پوستمراقبت

اهمیت آبرسانی پوست + نکاتی که نمی‌دانید!

افرادی که پوست خشک و اغلب خارش پوستی دارند اغلب آب کافی برای حفظ پوست سالم و انعطاف پذیر دریافت نمی‌کنند. آبرسانی به پوست یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت و ظاهر پوست خود انجام دهید. لایه بیرونی پوست، لایه عمیق و بافت زیر جلدی پوست شما را تشکیل می‌دهند. هنگامی ‌که رطوبت در بیرونی‌ترین لایه پوست کافی نباشد، پوست شما سفت شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

پوست شما پس از آبرسانی صاف و ابریشمی می‌شود. این به دلیل آن است که بیرونی‌ترین لایه پوست رطوبت مورد نیاز برای حذف کثیفی‌ها و انتقال مواد مغذی به سلول‌های پوست را در خود نگه می‌دارد. علاوه بر این، پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد، کمتر مستعد ابتلا به عوامل بیماری‌زا است که در صورت کم آبی پوست می‌توانند به لایه لیپیدی پوست نفوذ کنند.

پوست کم آب اغلب دچار خارش، پوسته پوسته شدن، قرمزی و گاهی التهاب می‌شود. پوست خشک همچنین می‌تواند باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک‌ها با کوچک شدن سلول‌های پوست شود.

پوست هیدراته چیست؟

وقتی کلمه “هیدراتاسیون” را می‌شنوید، قابل درک است که آب را تصور می‌کنید. منطقی است که افزایش آب پوست شما آن را هیدراته کند. اگر پوست شما کم آب باشد، پوست شما می‌تواند پوسته پوسته، بی روح و خشک شود. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد، نرم، درخشان و صاف است.

مقایسه عطر ورساچه اروس و دیلان بلو
خواندن مطلب

با این حال مردم اغلب پوست خشک را با پوست کم آب اشتباه می‌گیرند که تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد.

چرا باید به آبرسانی پوست اهمیت دهید؟

از نظر آرایشی، پوست مرطوب شده، شفاف، سالم و جوان به نظر می‌رسد. صورتی که به درستی هیدراته شده باشد به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و در نتیجه چین و چروک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، پوست مرطوب به مبارزه با چربی‌ها هم کمک می‌کند. پوست کم آب برای جبران کمبود رطوبت، چربی اضافی تولید می‌کند. این یک تصور غلط رایج است که بهترین راه برای مقابله با چربی اضافی این است که سعی کنید پوست را خشک کنید.

پوست هیدراته

پوست کم آب نیز نسبت به آلودگی‌های محیطی حساس‌تر است. از آنجایی که سلول‌های شما مقدار آب مورد نظر خود را برای عملکرد مطلوب دریافت می‌کنند، بهتر می‌تواند با آبرسانی کامل به سموم مبارزه کند و آن‌ها را دفع کند.

چرا آبرسانی پوست اهمیت دارد؟

پوستی که به اندازه کافی مرطوب شده باشد، انعطاف پذیر، درخشان، جوان و در کل سالم‌تر است. پوست انعطاف پذیرتر می‌شود و به آن اجازه می‌دهد برای مدت طولانی‌تری صاف تر بماند. هنگامی‌که پوست شما به خوبی هیدراته شود، چین و چروک‌ها از بین می‌روند. علاوه بر این، پوست هیدراته از تولید بیش از حد سبوم جلوگیری می‌کند.

کم آبی پوست می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن، ترک خوردن، ایجاد چین و چروک و تغییر رنگ عمومی ‌شود. رادیکال‌های موجود در محیط، فعالیت‌های روزانه و مواردی که استفاده می‌کنید بر میزان حفظ رطوبت پوست تأثیر می‌گذارند. صرف نظر از درجه حرارت یا نوع پوستتان، اگر با کم آبی مبارزه می‌کنید باید از یک روتین پوستی و برخی از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

پنج دلیل برای اینکه در تمامی روزها از کرم ضدآفتاب استفاده کنید
خواندن مطلب

اهمیت هیدراتاسیون در مراقبت از پوست: نکاتی برای پوست مرطوب و سالم

علاوه بر نوشیدن آب کافی، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که به پوست شما کمک می‌کند رطوبت مورد نیاز خود را حفظ کند:

از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن، مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید تا در زمانی که منافذ پوست هنوز باز هستند، رطوبت را جذب کند. مرطوب کننده‌های معتبر به شما کمک می‌کنند تا پوست خود را انعطاف پذیر نگه دارید

کرم مرطوب کننده

از غذاهای دارای اسیدهای چرب ضروری استفاده کنید

با افزایش سطح رطوبت پوست، می‌توانید با مصرف غذاهای دارای اسیدهای چرب ضروری مانند ماهی سالمون، روغن زیتون، گردو و دانه کدو تنبل به حفظ سلامت و شادابی پوست خود کمک کنید.

برای دوش گرفتن و حمام کردن از آب گرم استفاده کنید

دوش گرفتن و حمام کردن در آب بسیار داغ می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست را برای سالم ماندن و نرمی‌ آن از بین ببرد. پوست شما به سادگی با کاهش دمای آب می‌تواند هیدراته بماند.

گرمایش و سرمایش خانه را جدی بگیرید

این امکان وجود دارد که خانه شما نیز پوست شما را کم آب کند! به عنوان مثال، گرمایش شما در زمستان و تهویه مطبوع در تابستان می‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد که می‌تواند منجر به خشکی، خارش و سوزش شود. محدوده رطوبت مناسب برای پوست سالم بین 30 تا 50 درصد است. دمای بخاری و کولر گازی خود را کاهش دهید تا پوست شما انعطاف پذیر و هیدراته بماند.

بهترین مرطوب کننده برای آبرسانی پوست کدام است؟

بر اساس نوع پوست خود یک مرطوب کننده انتخاب کنید. مرطوب کننده‌های با پایه کرم برای پوست‌های خشک موثرتر هستند. اگر پوست چرب دارید، یک مرطوب کننده سبک بر پایه لوسیون از چربی پوست شما جلوگیری می‌کند. یک مرطوب کننده با خاصیت ترمیمی انتخاب کنید زیرا به لایه‌های عمیق‌تر پوست شما نفوذ کرده، پوست شما را از درون ترمیم کرده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند.

تفاوت تونر با میسلار واتر در چیست؟
خواندن مطلب
پوست مرطوب و سالم

مرطوب کننده پوست خوب با هدف سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها ساخته می‌شود. کرم مرطوب خوب حاوی کلاژن، اسید هیالورونیک و ویتامین C برای حفظ ظاهر و ارائه بهترین حالت پوست شما است.

نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، آبرسانی پوست از مهمترین کارهایی است که باید برای سلامت پوست صورت انجام داد. زیرا هنگامی ‌که رطوبت در بیرونی‌ترین لایه پوست کافی نباشد، پوست شما سفت شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

تفاوت بین آبرسان (هیدراتاسیون) و مرطوب کننده چیست؟

برای افزایش توانایی پوست در جذب رطوبت و مواد مغذی، “هیدراتاسیون” به فرآیند جذب رطوبت از هوا و سپس وارد کردن آن به سلول‌های شما اشاره دارد. برای ایجاد سد محافظ طبیعی پوست شما، “آبرسان پوست” مستلزم جذب و نگهداری رطوبت است.

کدام مرطوب کننده پوست را عمیقا آبرسانی می‌کند؟

مرطوب کننده‌ای برای استفاده در روز و شب عالی است که پوست شما را عمیقاً آبرسانی می‌کند. حاوی هیالورونیک اسید و بتائین، بتا گلیکان و سیکلپ است.

چه چیزی پوست را سریعتر مرطوب می‌کند؟

وقتی صحبت از آبرسانی به پوست می‌شود، نوشیدن آب حرف اول را می‌زند، اما تعادل آن با دوز سالم اسیدهای چرب ضروری نیز مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا