آرایشیابرو

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو یک تکنیک محبوب و بدون درد در دنیای زیبایی است که هر کسی می‌تواند از آن بهره مند شود. این روش شامل پرپشت کردن و بالا بردن ابروها در حین ثابت کردن موها است که به شما این امکان را می‌دهد تا در چند دقیقه و برای مدت تقریباً سه هفته به زیبایی ابروهای خود برسید و باعث می‌شود تا ابروهایی با ظاهری قوی تر، پرپشت تر و شکل بهتر همراه با برجسته کردن رنگ چشمان خود داشته باشید. لیفت کردن ابروها را می‌توان در سالن زیبایی و یا حتی در منزل انجام داد که در همان جلسه اول نتیجه به خوبی قابل مشاهده است.

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

صورت اولین قسمتی از بدن است که متوجه آن می‌شویم و بعد از لبخند، ابروها برجسته ترین عنصر بدن هستند. همه افراد بدون توجه به رنگ موهایشان می‌توانند از لیفت کردن ابرو استفاده کنند زیرا این کار با انواع ابروها سازگار است.

همچنین این روش برای پوست‌های بالغی که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند هم توصیه می‌شود. در واقع باعث می‌شود با وجود افتادگی پلک‌ها، ابروها ظاهر جوان خود را از دست ندهند.

لیفت کردن ابرو

مراحل لیفت ابرو در سالن‌‌های زیبایی

به لطف لیفت ابرو که روشی کم تهاجم است، موهای ابرو متراکم‌تر و صاف‌تر می‌شوند. اگر فکر می‌کنید که ابروهای شما خالی و کم پشت هستند، این روش کاملا برای شما مناسب است. این کار در ۳ مرحله انجام می‌شود که عبارتند از: صاف کردن موها، برس زدن آن‌ها برای نظم بخشیدن و بلند کردن آن‌ها برای حجم دادن. مدت زمان انجام لیفت کردن ابرو حدود ۴۵ دقیقه  تا ۱ ساعت است.

راهنمای کامل آرایش برای رنگ پوست سبزه و زیتونی
خواندن مطلب

قبل از شروع کار از مشتری خواسته می‌شود که بر روی صندلی کار دراز بکشد و چشمان خود را ببندد. سپس متخصص زیبایی چک می‌کند که موهای ابرو تمیز و بدون چربی باشند تا محصولات به خوبی عمل کنند و بعد از آن نوع ابروها را تشخیص می‌دهد تا متوجه شود که مسواک زدن و شانه کردن ابروها برای اینکه متناسب با صورت فرد باشد به کدام سمت باید انجام شود.

لیفتینگ ابرو

مرحله اول

ابتدا یک لوسیون روی موها مالیده می‌شود تا کوتیکول‌ها باز شوند. این کار موها را نرم و صاف شدن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند. مدت زمان استفاده از این لوسیون حدود ۶ دقیقه است. در طی این مرحله ممکن است بوی شیمیایی به مشام برسد که موقتی و کاملا بی ضرر بوده و به موها و نواحی اطراف ابرو آسیبی نمی‌رساند.

مرحله دوم

بعد از اولین لوسیون، متخصص زیبایی دو محصول دیگر را به ابرو می‌زند. اولین مورد برای باز کردن بیشتر کوتیکول‌ها و نرم کردن کراتین موها عمل می‌کند. محصول دوم برای تثبیت بهتر، PH ابروها را خنثی می‌کند. این مرحله هم مانند مرحله اول، این به طور متوسط ۶ دقیقه طول می‌کشد.

مرحله سوم

در این مرحله با تشخیص کارشناس و نظر مشتری از رنگ ابرو استفاده می‌شود که به ابروهای شما عمق می‌بخشد. رنگ آمیزی ابرو این امکان را فراهم می‌کند که مناطق کم تراکم را به روشی طبیعی بدون استفاده از میکروبلیدینگ بپوشانید. دقت داشته باشید که طبیعی‌ترین سایه را برای رنگ پوست خود و متناسب با رنگ موهای خود انتخاب کنید.

لیفت ابرو

مرحله چهارم

بعد از رنگ کردن ابرو نوبت به مراقبت از مو می‌رسد که مهمترین مرحله لیفت ابرو است. در این مرحله متخصص زیبایی موها را به سمت بالا شانه می‌کند تا حجم بیشتری به آن‌ها بدهد و یک کرم مغذی و ترمیم کننده به تمام سطح ابرو زده می‌شود تا کوتیکول‌ها را ببندد و آن‌ها را تقویت کند.

صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان
خواندن مطلب

مرحله آخر

در مرحله آخر اگر لازم بود می‌توانید  ابروهای اضافه اطراف را بردارید. دقت داشته باشید که حذف موهای زائد ابرو هرگز نباید قبل از لیفت انجام شود، زیرا خطر ایجاد سوزش پس از استفاده از محصولات شیمیایی را در پی دارد.

خطرات لیفت ابرو چیست؟

هرچند که این تکنیک مزایای زیادی دارد اما اگر توسط متخصص و با تکنیک صحیح انجام نشود می‌تواند خطراتی در پی داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین خطرات لیفت ابرو تحریک پوست است. در واقع با استفاده از مواد شیمیایی پس از لیفت ابروها ممکن است این مشکل پیش آید. به همین دلیل است که این کار باید در مرحله آخر انجام شود.

موارد منع لیفت کردن ابرو

  • پوست حساس و واکنش پذیر
  • افراد مبتلا به آلرژی چشم
  • افراد مبتلا به آلرژی به اجزای محصولات مورد استفاده
  • افرادی که از درماتیت رنج می‌برند
  • آلوپسی و سایر اشکال ریزش مو
  • افراد مبتلا به اگزما، پسوریازیس یا کهیر

بالا بردن دوام لیفت کردن ابروها

لیفت باعث می‌شود تا موهای ابرو در تمام مدت ظاهر برس خورده خود را حفظ کند و دیگر نیازی به ژل فیکس کننده یا استفاده از مداد ابرو ندارد. نتیجه لیفت در پایان جلسه قابل مشاهده است و ماندگاری آن بستگی به چرخه زندگی ابروی هر فرد دارد و به طور طبیعی با ریختن و رشد ابروهای جدید از بین می‌رود.

اما با رعایت کامل توصیه‌های نگهداری می‌توان ماندگاری لیفت را تا حد زیادی بالا برد. نتیجه یکبار لیفت شدن ابرو می‌تواند تا ۸ هفته دوام داشته باشد.

  • به منظور بالابردن زمان ماندگاری متخصصان توصیه می‌کنند دو بار در روز از یک روغن مغذی استفاده کنید تا از خشک شدن موها جلوگیری شود.
  • شما باید حداقل تا ۲۴ ساعت پس از انجام لیفت از خیس شدن ابروها خودداری کنید. به همین دلیل به افرادی که مایل به انجام لیفت ابرو هستند توصیه می‌کنیم قبل از جلسه موهای خود را بشویند و بعد از آن از فعالیت‌هایی که منجر به تعریق می‌شوند مانند فعالیت‌های ورزشی دوری کنند.
  • ابروهای خود را با استفاده از یک فرچه یا شانه کوچک هر روز برس بزنید تا حجم بیشتری به آن‌ها داده شود و اثر لیفت بیشتر شود.
  • از مرطوب کننده روزانه استفاده کنید تا موها تقویت شوند و سریع‌تر رشد کنند. به عنوان مثال روغن کرچک و روغن نارگیل به دلیل داشتن خواص عالی برای تغذیه مو انتخاب خوبی هستند.
کالر کورکتور چیست و چه تفاوتی با کانسیلر دارد؟
خواندن مطلب
مراحل لیفت شدن ابرو‌ها

هزینه لیفت کردن ابرو

لیفت کردن ابرو را می‌توان در سالن‌های زیبایی و در خانه انجام داد. به همین دلیل، محدوده قیمت گسترده و متنوع است. به طور متوسط هزینه دریافتی برای لیفت کردن ابرو که حدود یک ماه ماندگاری دارد در سالن‌های زیبایی بیشتر از هزینه لیفت کردن در خانه توسط شخص با کیت‌های مخصوص است. در اصل لیفت کردن در خانه با این کیت‌های لیفت نسبتاً مقرون به صرفه‌تر است زیرا با این محصول می‌توانید حدود ده بار ابرو‌ها را لیفت کنید. البته قیمت‌ها بسته به شهری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت است.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم لیفت کردن ابروها روشی مراقبتی و زیبایی است که با مواد حاوی کراتین برای ضخیم شدن و پر شدن ابروها انجام می‌شود و تاثیر مثبتی روی چهره فرد می‌گذارد. این روش بدون درد است و برای اکثر افراد می‌تواند انتخاب خوب و مناسبی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا