پوست

آموزش گام به گام آرایش صورت برای مبتدی‌ ها

ما در این مقاله قدم به قدم توضیح می‌دهیم که بهترین نوع آرایش برای نوع پوست شما چیست و آموزش گام به گام آرایش صورت برای مبتدی‌ ها را به همراه تصویر به شما نشان می‌دهیم. بنابراین اگر می‌خواهید ببینید چگونه میکاپ انجام داده می‌شود، با ما همراه باشید. بدون طولانی کردن مقدمه، به یادگیری گام به گام میکاپ می‌پردازیم.

1- مراقبت و تمیزی پوست

در آموزش گام به گام آرایش صورت قبل از هر چیز، مطمئن شوید پوستتان تمیز است. هر روز صبح صورت‌تان را بشویید، بگذارید این بخشی از روتین مراقبت پوستی شما شود. پوست باید همیشه کاملاً تازه و تمیز به نظر برسد. سپس بعد از آن، اگر صبح باشد، از یک محصول ویتامین C برای از بین بردن لکه‌های تیرگی پوست استفاده کنید.

برای کسانی که جای زخم‌ و تفاوت رنگ پوست دارند، استفاده از ویتامین C واقعاً مفید است؛ این محصول به پوستتان نور و روشنایی می‌دهد و همچنین نسبتاً مرطوب‌کننده است. سپس محصول محافظت از پوست را بزنید، تا در صورتی که بیرون رفتید، از نور خورشید محافظت شوید. از SPF استفاده کنید، که به شما چهره‌ای جوان‌تر می‌دهد. بنابراین لازم است روی یک SPF خوب سرمایه‌گذاری کنید. همه این کارها برای قبل از آرایش است، حالا پوست شما آماده و تمیز است.

2- استفاده از پرایمر

اولین مرحله آموزش گام به گام آرایش صورت که انجام می‌دهیم، استفاده از پرایمر روی کل صورت است. این مثل زمانی است که نقاشی می‌کشیدید، می‌خواهید مطمئن شوید دیوار تمیز، یکنواخت و زیبا باشد و هیچ لکه یا چیز عجیب و غریبی در آن وجود نداشته باشد. همچنین همین اصول در مورد پوست شما نیز صدق می‌کند. پوست شما چرب، خشک یا مختلط است؟

اگر ترکیبی و خشک است به سمت محصولاتی که مرطوب‌کننده و تثبیت‌کننده هستند بروید تا آرایش به مدت طولانی‌تری دوام بیاورد. یکی از محصولات جذابی که حیات پرفیوم به شما پیشنهاد می‌دهد «جو موبلاین» است، این یک پرایمر ژلی فوری سه کاره است؛ مرطوب‌کننده، تثبیت‌کننده آرایش (میکاپ) تا آرایش شما بیشتر دوام داشته باشد و همچنین منافذ بزرگ پوست را کوچک‌تر می‌کند.

اما اگر پرایمری در دسترس ندارید، می‌توانید از یک مرطوب‌کننده خوب استفاده کنید. بنابراین اگر یک مرطوب‌کننده خوب دارید و به مراقبت از پوست اهمیت می‌دهید، احتمالاً در حال حاضر چیزی دارید که به‌عنوان پرایمر کار می‌کند، نگران نباشید که یک برند خاص را بخرید، محصولاتی که ما در حیات پرفیوم به شما معرفی می‌کنیم، محصولاتی هستند که واقعاً خوب عمل کرده‌اند و برای کسانی مناسب‌اند که به دنبال محصولات جدید هستند یا نمی‌دانند از چه محصولی استفاده کنند.

اگر پوستتان به سمت چربی بیشتر می‌رود، احتمالاً چیزی می‌خواهید که بدون روغن باشد و آرایش شما را مات کند و اگر منافذ پوستی بزرگ دارید، چیزی می‌خواهید که این منافذ را صاف کند، پس به این نکته توجه کنید.

شما باید پرایمر را روی کل صورت‌تان بزنید، پرایمرها می‌توانند به عنوان یک مانع یا محافظ بین محصولات مراقبتی پوست و آرایش شما استفاده شوند یا می‌توانند آرایش شما را به شیوه‌ای نرم و صاف روی چهره‌تان بیاورند.

آموزش گام به گام آرایش صورت برای مبتدی‌ ها

برخی از آن‌ها فقط دارای ماندگاری طولانی هستند، برخی خاصیت آبرسانی دارند و مرطوب کننده هستند، هرکدام کارهای مختلفی انجام می‌دهند. شاید شما بخواهید چهره‌تان چرب نباشد و در یک پرایمر  دنبال چنین خاصیتی بگردید، در این صورت به دنبال پرایمری باشید که بدون چربی و مات کننده باشد. بعد از این که پوستتان بهتر و سرحال‌تر شد، دیگر آماده میکاپ هستید.

3- آموزش گام به گام آرایش صورت؛ فاندیشن

نوع و روش آرایش کردن به شخصیت و سلیقه هر کس بستگی دارد و برای هر کس متفاوت است، این به نوع پوست شما و انتظارات شما از آرایشتان بستگی دارد. زمانی که به فرم و ترکیب پوستتان فکر می‌کنید، آرایشتان را انتخاب کنید. در مورد فاندیشن انواع مختلفی وجود دارد، بنابراین ما انواع مختلفی از پایه‌ها و تمام‌ تناژها و طرح‌های مختلف را برای معرفی به شما در نظر داریم. یکی از فاندیشن‌هایی که واقعا کیفیت بالایی دارد، میکاپ فوراور ریبوت (Make Up For Ever Reboot) است، چرا که پوست را زنده و درخشان می‌کند.

آموزش گام به گام آرایش صورت

همچنین یک محصول جدید از شیسیدو هم پیشنهاد می‌کنیم که پوشش خوبی دارد، پوشش آن سنگین نیست، بلکه متوسط است. بنابراین اگر به دنبال یک فاندیشن خوب هستید، این دو انتخاب خوبی برای شما خواهند بود. اما اگر پوست شما چرب‌تر است، به دنبال فاندیشن باشید که چرب نباشد و مات کننده باشد، و اگر منافذ پوستی بزرگ دارید، به دنبال فاندیشنی باشید که این منافذ را صاف کند.

بنابراین، اگر شما می‌خواهید چیزی شبیه به این داشته باشید، ما پایه طبیعی و درخشان NARS را پیشنهاد می‌کنیم. نام این رنگ بارسلونا است، این فاندیشن پوششی عالی دارد و هرگز سنگینی نمی‌کند و ظاهری بسیار طبیعی و درخشان دارد.

اگر به دنبال محصولات داروخانه‌ای هستید، این یکی از بهترین‌هاست، این محصول بورن تو گلو (Born to Glow) است که ظاهر طبیعی‌تری دارد و پوشش خوبی دارد، تا حدودی شبیه به میکاپ فوراور ریبوت است، پوشش طبیعی و درخشان دارد اما پوشش متوسطی دارد.

8 ماسک خانگی روشن کننده پوست را بشناسید
خواندن مطلب

اگر پوستتان چرب است، می‌توانید از فاندیشن اینفالیبل پرو مت (Infallible Pro Matte) از برند لورآل که خشک و مات می‌کند، استفاده کنید. این پوشش عالی دارد و پوستتان را مات می‌کند و کیفیت بسیار خوبی هم دارد.

 اما اگر فقط می‌خواهید پوستتان را یکدست کنید، می‌توانید از محصولی مانند کرم CC ایت کازمتیکز (IT Cosmetics CC Cream) استفاده کنید.

 این محصول دارای مواد مفید برای پوست شما است، حاوی SPF 50 است و پوشش خوبی دارد و پوست صورتتان را یکدست می‌کند. در هر صورت یکی از فاندیشن‌ها یا یک CC کرم را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید و بزنید.

حالا با یک اسفنج یا بیوتی بلندر لایه نازکی از فاندیشن را با ضربات کوچک و متناوب روی پوست خود پخش کنید. اسفنج را نکشید، فقط به پوست خود ضربه بزنید. برخی ترجیح می‌دهند  از یک براش بزرگ استفاده کنند، اما اسفنج هم ارزان‌تر است هم در مراحل مبتدی میکاپ را تمیزتر و یکدست‌تر در می‌آورد. برای کار با براش باید کمی حوصله کنید و مهارت‌های خود را افزایش دهید.

کمی محصول فاندیشن را پشت دست‌تان بریزید، اسفنج را روی آن بزنید، و بعد با ضربات کوتاه و پی در پی آن را به صورت خود بزنید. این بهترین پوشش طبیعی و یکنواخت را به صورت می‌دهد و سپس می‌توانید پوشش را افزایش دهید.

سپس باید مطمئن شوید که رنگ پوست و گردن‌تان با یکدیگر همخوانی دارند. این دو نباید دو رنگ باشند وگرنه میکاپ شما هرچقدرهم که زیبا شود، باز هم غیرطبیعی خواهد بود. من همیشه اسفنج زیبایی را بگیرید و به طرف گردن بروید و کمی از فاندیشن هم به آن قسمت بزنید.

حتی به سمت گوش‌ها هم رفته و به‌ میزان خیلی کمی روی لاله گوش بزنید؛ چرا که نمی‌خواهید نشانه‌های آرایش غیرطبیعی را داشته باشید و می‌خواهید مطمئن شوید که واقعاً با همه قسمت‌های بدن‌تان همخوانی دارد.

نواحی زیر چشم‌ها را هم به مقدار کمی پوشش دهید، اما وقت زیادی را در اینجا صرف نکنید چرا که زیر چشم‌ها خیلی حساس هستند و آرایش ممکن است به راحتی سنگین به نظر بیاید و بماسد چرا که بسیار نازک و حساس هستند و خطوط ریزی دارند. حالا به همان ترتیب به ناحیه بالای چشم‌ بروید تا آن ناحیه را با زیر چشم و نواحی اطراف یکنواخت کنید.

به‌طور کلی، از سطح بزرگ و گرد اسفنج برای قسمت‌های بزرگتر صورتتان استفاده کنید و وقتی به نواحی کوچکتر مانند اطراف چشم می‌رسید، از طرف تیز و کوچک‌تر آن استفاده کنید.

بعد از اینکه به‌طور کامل تمام کارها را انجام دادید و فکر می‌کنید همه چیز یکدست شد، دوباره وارد عمل شوید، بدون افزودن فاندیشن به اسفنج، فقط با ضربه زودن متناوب، به تمام نواحی صورت بروید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز یکدست است و هیچ نقاط یا خطوط سخت و نامنظمی وجود ندارند، به ویژه در ناحیه گردن. ناحیه گردن معمولاً رنگش به‌طور ناخواسته از بقیه قسمت‌ها متفاوت است.

این مرحله بسیار مهم است تا مطمئن شوید که پوستتان به خوبی پوشش داده شده و هیچ نقطه و خط ناهمواری وجود ندارد، به ویژه در ناحیه گردن. حالا که فاندیشن تمام شده است، می‌توانید مدتی صبر کنید تا خشک شود و به رنگ واقعی خود برگردد.

4- ابرو

در این مرحله از آموزش گام به گام آرایش صورت، به سراغ پر کردن ابروها می‌رویم. نحوه نمایش ابروها، نشان‌دهنده نحوه نمایش کل چهره‌تان است. ابروها قالب چهره‌تان را می‌سازند، بنابراین می‌خواهید ابروهایی را داشته باشید که به نظر قرینه و متعادل می‌آیند. شما می‌توانید این کار را با مداد یا پودر انجام دهید و این بستگی به نوع ابرویی که می‌خواهید، دارد.

اگر ابروهایتان کم پشت یا خالی است، بهتر است ابروهایتان را پر کنید تا آن‌ها یک‌دست و قرینه شوند. ما در حیات پرفیوم مداد ابروی Brow Blade را به شما پیشنهاد می‌کنیم، چون یک طرف آن کمی نازک‌تر و طرف دیگر کمی گردتر است و با آن کارهای مختلفی را می‌توان روی ابرو انجام داد.

بهتر است یک مداد ابروی عادی با شانه ابرو یا فرچه ابرو هم داشته باشید که بتوانید با آن ابروهای خود را شانه و مرتب کنید. فقط به پر کردن نواحی خالی بپردازید. اگر نمی‌دانید از کجای ابرویتان شروع کنید، مداد ابرویتان را بگیرید و آن را در این نقطه بگذارید و شروع کنید.

بالاترین نقطه ابرو باید اینجا باشد:

ابروی شما باید در اینجا به پایان برسد، یعنی نقطه انتهای ابرو باید در اینجا باشد.

پس می‌توانید برای راحتی کار، نشان بگذارید، اینجا و سپس به نقطه پایان می‌روم و به همین شکل علامت می‌گذارم.

بعد از انجام این کارها، ابروها را پر و تکمیل کنید. اگر ابروهایتان نسبتاً پُر باشند، می‌توانید فقط از پودر ابرو استفاده کنید که بسیار خوب کار می‌کند. به نظر می‌رسد همیشه باید ابروهای خود را تثبیت یا فیکس کنید.

حتی اگر از مداد استفاده کنید، پس از مدتی اگر هر اتفاقی برای ناحیه ابرو افتاد یا به آن دست زدید، ممکن است حرکت کند یا اصطلاحاً مالیده شود و میکاپ شما را خراب کند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آن را در محلی که می‌خواهید، نگه دارید. بنابراین، پس از پر کردن ابروها و احساس اینکه همه چیز قرینه است، ابروها را فیکس کنید.

برای تثبیت ابروها، حیات پرفیوم پالت ترانزیشن (Transition Palette) را به شما توصیه می‌کند، چون دارای رنگ ابروی مناسب است که در اینجا قرار دارد.

اهمیت SPF (ضریب حفاظت در برابر نور خورشید)
خواندن مطلب

اگر تازه وارد دنیای آرایش شده‌اید، این محصول برای شما عالی است، زیرا تمام رنگ‌های مورد نیاز برای تثبیت چهره‌تان را دارد، مهم نیست کدام قسمت از چهره باشد.

علاوه بر فیکس کردن، می‌توانید از این پالت به عنوان برنزر، کانتور، کانسیلر، رژ گونه و… همه چیز استفاده کنید. هر چیزی که نیاز دارید در یک پالت است و نیازی به تهیه لوازم دیگر نیست. این پالت همچنین دارای تمام رنگ‌های اصلی سایه چشم است که برای آرایش روزانه مناسب هستند.

همچنین در بالای پالت، رنگ‌های دیگری هم وجود دارند که برای ابروها بسیار مناسب هستند. پس به طور خلاصه، این پالت برای هر نوع پوست و هر نیازی که دارید، مناسب است.

از یک برس خط چشمی زاویه دار استفاده می‌کنیم و می‌خواهیم خط‌های خیلی خوب و یکنواخت داشته باشیم، سپس کمی از رنگ Coal می‌گیریم و خطوط کوچکی را ایجاد می‌کنیم.

پس با ایجاد خطوط کوچک اریب، ابروهای خود را تثبیت می‌کنیم. اگر می‌خواهید فقط آن را پر کنید، مشکلی ندارد اما حواستان باشد حتما باید خطوط را در جهت رشد موها بکشید تا طبیعی و مانند تارهای مو ابرو به نظر بیاید.

 مرحله بعد ژل ابرو است که به شما ژل ابروی 24 ساعته بنفیت (Benefit) را پیشنهاد می‌دهیم. فقط کافی است آن را به آرامی روی موهای ابروها بزنید و سپس در جهت ابروها و به طرف بالا بکشید.

اکنون ابروهای شما در محل قرارگیری‌شان ثابت شده‌اند و جابجا نخواهند شد. همچنین به راحتی پاک نمی‌شوند چرا که با پودر تثبیت شده‌اند، دیگر کار شما با ابروها تمام شد.

 اگر دوست دارید ناحیه پایین ابروهایتان خیلی تمیز و یکدست باشد، می‌توانید از یک براش بسیار کوچک استفاده کنید و با مقدار خیلی کمی کانسیلر، آن را زیر قسمت پایینی ابرو بکشید.

5- کانسیلر

حالا که پایه‌آرایشتان ثابت شده‌است، می‌توانید پوست خود را بررسی کنید تا ببینید آیا جاهایی نیاز به پوشش اضافی دارند یا خیر. برای این کار از کانسیلر استفاده می‌کنیم. هدف اصلی کانسیلر، پوشش‌دهی است. برخی افراد فقط از کانسیلر استفاده می‌کنند چون نیازی به پوشش کامل ندارند و فقط می‌خواهند تاریکی زیر چشم یا لکه‌های پوست را کاور کنند.

بهتر است کانسیلر بافت مات‌کننده‌ای داشته باشد و پوشش بالایی داشته باشد. بیشتر بر روی ناحیه زیر چشم و اطراف بینی‌ تمرکز کنید. کانسیلری که در این پست به شما معرفی می‌کنیم، مدل Matte Velvet Skin Finish از برند Makeup Forever است.

 این کانسیلر پوششی عالی‌ دارد و به نوعی لایه‌ جدیدی روی پوست ایجاد می‌کند. اگر نیاز به روشن‌کنندگی برخی قسمت‌ها دارید، پیشنهاد می‌شود از یک رنگ دو تا سه درجه روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی خودتان استفاده کنید. اما اگر تنها می‌خواهید لکه‌های رنگی را پوشش دهید، از یک کانسیلر با رنگ مشابه رنگ پوستتان استفاده کنید.

دلیل اصلی استفاده از کانسیلر، روشن‌کنندگی است. حالا می‌خواهیم تیرگی‌های زیر چشم را پوشش دهیم. به منظور انجام این مرحله، از این کانسیلر استفاده می‌کنیم و آن را به اینصورت اعمال می‌کنیم.

ناحیه زیر چشم را با سایر قسمت‌های چهره‌ یکدست کنید. شکل چهره و چشم‌های هر فرد متفاوت است، بر اساس شکل چهره خود عمل کنید.

همچنین به منظور ایجاد جلوه زیباتر و حالت لیفت صورت، از کانسیلر در نواحی کنار شقیقه نیز استفاده کنید.

سپس، کانسیلر را با استفاده از بیوتی بلندر با ضربات آرام و مدام به پوست، محو کنید. بهتر است کانسیلر چند ثانیه روی پوست بماند و سپس با بیوتی بلندر محو شود. این باعث می‌شود پوشش بهتری ایجاد شود.

در اینجا بسیار دقت کنید و نباید پوست را بکشید، فقط به آرامی ضربه بزنید.

از باقی‌مانده کانسیلر روی پلک‌های خود بکشید و از آن به عنوان پایه‌ای برای سایه‌ چشم استفاده کنید، چرا که این مانند یک پرایمر عمل می‌کند.

البته پرایمرهای سایه‌چشم وجود دارند، اما می‌توان به راحتی با کانسیلر این کار را انجام داد.  

6- آموزش گام به گام آرایش صورت؛ هایلایتر

حالا شما می‌خواهید کمی عمق و گرما به گونه‌ها و چهره خود اضافه کنید. بنابراین از هایلایتر شروع می‌کنیم و هایلایتر کِرِمی «Skin Gloss» را به شما پیشنهاد می‌دهیم، آن را با ضرباتی آرام بر روی گونه‌ها بزنید.

این هایلایتر را روی خطوط گونه‌ خود و هر جا که می‌خواهید چهره‌تان بیشتر برجسته شود، بکشید.

 می‌توانید آن را روی تیغه بینی و چانه نیز اعمال بزنید تا پوست طبیعی‌تر و شفاف‌تر به نظر بیاید. در هر جایی که می‌خواهید پوستتان برجسته باشد، هایلایتر بزنید.

7- رژگونه

ما در حیات پرفیوم رژگونه Rare Beauty را به شما توصیه می‌کنیم چون بافت و طیف رنگی بسیار طبیعی دارد و می‌تواند نتیجه خوبی را در آموزش گام به گام آرایش صورت شما داشته باشد.

رژ گونه را دقیقا روی استخوان گونه (پایین ناحیه‌ای که هایلایتر زدیم) با بیوتی بلندر و ضربات متوالی روی صورت می‌زنیم. دقت داشته باشید که هرچه به سمت شقیقه می‌روید، باید بالاتر بروید تا یک لیفت طبیعی در چهره خود داشته باشید.

8- پودر فیکس

حالا زمان آن رسیده که مواد میکاپ را روی صورت خود تثبیت کنیم.  با یک براش و پودر فیکس روشن نواحی زیر چشم خود را پودر فیکس بزنید.

سپس پودرهای اضافی را با چرخاندن آرام براش روی پوست، بتکانید.

9- برنزر

بعد از تثبیت، نوبت به استفاده از برنزر می‌رسد. از برنزر برای گرم کردن چهره‌ استفاده می‌کنیم. می‌خواهید کمی گرما و بُعد به چهره‌تان اضافه کنید.

برخی از افراد دوست ندارند رژگونه بزنند و تنها از برنزر استفاده می‌کنند. اما در حالت عادی برنزر هم روی استخوان گونه قرار می‌گیرد.

کریستیانو رونالدو چه عطری می‌زند؟
خواندن مطلب

با برنزر می‌توانید بینی خود را نیز کانتور کنید.

سپس بسته به اینکه می‌خواهید بینی‌تان چقدر باریک به نظر بیاید، می‌توانید خطوط کناری کوچک را به هم نزدیک کنید.

از همان رنگ برنزر که روی صورت استفاده کرده‌ بودید، روی پلک تا استخوان زیر ابرو هم استفاده کنید تا بیشترین تعادل را به چهره‌‌تان بدهید.

10- کانتور

حالا چهره شما کمی گرما گرفته است، می‌توانید در اینجا توقف کنید.

 اما اگر می‌خواهید کمی ساختار بیشتری به چهره‌تان اضافه کنید، می‌توانید چهره خود را کانتور کنید. برای کانتور کردن، باید از یک رنگ متفاوت استفاده کنید که حاوی رنگ‌های قرمز و نارنجی کمتری باشد. یعنی رنگی با عمق بیشتر و تناژ سردتر.

در واقع همان کارهای قبلی در مرحله برنزر را انجام می‌دهیم اما با شدت کمتر چون تأثیر و قدرت بیشتری روی ساختار صورت دارد. توجه داشته باشید که در این مرحله برای کانتور از همان پالتی که در ابتدای پست معرفی شد، استفاده کردیم و کانتور ما پودری است. اگر کانتور کِرِمی بود، شکل میکاپ متفاوت می‌بود و باید در مراحل قبل استفاده می‌شد.

نکته مهم: هر چیزی که روشنایی به چهره‌تان اضافه می‌کند، آن ناحیه را برجسته‌تر و واضح‌تر می‌کند. هر چیزی که رنگ تیره‌تر به آن اضافه می‌کنید، آن قسمت را به عقب برمی‌گرداند و محو می‌کند.

11- مراحل پایانی ساختار و رنگ صورت آموزش گام به گام آرایش صورت

حالا به چشمان برمی‌گردیم و رنگ تیره‌ای را انتخاب می‌کنیم تا فاصله بین استخوان ابرو تا قسمت بیرونی پلک را کمی تیره‌تر کنیم.

سایه چشمان به همین آسانی تمام می‌شود.

اگر خواستید می‌توانید قسمت داخلی چشم را شاین کنید. هرجا که چیزی روشن و براق می‌گذارید، توجه بیشتری به آن ناحیه جلب می‌شود، این باعث می‌شود آن قسمت بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر بیاید. به ویژه در صورتی که چشمان شما کمی نزدیک به یکدیگر باشند، این ناحیه را توازن دهد و به آن براقی و جلوه‌ای زیبا بدهد.

12- خط چشم

می‌توانید با خط چشم‌های مختلفی به چشمان خود حالت دهید. اما در این آموزش ما همچنان می‌خواهیم به شما نشان دهیم شما با یک پالت سایه هم می‌توانید خط چشم خود را بکشید! فقط کافی است یک براش خیلی نازک بردارید و از میانه پلک بالایی رو به بیرون، خط دقیقی بکشید. رنگی را که برای خط چشم انتخاب می‌کنید باید حداقل یک درجه از سایه، تیره‌تر باشد.

کشیدن این نوع خط چشم بسیار ترند و به روز هستند. همچنین باعث درشت و کشیده به نظر رسیدن چشمان شما می‌شوند.

13- فر مژه

اکنون مرحله بعدی در آموزش گام به گام آرایش صورت این است که مژه‌های خود را حالت دهیم. فر مژه را در پایه مژه‌ها قرار داده و سپس دسته آن را کمی بالا ببرید، دسته را یک یا دو بار باز و بسته کنید و سپس آن را فشار دهید، مژه‌ها حالت خوبی خواهند گرفت.

14- ریمل

حالا که مژه‌ها حالت داده شده‌اند، نوبت به افزودن ریمل است. ریمل باعث می‌شود مژه‌ها شما برجسته و جذاب به نظر بیایند. شما می‌توانید حتی بدون استفاده از سایه چشم از ماسکارا استفاده کنید و احساس زیبایی و جذابیت خواهید کرد. ما در حیات پرفیوم ریمل برند Essence، به اسم «Lash Princess» را پیشنهاد می‌دهیم.

همیشه باید از پایه مژه‌ها شروع کنید، اما فشار ندهید زیرا ممکن است روی پلک چشمتان لکه ایجاد کند. آن را همان‌جا قرار داده ولی فشار ندهید، سپس آن را به سمت چپ و راست بکشید تا به بالا برسید.

بعد از استفاده از ریمل، مژه‌ها به طور طبیعی ممکن است از حالت خمیدگی خارج شوند. نگران نباشید، بعد از کامل کردن آرایش خود، می‌توانید دوباره با فر مژه به آن‌ها حالت دهید.

15- محو و بِلِند کردن نهایی

حالا میکاپ ما تمام شده، برای آخرین بار بیوتی بلندر را بردارید و با ضربات آرام و متعدد همه چیز را بلِند کنید!

به خوبی همه چیز محو شود تا معلوم نشود چه چیز در کجا شروع شده و کجا تمام شده است. مطمئن شوید همه چیز به خوبی ترکیب شده است و مرزی بین برنزر و رژگونه و… وجود ندارد.

16- اسپری فیکس

در نهایت می‌توانید از اسپری فیکس یا تثبیت‌کننده استفاده کنید تا مطمئن شوید آرایشتان تا آخر روز باقی بماند. این کارها کمک می‌کند که آرایش شما بی‌نقص باقی بماند.

17- لب‌ها

 ابتدا یک پرایمر لب بزنید. اگر پرایمر ندارید یک آبرسان یا تقویت کننده، چیزی که لب شما را نرم کند و از خشکی آن جلوگیری کند مانند بالم لب هم مناسب است.

سپس خط لب با رنگ دلخواه خود را می‌زنیم که از تمیزی و مشخص بودن خطوط لب خود مطمئن شویم.

در حال حاضر لیپ گلاس (gloss) یا رژ لب‌های مایع بیشترین حس طبیعی و طراوت را می‌دهد و در میکاپ این روزها ترند است. رژ لب‌های جامد کمی کمتر استفاده می‌شوند.

ما در حیات پرفیوم Fenty Beauty Lip Gloss مدل Pinch Me را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هر نوع شاین لبی که بر روی لب‌هایتان استفاده کنید، لب‌هایتان را کمی پرتر می‌کند و به طراوت آن‌ها می‌افزاید.

نتیجه گیری

انجام آرایشی اصولی و تمیز می تواند زیبایی شما را چند برابر کند. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته تا به شما عزیزان نحوه آموزش گام به گام آرایش صورت برای مبتدی‌ ها در جهت داشتن میکاپی زیبا را یاد داده و راهنمایی کند تا بتوانید در هر مجلسی بدرخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا