آرایشیپوست

آرایش مناسب محل کار چگونه است؟

دیگر نگران آرایش صحیح و سازگار با محیط کار نباشید. زنان شاغل باید در نحوه انجام آرایش مناسب محل کار دقت دوچندانی داشته باشند. آن‌ها به یک آرایش ماندگار، ملایم و تاثیرگذار نیاز دارند. علاوه بر این باید از سازگاری محصولات آرایشی با پوستشان اطمینان حاصل کنند تا در بلندمدت دچار بیماری و مشکلات ناشی از آن‌ها نشوند.

بازار مملو از محصولات آرایشی مختلف است، بنابراین تشخیص محصولات مناسب و ارزشمند، دشواری‌های دوچندانی را به همراه دارد. از سوی دیگر یادگیری تکنیک‌های آرایش صحیح، هم برای افراد با تجربه و هم برای افراد تازه مهم است.

یک سری ترفندها و نکات آرایشی کوچک وجود دارند که علی‌الخصوص در اوج شلوغی به دادتان می‌رسند. حیات پرفیوم در این مقاله اطلاعات تکمیلی و قوانین کلیدی آرایش مناسب سرکار که باید به خاطر بسپارید را به شما داده است. ما نکات کاربردی را برای پاک کردن صورت و آرایش بهینه لب‌ها و صورت ارائه می‌دهیم. این مقاله را بخوانید تا آرایشی بی نقص برای محل کار را تجربه کنید.

آرایش مناسب برای محل کار چگونه انجام می‌شود؟

اگر شما هم جزو افراد شاغل هستید باید بدانید که نحوه آرایش مناسب محل کار بسیار مهم بوده و بهتر است به نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم توجه کنید.

ابتدا صورت تان را پاک کنید

قبل از اینکه استفاده از لوازم آرایشی را شروع کنید، صورتتان را بشویید تا زمینه‌ی مناسبی برای آرایش کردن فراهم شود. برای این کار می‌توانید از پاک کننده‌ها استفاده کنید یا اینکه با آب ولرم کُل صورتتان را بشورید تا پوست‌های مُرده از بین بروند. سپس صورتتان را با یک حوله خشک کنید.

اهمیت SPF (ضریب حفاظت در برابر نور خورشید)
خواندن مطلب

کرم پوششی (بی بی کرم) را اعمال کنید

با زدن این نوع کرم از هرگونه آسیب ناشی از محصولاتی مانند کرم پودرها که اجازه تنفس به پوست را نمی‌دهند در امان می‌مانید. BB cream در کسری از ثانیه جوش‌ها را از بین می‌برد و پوست یکدست و درخشنده‌ای را ایجاد می‌کند.

 نکته: سعی کنید همیشه کرم پوششی را در کیف تان نگهداری کنید. این کرم ضمن ایجاد یک لایه پوششی نازک، پوست شما را مرطوب نگه می‌دارد.

در صورت نیاز ناهمواری‌های پوستی را مخفی کنید

برای این کار کافی است مقداری از کانسیلر را با انگشت روی جوش یا لکه آزاردهنده پوست خود قرار دهید تا به خوبی مخفی شوند.

بهتر است این کار را با انگشت انجام دهید زیرا گرمای طبیعی انگشت به جذب بهتر کانسیلر کمک می‌کند و سطحی یکدست و طبیعی را به وجود می‌آورد. البته اگر پوست درخشان و همواری دارید می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

گونه‌ها را با رنگ قرمز آرایش کنید

پس از آماده سازی بستر آرایش، با استفاده از رژگونه‌ای با رنگ قرمز ملایم گونه‌ها را آرایش کنید. با این کار ظاهری شاداب و درخشنده پیدا می‌کنید.

آرایش مناسب محل کار

خط چشم را با نهایت دقت اعمال کنید

با اعمال یک خط ظریف به پلک پایین، چشم‌های خود را آرایش کنید. برای پلک بالا می‌توانید از خط چشم مایع یا مداد چشم ژله‌ای استفاده کنید و تمام تلاشتان را بکنید که چشم‌هایتان به زیبایی جادویی برسند. فراموش نکنید که کمی‌از مواد آرایشی را روی ابروها بکشید تا آرایش چشم بیشتر خودش را نشان دهد.

همچنین می‌توانید لایه نازکی از سایه چشم را روی پلک خود بکشید. یک سایه چشم ساده، آرایش پلک‌ها را منظم می‌کند و شما می‌توانید به آسانی از مداد چشم استفاده کنید. علاوه بر این با مصرف سایه، ماندگاری مداد چشم بالاتر خواهد رفت.

در گام نهایی با استفاده از ریمل یک لایه ی پوششی ضخیم را بر روی مژه ایجاد کنید. در این حالت چشمان شما ظاهر بسیار زیبا و برجسته‌ای پیدا خواهند کرد و با انجام این مراحل کار آرایش چشم‌ها به پایان می‌رسد.

لیفت ابرو چیست؟
خواندن مطلب

لب‌های خود را زیباتر کنید

با استفاده از مداد لب، محدوده لب‌ها را مشخص کنید و به آن‌ها حجم بدهید. به جای استفاده از رژ لب‌های روشن، از برق لب استفاده کنید تا رطوبت لب‌ها افزایش یابد. در صورت لزوم می‌توانید با استفاده از قلم مو، قسمت‌های نامنظم را با رژ لب پُر کنید.

نگهداری یک رژ لب در کیفتان حرکت هوشمندانه‌ای است. شما می‌توانید آرایش لب‌ها و گونه‌ها را در صورت نیاز بازسازی کنید.

قوانین طلایی که برای انجام آرایش مناسب محل کار باید رعایت کنید:

  • اولین نکته‌ای که در برای آرایش مناسب محل کار باید در نظر داشته باشید، انتخاب رنگ‌ها و سایه‌های مناسب است. هدف شما این است که به کمک آرایش خودتان را از بقیه متمایز کنید. این قاعده هم برای محل کار و هم برای مراسمی‌ که با حضور دوستان و خانواده در آن‌ها شرکت می‌کنید صدق می‌کند.
  • مطمئن شوید آرایشتان ماندگاری کافی را داشته باشید، زیرا در محل کار فرصت کافی برای بازسازی آرایش را نخواهید داشت.
  • مطمئن شوید آرایشی که کردید در برابر آب مقاوم است و نیاز به مراقبت چندانی ندارد. اگر در بیرون از محل کار حاضر می‌شوید، در بهترین حالت باید هر ۵ تا ۱۰ دقیقه آرایش تان را بازسازی کنید. برای محیط کار داخل ساختمان، یک کنترل کوتاه در فواصل زمانی ۳۰ تا ۳۵ دقیقه کافی است.
  • حتما به خاطر داشته باشید یک پنکک کوچک در کیفتان همراهتان باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آرایش خود سر و سامان بدهید.
  • سایه‌های ساده بهترین گزینه برای‌هایلایت کردن چشمان و لب‌ها هستند.
  • سعی کنید محصولات آرایشی با کیفیت از برندهای معتبر را تهیه کنید. این محصولات نباید باعث ایجاد حساسیت شوند.
  • حتماً نواحی دایره‌ای تیره را با کانسیلر مخفی کنید. بدین ترتیب ناحیه اطراف چشمان شما روشن‌تر به نظر می‌رسد. با رعایت این نکته از خواب آلوده نشان دادن خود جلوگیری کنید.
  • سعی کنید چهره بیش از حد ساختگی و غیرواقعی نداشته باشید. تنها کاری که باید بکنید یک آرایش مناسب با محل کار است، بدین ترتیب زیبایی شما دوچندان می‌شود.
  • به اندازه کافی آب مصرف کنید و پوستتان را مرطوب نگه دارید و تعادل شیمیایی و سلامت پوست را حفظ کنید.
  • رطوبت کافی از ایجاد ترک خوردگی‌ها و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
  • از قرار گرفتن در معرض دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین که به پوستتان آسیب می‌زنند خودداری کنید.
  • همیشه لوازم پاک کردن آرایش را در کیفتان داشته باشید.
  • قبل از ریمل زدن بهتر است از یک فر مژه‌ استفاده کنید.
  • در نهایت یک لباس رسمی ‌و جواهرات ساده، تنها چیزهایی هستند که برای شروع یک روز کاری مطلوب به آن‌ها نیاز دارید.
اثرات نور خورشید بر روی پوست
خواندن مطلب

نتیجه گیری

وقتی درحال انجام آرایش مناسب محل کارهستید، مطمئن شوید که محصولات تهیه شده با پوستتان سازگار باشند تا در طول روز از لحاظ ظاهری بی عیب و نقص دیده شوید. از خرید محصولات ارزان و بی کیفیت خودداری کنید. همچنین لباس مناسبی را بپوشید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد و شما را در کانون توجه قرار دهد.

چگونه رنگ‌ها و لوازم آرایشی مناسبی را انتخاب کنیم بگونه‌ای که با پوست سازگار باشد و کارایی بالایی داشته باشد؟

سعی کنید رنگ اصلی و فرعی پوستتان را بشناسید، تا رنگ‌های مناسبی را برای آرایش انتخاب کنید. اگر پوست سردی دارید، باید در آرایش روزانه از سبز زمردی، بنفش کمرنگ، صورتی، آبی یخی و آبی کمرنگ استفاده کنید. اگر رنگ پوستتان گرم است، رنگ‌های سبز، زرد خردلی، قهوه‌ای و قرمزهای گرم سازگاری بیشتری با پوستتان دارند. افرادی که رنگ پوست متعادلی دارند می‌توانند از هر دو دسته رنگ‌ها استفاده کنند.

چگونه می‌توانید آرایش‌های متناسب با محل کار برای طول روز و شب را انجام دهید؟

آرایشی که در طول روز اعمال می‌کنید باید درخشندگی و شفافیت بالایی داشته باشد. توصیه ی ما این است که از لوازم آرایشی همچون ریمل یا رژ گونه استفاده کنید تا با طراوت تر به نظر برسید. در طول شب از نور محیط کاسته می‌شود، بنابراین آرایش باید کاملاً به چشم بیاید. برای ایجاد تاثیر مدنظرتان از لوازمی‌همچون سایه چشم،‌هایلایت‌ها و حتی کانتورینگ استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا