عطر و ادکلن

معرفی عطر کازاموراتی زرجوف لاتوسکا

امروز می‌خواهیم عطر زنانه ایتالیایی لاتوسکا از برند زرجف و از لاین کازاموراتیِ این برند را بررسی کنیم. بنیان‌گذار این برند سرجیو مومو است. این ادو پرفیوم رایحه‌ای گلی دارد و در سال 2015 به بازار عرضه شد. سازنده این عطر کریس موریس است. کریس موریس عطرساز معروفی بوده و بسیاری از عطرهای لاین کیمی  (یکی دیگر از لاین های زرجف) از ساخته های او هستند. عطر کازاموراتی زرجوف لاتوسکا یکی از بهترین عطرهای ایتالیایی است که در ادامه بیشتر با رایحه آن آشنا خواهید شد.

امتیاز عطر کازاموراتی لاتوسکا

امتیاز لاتوسکا در رده‌بندی جهانی ۳.۸۶ است که باعث تعجب بسیاری از طرفداران و حتی کلکسیونرهای عطر شده؛ چرا که عطری بسیار خوشبو، باکیفیت، بادوام و پرفروش است.

قیمت عطر زرجف کازاموراتی لاتوسکا casamorati la tosca

یک شیشه ۱۰۰ میلی لیتری آن حدود ۲۹۰ دلار قیمت دارد، بنابراین در رده عطرهای گران و نیش قرار می‌گیرد. به طور کلی عطرهای برند زرجف همگی به خاطر کیفیت ساخت بسیار بالا و لوکس بودن این برند در دسته نیش قرار می‌گیرند و قیمت بالایی دارند.

کیفیت عطر زرجف کازاموراتی لاتوسکا

اگر عطرهای زرجف را مشاهده و تست کنید متوجه می‌شوید که از کیفیت ساخت شیشه گرفته تا رایحه، ماندگاری، بو و کیفیت عطر، این برند کیفیت بسیار بالایی در کلاس جهانی دارد. عطر کازاموراتی زرجوف لاتوسکا به دلیل کیفیت بالایی که دارد می‌تواند همراه خوبی برای شما در هر جایی باشد.

انواع عطر و تفاوت‌شان با یکدیگر چیست؟
خواندن مطلب

داستان عطر لاتوسکا casamorati la tosca

برخلاف بسیاری از عطرها که به سادگی به بازار عرضه می‌شوند، طراحان لاتوسکا برای آن فضایی را ترسیم کرده‌اند. فضایی یکنواخت که با بوییدن این عطر آن را حس و در ذهن خود تجسم خواهید کرد. زرجف آن را این‌گونه روایت کرده است: «یک داستان دراماتیک که در شیشه عطر گنجانده شده است. چیزی شبیه به یک دسته گل زیبا و باشکوه در یک اپرای ایتالیایی.»

وقتی به اپرای ایتالیایی اشاره می‌شود، معنای نهفته‌ای از داستان عاشقانه را در خود دارد. این داستان‌سرایی یکی از زیباترین کارهایی است که برندهای نیش ایتالیایی انجام می‌دهند. در واقع هنرهای مختلف را با هم ترکیب می کنند.

نت‌ها و رایحه‌های تشکیل‌دهنده عطر زرجف کازاموراتی لا توسکا

نت‌های ابتدایی: لیموی ایتالیایی و نارنگی سبز

نت‌های میانی: برگ بنفشه و رز بلغاری

نت‌های پایانی: کهربا، وانیل ماداگاسکاری، مشک، نعناع هندی

تست بوی عطر کازاموراتی زرجوف لاتوسکا

همان‌طور که در بخش نت‌ها هم دیدید، نت‌های بسیار کمیاب و باکیفیتی در ساخت این عطر استفاده شده‌اند. وقتی این عطر را می‌زنید لوکس، تک و کمیاب بودن را حس خواهید کرد. اولین تجربه بویایی پس از اسپری کردن این عطر، حس بوی میوه‌ای، ترکیب لیمو و نارنگی تنها دلیل حس طراوت این رایحه است. پس از چند ثانیه بوی بنفشه خود را نشان می‌دهد و قوی‌تر می‌شود.

این عطر بویی دارد که وقتی آن را می‌شنوید، امکان ندارد دوستش نداشته باشید. یعنی هرکس با هر سلیقه‌ای هم که باشد کم و بیش جذب این رایحه خواهد شد. بنابراین می‌توانید در جمع‌ها و مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کنید و نگران این که نظر مردم چه خواهد بود، نباشید! چون مردم قطعاً دوستش خواهند داشت!

تاریخچه عطر در چین باستان
خواندن مطلب

حدود یک ساعت بعد از اسپری کردن، ترکیب رز و بنفشه را استشمام خواهید کرد و از مزایای آن، این است که بیش از حد شیرین نیست.

وقتی دو ساعت از اسپری کردن گذشت، ترکیب رز و وانیل را بیشتر حس می‌کنید. به نظر کارشناسان ما در حیات پرفیوم، نقطه عطف بویایی این عطر، دقیقا در این زمان و این ترکیب نهفته است. هرچند در نت‌های آغازین و میانی هم رایحه بسیار دلپذیری دارد، اما وقتی نوبت نت‌های پایه می‌شود، می‌توان گفت لا توسکا به کمال خود می‌رسد.

با این‌که در نت‌های پایانی عصاره رز وجود ندارد، اما عصاره رز بلغاری به همراه نت‌های پایانی تا آخرین دقایق کمرنگ شدن و از بین رفتن بو، باقی می‌ماند و به همین دلیل ترکیب معمولی و پرتکراری مانند کهربا، وانیل، مشک و نعناع هندی را به یک اثر هنری ویژه تبدیل می‌کند.

پخش بو و ماندگاری عطر زرجف کازاموراتی لاتوسکا

عطر کازاموراتی زرجوف لاتوسکا به راحتی ۴ ساعت با پخش نسبتاً بالایی همراه شما می‌ماند ولی رفته رفته بوی آن کم می‌شود. اما در همان حالت کم هم بیش از 15 ساعت روی پوست باقی می‌ماند. شاید در این زمان، رایحه لاتوسکا در حدی پخش نشود که همه سرها را به سمت شما برگرداند، اما افراد نزدیک به شما از رایحه دلچسب نت‌های پایه لذت خواهند برد. بنابراین از لحاظ ماندگاری در دنیای عطرها فوق‌العاده است؛ می‌توانید صبح کمی از آن را به خود اسپری کنید و مطمئن باشید تا پایان شب به راحتی همراه شما می‌ماند.

عطر کازاموراتی لاتوسکا

لا توسکا برای کدام جنسیت مناسب است؟

هرچند به محض اینکه لاتوسکا را اسپری می‌کنید و بوی لیمویی آن پخش می‌شود، در اولین برخورد حس می‌کنید با عطری زنانه طرف هستید؛ در کل هم لا توسکا در رده عطرهای زنانه قرار می‌گیرد. اما هنگام پخش نوت‌های میانی، جایی که رز و بنفشه عطرشان ترکیب می‌شود، می توان گفت این عطر «بدون جنسیت» است. اگر مردی هستید که به ترکیب و امتحان عطرهای مختلف علاقه دارد، لاتوسکا می تواند گزینه خوبی باشد.

پرفروش‌ ترین عطرهای لالیک
خواندن مطلب

به خصوص نت اکالیپتوس به «بدون جنسیت» بودن این عطر کمک می‌کند؛ همچنین اکالیپتوس حس طراوت و تازگی را هم در این عطر زنده نگه میدارد. اما باز با این حال لا توسکا بیشتر در رده عطرهای زنانه قرار می‌گیرد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی داشتیم عطر کازاموراتی زرجوف لاتوسکا از برند زرجوف را به شما عزیزان معرفی کنیم تا شما هم بتوانید این عطر را بشناسید و آن را در مجالس مهم و دورهمی‌های دوستانه خود استفاده کنید. اگر تاکنون از عطر لا توسکا استفاده کرده‌اید نظر خود را با حیات پرفیوم به اشتراک بگذارید و اگر به دنبال یک ادو پرفیوم شیک، اصیل و باکیفیت می‌گردید، حتماً آن را امتحان کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا