عطر و ادکلن

تفاوت عطر تلخ و شیرین

برای بیشتر مردم طبع عطر بسیار مهم است و هرکس متناسب با شخصیت خود عطری انتخاب می‌کند. به طور کلی عطرها دارای ۵ طبع هستند تلخ، شیرین، گرم، خنک، معتدل که معمولا این طبع‌های تلخ و گرم در فصل‌های سرد استفاده می‌شوند و عطر‌های خنک و شیرین در فصل‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرند. دنیا و جهان عطر‌ها بسیار شگفت‌انگیز و گسترده است، ترکیب رایحه‌ها و به وجود آوردن طبع عطر ازاهمیت زیادی برخوردار است. تفاوت اصلی عطر تلخ و شیرین در ترکیبات و نت‌های آن‌ها است که در ادامه بیشتر در رابطه با این دو طبع صحبت خواهیم کرد.

عطر تلخ یا طبع تلخ چیست؟

عطر یا طبع تلخ یکی از گروه‌های تفکیک عطر و ادکلن‌ها است. حتما با شنیدن کلمه تلخ یاد مزه‌ها و خوراکی ‌های تلخ می‌افتید، جالب است بدانید عطر‌هایی که دارای طبعی تلخ هستند هم از ترکیباتی تلخ تولید می‌شوند. عطرهایی که در این دسته قرار دارند از ترکیباتی سنگین و تند تشکیل شده‌اند. معمولا این طبع از موادی مانند چوب‌ها، ساقه گیاهان، تنباکو، ادویه‌ها و قهوه تشکیل شده است که تلخی زیادی به عطر و یا ادکلن می‌دهد که این تلخی زیاد با ترکیباتی گلی و مرکباتی در عطر متعادل می‌شوند.

معرفی مشهورترین عطرسازهای دنیا
خواندن مطلب

عطر‌های تلخ و گرم مناسب فصول سرد و زمستانی هستند که با رایحه‌ای که دارند گرمی دلپذیری به شما می‌دهند. عطر‌های تلخ مناسب آقایان بوده و عطرهای مردانه تلخ جزو پرفروش‌ترین عطرهای مردانه قرار گرفته‌اند.

عطر شیرین یا طبع شیرین چیست؟

عطر‌های شیرین نقطه مقابل عطرهای تلخ قرار می‌گیرند و از ترکیباتی خوشمزه تشکیل می‌شوند، ترکیباتی که در در این عطرها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند نت‌های میوه‌ای، کاراملی، شکلاتی و گلی هستتند که طبعی شیرین خلق می‌کنند.عطرهای شیرین را معمولا خانم‌ها انتخاب می‌کنند چون احساس طراوت و تازگی به آنها می‌دهند که مورد پسند بیشتر خانم‌ها است. اگر عطری می‌خواهید که مناسب مهمانی و دورهمی ‌های دوستانه باشد بهتر است این عطرهای شیرین‌ را انتخاب کنید.

عطر‌های شیرین مناسب فصل‌های گرم هستند، با استفاده از این عطر و ادکلن‌ها در فصول گرم احساس خنکی و شادابی خواهید داشت و گرمای تابستان را برایتان قابل تحمل‌تر خواهند کرد.

عطرهای تلخ مناسب آقایان

همانطور که گفتیم عطرهایی که آقایان استفاده می‌کنند معمولا دارای طبعی تلخ و گرم هستند ترکیباتی که در این دسته از عطرها استفاده می‌شود بسیار پیچیده و سنگین است. در ادامه ۵ عطر مردانه پرفروش با طبع تلخ را که مورد پسند آقایان خوش‌تیپ و خوش‌استایل قرار گرفته است را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

۱ـ عطر بلک افغان ناسوماتو Nasomatto Black Afgano

یکی از تلخ‌ترین عطرهایی که در سال ۲۰۱۳ به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد عطر بلک افغان بود. Alessandro GUaltieri  سازنده این عطر می‌گوید بلک افغان نسبت به بقیه عطر های رقبا جزو ماندگارترین عطرها است، باید گفت که ادعای این عطار کاملا درست است بلک افغان دارای طبعی تلخ و گرم است که می‌تواند انتخاب خوبی برای فصول سرد و زمستانی باشد. این عطر در گروه بویایی چوبی معطر قرار گرفته است که تلخ بودن این عطر را ثابت می‌کند.

نت‌های پایه: روایح دودی و عود

نت‌های اولیه: ترکیبات سبز و شاهدانه

نت‌های میانی: تنباکو، قهوه، روایح چوبی، صمغ گیاهی

 Nasomatto Black Afgano

۲ـ آمواج اپیک مردانه Amouage Epic for men

راندا هممی عطار و سازنده این عطر خوش‌بو در سال ۲۰۰۸ در کشور عمان ترکیبی تلخ و گرم به بازار جهانی عطر و ادکلن      عرضه کرد. این عطر در گروه بویایی شرقی چوبی قرار گرفته است که رایحه‌ای فراموش نشدنی با ماندگاری بالا را برای آقایانی که به دنبال عطری شیک و مجلسی هستند فراهم می‌سازد.

نت‌های پایه: مشک، سدر، روایح چوبی، سدر، چوب صندل، چرم، عود، بوته وحشی جاوی

نت‌های اولیه: هل، زیره، فلفل صورتی، زعفران، جوز هندی، صمغ کندر

نت‌های میانی: صمغ درختچه مر، شمعدانی

عطر مردانه شیرین

۳ـ بنتلی اینتنس ادو پرفیوم Bentley Intense EDP

این عطر در سال ۲۰۱۳ در کشور انگلستان به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد. ناتالی لارسن عطار این ادو پرفیوم آن را در گروه بویایی شرقی ادویه‌ای قرار داده  و دارای طبعی گرم و تلخ است. این عطر دارای ماندگاری و پخش‌بو بسیاری بالایی است که شماعزیزان می‌توانید این عطر بی‌نظیر را در فصول سرد و زمستانی استفاده کنید و لذت ببرید.

نت‌های پایه: سدر، چرم، روایح دودی، نعناع هندی

نت‌های اولیه: فلفل، برگ خشک برگبو، ترنج

نت‌های میانی: دارچین، شمعدانی، روایح چوبی

Bentley Intense EDP

۴ـ ایو سن لورن لانویت دی الهوم ادو تویلت La Nuit de I’Homme EDT

ایو سن لورن برندی است که طرفداران زیادی در بین مردم دارد این برند سرشناس در سال ۲۰۰۹ عطری با طبع گرم در کشور فرانسه به بازار جهانی عطر و ادکلن وارد کرد. عطر لانویت دی الهوم توسط ۳عطار فرانسوی (دومنیک روپیون، پیر وارنیه٫ آن فلیپو) خلق شد که این عطر را در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار داده‌اند. به گفته منتقدان این عطر دارای رایحه‌ای جذاب و جدید است که می‌تواند انتخاب خوبی برای استفاده روزانه در فصول سرد باشد.

نت‌های پایه: زیره و خس خس

نت‌های اولیه: هل

نت‌های میانی: اسطوخودوس، ترنج، سدر

ایو سن لورن لانویت دی الهوم ادو تویلت La Nuit de I’Homme EDT

۵ـ دولچه گابانا دوام ادو تویلت  Dolce & Gabbana the one for men EDT

در سال ۲۰۰۸ برند معروف و موفق دولچه گابانا عطری با طبع گرم را مناسب آقایان در کشور ایتالیا به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه کرد. سازنده و خالق این عطر پر طرفدار اولیویه پولژ است که این عطر را در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار داد. این عطر دارای ماندگاری و پخش‌بو بالایی است که می‌تواند انتخاب خوبی برای آقایان و مدیران شیک‌پوش باشد.

معرفی 15 تا از بهترین عطرهای زنانه 2023
خواندن مطلب

نت‌های پایه: سدر، کهربا، تنباکو

نت‌های اولیه: گریپ فروت، گشنیز، ریحان

نت‌های میانی: زنجبیل، هل، شکوفه پرتقال

عطرهای تلخ و شیرین

عطرهای زنانه تلخ

شاید فکر کنید که عطرهای زنانه نمی‌توانند دارای طبعی گرم و تلخ باشند ولی باید گفت که دارید اشتباه  می‌کنید عطرهای تلخ زنانه یکی از پرطرفدار‌ترین عطرها در بین خانم‌ها هستند. در ادامه ۵ عدد از بهترین عطرهای تلخ زنانه را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

۱ـ بولگاری جاسمین نویر ادو پرفیوم bvlgari jasmin noir

بولگاری جاسمین نویر یکی از پر طرفدارترین عطرهای خانم‌ها در طبع گرم و تلخ است. این عطر که در سال ۲۰۰۸ در کشور ایتالیا به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد در گروه بویایی ادویه‌ای قرار دارد که درمیان خانم‌های شیک‌پوش بسیار عطر محبوبی است.

نت‌های پایه: تونکا، مشک، کهربا، نعناع هندی، شیرین بیان

نت‌های آغازین: ترکیبات سبز، کارنیادی یاسمنی

نت‌های میانی: عطر یاس، بادام

bvlgari jasmin noir

۲ـ والنتینو دونا نویر ابسولو VALENTINO – Valentino Donna Noir Absolu

این عطر زنانه که با ظاهری شیک و فریبنده در سال ۲۰۱۷ در کشور ایتالیا به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد، دارای طبعی گرم است که در گروه بویایی شرقی گلی قرار گرفته است. این ادو پرفیوم دارای ماندگاری و پخش بوی بسیار بالای است که می‌تواند انتخاب خوبی برای خانم‌های شیک‌پوش باشد. این عطر به دلیل محبوبیت زیاد در بین خانم‌ها روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نت‌های پایه: چرم، چوب صندل

نت‌های اولیه: فلفل

نت‌های میانی: رز، آلو

۲ـ والنتینو دونا نویر ابسولو VALENTINO - Valentino Donna Noir Absolu

۳ـ آمواج ممویر AMOUAGE – Memoir for women

این عطر که در سال ۲۰۱۰ در کشور عمان رونمایی شد دارای طبعی گرم و تلخ است که در گروه بویایی رایحه‌های چایپر قرار گرفته است. دانیل مولیر و دوروتی پیات خالقان این عطر آن را تعرفی از یک خانم زیبا و جذاب می‌دانند. شیشه این عطر جذاب مشکی رنگ است که می‌تواند امضا خانم‌های زیبا باشد.

عطر نیش چیست؟ معرفی و شناخت معروف‌ترین عطرهای نیش
خواندن مطلب

نت‌های پایه: خزه درخت بلوط، چرم، مشک، بوته وحشی جاوی، لابدانیوم

نت‌های اولیه: نارنگی، هل، فلفل صورتی، خاراگوش

نت‌های میانی: یاس، شبدر،فلفل، روایح دودی، روایح گلی، رز

۳ـ آمواج ممویر AMOUAGE - Memoir for women

۴ـ ادو پرفیوم زنانه بیچ هات آمواژ Amuag Beach huta

یکی دیگر از عطرهای برند معروف آمواج مدل بیچ هات دارای طبعی تلخ و خنک بوده که در سال ۲۰۱۸ در کشور عمان به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد. این عطر که دارای شیشه‌ای نارنجی رنگ است در گروه بویایی چوبی آبزی قرار دارد. این عطر مورد پسند بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته است و جزو پرفروش‌ترین عطرهای آمواج بوده است.

نت‌های پایه: نعناع هندی، آمبروکسان

اسانس اولیه: شمعدانی

اسانس میانی: چوب خیس سواحل

عطر تلخ و شیرین

۵ـ زجوف (زجف) الکساندریا XERJOFF – Alexandria II

یکی دیگر از عطرهای پرفروش برند زرجوف مدل الکساندریا بوده که هم مناسب خانم‌ها است و هم آقایان این عطر که  سال ۲۰۱۲ در کشور ایتالیا رونمایی شد دارای طبعی گرم و تلخ است و ماندگاری بی‌نظیری دارد. کریس موریس این عطر را در گروه بویایی شرقی چوبی قرار داده است. ترکیبات این عطربسیار اسرار آمیز بوده که می‌تواند تنها انتخاب خانم‌ها و آقایان در فصول سرد و زمستانی باشد.

نت‌های پایه: کهربا، مشک، وانیل، عود، چوب صندل

نت‌های اولیه: اسطوخودوس، دارچین، سیب، اقاقیای پالیساندر

نت‌های میانی: سدر، گل برف، رز 

۵ـ زجوف (زجف) الکساندریا XERJOFF - Alexandria II

سخن اخر

یکی از عطرهایی که برای فصول سرد و زمستانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند عطرهایی با طبع تلخ و شیرین هستند. این عطرها به شما احساس اعتماد بنفس و شیک بودن می‌دهند که می‌تواند انتخاب خوبی برای خانم‌ها و آقایان شیک‌پوش باشد. در این مقاله حیات‌ پرفیوم سعی داشته است که شما را در رابطه با این عطرهای بی‌نظیر آگاه سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا