عطر و ادکلن

در هر بار عطر زدن چند پاف اسپری کنیم؟

عطر زدن به صورت روزانه به شما این امکان را می‌دهد که بوی خوبی داشته باشید و یک نت خوشبو در پی خود باقی بگذارید. با این حال، حواستان باشد که در مصرف عطر و ادکلن‌ها زیاده روی نکنید زیرا ممکن است از بوی عطرتان خسته شوید. پس چه عطری را انتخاب کنیم که بو و رایحه‌ای داشته باشد که مناسبمان باشد؟

چند مفهوم در مورد عطر

عطر ترکیبی از نت‌های معطر و مختلف است که از تقطیر مواد طبیعی یا سنتز شیمیایی به دست می‌آیند. بنابراین برای ساخت یک عطر به 3 نت اصلی نیاز داریم که عبارتند از:

  • نت بالایی: نشان دهنده اولین رایحه ای است که از عطر بیرون می‌آید
  • نت قلبی: می‌تواند چند ساعت قبل از آشکار شدن آن طول بکشد
  • نت پایه: بوی ماندگار عطری است که در لباس‌ها و سطوح نفوذ می‌کند.

با این حال، تعیین یک ماده معطر به غلظت مواد معطر آن بستگی دارد. در واقع، عطرها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

اوفرش (Eau Fraiche)

واد معطر (کمتر از۳ درصد) است، بنابراین رایحه ای شیرین و ملایم دارد. بهتر است بدانید این عطر به دلیل غلظت کم مواد معطر، به سرعت تبخیر می‌شود و ماندگاری بالایی ندارد.

ادکلن (Eau de Cologne)

ادکلن‌ها حاوی ۳ تا ۸ درصد مواد معطر هستند. ادکلن نام خود را از یک عطرساز ایتالیایی گرفته است که برای اقامت در کلن آلمان آمده بود. این غلظت هم مانند اوفرش‌ها، به سرعت تبخیر می‌شود.

همه چیز راجع به عطر زدن به مو
خواندن مطلب

ادو تویلت (Eau de Toilette)

این غلظت از عطر مناسب پوست‌هایی است که حساسیت به عطر دارند. ادو تویلت‌ها زمانی برای پوشاندن بوی نامطبوع بدن استفاده می‌شدند اما امروزه یک دارایی اغوا کننده محسوب می‌شوند. ادو تویلت‌ها دارای حاوی ۷ تا ۱۲ درصد از نت‌های معطرهستند.

پرفیوم  (Perfume)

این غلظت با نت‌های معطر غنی شده است که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد نوسان دارد. این ترکیب به عطر ماندگاری طولانی مدت می‌دهد. عطر پرفیوم به دلیل غلظت بالایی که دارد، نت‌های پایه را روی لباس به جا می‌گذارد.

ادو پرفیوم (Eau de Parfum)

بعد از پرفیوم قوی‌ترین غلظتی که در عطرها وجود دارد ادو پرفیوم‌ها هستند که حاوی ۱۵ تا ۲۰ درصد ترکیبات روغنی یا همان اسانس روغنی بوده و ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه غلظت‌های موجود در بازار دارند. تفاوت و برتری که ادو پرفیوم‌ها نسبت به پرفیوم‌ها دارند ان است که به دلیل داشتن الکل و آب و رقیق بودن بر روی لباستان لک نمیندازد و برایتان ایجاد حساسیت‌های پوستی هم نمی‌کنند.

عطر زدن

عطر زدن: هر چند وقت یکبار از آن استفاده کنیم؟

دفعات عطر زدن بستگی به غلظت، نت‌های معطر و ماندگاری آن در طول زمان دارد.

در واقع اگر عطر خیلی غلیظ نباشد، مانند ادکلن، اوفرش و ادوتویلت استفاده از آن را می‌توان چندین بار در روز تکرار کرد . به ویژه نشان داده شده که این نوع عطر دارای ماندگاری محدود و حداکثر ۴ ساعت است.

این عطر به تدریج توسط پوست جذب می‌شود و این احساس را به شما می‌دهد که هیچ بویی را حس نمی‌کنید. حتی اگر این بدان معناست که دیگر در طول روز زیاد آن را احساس نمی‌کنید، مراقب باشید از آن سوء استفاده نکنید تا اطرافیانتان را ناراحت نکنید. بنابراین، ترجیحاً عطر یک بار در روز ، صبح یا عصر قبل از یک عصر مهم استفاده شود.

بهترین عطرهای فصل بهار
خواندن مطلب

به یاد داشته باشید ! برای همه مواد معطر، بهتر است آنها را روی قاعده گردن یا در سطح مچ اسپری کنید.

دلیل ماندگاری عطر در مناطق نبض‌دار چیست؟

با عطر زدن و یا اسپری کردن آن در مناطق نبضدار بدنتان عمر رایحه آن را افزایش می‌دهد. دلیل ماندگاری عطر بر روی مچ دست، گردن و پشت زانو این است که به خاطر ضربان داشتن و جریان خون آن مناطق گرم‌تر هستند و می‌توانند به مدت طولانی‌تری رایحه را حفظ کنند.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید رایحه عطری که می‌زنید به مدت طولانی‌تری بر روی بدن و لباستان بماند باید حتما در انتخاب غلظت عطری که انتخاب می‌کنید دقت کنید. غلظت ادو تویلت و اوفرش به دلیل سبک بودن و دارا بودن میزان زیادی آب و الکل ماندگاری ۲ ساعته دارند، ولی اگه می‌خواهید عطرتان چند ساعت ماندگاری داشته باشد از پرفیوم‌ها و ادو پرفیوم‌ها استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا