌تر به موهای زائد خواهد چسبید و آن‌ها را از بین خواهد برد. علاوه بر بانوان، آقایان هم می‌توانند از این پاک کننده استفاده کرده و به پاکسازی پوست خود دست بزنند.

زمان استفاده از واتر میسلار

بسیاری از افراد از میسلارها به عنوان یک پاک کننده بسیار سبک و ملایم در صبح یا در طول روز استفاده می‌کنند. این عامل کاملاً به تصمیم شخصی شما وابسته بوده اما بهتر است حتما استفاده از این محصول را در برنامه روزانه خود بگنجانید. برای نمونه اگر هنگام صبح از این پاک کننده استفاده نمی‌کنید حتماً مصرف آن را به پایان روز اختصاص دهید.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد میسلارواتر نوعی پاک کننده آرایشی مایع است که به دلیل ترکیباتی که دارد می‌تواند آرایش صورت رابه خوبی از روی پوست پاک کند. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا شما همراهان را با این پاک‌کننده آرایشی جادویی آشنا کند تا بتوانید با استفاده از آن پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا