عطر و ادکلن

معرفی 40 برند برتر عطر در سطح جهانی

آنچه در این مطلب می‌خوانید

صنعت عطر تقریباً ۹٪ سهم بازار محصولات آرایشی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است، و اکثر محصولات موجود در این بازار توسط برندهای برتر ارائه می‌شوند. حیات پرفیوم در این مقاله 40 برند برتر عطر در سطح جهان را بررسی می‌کند.

حقایقی راجع به صنعت عطر

مطابق دیدگاه متخصصان، ۴۰ شرکت برتر صنعت عطر و لوازم آرایشی چیزی در حدود ۷۵٪ از کُل درآمد این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند. چند مورد از این شرکت‌ها شامل گروه شرکت‌های استی لودر، لورال، PVH و پویگ هستند. اصلی ترین محصولات عرضه شده در بازار عطر شامل ادو پرفیوم، ادو تویلت و ادکلن‌ها هستند که بر اساس غلظت عطرها و درصد اسانس معطر موجود در فرمول از یکدیگر متمایز می‌شوند. درصد اسانس ادو پرفیوم بیشترین است (۱۰-۲۰٪)، ادو تویلت‌ها (۷ـ۱۰٪) و ادکلن (۴ـ۶٪) در رده‌های بعدی هستند که ادکلن ضعیف‌ترین و کمترین غلظت را دارد.

چشم انداز تجاری بهترین برندهای عطر در جهان

سال 2022 برای شرکت‌های تولیدکننده و فروشنده ی عطر و لوازم جانبی سودآور بوده است. شرکت PVH، یکی از مهم ترین شرکت‌های صنعت عطر با افزایش ۳۳٪ سودآوری روبرو شده است.

ارزش بازار صنعت عطر در سطح جهانی در سال 2022 بسیار بالا بوده و متخصصان پیش بینی می‌کنند که رشد این صنعت لوکس آرایشی به صورت مستمر ادامه دار باشد.

روش انتخاب برند برتر عطر

برای تهیه فهرست ۴۰ برند برتر عطر، از شرکت‌هایی که بالاترین نرخ رشد را داشته اند استفاده کرده‌ایم و لیستی از بهترین برندهای عطر در سطح جهانی را تهیه نموده‌ایم. در ادامه با حیات پرفیوم همراه باشید تا بهترین و معروف‌ترین کمپانی‌های عطر و ادکلن را بشناسید. این لیست بر اساس معروفیت و محبوبیت از ۴۰ تا ۱ تنظیم شده است.

۴۰- سول دی ژانیرو Sol de Janeiro

سول دی ژانیرو یک برند محصولات آرایشی با سابقه ۸ ساله است که عطر، محصولات مراقبت از پوست و محصولات مراقبت از مو را با الهام گرفتن از محصولات آرایشی برزیلی تولید می‌کند. عطر اصلی (عطر امضای) آن‌ها کراش چیروسا 62 برزیلی است.

۳۹- آتلیه کلون Atelier Cologne

آتلیه کلون یک برند عطر فرانسوی است که در 2009 تاسیس شد و سپس توسط گروه لوریل در 2016 خریداری شد. کلکسیون‌های عطرهای مهم آن‌ها با الهام از طبیعت طراحی شده اند و اورنج سنگوئین مشهورترین عطر مردانه/ زنانه این شرکت است.

معرفی 24 عطر محبوب که همه راجع به آن صحبت میکنند
خواندن مطلب

۳۸- ژان پل گوتیه Jean Paul Gauttier

این برند لوکس که به پویگ تعلق دارد به خاطر عطرهایی با ماندگاری زیاد محبوبیت بالایی دارد و در لیست 40 برند برتر عطر قرار گرفته است. در فوریه 2023، ۸۰۵ هزار بازدید از وبسایتش ثبت شده است. ژان پل گوتیه، نخستین عطرش یعنی کلاسیک را در 1993 معرفی کرد که سریعاً موفقیت تجاری کسب کرد.

Jean Paul Gauttier

۳۷- گود چمیستری Good Chemistry

گود چمیستری یک برند عطر دولتی است که عطرهای ارزان را به روش‌های غیرخشونت آمیز تولید می‌کند. کافی کلود، کوئین بی و کوکو بلوش سه مورد از محبوب ترین عطرهای آن‌ها هستند.

۳۶- آکوا دی پارما Acqua di parma

آکوا دی پارما که جزو ۴۰ برند برتر عطر در جهان بوده، انعکاسی از سبک لوکس ایتالیایی بر حسب شیشه‌های عطر و ادکلن است. لیلی اف دی والی پُرفروش ترین عطر شرکت است که به خاطر رایحه‌های گُلی اش طرفدار دارد.

۳۵- ویکتور اند رولف Viktor & Rolf

این برند لوکس هلندی به خاطر کلکسیون عطرهای امضایش همچون فلوور بمب، گود فورچون و اسپایس بمب مشهور است که علاقه‌مندان به عطر در سراسر جهان آن‌ها را تحسین می‌کنند.

۳۴- فردریک مال FREDERIC MALLE

این برند لوکس عطر متعلق به مجموعه شرکت‌های استی لودر است. این برند به خاطر فروش عطرهای گران ساخته شده توسط عطاران برتر، با استفاده از بهترین مواد اولیه مشهور است.

۳۳ـ پاکورابان Paco Rabanne

پاکو رابان یک برند لوکس مُد تحت مالکیت پویگ است. این برند برتر عطر در زمینه تولید ادکلن، لباس و لوازم تزئینی فعالیت می‌کند. عطر وان میلیون یکی از گران‌ترین عطرهای جهان مربوط به این شرکت است.

خرید عطر وان میلیون با بهترین قیمت

خرید عطر مردانه وان میلیون

خرید عطر وان میلیون با بهترین قیمت

۳۲- دیپتیک DIPTYQUE

این برند عطر فرانسوی در کار تولید عطر، شمع، اسپری کننده، محصولات مراقبت از پوست و حمام، و لوازم دکوری منزل فعالیت دارد. اورفون یکی از گران‌ترین محصولات این برند است.

۳۱- جو مالون لندن Jo Malone London

این برند لوکس انگلیسی برای تولید ادکلن و میست، شمع و اسپری کننده عطر، محصولات مراقبت از پوست و حمام مشهور است. عطرهایشان از مواد طبیعی همچون اسطوخودوس، تمشک و نمک دریا ساخته می‌شوند.

۳۰- اینیشو پارفومز پرایوز INITIO PARFUMS PRIVES

این برند فرانسوی تولید عطرهای نیش، کلکسیون خاصی از عطرهایی دارد که حس عشق، آرامش و سرزندگی را ایجاد می‌کنند. عود فور هپینس گران‌ترین عطر شرکت است.

۲۹- گرلن GUERLAIN

گرلن یک برند عطر فرانسوی تحت مالکیت LVMH است. این شرکت در زمینه محصولات آرایشی و مراقبت از پوست هم فعال است. مون گرلن ادو پرفیوم مشهورترین عطرش است که ماهیت عنبری و رایحه‌های یاس، اسطوخودوس و چوب صندل در آن وجود دارند.

۲۸- کلوهه Chloe

کلوهه یک برند فرانسوی است که عطرهای لوکس، کیف و کفش را تحت نام تجاری کوتی، بیشتر برای زنان عرضه می‌کند (نماد بورس: COTY). در عطرهای گُلی این برند از رایحه‌های یاس، پرتقال، گل پیچک استفاده شده است.

۲۷- لوئی پرفیومز Louis Vuitton

لوئی قدیمی ترین عضو LVMH است و به خاطر تولید لباس‌های لوکس، لوازم تزئینی مُد، محصولات چرمی و عطر مشهور است. این شرکت مُد اسپانیایی عطرهای الهام گرفته شده از گُل‌ها، میوه‌ها و طبیعت را تولید می‌کند.

برند برتر عطر

۲۶- صنایع عطر نبیل Nabeel

این شرکت عطرسازی اماراتی، گران‌ترین عطر جهان یعنی شوموخ بای نبیل را تولید می‌کند که قیمت بسیار بالایی دارد. در کنار عطر، از طرف این شرکت محصولات مراقبت فردی و لوازم آرایشی هم تولید شده است.

معرفی 15 عطر با بوی چای
خواندن مطلب

۲۵- جیمی چو JIMMY CHOO

جیمی چو یک برند مد لوکس است که کیف دستی، کفش و لوازم تزئینی را مستقلاً، و عطرها را با همکاری اینتر پارفومز (نماد بورسی IPAR) تولید می‌کند. قرارداد بین این دو شرکت در سال 2031 منقضی می‌شود.

۲۴- بایردو BYREDO

بایردو یک برند لوکس سوئدی تحت مالکیت پویگ است. این برند برتر عطر اولین فروشگاهش را در اکتبر 2022 در استکهلم افتتاح کرد که بعد از ۱۶ سال عرضه در فروشگاه‌های موقت به این سطح رسیده است.

۲۳- پارفومز دی مارلی Parfums de Marly

این شرکت عطرسازی نیش با الهام گیری از فرانسه قرن ۱۸ و وفاداری فرانسوی عطر تولید می‌کند. این شرکت، عطرهای با کیفیتی برای مردان و زنان تولید کرده و کلکسیونی را هم به محصولات مراقبت بدن اختصاص داده است.

۲۲- مارک جاکوبز Marc Jacobs

برند مارک جاکوبز یکی از زیرمجموعه‌های LVMH بوده که در کار تولید کیف دستی، کیف پول، عطر، لوازم تزئینی و کفش است. قیمت عطرهایش متوسط رو به بالا و دیزی اور سو فرش، گران ترین عطر فروخته شده در وبسایتش است.

۲۱- تومی TOMMY

تومی در ابتدا به عنوان برند تولید چمدان در 1975 در نیوجرسی کارش را شروع و سپس محصولاتش را به کیف دستی، لوازم تزئینی، ادکلن و عطر گسترش داد. از مهم ترین عطرهایش می‌توان کانتینوم، اویکن و کینتیک را نام برد.

۲۰- جیوانچی Givenchy

این برند عطر فرانسوی تحت مالکیت LVMH همواره تلاش می‌کند با معرفی عطرهای جدید، محبوبیتش را حفظ می‌کند. این شرکت Web3 را در استراتژی برند لحاظ کرده و اخیراً «گفتگوهای جیوانچی» یک برنامه خبری با حضور افراد مشهور را آغاز کرده است.

۱۹- کلوین کلاین CK

کلوین کلاین یک برند مد لوکس تحت مالکیت PVH است و ۳۹٪ از کُل درآمد شرکت اصلی را تشکیل می‌دهد. گران ترین عطر کلوین کلاین دیفای ادو پارفوم است.

۱۸- مونت بلانک Mont Blanc

این برند لوکس آلمانی تحت مالکیت اینتر پارفومز (نماد بورسی : IPAR) است و اخیراً با تمرکز بر فروشگاه‌های مسافرتی و معاف از مالیات، تلاش کرده درآمدش را افزایش دهد. بدین ترتیب محصولاتش بیش از گذشته در دسترس مشتریانی از سراسر جهان قرار می‌گیرند.

۱۷- عطرسازی تام فورد TOM FORD

شرکت استی لودر در سال 2022، برند لوکس آمریکایی تام فورد را عمدتاً به خاطر عطرهای موفقش خریداری کرد. عطرهای تام فورد، تقریباً ۵۰ درصد کل فروش محصولات آرایشی شرکت را به خود اختصاص می‌دهند.

۱۶- بالنسیاگا Balenciaga

این برند برتر عطر و مد اسپانیایی نام تجاری‌اش را در زمینه تولید و فروش عطر به کوتی واگذار کرده است. شرکت مالک بالنسیاگا یعنی کرینگ سودآوری سال 2022 را اعلام کرده ، هرچند فروش در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

۱۵- فندی FENDI

فندی یک شرکت ایتالیایی تحت مالکیت LVMH است که با اتکا به نوآوری سعی دارد فروشش را حداکثر کند. شرکت با هدف گیری نسل Z، شروع به تولید عطرهای مشترک (مردانه / زنانه) از سال 2020 کرد. اخیراً کیف‌های چرمی خوشبویی را با همکاری فرانسیس کورکجان تولید کرده است.

برند فندی

۱۴- مایکل کورس Michael Kors

مایکل کورس یک برند لوکس ارزان است که عطرها و ادکلن‌هایی را با قیمت متوسط عرضه می‌کند. به جز عطر، در کاتالوگ شرکت محصولاتی همچون لباس، کیف دستی، ساعت و لوازم تزئینی به چشم می‌خورند.

۱۳- کیت اسپید Kate Spade

کیت اسپید یک برند مُد آمریکایی تحت مالکیت اینتر پارفومز است. رشد شرکت در 2022 به میزان ۲۴ درصد بوده است.

معرفی عطر جیوانچی ایرسیستیبل رز ولوت
خواندن مطلب

۱۲- دولچه اند گابانا Dolce & Gabbana

دولچه اند گابانا یک برند لوکس ایتالیایی است که دفترش در نیویورک قرار دارد. این برند محصولات مُد، محصولات سبک زندگی، غذا و نوشیدنی و عطرهای مردانه و زنانه تولید می‌کند. در سال 2022، بیش از ۵۰ هزار سفارش از طریق فروشگاه آنلاین ثبت شدند.

۱۱- ورساچه Versace

هلدینگ کاپری (نماد بورس: CPRI) که مالک ورساچه است سال 2022 به شدت سودآوری داشته است. این برند برتر عطر و مد ایتالیایی نقش پُررنگی در موفقیت شرکت مادر دارد زیرا درآمد فروش زیادی را برای سال 2022 ثبت کرده است.

۱۰ـ  بولگاری BVLGARI

بولگاری یک شرکت مد ایتالیایی است که به خاطر تولید عطرهای لوکس، جواهرات، ساعت و محصولات چرمی مشهور است. عطر اوپرا پرایم سومین عطر گران جهان است و به قیمت چشمگیری فروخته می‌شود.

۹- آرمانی Armani

این برند مد لوکس مستقر در شهر میلان با افزایش۲۰٪ فروش در سال 2022 روبرو بوده است. به دلیل اینکه اکثر درآمد از فروشگاه‌های سنتی حاصل می‌شود، این آمار در سال‌های بعد از کووید 19 به شدت ارتقا یافته است.

۸- گس Guess

گس یک شرکت مد آمریکایی تحت مالکیت کوتی است که در زمینه تولید لباس، کیف دستی، عطر و لوازم تزئینی برای مشتریان آقا و خانم در تمام سنین فعالیت می‌کند. درآمد خالص شرکت در 2022، نسبت به 2021 به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است.

۷- کوچ پرفیوم Coach

کوچ یکی از ۴ برند بزرگی است که برای اینتر پارفومز عطر تولید می‌کند. ۸۲ درصد فروش عطر این غول صنعت عطرسازی در سه ماهه آخر 2022 توسط این شرکت حاصل شده است.

۶- ایو سن لورن Yves Saint Laurent

ایو سن لورن شرکت مُدی است که تحت مالکیت لورل است و با برند اختصاصی YSL عطر تولید می‌کند. شرکت سال موفقی در آمریکای شمالی داشته که تقریباً ۳۳ درصد درآمد جهانی 2022 را به خود اختصاص می‌دهد.

۵- بربری Burberry

بربری جزو 40 برند برتر عطر لوکس انگلیسی است که درآمد سالیانه اش در 2022، به اندازه ۲۶ درصد افزایش یافته است. میدنایت جورنی و‌های تی گران ترین عطرهای تولید شده توسط این شرکت تحت مالکیت کوتی هستند.

۴- هوگو باس HOGO BOOS

هوگو باس یک برند مد لوکس تحت مالکیت کوتی است. درآمد سالیانه شرکت در سال 2022 نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

عطرهای برند بوس

۳- پرادا PRADA

پرادا یک برند مد لوکس مستقر در میلان ایتالیا است. این شرکت عطرهایی تحت لیسانس گروه لورل تولید می‌کند. فروش جهانی این برند در سال 2022 افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

۲- تامی هیلفیگر Tommy Hilfiger

تامی هیلفیگر یک برند لوکس آمریکایی است که تحت مالکیت PVH می‌باشد. این برند به خاطر پوشاکش مشهور است، اما عطر، لوازم تزئینی، کفش و لوازم دکوری منزل هم تولید می‌کند.

۱- شرکت عطر رالف لورن RALPH LAUREN

رالف لورن یک برند آمریکایی و در دسته بهترین برندهای عطر است که تحت مالکیت شعبه ی محصولات لوکس لورل فرانسه است. محبوبیت برند در سال 2022 افزایش یافت و درآمد سالیانه اش هم در حدود ۴۱ درصد رشد کرد.

نتیجه گیری

از زمانی که این ماده جادویی خوش بو کشف شد برندهای زیادی دست به تولید عطر و ادکلن زدند، ولی در میان این هزاران برند فقط تعداد محدودی توانستند در تولید عطر موفق شوند و توجه طرفداران عطر را به سمت خودشان جلب کنند. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته است تا توضیحی مختصر و مفید از برندهای موفق صنعت عطرسازی در اختیار شما عزیزان بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا