پوست

چگونه پوست خود را سفت کنید؟

برای سفت کردن پوست چه باید کرد؟ آب و هوا در کنار سایر رویدادهای زندگی متاسفانه می‌تواند تاثیر محسوسی بر روی پوست زنان و مردان داشته باشد. این حالت عموماً با افتادگی اپیدرم مشخص می‌شود، به ویژه در نواحی خاصی از بدن هدف قرار می‌گیرد. ما در اینجا اقداماتی را برای به تاخیر انداختن یا مقابله با این اثرات برای شما عزیزان بزگو می‌کنیم.

چگونه پوست بدن خود را سفت کنید؟

افتادگی پوست به دلیل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی در بافت‌های پوست است. در واقع لایه درم پوست استحکام خود را از دست می‌دهدو سلول‌ها کندتر ترمیم شده که منجر به افتادگی و ظاهر شدن چین‌های پوست می‌شود. به طور کلی، نواحی خاصی از بدن که تحت تأثیر این تغییرات قرار می‌گیرند مانند زیر شکم، بازوها، باسن، سینه‌ها یا حتی قسمت داخلی ران است که این با ضعیف شدن فیبروبلاست‌ها اتفاق می‌افتد.

این سلول‌های موجود در درم پوست مسئول تولید کلاژن و الاستین بوده که برای رنگ اپیدرم ضروری‌اند. هنگامی‌که فیبروبلاست‌های ما خسته هستند یا عملکرد آنها کند می‌شود بدن شروع به از دست دادن کلاژن می‌کند و این امر ابتدا در ماهیچه‌ها و سپس در پوست قابل مشاهده است.

از دست دادن رنگ پوست می‌تواند به چندین روش شروع شود. بیشتر اوقات، افتادگی پوست با افزایش سن به دلیل کاهش سرعت تولید کلاژن و اسید هیالورونیک ظاهر می‌شود که این برای حفظ آب در بافت‌ها و کمک به آبرسانی عمیق پوست ضروری است. از 30 سالگی غلظت آن شروع به کاهش می‌کند که منجر به ازبین رفتن خاصیت ارتجاعی اپیدرم می‌شود.

رویدادهای دیگری هم ممکن است از دست دادن رنگ پوست را توضیح دهند. به عنوان مثال، کاهش وزن قابل توجه، می‌تواند باعث افتادگی بافت پوست شود. پوستی که به دنبال اضافه وزن به درصد خاصی از کشش عادت کرده است، نمی‌تواند با فرم‌های جدید بدن سازگار شود. سپس این می‌تواند در نواحی خاصی، به ویژه در صورت و شکم شل شود. تغییرات هورمونی مادام العمر هم در این امر دخیل هستند، به ویژه در دوران یائسگی و کاهش سطح استروژن بدن. و همینطور پوست می‌تواند تحت تأثیر تنباکو، نوع رژیم غذایی یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش دچار تغییر شود.

چگونه پوست شکم را سفت کنیم؟

شکم، یکی از مناطقی است که در خانم‌ها بیشتر تحت تاثیر افتادگی پوست قرار می‌گیرد. ابتدا پوست روی شکم شل می‌شود و دارای چین و چروک می‌شود، سپس شروع به آویزان شدن می‌کند. برای رفع این مشکل، در حال حاضر چندین راه حل وجود دارد که بر اساس اهمیت از دست دادن رنگ پوست طبقه بندی می‌شوند.

گواشا چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب
سفت شدن پوست شکم

در این مورد خاص، ورزش مهمترین امر است. چندین تمرین بدنسازی هدفمند می‌تواند به ساختن شکمی‌خوش حالت کمک کند. سعی کنید هر روز یک دقیقه پلانک انجام دهید تا به سرعت نتیجه را ببینید. برخی از محصولات خاص نیز به سفت شدن پوست شکم کمک می‌کنند. برای این کار کرم‌های تقویت کننده و سفت کننده را انتخاب کنید. مصرف غذا نیز مهم است و توصیه می‌شود که از غذاهای پرفیبراستفاده کنید. با آهسته جویدن و آبرسانی به این روند سرعت بخشید.

برای برخی موارد راهکار آخر جراحی است، بخصوص زمانی که توده ععظیمی از پوست شل شده باشد. که سپس دو روش لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی پیشنهاد داده می‌شود. در مواردی که خاصیت ارتجاعی پوست دست نخورده باقی بماند از لیپوساکشن استفاده می‌شود. برعکس، ابدومینوپلاستی زمانی استفاده می‌شود که ماهیچه‌ها تحلیل رفته و پوست اضافی بوجود آمده است.

چگونه پوست ران را سفت کنیم؟

این منطقه هم به عوامل مختلفی که در بالا توضیح داده شد حساس است و کار کردن با آن ممکن است دشوار باشد. اگر پوست ران دچار افتادگی قرار بگیرد، چند راه حل خاص می‌تواند به شما کمک کند.

ورزش همچنان و همیشه همراه اول شما در مبارزه با افتادگی پوست ران است. فعالیت ورزشی فواید زیادی برای اپیدرم به همراه دارد. ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، راه رفتن در آب گردش خون را تقویت می‌کند، پیری پوست را کند می‌کند و به حفظ سلامتی عضلات کمک می‌کند.

یوگا صورت

از نظر رژیم غذایی، غذاهای خاصی را برای افزایش تولید کلاژن اضافه کنید. به عنوان مثال، کله پاچه، آجیل یا میوه‌هایی مانند کیوی و انگور فرنگی سیاه را می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

ماساژ در نهایت برای درمان اپیدرم ران شما ضروری است. اینها بافت‌ها را عمیقاً حفظ کرده و شما را از شر سلولیت‌ها محافظت می‌کنند. درمان‌های مناسب را برای این کار انتخاب کنید و آنها را در ماساژهای مداوم به کار ببرید.

چگونه پوست صورت را سفت کنیم؟

پوست صورت نازک تر و ظریف تر از بقیه قسمت‌های بدن است و بیشتر در معرض محیط خارجی قرار می‌گیرد، بنابراین از سن 25 سالگی به مراقبت مناسب برای مقابله با شل شدن نیاز دارد. برای کاهش سرعت این امر و کمک به سفت شدن اپیدرم، ابتدا استفاده از کرم یا روغن مناسب با نوع پوست شما ضروری است. قبل از انجام این کار، از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

لیفت صورت

برخی تمرینات و ماساژهای خاص نیز می‌توانند برای سفت شدن پوست انجام شوند. این تمرینات صورت به تقویت گردش خون در نواحی مورد نظر کمک می‌کند. تمرین‌هایی برای هر ناحیه از صورت وجود دارد. بنابراین می‌توانید با توجه به نیاز خود در یک مکان مشخص این تمرین‌ها را بر روی صورت خود انجام دهید. البته خیلی از این تمرین‌ها در هنگام استفاده از کرم و روغن تاثیر بیشتری خواهد دارد.

چگونه پوست بازو را سفت کنیم؟

همچنین در معرض از دست دادن خاصیت ارتجاعی، پوست بازوها تمایل زیادی به افتادگی دارد. برای مبارزه با این امر، یک ورزش پیشنهاد می‌شود و آن هم شنا است. کرال سینه یا کرال پشت، به شما کمک می‌کند تا به طور موثر اپیدرم بازوها را محکم کنید و در عین حال سموم انباشته شده در بدن را از بین ببرید. اگر شنا کردن را دوست ندارید برخی از تمرینات بدنسازی خاص هم می‌تواند موثر باشد مانند: شنا، عضلات سه سر، شیب و پرس نیمکت.

10 عطر خوش بو در جهان
خواندن مطلب

یک رژیم غذایی متفکرانه و هیدراتاسیون خوب کلید کنترل از دست دادن کلاژن در بازوها هستند. غذاهای غنی از کلاژن مانند ماهی آزاد، آجیل، غلات و یا حتی گوشت بدون چربی را استفاده کنید. عادات دیگری مانند استفاده از ضد آفتاب یا اجتناب از سیگار و الکل نیز مهم هستند.

راه حل دیگر این است که کرایولیپولیز را امتحان کنید که به آن خنک سازی نیزگفته می‌شود. این تکنیک یک درمان لاغری با استفاده از خواص سرما برای تقویت پوست بازوها است که ‌بدون جراحی یا بیهوشی انجام می‌شود و مستقیماً سلول‌های چربی اپیدرم را هدف قرار می‌دهد. سپس چربی‌های منجمد شده دور ریخته شده و بازوها سفت و محکم می‌شوند.

چگونه پوست گردن را سفت کنیم؟

ناحیه پوست گردن بیشترین آسیب را متحمل شده و زودتر پیر می‌شود. حتی ریزتر از اپیدرم صورت، به دلیل کمبود لیپید، کمترین مقاومت را در برابر حملات دارد. برای جلوگیری از پیری زودرس گردن، محافظت از آن در برابر آفتاب و آلودگی ضروری است. آبرسانی روزانه و استفاده از ضد آفتاب به شما کمک می‌کند تا این ناحیه حساس را حفظ کنید.

لیفت کردن غبغب

بنابراین یک حرکت ساده می‌تواند به برنامه روزانه شما اضافه شود: کرم روز خود را روی گردن بمالید. آن را از قاعده گردن به سمت بالا با فشار ملایم پخش کنید. این به تولید کلاژن در این ناحیه کمک می‌کند.

در نهایت، تمرینات وزنه برداری با هدف عضلات گردن برای سفت کردن پوست مفید است. یک حرکت نسبتاً ساده برای انجام این است که چانه خود را بدون آسیب رساندن به گردن بالا ببرید و فک خود را به جلو بکشید. 5 ثانیه نگه دارید سپس رها کنید. 10 بار در روز تکرار کنید تا تغییرات را مشاهده کنید.

10 نکته برای سفت شدن پوست بعد از 50 سالگی

در دهه پنجاه، شلی خاصی در پوست ظاهر می‌شد. تغییرات هورمونی، شکنندگی اپیدرم، از دست دادن استحکام و علائم دیگر، چگونه به اپیدرم کمک کنیم تا رنگ خود را به دست آورد؟ در ادامه 10 نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

لوازم آرایشی سفت کننده را استفاده کنید

انتخاب مراقبت روزانه برای کمک به پوست شما برای بازیابی استحکام ضروری است. ترکیبات فعال تشکیل شده از عصاره‌های گیاهی را استفاده کنید که برای مبارزه با پیری پوست مناسب هستند. در این مورد، برای مثال، اسید هیالورونیک طبیعی، اسانس شمعدانی گل رز یا حتی عصاره یونجه می‌تواند انتخاب خوبی برای پوست شما باشد.

ماساژهای تقویت کننده انجام دهید

هنگام استفاده از درمان‌ها و کرم‌های خود، چه بر روی صورت و چه بر روی بدن، از یک ماساژ مناسب استفاده کنید. اینها گردش خون را بهبود می‌بخشد و به مبارزه با از دست دادن استحکام اپیدرم کمک می‌کند. ماساژ برای هر منطقه وجود دارد، بنابراین می‌توانید برخی از این موارد را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، به ویژه برای منطقه ای که مایل به بهبود آن هستید.

آموزش گام به گام آرایش صورت برای مبتدی‌ ها
خواندن مطلب

از ابزارهای زیبایی استفاده کنید

رول آن یا گواشا می‌تواند بهترین دوستان شما در برابر افتادگی پوست باشد. اینها در واقع گزینه‌های عالی برای کمک به محصولات مراقبت از پوست شما هستند تا به عمق اپیدرم نفوذ کنند.

یک رژیم غذایی متعادل بخورید

غذا در بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره ضروری است. و همچنین با توجه به پیری پوست است. برای جلوگیری یا کنترل شل شدن اپیدرم، از انواع خاصی از غذاهای غنی از کلاژن و الاستین استفاده کنید. میوه‌ها و سبزیجات تازه، سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های عالی هستند.

از مصرف الکل و تنباکو خودداری کنید

این دو مورد آخر در واقع عامل ایجاد استرس اکسیداتیو در سطح سلولی هستند. این کار عملکرد آنها را کند می‌کند و باعث افتادگی پوست می‌شود. الکل همچنین کنسانتره‌ای از آب و شکر است که مستقیماً بر فیبرهای کلاژن اپیدرم شما تأثیر می‌گذارد. برای داشتن پوستی سالمتر از مصرف آنها خودداری کنید.

از خود در برابر آفتاب محافظت کنید

خورشید، مولد UVA و UVB، برای پوست سمی‌است. در واقع، جذب اشعه ماوراء بنفش توسط اپیدرم باعث تسریع پیری و در نتیجه از دست دادن استحکام آن می‌شود. برای محافظت از خود می‌توانیم از کرم محافظ و لباس مناسب استفاده کنیم و این برای هم تابستان و هم زمستان صدق می‌کند.

هیدراته بمانید

پوست از 70 درصد آب تشکیل شده و نیاز به آبرسانی روزانه دارد. بنابراین مصرف حدود 1.5 لیتر آب در روز برای حفظ آب کافی توصیه می‌شود.

داشتن خواب کافی

خواب آرام به چند دلیل مفید است. این به بدن شما کمک می‌کند تا بازسازی شود و خود را از رویدادهای روز پاک کند. بنابراین برای پوست شما یک فرآیند مهم است که به آن کمک می‌کند تا استراحت کند. خواب مناسب باعث سلامت پوست می‌شود.

یک فعالیت بدنی را تمرین کنید

انجام یک ورزش روزانه برای پوست و سلامت شما ضروری است. این به طور موثر گردش خون عمومی ‌بدن و اکسیژن رسانی آن را بهبود می‌بخشد. فرآیند تعریق نیز برای از بین بردن سمومی‌که ممکن است انباشته شوند، مهم است.

سفت کردن پوست با ورزش

چگونه کبد، کلیه‌ها و روده‌های خود را درمان کنید؟

این سه عضو نقش اساسی در دفع سموم و سایر مواد زائد موجود در بدن را دارند. به عنوان مثال، کبد یک فیلتر ضروری است و می‌تواند به سرعت توسط رژیم غذایی نامناسب آسیب ببیند. برخی از گیاهان، مانند ترب سیاه، به تمیز کردن آن کمک می‌کنند تا از عملکرد آن حمایت کنند.

روده و کلیه‌ها نیز نقش پاک کنندگی دارند، یکی در حین هضم، دیگری در سطح دفع سموم. مراقبت و تمیز کردن سه اندام ضروری آن به شما کمک می‌کند تا پوست سفت تر را به دست آورید.

سخن آخر

با شل شدن پوسا صورت شادابی و زیبایی چهره خود را از دست خواهید داد. برای جلوگیری از این امر باید نکاتی مانند مصرف آب زیاد، ماساژهای پوستی و مراقبت‌های پوستی را رعایت کنید. حیات پرفیوم اوقات خوشیرا برای شما عزیزان آرزومند است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا