عطر و ادکلن

همه چیز راجع به عطر زدن به مو

عطر مو محصولی است که خیلی مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته است. عطر زدن به مو برای آن دسته از خانم‌هایی که دوست دارند همیشه موهایشان بوی شامپو و گل‌های بهاری بدهد می‌تواند خیلی جذاب باشد. البته باید به این هم توجه کرد که استفاده هر عطری برای مو می‌تواند مضر باشد. ترکیبات موجود در عطرهایی که برای مو ساخته شده اند کاملا متفاوت با عطرها و ادکلن‌های معمولی هستند. مثلا زدن عطرهای معمولی به دلیل داشتن الکل باعث می‌شوند موهای شما خشک و بد حالت شوند.

عطر زدن به مو

ولی خب همیشه برای راحت‌تر شدن کار خانم ها راه‌ها و روش‌هایی وجود دارد. برخی از برندهای آرایشی و بهداشتی عطرهایی برای مو تولید کردند که شما عزیزان می‌توانید از آن عطرها استفاده کنید.

ترکیبات عطر مو

عطر زدن به مو به طور مداوم قطعا می‌تواند برای موهای شما خطرناک باشد. حتی اگر آن عطر مناسب مو باشد باز هم بهتراست در استفاده از آن کمی دقت کنید. عطر مو به صورتی ساخته شده است که می‌توان آن را مستقیم روی موهای خود اسپری کنید. مو به دلیل آن که گرمای بدن را ندارد می‌تواند در منافظ خود بیشتر بوی عطر را نگه دارد و به ماندگاری آن کمک کند.

ترکیبات اولیه عطر مو، آب است که می‌تواند خیال شما را از بابت سالم بودن این محصول و زدن به موهای خود راحت کند. ترکیبات دیگر این محصول که می‌توان به آن اشاره کرد روغن‌ها و امولسیون‌های معطر هستند. بنابراین در ترکیبات عطر مو اثری از الکل که باعث خشکی موهای شما می‌شوند نیست و به راحتی می‌توانید به آن اعتماد کنید.

جالب است بدانید با این که عطر مو از روغن و لوسیون ساخته شده است ولی با اسپری کردن آن حتی از نزدیک، موهایتان چرب نمی‌شود و براق و درخشان باقی می‌ماند.

طرز استفاده از عطر مو

آیا استفاده از عطر روی موی سر مضر است؟

اینکه بخواهید موهایتان خوشبو باشد چیز خیلی خوبی است، اما قطعاً دوست ندارید موهایتان آسیب ببینند.

دیر از خواب بلند شده‌اید، هر لباسی که دستتان می‌آید می‌پوشید و بلافاصله از درب خارج می‌شوید و روانه‌ی محل کار می‌شوید. در این لحظه متوجه می‌شوید که شستن موها را فراموش کردید. موهایتان خیلی چرب نبوده و به هر حال قابل تحمل هستند، اما برای اینکه کاملاً از روبراه بودن آن‌ها مطمئن شوید کمی عطر روی آن‌ها اسپری می‌کنید تا خوشبو شوند. هر شخصی این کار را انجام داده است، پس از اعتراف به این موضوع خجالت زده نشوید.

درست است که موهایتان خوشبو می‌شوند، اما هرگز فکر کردید که عطر زدن به مو تا چه اندازه بدون ضرر است؟ عطرها حاوی مواد شیمیایی خطرناکی هستند که ممکن است به موهایتان آسیب بزنند. با خواندن این مقاله پاسخ این سؤال را بدست می‌آورید، همچنین با جایگزین‌های طبیعی که در دسترستان قرار دارند آشنا می‌شوید.

آیا عطر زدن به مو مشکلی ندارد؟

خیر. عطر زدن به مو بهترین کاری نیست که می‌توانید برای موهایتان بکنید. عطر زدن به مو به دو دلیل مشکل ساز است:

الکل موجود در عطر موجب خشکی مو می‌شود.

از الکل به عنوان حلال یا پخش کننده ذرات عطر استفاده می‌شود. ۶۰ الی ۷۰ درصد حجم عطر از الکل تشکیل شده‌است. اما موضوع این است که الکل‌های زنجیره کوتاه از اتم‌های کربن کمتری تشکیل شده‌اند، و به همین دلیل قدرت خشک کنندگی بالایی دارند. تماس یا قرارگرفتن طولانی مدت در معرض الکل موجب سفتی، خشکی، نازکی و در نهایت ریزش مو می‌شوند.

عطرها عامل بیماری هستند

مواد شیمیایی و رایحه‌های مصنوعی موجود در عطرها به موهایتان آسیب می‌زنند. مطالعات نشان داده‌اند که محصولات آرایشی و مراقبت فردی حاوی مواد شیمیایی مخربی هستند که موجب اختلالات مادرزادی در اندام تناسلی نوزادان پسر و افزایش ریسک بارداری ناموفق در پستانداران می‌شوند. دی اتیل فتلات یکی از ترکیبات موجود در عطرها است که به خاطر خاصیت سمی که دارد باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

با شیشه‌های خالی عطر چه کار کنیم؟
خواندن مطلب

عطرهای مصنوعی باعث تخریب روغن طبیعی مو و پوست سر می‌شوند. در چنین حالتی موها نازک و خمیده می‌شوند و مثل کاه و حصیر به نظر می‌رسند. اگر دچار شوره هستید، شرایط وخیم‌تر می‌شوند و پوست سرتان دچار التهاب می‌شود.

شاید اینگونه تصور می‌کنید که یک عطر قوی باعث خنثی سازی بوی طبیعی پوست سر و موهایتان می‌شود. توجه داشته باشید که ترکیب بوی عطر با بوی طبیعی مو، بوی جدید و متفاوتی ایجاد می‌کند. ما به شما توصیه می‌کنیم از محصولات مراقبت از مو که بوی خوبی هم دارند استفاده کنید. آن‌ها در کنارخوشبو بودن حاوی مواد تقویت کننده مو هستند.

آموزش استفاده از عطر مو

موادی که می‌توانید به جای عطر به موها بزنید

همانطور که در بالا اشاره کردیم عطر زدن به مو بی خطر نیست و مضراتی دارد. شاید اینگونه تصور می‌کنید که یک عطر قوی باعث خنثی سازی بوی طبیعی پوست سر و موهایتان می‌شود. توجه داشته باشید که ترکیب بوی عطر با بوی طبیعی مو، بوی جدید و متفاوتی ایجاد می‌کند. ما به شما توصیه می‌کنیم از محصولات مراقبت از مو که بوی خوبی هم دارند استفاده کنید. آن‌ها در کنارخوشبو بودن حاوی مواد تقویت کننده مو هستند. به همین جهت بهتر است از عطرها روی مو استفاده نکنیم و محصولات مناسب را جایگزین آن کنیم. در ادامه به این محصولات اشاره کرده ایم.

عطر مخصوص مو (افشانه مو)

عطرهای مخصوص مو دارای قدرت بازسازی مو بوده و از پایه آبی برخوردار هستند. آن‌ها فرمول بندی خاصی دارند تا موهای ژولیده را منظم کنند، رطوبت کافی را ایجاد کنند و حالت دادن به مو را تسهیل کنند.

اگر مایل هستید یک عطرموی دست ساز ساده داشته باشید ، باید این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید:

  • یک چهارم فنجان عصاره آلوئه ورا
  • یک دوم فنجان آب
  • یک قاشق چای خوری روغن جوجوبا
  • یک قاشق چای خوری روغن نارگیل

اسپری کردن این عطر دست ساز روی موها موجب تقویت و مرطوب سازی موها می‌شود.

سرم مو

سرم‌های مو از انحراف، پژمردگی و شکنندگی موها پیشگیری می‌کنند. سرم‌های مو باعث درخشندگی و خوشبویی موها می‌شوند. اگر می‌خواهید موهایتان ظاهر مناسب و جذابی داشته باشند، حتماً از سرم مو استفاده کنید.

اگر استفاده از سرم‌های موی خانگی را ترجیح می‌دهید، کافی است مواد زیر را با یکدیگر ترکیب کنید:

  • چهار قاشق غذاخوری روغن آووکادو
  • دو قاشق غذاخوری از روغن‌های جوجوبا، بادام، آرگان و هسته انگور

برای اینکه درخشندگی حداکثری را بدست آورید، بعد از شستشوی موها با شامپو ، این محلول را روی موهایتان اسپری کنید. اگر می‌خواهید موها خوشبوتر شوند، کافی است چند قطره از عصاره گیاهی موردعلاقه‌تان را به سرم اضافه کنید. 

شامپوی خشک

اگر می‌خواهید از شر روغن، چربی و ذراتی که به تدریج روی موها انباشته شده‌اند و بوی بدی را ایجاد کرده‌اند خلاص شوید، از شامپوی خشک استفاده کنید. این شامپوها باعث تمیزی و حذف بوهای ناخوشایند می‌شوند و زیبایی و حجم طبیعی را برای موهایتان به ارمغان می‌آورند.

برای تولید شامپوی خشک در منزل به مواد زیر نیاز دارید:

  • یک چهارم فنجان پودر نشاسته ذرت
  • یک چهارم فنجان پودر آروروت
  • ·       ۱۰ قطره روغن درخت چای
  • ·       ۱۰ قطره عصاره طبیعی اسطوخودوس

مواد اولیه را کاملاً با یکدیگر ترکیب و فرآورده نهایی را روی موها اسپری کنید. با برس موها را بالا بیاورید تا شامپو زیر موها قرار بگیرد. برای پاک کردن شامپوی اضافه از یک حوله استفاده کنید. شامپوی خشک یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوشبوکردن موها است.

اگر موهایتان تیره است، بهتر است کمی پودر کاکائوی غیرشیرین را به فرآورده اضافه کنید.

ژل مو

ژل مو یکی از رایج‌ترین محصولاتیست که برای حالت دادن به موها استفاده می‌شود. برای درست کردن یک ژل موی خانگی ، به این مواد نیاز دارید:

  • یک دوم قاشق غذاخوری ژلاتین ساده
  • یک دوم قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • یک فنجان آب گرم

ژلاتین و آلوئه ورا را داخل آب گرم مخلوط کنید. چند قطره عصاره طبیعی مورد علاقه‌تان را به محلول اضافه کنید و بگذارید تا کمی سفت شود. شما می‌توانید این این ژل خوشبوی طبیعی را مستقیماً به موهایتان بزنید.

اسپری کردن و زدن عطر به موها

همچنین شما می‌توانید یک ژل دست ساز و قوی را با استفاده از روغن تخم کتان و عصاره طبیعی دلخواهتان بسازید. خاصیت روغن تخم کتان این است که به تقویت و ثابت نگه داشتن موها کمک می‌کند.

موس مو (کف مخصوص مو)

ابتدا موس مو که یک کف فشرده است را روی موها قرار دهید، سپس با شانه، موها را منظم کنید و در نهایت برای حالت دادن به مو از سشوار استفاده کنید. موس مو باعث بالا آوردن موها می‌شود و به آن‌ها حجم می‌دهد. علاوه بر این نقش حفاظتی خود را به خوبی ایفا می‌کند. موس‌ها بوی خوبی دارند و عطر دل انگیزشان تا مدتی روی موها باقی می‌ماند.

مقایسه 4 غلظت عطر دیور ساواج
خواندن مطلب

برای اینکه بهترین تاثیرگذاری را کسب کنید، مقداری موس به اندازه یک تخم مرغ را روی موهای خود قرار دهید. سپس با استفاده از انگشتانتان موس را تا ریشه‌ی مو پخش کنید و به موها حالت دهید.

کاندیشنرهای مو با ماندگاری بلندمدت

این فرآورده‌ها موجب حفظ رطوبت طبیعی و تقویت موها می‌شوند. همچنین مواد معدنی لازم برای بهبود سلامت موها را فراهم می‌کنند. آن‌ها از شکنندگی، ژولیدگی و چندرشته‌ای شدن موها جلوگیری می‌کنند. نرم‌کننده‌ها برای موهای خشک و زبری که دائماً در معرض نور خورشید و شرایط ناسالم محیطی قرار دارند بهترین گزینه هستند. آن‌ها از موهای شما در برابر تجهیزات حالت دهی با گرما (مثل اتوی مو) و فرآورده‌های خطرناک شیمیایی هم محفاظت می‌کنند. این کاندیشنرها معمولاً حاوی رایحه‌های گُلی ملایمی هستند که باعث می‌شوند در کُل روز موهایتان را ببویید.

مراحل عطر زدن به مو

همیشه سعی کنید عطر مویی را انتخاب کنید که رایحه آن با عطری که برای بدنتان استفاده می‌کنید هارمونی داشته باشد. زیرا ترکیب شدن دو عطری که رایحه آن‌ها هم خانواده نیستن می‌تواند بوی نامطبوعی را تولید کند. برای این که رایحه عطر و اسپری مو بیشترین ماندگاری را داشته باشد بهترین زمان بعد از حمام است که آن را به موهای تمیز و نمدار اسپری کنید. همانطور که از عطر و ادکلن خود در آخرین مرحله از آماده شدن استفاده می‌کنید عطر مو هم باید آخرین چیزی باشد که بعد از محصولات دیگر به موهای خود می‌زنید.

نحوه استفاده از عطر مو

البته ایرادی ندارد اگر در طول روز یا بعد از سشوار هم از این محصولات استفاده کنید، ولی عطر زدن به مو بعد از حمام به ماندگاری بیشتر بوی آن‌ها کمک می‌کند. برای استفاده از این محصولات بهتر است موهایتان را دسته دسته کنید و سپس از عطر مو استفاده کنید.

چطور در خانه عطر مو درست کنیم؟

جالب است بدانید که شما می‌توانید در خانه هم عطری برای موهایتان درست کنید. اولین پیشنهاد ما برای درست کردن عطر مو استفاده از برگ نعناع است. همانطور که می‌دانید بوی خنک و تازه نعناع می‌تواند حس زندگی را به شما بدهد. همچنین می‌توانید از عصاره نعنا برای ماساژ دادن کف سر در فصل تابستان استفاده کنید و بوی خوبی را برای موهای خود خلق کنید.

یکی دیگر از چیزهایی که می‌توانید با استفاده از آن بویی تازه و طبیعی را به موهای خود بدهید گیاه رزماری است. رزماری به خاطر بوی تند و متفاوتی که دارد می‌تواند بوی خوبی به موهای شما ببخشد و از ریزش آن‌ها هم جلوگیری کند.

عصاره‌های طبیعی و روغن‌های پایه، بخاطر خوشبو بودن و امکان اعمال با غلظت پایین (به صورت رقیق شده) به موها محبوبیت دارند. آن‌ها بوی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند، و ضمناً بستر مناسبی را برای احیای موها فراهم می‌کنند. برخی عصاره‌های طبیعی پرکاربرد همچون اسطوخودوس، رزماری، درخت چای و نعنای فلفلی به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کرده و سلامت آن‌ها را تأمین می‌کنند.

مهم‌ترین مزیت عصاره‌های طبیعی ترکیب پذیری آن‌ها است. شما می‌توانید چندین عصاره طبیعی را با هم مخلوط کنید تا به رایحه دلخواهتان برسید. برای ساختن عطر مبتنی بر عصاره‌های طبیعی، مواد زیر را با یکدیگر ترکیب کنید:

  • پنج قطره گلاب
  • دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • چهار قطره عصاره خالص وانیل
  • بیست و دو قطره عصاره طبیعی گریپ فروت
  • چهارده قطره عصاره طبیعی اسطوخودوس
  • نه قطره عصاره طبیعی درخت چای

این عطر طبیعی را داخل بطری اسپری نگهداری کنید. بدین ترتیب می‌توانید هر زمانی که دلتان بخواهد از آن استفاده کنید.

hair mist  یا همان عطر مو چیست؟

همانطور که گفتیم استفاده از عطرهایی که برای مو ساخته نشده‌اند به دلیل داشتن الکل و ترکیبات دیگر مضر است و می‌تواند موهای شما را خشک و شکننده کنند. به همین دلیل برندهای مطرح دنیا مثل دیور (Dior) عطرهایی را وارد بازار کردند که ترکیبات آن‌ها مناسب بوده و خطری برای موها ندارند. این محصولات با نام hair mist  یا همان عطر مو در دنیای فشن شناخته شده‌اند و به موها آسیبی نمی‌رسانند.

استفاده از روغن‌های مفید در عطر مو باعث شده‌ است که یکسری از این اسپری‌ها بسیار مغذی باشند و به مقاومت و استحکام موها کمک کنند. پس بهتر است در انتخاب خود دقت کنید و از این نوع عطرها استفاده کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از هیر میست‌های معروف می‌پردازیم.

استفاده از عطر مو

۱- میس دیورهیر میست (miss dior hair mist)

دیور جزو اولین برندهایی است که عطر مو را تولید کرد و رایحه ای گلی و بی‌نظیری را به آن بخشید و با بسته بندی خاص به سبک فرانسوی وارد بازار کرد. این محصول به شدت مورد استقبال خیلی از خانم‌هایی که به ظاهر خود توجه می‌کنند قرار گرفت.

معرفی و بررسی عطر عود وود تام فورد
خواندن مطلب
عطر زدن به مو

۲- عطر مو عسل گیسو (GISOU HONEY HAIR PERFUME)

برند هلندی گیسو (Gisou) کار خلاقانه‌ای کرد و برای اولین بار عطر مو با اسانس عسل را خلق کرد که با این کار باعث شد بویی جدید برای موهای طرفداران این محصول تولید کند. جالب است بدانید این عطر مو خاصیت دارویی هم دارد و موهای شما را درخشان و خوش بو می‌کند. hair perfume برند گیسو در هیدراته شدن مو نقش پر رنگی دارد، مو خوره ها را از بین می‌برد و بویی شیرین مانند عسل به موهای شما می‌دهد.

۲- عطر مو عسل گیسو(GISOU HONEY HAIR PERFUME)

۳- ساچا جون پرو اکتیو (sachajuan protective hair perfume)

کمتر کسی پیدا می‌شود که سیب سبز دوست نداشته باشد. برند sachajuan هم برای این عطر موی پرطرفدار از عصاره سیب سبز استفاده کرده است که بوی ترش و تازه ای را به این محصول بخشیده است. این عطر مو غیر از بوی خوب و مطبوعی که می‌دهد، خاصیت آبرسانی هم دارد و موهای شما را نرم و با طراوت می‌کند.

نحوه عطر زدن به مو

۴- عطر مو چنل چنس (chanel chance hair mist)

chanel chance hair mist دارای رایحه ای ملایم و گلی بوده که حس تازگی را به شما می‌دهد و بویی خنک به همراه بوی گل‌های یاس را به موها می‌بخشد. تصور کنید با وزیدن باد در لا به لای موهای درخشان شما بوی گل یاس و گل‌های بهاری چقدر می‌تواند جذاب باشد.

 عطر مو چنل چنس (chanel chance hair mist)

۵- عطر مو بالمین باریس (balmain paris hair perfume)

این عطر ویژگی‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها شیشه و مدل اسپری آن است. عطر مو بالمین باریس از روغن آرگان تشکیل شده که می‌تواند انتخاب خوبی برای اون دسته از خانم‌هایی باشد که موهایشان رنگ شده و آسیب دیده است. زیرا روغن آرگان به درخشان شدن و مقاومت مو کمک می‌کند.

 عطر زدن به مو بالمین باریس (balmain paris hair perfume)

۶- موگلر آنجل (mugler angel hair mist)

اسپری مو موگلر آنجل جزو عطرهایی است که ماندگاری بسیار بالایی دارد. و دارای رایحه ای جذاب و متفاوتی است. این عطر مو از برند معروف آنجل با رایحه جذاب و متفاوت، دارای طرفداران زیادی است. شیشه این hair mist کاملا قابل حمل بوده و در کیف جا می‌شود.

عطر زدن به مو

۷- لا تولیپل (byredo la tulipe hair perfume)

این عطر مخصوص موهای فر است و از آنجایی که سولفات ندارد حالت فنری موهای شما را حفظ می‌کند و کاملا برای موهای فر مناسب است. این عطر با رایحه گل لاله به موهای شما درخشندگی و جذابیت می‌دهد.

 لا تولیپل byredo la tulipe hair perfume)

۸- آکوا دی پارما (Acqua di parma rose nobile mist)

عطر مو آکوا دی پارما برای آن دسته از خانم‌هایی است که بوی کلاسیک گل رز قرمز را دوست دارند. این اسپری به غیر از این که بوی خوب و مطبوعی دارد درخشندگی و لطافت هم به موهای شما می‌بخشد. این عطر مو دارای نت‌های دیگری تشکیل شده از مشک و چوب سرو است که باعث می‌شود غلظت آن زیاد باشد و ماندگاری خوبی هم داشته باشد.

عطر مو

سخن آخر

در این مقاله مجموعه حیات پرفیوم سعی داشته تا شما را با نحوه استفاده ازعطر زدن به مو و معایب و مزایای آن آشنا کند. همانطور که بارها اشاره کرده‌ایم استفاده از عطرهای معمولی برای خوشبو کردن مو بسیار کار اشتباهی است و باید از عطرهای مناسب این کار برای خوشبو نگه داشتن موهای خود استفاده کنیم. عطرهایی که دارای الکل هستند می‌توانند برای مو بسیار مضر باشند زیرا الکل باعث می‌شود مو خشک و شکننده شود.

آیا ماندگاری عطر روی موها بیشتر است؟

بله، عطر می‌تواند کُل زمان روز را روی موها باقی بماند. این یک راه حل فوری و کوتاه مدت است ، اما در بلندمدت موجب خشکی موها می‌شود.

آیا تاثیرات شامپوی خشک و عطر مشابه یکدیگر هستند؟

خیر. شاید تصور می‌کنید تاثیرات شامپوی خشک و عطر مشابه یکدیگر هستند، اما در عمل اینگونه نیست. شامپوهای خشک یک محصول تخصصی هستند که با هدف حذف چربی اضافه مو و تمیز نگه داشتن آن ساخته شده‌اند. عطرها حاوی الکل هستند و در خوشبوکردن موهایتان مؤثر هستند، اما در دراز مدت موجب خشکی مو می‌شوند.

آیا عطرها سرطان زا هستند؟

بله، مواد شیمیایی بکار رفته در بسیاری از عطرها سرطانزا هستند و موجب سردرد می‌شوند.

آیا عطرها تاریخ انقضا دارند؟

بله، به محض اینکه شروع به استفاده از عطر می‌کنید، در نهایت تاریخ انقضایش فرا می‌رسد. تاریخ انقضا به ترکیبات شیمیایی بکاررفته در عطر بستگی دارد. برخی عطرها زیر یک سال منقضی می‌شوند، و برخی دیگر عمر طولانی‌تری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا