عطر و ادکلن

چگونه عطر بلک اوپیوم تقلبی را تشخیص دهیم؟

برند ایو سن لوران یکی از معتبرترین طراحان عطر قرن بیستم است. محصولات مختلف برند ایو سن لوران، از جمله پوشاک، زیورآلات و عطر در سراسر جهان محبوبیت بسیار زیادی دارند. موفقیت چشم نواز بلک اوپیوم، که عطر نمادین ایو سن لوران محسوب می‌شود، حسادت تولیدکنندگان محصولات تقلبی را برانگیخته است. آن‌ها تلاش می‌کنند نسخه‌ بلک اوپیوم تقلبی این برند را تولید و به فروش برسانند.

چگونه متوجه شوید که عطر بلک اوپیوم گران قیمتی که جدیداً خریداری کردید اصلی است؟

برای این کار باید محکم بودن روکش پلاستیکی پیچیده شده در اطراف جعبه را بررسی کنید. همچنین شیشه‌ی عطر نباید از لحاظ ظاهری ناموزون و غیرصیقلی باشد. سپس رنگ عطر درون شیشه را ارزیابی کنید. همچنین مطابقت داشتن شماره سریال روی جعبه با شماره سریال روی شیشه، روش دیگری است که برای تشخیص عطرهای اصلی کاربرد دارد.

ما در این مطلب می‌خواهیم به شما راه‌های تشخیص این عطر را آموزش بدهیم تا اصلی بودن آن را به راحتی تشخیص دهید؛ و بعد از آشنایی با دستورالعمل‌های چهارگانه، بتوانید عطر بلک اوپیوم اصلی را تهیه کنید.

ابتدا پلاستیک بسته بندی شده دور جعبه را بررسی کنید

پلاستیک بسته بندی شده، گزینه بسیار مناسبی برای شروع فرایند تشخیص اصلی بودن این عطر است. واقعیت این است که بسته بندی پلاستیک دور جعبه تمام عطرهای YSL توسط دستگاه انجام می‌شود. پلاستیک بسته بندی شده باید بی عیب و نقص، محکم و نرم باشد. هیچ بخش از بسته بندی نباید حالت غیرعادی و ناموزون داشته باشد. علاوه بر این، هیچ بخش از جعبه نباید فاقد روکش پلاستیکی باشد. چنین کمبودهایی نشانه‌های واضحی از تقلبی بودن عطر محسوب می‌شوند.

عطر مینیاتوری چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب
خرید عطر ایو سن لورن

کیفیت طراحی شیشه را ارزیابی کنید

گام بعدی در فرایند تشخیص، هرگونه شرایط غیرعادی نسبت به شیشه عطر است. این کار به شدت ساده است، و شما صرفاً به چند عکس اینترنتی نیاز دارید. در اینجا عکسی از عطر بلک اوپیوم برند YSL را مشاهده می‌کنید. این عکس از وبسایت رسمی شرکت دریافت شده است.

شیشه‌های دو عطر را دقیقاً با یکدیگر مقایسه کنید. به تمامی تفاوت‌های جزئی که ممکن است وجود داشته باشند توجه کنید.

آیا درب شیشه گرد و سیاه است؟ آیا شیشه مثل عکس فوق براق است؟ این جزئیات به نوبه‌ی خود مهم هستند.

خرید آنلاین عطر

توجه به کیفیت کُلی شیشه موضوع بسیار مهمی است. آیا وقتی شیشه را در دست می‌گیرید حس پلاستیکی و بی کیفیت بودن را به شما می‌دهد؟ شیشه بلک اوپیوم نسبتاً سنگین است، بنابراین با توجه به این نکته می‌توانید عطرهای تقلبی و ارزان را شناسایی کنید.

آیا رنگ عطر داخل شیشه با رنگ عطر اصلی مطابقت دارد؟

سومین ابزار تشخیص عطر اصلی، رنگ عطر داخل شیشه است. مایع عطر بلک اوپیوم اصلی صورتی تیره است و این نکته از روی شکل‌ها به وضوح مشاهده می‌شود. آیا عطر تهیه شده همین رنگی است؟ اگر به هر دلیلی تردید دارید، به عطرفروشی شهرتان بروید و رنگ عطر داخل شیشه بلک اوپیوم اصلی را ببینید.

تولید عطر تقلبی با رنگ مشابه دشوار است، بنابراین رنگ عطر نکته‌ی مهمی برای کنترل اصالت عطر محسوب می‌شود. برای مطمئن شدن از اعتبار عطر، با دقت به شیشه نگاه کنید. آیا مایع داخل آن بیش از حد پُررنگ است؟ آیا به جای رنگ تیره و اصلی، رنگ زرد و کمرنگی دارد؟ آیا مایع عطر کاملاً بی رنگ است؟ عطرهایی که چنین رنگ‌هایی داشته باشند تقلبی هستند. رنگ اصلی این عطر هم صورتی تیره است و غیر از آن بلک اوپیوم تقلبی محسوب میشود.

شش مورد از بهترین عطرهای زنانه زارا با بویی شگفت انگیز
خواندن مطلب
تشخیص عطر تقلبی

البته توجه داشته باشید که رنگ عطر به مرور زمان تغییر می‌کند. شفافیت مایع عطر به تدریج برطرف می‌شود. اگر مایع عطر کمی غیرشفاف شده، ممکن است قدیمی شده باشد. این حالت نشانه‌ای از تقلبی بودن نیست. همانطور که قبلاً هم گفتیم، شما می‌توانید با مراجعه به عطرفروشی، شیشه عطر را دقیق‌تر بررسی کنید.

مطابقت دادن شماره سریال‌ها، آخرین ابزار کنترل اصالت عطر است

انجام این کار به شدت ساده است. تمام عطرها دارای شماره سریالی هستند که سال تولید عطر را نشان می‌دهد. شماره سریال معمولاً زیر یا پُشت جعبه، یا پایین شیشه عطر یافت می‌شود.

تنها کاری که باید انجام دهید مطابقت دادن این دو شماره سریال است. در صورت غیریکسان بودن شماره سریال‌ها، مطمئن باشید که عطری که در اختیار دارید تقلبی است.

نتیجه گیری

ما مطمئن هستیم که شما بعد از کنترل تمام نکات فوق، توانایی تشخیص عطر تقلبی از اصل بلک اوپیوم را دارید. به خاطر داشته باشید که شیشه اصلی این عطر سنگین است، و جعبه‌اش به صورت کامل داخل پلاستیک بسته بندی می‌شود. مایع درون شیشه رنگ صورتی تیره متمایل به قهوه‌ای دارد. در نهایت، شماره سریال‌های جعبه و شیشه عطر اصلی یکسان هستند. هنگامی که از اصلی بودن عطر خریداری شده مطمئن شدید، با افتخار آن را روی پوست خود اسپری کنید.

نمونه عطر بلک اوپیوم تقلبی در بازار عطر ایران هم بسیار زیاد است. زمانی که قصد داشتید این عطر بی‌نظیر را تهیه کنید حتما توجه داشته باشید که این ادوپرفیوم را از فروشگاه‌های معتبر عطر و ادکلن خریداری کنید.

شما عزیزان می‌توانید این عطر را با کیفیت اصلی با قیمت مناسب از حیات پرفیوم به صورت حضوری وآنلاین خریداری کنید و از رایحه آن لذت ببرید.

عطر بیکینی چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا