عطر و ادکلن

بهترین عطرهای فصل بهار

با نزدیک شدن به فصل بهار و بیرون آمدن شکوفه‌های بهاری بیشتر آقایان و خانم‌ها دوست دارند که رایحه‌ای جدید را استفاده کرده تا حس و حال بهار را برای آن‌ها چند برابر کنند. بهترین عطرهای فصل بهار با توجه به ترکیبات و نت‌های انتخابی آنها برگزیده شده‌اند. در رایحه‌های بهاری بیشتر از نت‌های گلی، ساحلی و ملایم استفاده می‌شود، این رایحه‌ها حس و حال خوب و شادی را به شما می‌دهند.

معمولا عطرهای فصل بهار از هر سه طبع گرم، خنک و معتدل ساخته می‌شوند. در هر فصلی که هستید سعی کنید عطری را انتخاب کنید که مناسب آن فصل باشد. زیرا با انجام این کار حس بهتری را برای خود رقم می‌زنید و از رایحه عطر خود نهایت لذت را خواهید برد.

شاید فکر کنید که بهترین عطرهای فصل بهار فقط مناسب خانم‌ها است ولی باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. ادکلن‌های مردانه بهاری هم در بازار موجود است که می‌توانند با طبع معتدل، نسبتا خنک و گرمی که دارند حس تازگی را در آقایان زنده خواهند کرد. در ادامه سعی داریم بهترین عطرهای فصل بهار زنانه و همینطور پرفروش‌ترین ادکلن‌های مناسب فصل بهار برای آقایان را به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱ـ عطر مردانه کرید اونتوس مردانه CREED – Aventus

برند شناخته شده و معروف کرید در سال ۲۰۱۰ ادکلن مردانه خوش بویی را در کشور فرانسه به بازار عطر و ادکلن جهاد عرضه کرد. ادکلن اونتوس هم به عنوان یکی از عطرهای مردانه بهاری شناخته می‌شود. با توجه به ترکیبات خاص و بی‌نظیری که در ساخت این ادو پرفیوم مردانه استفاده شده است، عطارهای آن creed را در گروه بویایی چایپر میوه‌ای قرار داده‌اند. اونتوس که دارای طبعی خنک بوده به عنوان یکی از پرفروش‌ترین عطرهای مردانه بهاری ۲۰۲۲ انتخاب شده است.

جالب است بدانید این ادکلن مردانه پرطرفدار دارای قیمت بالایی است که می‌تواند در دسته گرانترین عطرهای بهاری مردانه قرار گیرد ولی با این حال طرفداران خودش را دارد و بسیاری از آقایان به دلیل ماندگاری این عطر خنک مردانه حاضر نیستند عطر دیگری را جایگزین آن کنند.

  • گروه بویایی: چایپر میوه‌ای
  • نت‌های اولیه: سیب، ترنج، انگور فرنگی سیاه، آناناس
  • نت‌های میانی: رز، نعناع هندی، چوب درخت قان، یاس
  • نت‌های پایه: مشک، خزه درخت بلوط، وانیل، عنبر
بهترین عطرهای بهاری

۲ـ ادو پرفیوم زنانه گود گرل Good Girl Eau de Parfum For Women

کمپانی لوکس و معروف کارولینا هررا در سال 2016 عطری زنانه که نشان دهنده قدرت خانم‌ها بود را در ایالت متحده به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد. شیشه جذاب این عطر زنانه که شبیه به کفش پاشنه دار است می‌تواند بیانگر عزت نفس و قدرت دخترخانم‌های مستقل باشد. گود گرل که در گروه بویایی شرقی گلی قرار دارد می‌تواند جزو بهترین عطرهای فصل بهار باشد.

انتخاب عطر با توجه به لباس
خواندن مطلب

ترکیبات گلی که در ساختار این عطر استفاده شده است آن را به بهترین عطر زنانه بهاری تبدیل کرده است. ماندگاری و پخش بو گود گرل بسیار بالا است و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با همراه داشتن رایحه‌ شکوفه‌های بهاری حس و حالی تازه و قدرتمندی را در شما زنده کند.

  • گروه بویایی: شرقی گلی
  • نت‌های اولیه: قهوه، بادام
  • نت‌های میانی: نرگس گل
  • نت‌های پایه: کاکائو، دانه تونکا

۳ـ پرفیوم زنانه شنل ان 5 (چنل نامبر 5) CHANEL – Chanel N°5

ارنتست باو یکی از بهترین عطرسازهای فرانسوی در سال 1954 رایحه‌ای افسانه‌ای و خاصی را به بازار عطر و ادکلن دنیا عرضه کرد. وی با خلق عطر شنل نامبر ۵ انقلاب جدیدی را در صنعت عطر و ادکلن بر پا کرد. Chanel N°5 اولین عطری است که در گروه بویایی گلی آلدهیدی قرار گرفته است. این عطر زنانه خوش بو با سه غلظت ادوتویلت، ادکلن و پرفیوم در دسترس طرفداران برند شنل قرار گرفت.

ترکیبات و نت‌های سازند‌ه این ادو پرفیوم نشان می‌دهد که دارای رایحه‌ای بهاری است. استفاده از نت‌های گلی آلدهیدی در این ادو پرفیوم باعث شده که این عطر زنانه لوکس در دسته بهترین عطرهای فصل بهار باشد. عطر نوستالژی Chanel N°5 یکی از پرفروش‌ترین عطرهای زنانه است که تا به امروز مورد پسند خانم‌های خوش ‌سلیقه قرار گرفته است.

  • گروه بویایی: گلی آلدهیدی
  • نت‌های اولیه: لیموترش، ترنج، آلدهید، بهار نارنج، گل یلانگ یلانگ
  • نت‌های میانی: رز، یاس، زنبق، گل برف
  • نت‌‌های پایه: کهربا، وانیل، مشک، نعناع هندی، خزه درخت بلوط، خس خس، چوب صندل سفید
عطرهای بهاری

۴ـ ادکلن مون بلان اکسپلورر مردانه MONT BLANC – Explorer

آنتوان میزندی، اولیویه پسکاکس و جوردی فرناندز سه عطرساز معروف فرانسوی در سال 2019 با خلق عطر مردانه مون بلان توانستند توجه بسیاری از علاقمندان عطر و ادکلن را به سمت خودشان جلب کنند. این ادوپرفیوم مردانه پرفروش دارای طبعی گرم و معتدل است که می‌تواند انتخاب خوبی برای عطرهای فصل بهار باشد. این عطر مردانه شیک در گروه بویایی چوبی آروماتیک (معطر) قرار گرفته است.

به گفته سازندگان این عطر، مون بلان می‌تواند حس تازه و دلنشینی را برای شما در فصل بهار تداعی کند. جالب است بدانید با اینکه طبع این ادو پرفیوم گرم است ولی می‌تواند جزو دسته بهترین عطرهای فصل بهار قرار گیرد. ماندگاری این ادو پرفیوم خوب است و پخش بو قابل توجهی هم دارد که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید MONT BLANC Explorer را به طور روزانه استفاده کنید و از رایحه فوق‌العاده آن نهایت لذت را ببرید.

  • گروه بویایی: چوبی معطر
  • نت‌های اولیه: سالویا اسکلاریا، فلفل صورتی
  • نت‌های میانی: خس خس، چرم
  • نت‌های پایه: کاکائو، نعناع هندی، آمبروکسان، چوب آلیگالا

۵ـ عطر زنانه پرادا کندی فلورال PRADA – Candy Florale

برند پرادا در سال ۲۰۱۴ عطر رومانتیک فلورال را در کشور ایتالیا به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه کرد. این ادو پرفیوم زنانه بهاری که دارای طبعی خنک بوده توانسته است برای عطرهای فصل بهار توجه بسیاری از خانم‌ها را به سمت خودش جلب کند و در میان یکی از بهترین عطرهای زنانه معروف قرار گیرد. دانیالا روش آندرایه یکی از عطرسازان معروف فرانسوی با خلق این عطر گل محور و میوه‌ای انقلابی جدید در دسته‌ عطرهای بهاری ایجاد کرده است.

ترکیبات و نت‌های عطر کندی فلورال پرادا Candy Florale بسیار هوشمندانه و خاص انتخاب شده است که در ماندگاری و پخش‌ بو این ادکلن بهاری تاثیر زیادی داشته و آن را در گروه بویایی گلی میوه‌ای و شیرین قرار داده است. با توجه به نت‌هایی چون گل صد تومانی و همینطور عسل و کارامل با اطمینان می‌شود این عطر را به عنوان یکی از بهترین عطرهای فصل بهار معرفی کرد.

  • گروه بویایی: گلی میوه‌ای شیرین
  • نت‌های اولیه: لیمونچو
  • نت‌های میانی: گل صد تومانی
  • نت‌های پایه: عسل، کارامل، مشک
معرفی 40 برند برتر عطر در سطح جهانی
خواندن مطلب
عطر زنانه پرادا کندی

۶ـ ادو پرفیوم مردانه هوگو بوس بوس باتلد اینفینیت HUGO BOSS – Boss Bottled Infinite

برند آلمانی و معروف هوگو باس HUGO BOSS در سال ۲۰۱۹ یکی از بهترین عطرهای با طبع خنک و تلخ را به بازار عطر و ادکلن دنیا عرضه کرد. این ادکلن مردانه جذاب بهاری می‌تواند شما را از تمام هرج و مرج‌های روزانه دور نگه دارد و حس و حال شاد و خوبی را در شما زنده می‌کند.

باتلد اینفینیت  یک عطر معروف بهاری است که با ترکیبات مرکباتی و چوبی که دارد به روح شما طراوت می‌بخشد. ماندگاری و پخش‌ بوی این عطر بهاری مردانه بسیار خوب و بالا است که می‌تواند به عطر امضا شما تبدیل شود و شخصیت شما را در ذهن اطرافیانتان ثبت کند. همین دلایل کافی است تا این عطر جزو بهترین عطرهای فصل بهارقرار گیرد.

  • گروه بویایی: چوبی معطر (آروماتیک)
  • نت‌های اولیه: سلویا، نارنگی ماندارین، سیب، دارچین
  • نت‌های میانی: رزماری، نعناع هندی، اسطوخودوس
  • نت‌های پایهک چوب صندل سفید، چوب درخت زیتون

۷ـ ادو پرفیوم بولگاری اومنیا پینک سفیر BVLGARI – Omnia Pink Sapphire

برند لوکس بولگاری که بسیاری از خانم‌ها و آقایان طرفدار آن هستند در سال 2018 ادو پرفیوم زنانه‌ای که نشان دهنده لطافت و مهربانی بانوان است به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه کرد که در دسته عطرهای فصل بهار قرار دارد. آلبرتو موریلاس عطرساز معروف ایتالیایی، رایحه بویایی این عطر بهاری زنانه جذاب را گلی انتخاب کرده است.

این عطر زنانه با طبع خنکی که دارد توانسته است توجه بسیاری از خانم‌های سخت‌ پسند را به سمت خودش جذب کند و با طراحی شیشه خاص خود زیبایی دو چندانی را به میز آرایشی آن‌ها بدهد. ماندگاری و پخش بو این عطر گلی زنانه بسیار بالا بوده و می‌تواند تا ۲ ساعت پخش بو داشته باشد. ادو پرفیوم زنانه بولگاری اومنیا پینک سفیر را می‌توانید به همسر خود در ایام نوروز عیدی دهید و از رایحه بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید زیرا این عطر در دسته بهترین عطرهای فصل بهار قرار دارد.

  • گروه بویایی: روایح گلی
  • نت‌های اولیه: لیموترش، فلفل صورتی، دارابی
  • نت‌های میانی: پلومریا، یاس تاهیتی
  • نت‌های پایه: مشک، وانیل
بهترین عطرها برای فصل بهار

۸ـ ادکلن پرادا ل‌هوم PRADA – Prada L’Homme

دانیالا روش آندرایه یکی دیگر از عطارهای ایتالیایی معروف در زمانی که با برند شناخته شده پرادا همکاری می‌کرد، در سال ۲۰۱۶ عطر مردانه‌ای را خلق کرد که در آن سال توانست تمام رکورد‌ها را بشکند و به بهترین عطر مردانه سال ۲۰۱۶ تبدیل شود. ادکلن مردانه پرادا لهوم دارای طبعی معتدل است.

این ادکلن مردانه جذاب یکی از بهترین عطرهای فصل بهار است که می‌تواند حس و حال خوبی را به آقایان بدهد. گروه بویایی عطر مردانه پرادا لهوم Prada L’Homme چوبی چایپری بوده که ثابت می‌کند دارای ماندگاری و پخش بوی بالایی است.

  • گروه بویایی: چوبی چایپری
  • نت‌های اولیه: فلفل، بهارنارنج
  • نت‌های میانی: کهربا، زنبق، شمعدانی، بنفش
  • نت‌های پایه: نعناع هندی، سدر

۹ـ ادو پرفیوم ورساچه برایت کریستال VERSACE – Bright Crystal

یکی از بهترین عطرهای زنانه معروف ادو پرفیوم برایت کریستال از برند ایتالیایی ورساچه بوده که در سال 2006 به بازار عطر و ادکلن دنیا عرضه شده است. این عطر زنانه صورتی که با طراحی کریستالی و رنگ جذابی که دارد توانسته است توجه خیلی از بانوان را به سمت خودش جذب کند. برایت کریستال (Bright Crystal) جزو بهترین عطرهای فصل بهار زنانه در میان خانم‌ها است.

QFZ چیست؟ ادکلن QFZ ساخت کجاست؟
خواندن مطلب

رایحه گلی میوه‌ای این ادوتویلت زنانه نشان دهنده قدرت و اعتماد بنفس زنانه است که می‌تواند انتخاب خوبی برای عطر روزانه باشد. ماندگاری و پخش بو Bright Crystal بسیار بالا و قابل توجه است که باعث شده این عطر جزو بهترین عطرهای فصل بهار قرار گیرد. با خرید عطر ورساچه برایت کریستال می‌توانید متوجه شوید که این ادوپرفیوم مناسب فصل بهار است و می‌تواند حس و حال با طراوتی را به شما القا کند.

  • گروه بویایی: گلی میوه‌ای
  • نت‌های اولیه: یوزو، انار، آب
  • نات‌های میانی: مگنولیا، گل صد تومانی، نیلوفر آبی
  • نت‌های پایه: مشک، کهربا، چوب ماهون

۱۰ـ  ادوپرفیوم مردانه دیور ساوج Dior – Sauvage EDP

عطر مردانه ساوج Sauvage در سال 2018 توسط برند معروف فرانسوی دیور توانست رکورد بالایی را در بازار عطر و ادکلن‌ جهانی بشکند. فرانسوا دماشی این ادو پرفیوم خنک و معتدل مردانه Sauvage را در گروه بویایی شرقی فوژه قرار داده است و با انتخاب هوشمندانه‌ای که در انتخاب نت‌های این عطر داشته، لقب بهترین عطر مناسب فصل بهار را به آن داده است. علاوه بر این ساواج جزو بهترین عطرهای مردانه 2023 هم بوده است.

ماندگاری عطر مردانه ساوج بسیار بالا است و پخش بویی نزدیک به ۳ ساعت دارد. این ادکلن مردانه اسپرت و فوق‌العاده که جزو عطرهای فصل بهار است را می‌توانید از مجموعه حیات پرفیوم خریداری کنید و در ایام عید نوروز و این فصل جذاب از رایحه بهاری آن لذت ببرید.

  • گروه بویایی: شرقی فوژه
  • نت‌های اولیه: ترنج
  • نت‌های میانی: بادیان ختایی، اسطوخودوس، فلفل سیچوان
  • نت‌های پایه: آمبروکسان، وانیل
عطرهای مردانه بهاری

ویژگی‌ عطرهای فصل بهار

عطرهای بهاری بیشتر دارای رایحه‌های گلی، میوه‌ای و دریایی هستند و در گروه بویایی آروماتیک قرار دارند. عطرهایی که در گروه بویایی معطر (آروماتیک) قرار گرفته‌اند توانایی این را دارند که احساس آرامش را در شما زنده کنند و حس با طراوتی را به شما بدهند. برای انتخاب بهترین عطرهای فصل بهار بهتر است به ترکیبات گلی آنها دقت کرده و بیشتر از روایح خنک و معتدل استفاده کنید.

در فصل بهار بهتر است به دلیل گرده افشانی گل‌ها و احتمال حساسیت‌های فصلی از عطری استفاده کنید که دارای رایحه خنک و ملایمی باشد تا بوی آن شما را اذیت نکند.

نتیجه گیری

معروف‌ترین و بهترین عطرهای فصل بهار بیشتر از طبع خنک و معتدل ساخته شده‌اند ولی در برخی موارد عطرهای گلی که دارای رایحه گرم هستند هم می‌تواند انتخاب خوبی برای این فصل باشد. همچنین عطرهای فصل بهار از ماندگاری بالایی برخوردار هستند که می‌توانند حس و حال فراموش نشدنی را در شما زنده کنند.

عطر و ادکلن‌هایی که دارای رایحه‌های شکوفه‌های بهاری هستند بیشتر مناسب خانم‌ها بوده ولی در برخی از ادکلن‌های مردانه هم از این نت‌ها استفاده می‌شود تا برای آقایان هم این حس بهاری به وجود آید.

در این مقاله مجموعه حیات پرفیوم سعی داشته است شما عزیزان را راهنمایی کند تا بهترین عطرهای فصل بهار را بشناسید و راحت‌تر عطر مناسب این فصل را برای خود انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا