عطر و ادکلن

نحوه تشخیص عطر ساواج اصل از تقلبی

عطر ساواج در سال 2015 توسط شرکت دیور روانه بازار شد. ساواژ یکی از موفق‌ترین و به یادماندنی‌ترین عطرهای مردانه محسوب می‌شود. با توجه به اینکه جانی دپ در آگهی‌های تبلیغاتی ساوج حضور داشت، عطر از همان ابتدا موفقیت بالایی را تجربه کرد. اما مثل هر عطر مشهور دیگری، نسخه‌های تقلبی دیور ساواج بلافاصله وارد بازار شدند. افرادی که نمی‌توانستند تشخیص عطر ساواج اصل از تقلبی را به خوبی انجام دهند‌، دائماً فریب می‌خوردند و نسخه تقلبی را می‌خریدند. بدین ترتیب این سؤال رایج مطرح شد: چگونه می‌توان دیور ساواج اصلی را از دیور ساواج تقلبی تشخیص داد؟

تفاوت‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند، برای سه نسخه این عطر یعنی EDT، EDP و پرفیوم صدق می‌کنند. در اینجا به مهم‌ترین تفاوت‌هایی اشاره می‌کنیم که شما می‌توانید در هنگام خرید دیور ساواج اصلی روی آن‌ها تمرکز کنید و با اتکا به آن‌ها، نسخه‌های اصلی و تقلبی را از هم تشخیص دهید.

نسخه‌های تقلبی ساوج به دو دلیل اصلی تولید می‌شوند: اولاً، این عطر یکی از محبوب‌ترین عطرهای دیزاینری است. ثانیاً حاشیه سود این عطر در حد بالایی قرار دارد. شرایط ساواژ بر خلاف عطرهای برند پاریس کرنر است. عطرهای این برند علیرغم کپی بودن قیمت ناچیزی دارند. بنابراین تهیه نسخه تقلبی از آن‌ها سود چندانی به همراه ندارد. در ادامه شما را برای تشخیص عطر ساواج اصل از تقلبی راهنمایی خواهیم کرد.

پلاستیک بسته بندی دیور ساواج اصلی و تقلبی

اگر فرض کنیم دیور ساواج تقلبی با هزینه اندکی تولید شده باشد، آنگاه شما زودتر از هر چیز دیگری متوجه این موضوع می‌شوید. پلاستیک بسته بندی ادکلن ساواج تقلبی تیره و غیرشفاف است. علاوه بر این، به خوبی دور جعبه‌ی عطر محکم نشده است. چسب‌های اعمالی روی پلاستیک ضعیف هستند و همینطور شکاف‌هایی مشاهده می‌شوند. دلیلش این است که در مراکز تولید کیفیت بسته بندی به اندازه کافی کنترل نشده است.

بدین ترتیب این سؤال مطرح می‌شود که دلیل بروز این مشکلات چیست؟ چرا پلاستیک بسته بندی شفاف و محکم نیست و تا حد امکان شبیه پلاستیک بسته بندی عطر اصلی ساخته نمی‌شود؟

برای پاسخ به این سؤال، باید فرایند عرضه‌ی عطر تقلبی به فروشگاه را بررسی کنیم. شیشه‌های تقلبی در کشورهایی تولید می‌شوند که محدودیت‌های قانونی نامناسبی دارند. این شیشه‌ها به روش‌های غیرقانونی مختلف به دست شرکت‌های متقلب می‌رسند و بسته بندی بیرونی به صورت محلی، یا در مکانی دیگر تهیه و به کشور مقصد ارسال می‌شود.

عطر امضا چیست؟
خواندن مطلب

جعبه و شیشه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و یک کارگر ساده بسته بندی پلاستیکی را روی عطر تقلبی قرار می‌دهد. شرکت‌های متقلب سعی می‌کنند بسته بندی حدالامکان مشابه عطر اصلی داشته باشند، اما مقایسه با کارخانه‌ی اصلی که پروتکل‌های سخت گیرانه تری برای کنترل کیفیت دارد عملاً غیرممکن است. همین موضوع اولین نشانه‌ی تشخیص دیور ساواژ اصلی از دیور ساواژ تقلبی است.

عطر اصل ساوج

جعبه‌ی دیور ساواج اصلی و تقلبی

یکی درگر از راه‌های تشخیص عطر ساواج اصل از تقلبی جعبه این عطر مردانه است. جعبه‌ی دیور ساواژ اصلی دارای رنگ سیاه تیره مات است، اما جعبه عطر تقلبی رنگ سیاه روشن‌تری دارد و درخشندگی آن بیشتر است. جعبه عطر اصلی نور بیشتری را منعکس می‌کند و الگوهای روی آن واضح‌تر دیده می‌شوند. نمای بیرونی جعبه عطرهای ساواژ بعد از معرفی اولیه، کمی تغییر کرده است. برای تشخیص تفاوت‌ها باید با دقت بیشتری به جعبه نگاه کنید.

برای شماره سریال‌های قدیمی، جعبه عطرهای تقلبی رنگ خاکستری درخشان‌تر و تیره‌تری دارد. جعبه عطر اصلی رنگ خاکستری یکنواختی دارد که نور را چندان منعکس نمی‌کند. اگر عطرهایی با شماره سریال‌های جدیدتر را تهیه کرده‌اید، رنگ خاکستری تیره‌تر و با سطح سیاه داخلی جعبه سازگار است.

جعبه عطر تقلبی با نشانه‌های بارزی خبر از تقلبی بودن عطر می‌دهد. جعبه‌ی عطر تقلبی نور بیشتری را انعکاس می‌دهد، و رنگ آن سازگاری کافی با سمت سیاه رنگ داخل جعبه ندارد. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چرا جعبه‌های عطرهای اصلی و تقلبی با هم تفاوت دارند؟

همانطور که قبلاً گفتیم، بسته بندی توسط شرکت متقلب به صورت محلی انجام شده، یا توسط شرکت متفاوتی که مسئول تولید شیشه است انجام می‌شود. در حقیقت کنترل کیفیت برای محصولات تقلبی به درستی اجرا نمی‌شود.

تفاوت در جعبه‌های اصلی و تقلبی قوی‌تر است و به راحتی احساس می‌شود. البته عطرهای دیور ساواژ الکسیر اصلی و تقلبی از لحاظ جعبه تفاوت چندانی ندارند و برای تشخیص ساواژ الکسیر تقلبی باید دقت بیشتری داشته باشد.

فونت توضیحات و علایم ثبت شده روی جعبه

تشخیص این تفاوت‌ها در عطرهای اصلی و تقلبی، تا حدودی دشوارتر است. اگر جعبه‌های عطرهای اصلی و تقلبی را در دستان خود نگه دارید، علایم روی جعبه کاملاً یکسان به نظر می‌رسند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، امکان اسکن کردن بارکد است. همچنین می‌توانید به شماره سریال مراجعه کنید و صحت آن را از طریق سایت CheckCosmetic بررسی کنید. بسیاری از عطرهای تقلبی شماره سریال را هم کپی می‌کنند، بنابراین این روش بهترین روش ارزیابی اعتبار عطر مدنظرتان نیست.

علاوه بر این، اطلاعات چاپ شده روی جعبه عطر تقلبی، کمی بزرگتر از اطلاعات چاپ شده روی جعبه عطر دیور ساواژ اصلی هستند. این روش تشخیص عطرهای اصلی و تقلبی از یکدیگر، برای تمامی عطرها صدق می‌کند. این روش می‌تواند برای تشخیص عطر ساواج اصل از تقلبی به شما کمک بسیاری کند.

اولین عطرساز دنیا؛ چه  کسی اولین عطر تاریخ را ساخت؟
خواندن مطلب

تشخیص عطر ساواژ اصل از تقلبی با توجه به شیشه

گاهی اوقات عطرفروشی های محلی ادعا می‌کنند که شیشه بدون جعبه را در اختیار دارند. آن‌ها معتقدند نسخه‌ی تستر عطر اصلی را به فروش می‌رسانند. روبرو شدن با چنین شرایطی غیرممکن نیست، و ممکن است چند فروشگاه معتبر وجود داشته باشند که شیشه‌های عطرهای اصلی را بدون جعبه تهیه کرده باشند. اما مشکل این است که شماره سریال روی جعبه و شماره سریال داخل شیشه باید با یکدیگر هماهنگ باشند. هنگامی که جعبه در دسترس نباشد، تشخیص این موضوع دشوار می‌شود.

شماره سریال باید روی شیشه هم حک شده باشد، اما همانطور که قبلاً گفتیم، شرکت‌های متقلب می‌توانند به آسانی شماره سریال عطر اصلی را روی شیشه عطر تقلبی درج کنند.حالت بعدی این است که شیشه اصلی باشد، اما با اسانس معطر تقلبی و بی کیفیت مجدداً پُر شده باشد. توصیه ما این است که دیور ساواژ را فقط با شیشه و بدون دسترسی به جعبه نخرید.

درب عطر اصلی و تقلبی

کیفیت درب عطر اصلی، به خودی خود گویای همه چیز است. قطر درب آهنربایی نسخه اصلی در مقایسه با نسخه تقلبی بیشتر است. برای بازکردن درب عطر اصلی، فقط کافی است آن را بچرخانیم. البته جدا کردن درب با کشیدن به سمت بالا هم امکان پذیر است، اما در نسخه‌ی اصلی می‌توان با چرخاندن درب آن را جدا کرد. این کار باعث از بین رفتن میدان مغناطیسی بین درب و شیشه عطر می‌شود. در عطر تقلبی، چرخاندن باعث تضعیف میدان مغناطیسی و جدا شدن درب عطر نمی‌شود. تشخیص عطر ساواج اصل از تقلبی با توجه به درب این محصول بسیار کار آسانی است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه نسخه‌ی تقلبی از مواد ارزان و بی‌کیفیت ساخته شده است، اگر شیشه عطر پُر باشد ، درب عطر نمی‌تواند کُل حجم عطر (100 میلی لیتر) را داخل شیشه حفظ کند.

تشخیص عطر ساواژ اصل از تقلبی

علامت تجاری درج شده روی درب شیشه اصلی، واضح‌تر و کوچکتر از علامت تجاری درج شده روی درب عطر تقلبی است. در سمت داخلی درب عطر، لوگوی حک شده در عطر تقلبی درخشنده‌تر است و نور بیشتری را در مقایسه با لوگوی روی درب عطر اصلی انعکاس می‌دهد.

 قسمت پایین شیشه عطر

همیشه تشخیص عطر اصل از تقلبی کار بسیار دشواری است که ذهن بسیاری از ما را به خود درگیر می‌کند. هنگامی که شیشه‌ها را مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که شیشه عطر اصلی تیره‌تر بوده، و رنگ آبی قسمت پایینی آن پررنگ‌تر است. این در حالیست که رنگ‌های سیاه و آبی به کار رفته در شیشه عطر تقلبی کمرنگ‌تر هستند.

زمان مناسب برای استفاده از عطر
خواندن مطلب

دلیل این تفاوت چیست؟ باید بگوییم که شیشه‌ی عطر اصلی فرایند ساخت پیشرفته‌تری را پشت سر گذاشته است و کپی صد در صدی از آن دشوارتر است و هزینه‌های بیشتری را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، هنگامی که شیشه عطر تقلبی را در دست بگیرید، به وضوح تفاوت در کیفیت ساخت شیشه را تشخیص می‌دهید.

علایم درج شده در پایین شیشه عطر تقلبی در مقایسه با شیشه عطر اصلی بیشتر هستند. اگر جعبه‌ی عطر را در اختیار دارید، شماره سریال درج شده در پایین شیشه را با شماره سریال درج شده روی سطح بیرونی جعبه مطابقت دهید. این شماره سریال‌ها برای عطرهای اصلی یکسان هستند.

 اسپری دیور ساواج اصل و تقلبی

هرچند تشخیص این نکته به تنهایی دشوار است، اما سر اسپری دیور ساواژ تقلبی بزرگتر از سر اسپری دیور ساواژ اصلی است. اسپری عطر اصلی نسبتاً کوچکتر است و حجم عطر بیشتری را اسپری می‌کند.

همچنین اسپری عطر اصلی افشانه‌ی بیشتری تولید می‌کند و مولکول‌های بیشتری از مایع عطر را به صورت یکنواخت پخش خواهدکرد. اسپری عطر تقلبی هم پراکندگی بسیاری دارد، اما عطر اسپری شده در برخی جهات با غلظت بیشتری منتشر می‌شود. لازم به زکر است که تشخیص عطر ساواج اصل از تقلبی از این روش کمی سخت است.

تشخیص عطر ساواژ اصل از تقلبی

قیمت عطر اصلی بسیار ناچیز و غیرقابل باور است

تشخیص عطر ساواژ اصل از تقلبی با توجه به قیمت اصلا کار درستی نیست چون بسیاری از عطرفروشان به راحتی با کلاه‌برداری قیمت‌های نجومی برای این ادکلن‌های تقلبی در نظر می‌گیرند. حقیقت این است که اگر قیمت خیلی پایین باشد، شما شک می‌کنید که احتمالاً محصول ارائه شده دچار مشکل است. حتی اگر قصد خرید شیشه‌ی تستر را دارید، توجه داشته باشید که علامت “تستر” باید روی بسته بندی درج شده باشد.

همیشه قبل از خرید عطر از فروشگاه‌های آنلاین یا خرید حضوری از فروشگاه‌های سنتی، تحقیقات و پرس و جوهای لازم را انجام دهید. هر عطر نو و اصلی که در قیمتی پایین‌تر از این قیمت به فروش برسد، به منزله زنگ هشدار است و خبر از تقلبی بودن عطر می‌دهد. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر حیات پرفیوم عطر ساوژ اصل را خریداری کنید و از رایحه آن نهایت لذت را ببرید.

نتیجه‌گیری

در خرید این ادو پرفیوم مردانه بسیار دقت کنید، نمونه تقلبی و فیک این عطر در بازار بسیار زیاد است. بهتر است این عطر را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا  آن را در پک اصلی احویل بگیرد. حیات پرفیوم این امکان را برای شما فراهم کرده است تا این عطر را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید و از رایحه آن نهایت لذت را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا