آرایشی

نکات آرایشی مناسب فصل زمستان

همانطور که با تغییر فصل عطرهای مناسب آن فصل را استفاده می‌کنیم باید آرایشی هم مناسب آن فصل انجام دهیم و از لوازم آرایش مناسب آن فصل استفاده کنیم، اگر نکاتی را در فصل‌های زمستان و تابستان رعایت نکنیم شاهد خراب شدن آرایش‌هایمان خواهیم بود. جالب است بدانید آرایش و سلامت پوست هم قوانینی دارد که بهتر است آن‌ها را در نظر بگیرید تا پوستی سالم و چهره‌ای شاداب‌تر داشته باشید. اگر در فصول سرد از لوازم آرایشی تابستانی استفاده کنید پوستتان از داخل خشک می‌شود و ترک میخورد به اصطلاح پوستتان خشکی میزند.

باید به نکات آرایش‌های فصل زمستان بسیار دقت کنید، چون این ترک‌خوردگی‌ها و خشکی‌ها در ظاهر شما بسیار تاثیر می‌گذارد. شاید الان سوالی برایتان پیش بیاید که در فصل زمستان چه آرایشی بکنیم؟

چه آرایشی مناسب فصل زمستان و پاییز است؟

در فصل زمستان از مرطوب کننده استفاده کنیم یا خیر؟

در ادامه به همه‌ی سوالات شما در رابطه با نکات آرایشی روز‌های سرد می‌پردازیم.

آرایش‌های فصل زمستان؛ رطوبت پوست

تا بحال برایتان اتفاق افتاده که در اثر سرما سوزشی در پوست صورت خود احساس کنید؟ سرما و سوزی که در فصل زمستان به پوست شما می‌رسد می‌تواند بسیار مضر باشد. اگر در انتخاب لوازم آرایش خود در این آب و هوا دقت نکنید مواد شیمیایی داخل لوازم آرایشتان وارد بافت‌های اصلی پوست شده و پوستتان دچار چین و چروک و پیری می‌شود. بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر اول صورت خود را با شوینده‌هایی که دارای مرطوب کننده هستند بشورید و بعد دست و صورت خود را با کرم‌هایی که حاوی ویتامین E هستند مرطوب کنید.

5 روش فر کردن مژه‌ های صاف
خواندن مطلب
آرایش های فصل زمستان

کرم پودر‌ مناسب فصل زمستان

زدن کرم پودر در این فصل بسیار مهم است، بهتر است از کرم پودر‌های سبک و آبرسان در آب و هوای سرد استفاده کنید و حتما قبل از زدن کرم پودر از پرایمر استفاده کنید. تجربه نشان داده است استفاده از کرم پودر‌هایی که حالت ماتیکی و جامد دارند مناسب این فصل نبوده و باعث می‌شود کرم پودر بر روی پوست شما نخوابد و شادابی را از پوست شما می‌گیرد. بهتر است در این فصل زمستان از کرم پودراستفاده نکنید ولی اگر پوستتان نیاز به پوشاننده شدن داشت می‌توانید ازکرم پودر‌های سبک و مایعی که دارای SPF  هستند استفاده کنید تا پوستتان حالت طبیعی داشته باشد.

استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر در هر زمان و آب و هوایی برای پوست لازم است، پرایمر کمک می‌کند مواد شیمیایی کرم پودر به داخل پوست نفوذ نکند که همین امر باعث می‌شود پوست شما شفافی و شادابی خودش را حفظ کند. حتما در این فصل‌ها از پرایمرهای روشن و مخصوص پوستتان استفاده کنید.

کرم پودر برنزه و تیره ممنوع

اگر پوست صورتتان روشن است اصلا در فصل زمستان از کرم پودر رنگ تیره استفاده نکنید. فصل زمستان به دلیل بارندگی‌هایی که دارد باعث می‌شود پوستتان دو رنگ شود که اصلا جالب و زیبا نخواهد بود. حتما از کرم پودری استفاده کنید که از پوست خودتان یک درجه تیره تر و یا روشن‌تر باشد.

استفاده از هایلایتر در فصل زمستان

حتما دقت داشته باشید که در این فصل شادابی و طراوت پوست خودتان را حفظ کنید. پوستی براق همیشه موردعلاقه خانم‌ها بوده و هست، هایلایتر به شما کمک می‌کند که برقی خاص به گونه‌های خود بدهید و صورتتان را زیبا جلوه دهید. در انتخاب هایلایتر خود دقت کنید، هایلایترهای مایع می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. هایلایتر مایع را با یک اسفنج به گونه خود ضربه بزنید و ظاهری خیره کننده به پوست خود بدهید.

نحوه‌ی تاتو کردن ابروی بلوند
خواندن مطلب
استفاده از هایلایتر در فصل زمستان

از مواد آرایشی پودری دوری کنید

یکی دیگر از نکاتی که برای آرایش‌‌های فصل زمستان باید در نظر داشت این است که ازمحصولات آرایشی پودری پوست دوری کنید این مواد آرایشی پوست شما را کدر و پوسته پوسته نشان می‌دهند و باعث می‌شوند ظاهری آسیب دیده و شکسته داشته باشید. مواد آرایشی مایع به دلیل داشتن روغن ظاهری شاداب به شما بخشیده و پوست شما را تازه و سالم نشان می‌دهند. حتما دقت کنید که محصولی که انتخاب می‌کنید مناسب پوستتان باشد، در فصل زمستان استفاده از BB کرم‌‌ها و CC کرم‌ها به شادابی و حال خوب پوست شما کمک کند.

آرایش‌های مناسب برای فصل زمستان

باید توجه داشته باشید که استفاده از آرایش‌های غلیظ و سنگین مناسب این فصل نیست. آرایش‌های ملایم می‌تواند برای این فصل‌ها بسیار مناسب باشند. در هنگام آرایش حتما از یک دست بودن کرم پودر خود مطمئن شوید و آن را خوب بر روی پوست خود بمالید. سعی کنید در این فصل فقط ازکرم پودر، رژگونه، ریمل و رژلب استفاده کنید و از زدن سایه‌های جیغ خودداری کنید. البته جالب است بدانید که استفاده از رژلب‌های قرمز و پر رنگ گرمای خاصی به سرمای این فصل‌ می‌دهد و جذابت زمستان را برایتان چند برابر می‌کند.

آرایش‌های مناسب برای فصل زمستان

استفاده از کانسیلر

در فصل سرما پوست صورت شما قرمز می‌شود که برای جلوگیری از قرمزی پوستتان می‌توانید از کانسیلر های رنگی استفاده کنید، برای از بین بردن سرخی و قرمزی ناشی از سوز سرما باید از کانسیلر سبز استفاده کنید و آن را با کرم پودرتان محو کنید تا آن قرمزی‌ها از بین برود. لازم به ذکر است که وقتی دچار سوختگی پوست ناشی از سرما شدید بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید تا آن سوختگی‌ها از بین برود و پوست به حالت طبیعی خود برگردد.

استفاده از لوازم آرایش ضد آب در زمستان

بسیاری از مردم در فصل سرما از ریختن ریمل و پاک شدن خط چشم خود ناراحت و ناراضی هستند، برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از لوازم آرایش ضدآب استفاده کنید. محصولات ضدآب در برابر باران و رطوبت ناشی از سرما بسیار مقاوم هستند و می‌توانند انتخاب خوبی برای شما عزیزان باشند. البته باید در استفاده از این مواد آرایشی بسیار دقت کنید، استفاده زیاد از مواد آرایشی ضد آب می‌تواند مضر باشد و باعث شود پوستتان دچار حساسیت و التهاب شود.

20 سایه چشم قرمز زیبا؛ آموزش آرایش چشم
خواندن مطلب

آرایش ابرو

آرایش ابرو در هر فصلی بسیار مهم است، آرایش صحیح ابرو به چهره شما جلوه خاصی می‌دهد. بهتر است در فصل زمستان از کشیدن ابرو کادر دار دوری کنید، کشیدن این مدل آرایش چهره شما را گرفته می‌کند و باعث می‌شود آرایش شما غلظ جلوه دهد. بهتر است در همه‌ فصول قسمت‌های خالی ابروهای خود را خیلی نا محصوص و با خط‌هایی کمرنگ پر کنید.

خط چشم در فصل زمستان

سعی کنید در این فصل از خط چشم‌هایی استفاده کنید که ترکیباتی سبک داشته باشند تا در اثر سرما ترک نخورد. استفاده از خط چشم، چشم‌های شما را زیباتر نشان می‌دهد. در این فصل‌ سعی کنید خط چشم‌های مدل دار و گربه‌ای بکشید تا به کنار آرایش لایت و سبک شما زیبایی خاصی بدهد.

آرایش فصل زمستان

سایه چشم در فصل زمستان

اگر به سایه چشم خیلی علاقه دارید می‌توانید از سایه‌های براق استفاده کنید تا جلوه بی‌نظیری به چشم‌های خود بدهید. رنگ‌هایی که می‌توانید در این فصل استفاده کنید طلایی، مسی، نقره‌ای، بنفش، قهوه‌ای و رنگهای دودی هستند. اگر هم می‌خواهید از رنگ‌های تیره‌ تر استفاده کنید حتما یادتان باشد که از سایه نقره‌ای در انتهای چشمتان هم استفاده کنید تا تیرگی زیاد سایه را بگیرد.

سخن آخر

آرایش‌های فصل زمستان باید سبک و براق باشند. در این فصل به طور مداوم از مرطوب کننده برای صورت و دستان خود استفاده کنید و هر شب قبل از خواب از ماسک‌هایی که دارای ویتامین E هستند بر روی پوستتان بذارید و استراحت کنید. در این مقاله حیات پرفیوم سعی داشته تا شما عزیزان را برای زیباتر دیده شدن در فصل سرما راهنمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا