عطر و ادکلن

انتخاب عطر با توجه به سن

شاید خیلی از افراد به این نکته توجه نکرده باشند که انتخاب عطر با توجه به سن می‌تواند تأثیر خیلی زیادی در موفقیت‌آمیز بودن خرید یک ادکلن داشته باشد. بااین‌حال، باید به شما بگوییم که یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای خرید عطر و ادکلن باید به آن توجه داشته باشید، سن طرف مقابل است. برخی از آن‌ها بیشتر برای سنین پایین‌تر مناسب بوده و برخی دیگر برای سنین بالاتر به وجود آمده‌اند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، برای شما توضیح دهیم که برای هر سنی، چه نوع عطر و ادکلنی مناسب‌تر است.

مهم‌ترین نکات برای انتخاب عطر

علاوه‌براین، باید برای خرید به نکات بیشتری نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین ادکلن موردنظر خود را بخرید. یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید ادکلن، این است که محصولی متناسب با شخصیت و ذائقه خود خریداری کنید. شما باید بدانید که به چه نوع رایحه‌ای علاقه بیشتری دارید و بر همان اساس، خرید کنید.

علاوه‌براین، باید محصولی بخرید که باعث بروز حساسیت در شما نشود. این مسئله در انتخاب عطر با توجه به سنی تأثیر زیادی دارد و ممکن است برای افرادی که سن بالایی دارند،خطرات زیاد ایجاد کند. به همین دلیل هم مطمئن باشید که هیچ گونه علائم آلرژیکی در استشمام عطر موردنظر شما به وجود نخواهد آمد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید عطر باید بر اساس موقعیتی که می‌خواهید در آن قرار بگیرید، خریداری شود. برای مثال، نمی‌توان از یک عطر مشابه برای قرار‌های عاشقانه و جلسات اداری و رسمی استفاده کرد. اما چرا می‌گوییم انتخاب عطر باید با توجه به سن انجام شود؟

انتخاب عطر با توجه به سن

آیا سن در انتخاب از تأثیر دارد؟

اگرچه نمی‌توان گفت که سن، مهم‌ترین عامل برای انتخاب عطر است، اما باز هم تأثیر زیادی در یک انتخاب درست دارد. دلیل این موضوع هم این است که افراد در سنین مختلف، احساسات متفاوتی دارند. به همین دلیل هم این افراد ممکن است در سنین میانسالی، عطرهایی را انتخاب کنند که به هیچ عنوان در نوجوانی به آن علاقه نداشتند. به همین دلیل هم بهتر است انتخاب عطر با توجه به سن انجام شود تا یک خرید موفق داشته باشید.

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب آقایان و خانم‌ها
خواندن مطلب

بسیاری مواقع، افراد در سنین مختلف نظرهای متفاوتی درباره یک رایحه خاص دارند. زیرا سلیقه افراد در دوره‌های مختلف زندگی، به طور مداوم در حال تغییر است. به همین دلیل هم بهتر است عطری انتخاب کنید که با سن شما تناسب دارد.

انتخاب عطر در دوره‌های سنی متفاوت

همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، سن تأثیر خیلی زیادی بر سلایق و نظرات افراد برای رایحه‌های مختلف دارد. اینجا می‌توانید دوره‌های مختلف سنی را مشاهده کنید که در هر یک از این دوره‌ها، باید عطرهایی با رایحه‌های متناسبی خریداری کنید. همچنین این راهنما به شما کمک می‌کند که برای سایر افراد هم عطرهایی متناسب با سن آن‌ها بخرید.

دوران نوجوانی

در دوران نوجوانی، افراد شور و شوق خیلی زیادی دارند و بیشتر به رایحه‌های شیرین جذب می‌شوند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود افراد در دوران نوجوانی خود، عطرهای شیرین و گرمی انتخاب کنند که با ذائقه آن ها نیز جور در بیاید.

برای مثال، عصاره‌های مختلفی مانند وانیل، هلو و انگور، می‌توانند گزینه مناسبی برای انتخاب عطر نوجوانان باشد. گاهی مواقع، پسر‌های نوجوان به‌جز عطرهای شیرین، به رایحه‌هایی که تقریباً خنک باشند هم علاقه دارند.

این در حالی است که دختران نوجوان، ترجیح می‌دهند از عطرهای سبک‌تری استفاده کنند. برای مثال، رایحه شیرینی مانند وانیل و سیب، می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد. البته این مسئله به شخصیت و سلیقه خود دختر نوجوان نیز بستگی دارد.

سن بین 21 تا 25 سال

درصورتی‌که فردی از دوران نوجوانی گذشته و وارد رده سنی بین 21 تا 25 سالگی شده باشد، ممکن است کمی ذائقه‌های او نیز تغییر کرده باشند. به همین دلیل هم به احتمال زیاد، افراد در این بازه زمانی، به رایحه‌های دیگری به‌جز موارد قبلی جذب شوند.

خانم هایی که در این بازه سنی هستند، ترجیح می‌دهند عطرهایی رایحه گل‌های یاسمن، لیلی، مگنولیا و کارامل خریداری کنند. این در حالی است که آقایان در همین بازه سنی، بیشتر رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس را دوست دارند.

سن بین 25 تا 32 سالگی

مطمئناً با افزایش سن، سلیقه افراد هم برای انتخاب عطر تغییر می‌کند و پخته‌تر از قبل می‌شود. در بازه سنی 25 تا 32 سالگی، افراد بیشتر به سمت عطرهایی با رایحه‌های مختلف نسبت به دوران نوجوانی و حتی قبل از 25 سالگی می‌روند. خانم‌ها در این سنین، به رایحه گل‌های مختلف و مرکبات علاقه دارند. به همین دلیل هم برای انتخاب عطر با توجه به سن 25 تا 32 سالگی، باید به این نکته توجه کنید.

عطرهای مشابه بو آرامیس
خواندن مطلب

سن بین 33 تا 45 سالگی

خیلی سخت است که بتوان برای این بازه سنی یک عطر خوب و محبوب خریداری کرد. به همین دلیل هم ممکن است هر یک از افراد در این بازه سنی، رایحه‌های مختلفی را دوست داشته باشند. بیشتر مواقع، خانم‌ها در این بازه سنی به رایحه‌های نسبتاً تندی مانند صندل، گل مریم و چمن جذب می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خانم‌ها و حتی آقایان در این بازه سنی عطرهای تند را بپسندند، این است که افزایش سن می‌تواند باعث تضعیف حس بویایی شود. به همین دلیل هم این‌گونه افراد ترجیح می‌دهند بیشتر عطرهای تندتری بخرند تا بوی آن را بهتر حس کنند.

انتخاب عطر مناتسب هر سن

سن بین 46 تا 60 سالگی

موضوعی که پیش‌ازاین نیز درباره تضعیف حس بویایی گفتیم، درباره سنین 46 تا 60 سالگی نیز صدق می‌کند. بااین‌حال، نباید فراموش کرد که در این بازه سنی، افراد خیلی پخته هستند و ترجیح می‌دهند از عطرهای ملایم‌تری استفاده کنند.

ازاین‌رو، باید این نکته را در انتخاب عطر با توجه به سن 46 تا 60 سالگی و حتی بالاتر موردنظر داشت. در این بازه سنی، عطرهایی با رایحه‌های شیرین و گرم، بیشتر مورد توجه آقایان قرار می‌گیرند. البته ممکن است برخی از افراد هم سلایق مختلفی داشته باشند و رایحه‌های دیگری مانند چوب صندل را انتخاب کنند.  

این در حالی است که خانم‌ها در این بازه سنی، ترجیح می‌دهند از عطر‌های دوران جوانی خود استفاده کنند تا یاد گذشته برای آن‌ها تکرار شود. به همین دلیل هم این مسئله برای خانم‌های 60 ساله، به سلیقه آن‌ها در دوران جوانی بستگی دارد.

اما به‌طورکلی، خانم‌هایی در بازه سنی 46 تا 60 ساله، ترجیح می‌دهند از عطرهای شیرینی استفاده کنند که بیشتر به رایحه مرکبات و گل‌های خوشبو برمی‌گردند. بااین‌حال، هیچ اصل کلی برای انتخاب عطر با توجه به سن وجود ندارد و ممکن است هر فردی، عطر متفاوتی را انتخاب کند.

بهترین رایحه برای سن شما کدام است؟

همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، انتخاب عطر مناسب هر سنی می‌تواند تأثیر خیلی زیادی در یک خرید موفق داشته باشد. زیرا همزمان با افزایش سن، سلیقه فرد در انتخاب عطر و ادکلن نیز تغییر می‌کند و ممکن است رایحه‌ای که در یک برهه زندگی به آن علاقه زیادی داشتند، دیگر در سنین بالاتر موردتوجه آن‌ها نباشد. به همین دلیل هم شما باید توجه کنید که در چه بازه‌ای از سن خود هستید تا بتوانید بر همین اساس، عطری مناسب خریداری کنید.

15 مورد از بهترین عطرها برای قرارهای عاشقانه
خواندن مطلب

مطمئناً عطری که برای یک خانم جوان استفاده می‌شود، نمی‌تواند انتخاب خوبی برای یک مادر میانسال باشد. به همین دلیل هم اگر می‌خواهید برای دو خانم در سنین مختلف عطر به‌عنوان هدیه بخرید، باید حتماً رایحه‌های متفاوتی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

پیش‌ازاین نیز گفتیم که برای خرید این محصول، باید توجه داشت که عطر خریداری شده، در فرد ایجاد آلرژی و حساسیت نکند. این مسئله برای افرادی که در دوره میانسالی هستند، اهمیت بیشتری دارد. زیرا در این سنین، ممکن است فرد با مشکلات ریوی بیشتری مواجه باشد که با استفاده از یک عطر آلرژیک، حساسیت او دوچندان شود.

نحوه انتخاب عطر

انتخاب عطر با توجه به فصل

علاوه‌بر انتخاب عطر با توجه به سن که اهمیت خیلی زیادی دارد، باید بدانید که فصل هم در انتخاب یک ادکلن مناسب اثرگذار است. شاید خیلی از افراد به این نکته توجه نکنند، اما باید بدانید که عطرهای فصل تابستان به‌هیچ‌عنوان برای فصول سرد مناسب نیستند.

عطرهایی که رایحه گرمی دارند، بیشتر برای روزهای سرد سال یا زمستان مناسب هستند. این در حالی است که نمی‌توان از همین عطرها به‌عنوان یک گزینه مناسب برای فصول گرم استفاده کرد. درعین‌حال، عطرهایی با رایحه خنک برای فصول سرد سال و زمستان مناسب نیستند و بهتر است در این فصول، از عطرهای گرم‌تری استفاده کرد. به‌عنوان مثال، عطرهایی با رایحه لیمو بیشتر برای فصول گرم مناسب هستند و بهتر است در فصل زمستان مورداستفاده قرار نگیرند.

باتوجه‌به این نکات، به‌هیچ‌عنوان نباید از اهمیت فوق‌العاده انتخاب عطر با توجه به سن غافل شد. پیشنهاد می‌کنیم عطر‌های موردنظر خود را با توجه به فصول چهارگانه انتخاب کنید تا در فصل مخصوص به خود استفاده شوند و در همان موقعیت هم بوی خوبی از خود ارائه دهند.

جمع‌بندی

انتخاب عطر با توجه به سن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که شاید خیلی از افراد نسبت به آن بی‌توجه باشند. بااین‌حال، باید بدانید که این مسئله تأثیر خیلی زیادی در انتخاب یک رایحه مناسب دارد. به همین دلیل هم فرقی ندارد که شما بخواهید برای خودتان عطر خرید و با به‌عنوان هدیه، آن را به کسی بدهید. درهر‌حال، باید به سن فردی که قرار است از عطر استفاده کند، توجه داشته باشید. درغیراین‌صورت، ممکن است فرد به‌هیچ‌عنوان به عطری که خریده‌اید، جذب نشود و هزینه شما به‌طورکلی هدر رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا