عطر و ادکلن

راهنمای کامل عکاسی از عطرها

هدف اصلی عکاسی از یک محصول، نشان دادن ویژگی‌های واقعی آن است. این موضوع به شکل ظاهری آن خلاصه نمی‌شود زیرا عکس‌ها به نمایش ویژگی‌های با شکوه و منحصر به فرد عطرها کمک می‌کنند.

اگر با هدف کامل‌تر شدن قفسه عطرتان، یا زیباکردن اینستاگرام علاقه مند به عکاسی از عطر و ادکلن‌ها هستید، باید مطمئن شوید که در حال ثبت تصاویری هستید که  روی رابطه‌ی شما با عطری خاص تاکید می‌کنند.

شما می‌توانید روی حسی که عطر به شما می‌دهد تمرکز کنید، یا تلقی‌تان از پیامی که از طریق رایحه‌های پیچیده‌اش دریافت می‌کنید را منعکس کنید. شما باید خودتان را جای مشتری قرار دهید و ببینید او چه انتظاری از عطر دارد. هنگامی که تجسم خریدار از عطر را با موفقیت در عکس‌ها لحاظ کنید، عطرها به شدت جذاب به نظر می‌رسند.

عکاسی از ادکلن

برای شروع عکاسی از هر محصولی، باید لوازم مورد نیاز را تهیه کنید و نحوه‌ی بکارگیری آن‌ها برای عکاسی را مشخص کنید. اگر به خاطر وجود حالت‌های مختلف سردرگم شده‌اید، اصلاً نگران نباشید. در اینجا حیات پرفیوم فرایند عکاس گرفتن از عطرها را به بخش‌های کوچکی تقسیم می‌کند، تا سفر خلاقانه‌تان را با کمترین تأخیر آغاز کنید.

با ذهنی باز به عکاسی نگاه کنید

ممکن است خیلی آسان در این دام بیافتید و فکر کنید عکاسی از یک محصول، یک اقدام کاملاً منفعت طلبانه است. اما واقعیت این است که شما باید برای بهتر شدن عکس‌ها، از خلاقیتتان کمک بگیرید. ذهنیت باز و خیال پرداز همه چیز است، فقط باید آن را فعال کنید. در وبسایت Pinterest جستجو کنید و راجع به جنبه‌های مختلف زیباسازی عکس‌ها مطالعه کنید تا هدفی که دنبالش هستید را درک کنید.

جدیدترین و بهترین عطرهای اماراتی را بشناسید
خواندن مطلب

برای اینکه در مسیر درستی قرار بگیرید، کمپین‌های عطر برگزار شده توسط برندهای لوکس و برتر را مرور کنید. در گام آخر باید تمام مؤلفه‌های شناسایی شده در طول بررسی را به صورت یک تصمیم واحد به اجرا بگذارید. همچنین باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید از یک مدُل برای عکاسی استفاده کنید یا خیر؟

لوازم صحنه و مدل مناسب را انتخاب کنید

حتماً متوجه شده‌اید که در عکاسی مؤثر از عطرها، به ندرت فقط از شیشه ادکلن عکاسی می‌شود.لوازم صحنه ای که به درستی انتخاب شده باشند، تفاوت چشمگیری را رقم می‌زنند. آن‌ها کمک می‌کنند که حس عکس را آنطوری که دوست دارید به وجود بیاورید.

ممکن است محیط تاریک و مرموز، یا محیط باز و شاد را انتخاب کنید. شما می‌توانید تنها با استفاده از تعداد محدودی لوازم جانبی که ظاهر زیبایی به عکس می‌بخشند، تصویر فوق العاده ای را ثبت کنید. همچنین اکنون زمان مناسبی برای انتخاب مدل، و  تعیین نقش او در فرایند عکاسی از عطر است.

صحنه را آماده کنید

هنگامی که لوازم اولیه را مشخص کردید، باید آن‌ها را بچینید و ببینید آیا به همان خوبی که تصور می‌کردید هستند یا خیر؟ ابتدا شیشه‌ی عطر را جلوی دوربین قرار دهید و مطمئن شوید در کانون توجه قرار دارد. اگر نگران شکستن شیشه هستید، آن را در محل مدنظر ثابت کنید.

بعد از ثابت کردن شیشه عطر، در گام بعدی پس زمینه و لوازم صحنه را اضافه می‌کنید. اگر برای تجسم عمق تصویر به کمک نیاز دارید، به اجزای صحنه به چشم لایه‌های مختلف نگاه کنید. پس زمینه عکس، نقش مهمی در صحنه‌ی کُلی عکاسی از ادکلن دارد. سعی کنید از رنگ‌های متضاد و مکمل استفاده کنید، همچنین نماهای مختلف را امتحان کنید تا زمانی که به شرایط ایده آل برسید. اگر می‌خواهید عکستان تا حد امکان مختصر و مفید باشد، از پس زمینه‌ی سفید استفاده کنید.

رایحه چوب صندل در عطرسازی
خواندن مطلب

نورها را با دقت انتخاب کنید

بی تردید یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های عکاسی از عطر و ادکلن یا هر محصول دیگری، نورپردازی است. شما باید منابع نوری را در نقاط مناسبی مستقر کنید ، تا امکان عکاسی از زاویه‌های دلخواه را بدست آورید. اگر در زمینه نورپردازی مصنوعی تازه کار هستید، نگران نباشید. شما فقط به نور پس زمینه، نور از بالا و نور از روبرو نیاز دارید.

نور پس زمینه معمولاً در فاصله‌ی دوری قرار می‌گیرد تا تابش خورشید را بازسازی کند. حتماً چند عکس آزمایشی بگیرید و تا رسیدن به شرایط مکانی مطلوب، منبع نور را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید شدت نور را کنترل کنید، می‌توانید از منابع نور پراکنده استفاده کنید. هدف ایجاد یک هاله نورانی در اطراف شیشه عطر است. در نهایت نور از روبرو مستقیماً به شیشه تابانده می‌شود. اگر مدلی را انتخاب کنید، نور از روبرو روی مدل هم تابانده می‌شود. به آزمایش با این نور ادامه دهید تا اثرات نوری متفاوتی را به وجود آورید.

ایده برای تبلیغ عطر

هنگامی که بر استفاده از این منابع نوری مسلط شدید، می‌توانید عکس‌های بیشتری را ثبت کنید. اگر نمی‌خواهید روی منابع نور مصنوعی هزینه کنید، به شما توصیه می‌کنم عکاسی در فضای باز را امتحان کنید. بدین ترتیب فرصت برخورداری از زیبایی نور خورشید را بدست می‌آورید.

دوربین را تنظیم کنید

اگر از دوربین گوشی استفاده می‌کنید، برای اعمال تنظیمات دستی آن را در حالت حرفه‌ای قرار دهید. دوربین DSLR نه تنها عکس‌های با کیفیتی ثبت می‌کند، بلکه کنترل چشمگیر روی تنظیمات عکاسی را ممکن می‌سازد. در حالت ایده آل باید ISO را در کمترین حد ممکن قرار دهید، همچنین دیافراگم دوربین را با توجه به عمق میدان عکس تنظیم کنید. اگر از منابع نور مصنوعی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که نور محیطی با نور طراحی شده تداخل نداشته باشد.

ترکیب عطر و ساخت عطر دلخواه
خواندن مطلب

مدل را جلوی دوربین ببرید و عکس‌های لازم را ثبت کنید

برای عکاسی از عطر اگر تصمیم گرفتید مدلی در عکس‌ها حاضر باشد، از او بخواهید ژست‌های مختلفی بگیرد تا بتوانید بهترین حالت را شناسایی کنید. درخواست‌های خود از مدل را به صورت شفاف بیان کنید تا از وقت خود به نحو احسن استفاده کنید. هر تعداد که دلتان می‌خواهد عکس بگیرید، در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد. اینکه شش عکس یا ششصد عکس بگیرید، کاملاً به نگاه هنری شما بستگی دارد.

تدوین عکس‌ها

بعد از اینکه تمام عکس‌های لازم را تهیه کردید، آن‌ها را به نرم افزار ویرایش عکس منتقل کرده و نواقصشان را برطرف کنید. کدر کردن پس زمینه، حذف وسایل غیرضروری و تنظیم نور چند مورد از کارهاییست که در این مرحله انجام می‌شوند. اگر در این زمینه تازه کار هستید، به خودتان فرصت و آزادی عمل کافی بدهید تا از طریق سعی و خطا نکات لازم را یاد بگیرید. تکمیل تدریجی مهارت‌ها، و آشنا شدن با ابزارهای مختلف به هیچ عنوان کار ناخوشایندی نیست.

عکاسی تبلیغاتی از ادکلن

نتیجه گیری

عکاسی از عطر و ادکلن ها می‌تواند در بیزینس و تجارت شما در این صنعت بسیار تاثیر گذار باشد. درست قرار دادن ادکلن جلوی دوربین و تصویر پس زمینه می‌تواند زیبایی عکس را چند برابر کند. در این مقاله حیات پرفیوم با علمی که در این زمینه کسب کرده است سعی داشته شما را راهنمایی کند تا بتوانید عکسی جذاب و خیره کننده از محصول خود بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا