عطر و ادکلن

تاریخچه عطر در مصر باستان؛ رابط بین بهشت ​​و زمین

تاریخچه عطر در مصر ریشه در معابد باستانی دارد که در آن پودرهای معطر، مرهم و چوب‌های گرانبها برای احترام به خدایان سوزانده می‌شدند، این کار همراه با دعاها و مراسم بسیاری است تا از حفاظت خدایان اطمینان حاصل شود. اگر مصریان عشق بسیار خاصی به عطرسازی داشتند، بیش از همه به این دلیل است که آنها در این محصول وسیله‌ای غیرقابل انکار برای ایجاد پیوند بین انسان‌ها و خدایان می‌دیدند. آنها همچنین بر تکنیک‌های مومیایی کردن مسلط بودند که عطر در این مراسم نقشی کلیدی داشته است.

اهمیت عر در مصر

شناخته شده‌ترین عطر مصر باستان در تاریخچه عطر کیفی بود که برای بخور در محیط‌های مذهبی و همچنین پزشکی و بهداشتی استفاده می‌شد. در این کیف رزین سقز، شراب، عسل، مر، زعفران، دارچین، کشمش و دستور العمل‌های محصولات معطر مورد استفاده در آیین‌ها با دقت محافظت می‌شد. آنها فقط به صورت شفاهی منتقل می‌شدند و هرگز نوشته نمی‌شدند که از افشای آنها جلوگیری شود.

تاریخچه عطر در مصر و استفاده از آن به عنوان یک سلاح اغوا کننده

درست مانند زمان ما، از عطر نیز به عنوان ابزار اغواگری استفاده می‌شد. قدرت خوشبو و زیبایی شناختی آن بسیار مورد استقبال مردم مصر قرار گرفت. بنابراین زنان و مردان از آرایش و استفاده از مواد معطر آن زمان برای پوشاندن بوی بدن خود و نمایش ظرافت خاصی دریغ نمی‌کردند. موزه لوور دارای یک گالری بزرگ است که به مصر باستان اختصاص دارد. در میان بسیاری از قطعات به نمایش گذاشته شده در آنجا، قطعه‌ای از سنگ آهک نقاشی شده نشان‌دهنده خدمتکاری است که یک آینه و یک جعبه سرمه را برای معشوقه خود آورده است.

هر بطری عطر چند بار اسپری می‌شود؟
خواندن مطلب
تاریخچه عطر

استفاده‌های مختلف از عطر در میان مصریان تاریخ

عطرها در این زمان برای تطهیر مردان مورد استفاده قرار می گرفتند و در هر مرحله مهم زندگی بشر تا لحظه مومیایی کردن تشییع جنازه استفاده شده است. مصریان می گفتند که رایحه های قوی باعث تعالی روح می شود. به همین ترتیب برای اطمینان از محافظت از خدایان، به طور مرتب هدایایی معطر به خدایان داده می شد.

به عنوان مثال، در زمان مرگ، مومیایی کردن برای حفظ یکپارچگی بدن مفید بود و هر روز صبح، کشیشان مجسمه های معرف خدایان مصری را تمیز می کردند و آنها را معطر می‌کردند. آنها در رایحه درمانی تخصص داشته و عطرها را برای سوزاندن به عنوان هدیه در اتاقی واقع در نزدیکی مکان‌های عبادت آماده می کردند.  سپس از انواع مواد تشکیل‌دهنده اعم از گل، گیاهان معطر، چوب صمغی، عسل استفاده شد. علاوه بر این دستور العمل های محصولات معطر مورد استفاده در مراسم به دقت اجرایی می شد.

عطر و اهمیت آن در مصر

ترکیب بوهای مختلف در مصر باستان

کندر و مر بیشترین استفاده را در آن زمان داشتند و آنها مستقیماً از سومالی و شمال اتیوپی وارد می‌شدند. با این حال، مواد بودار دیگری نیز از لیبی وارد شد. عربستان و خاور نزدیک مصری‌ها همچنین روغن کاج، چوب‌های گرانبها و ادویه جات را تامین می‌کردند. آنها مشتاق اکتشافات بودند و به دنبال مواد مختلفی که دارای خواص بویایی، درمانی و دارویی است بودند. علاوه بر این مصری‌ها از قبل به هنر رایحه درمانی تسلط کامل داشتند.

همه جوهرهای خلق شده آن زمان در انواع کوزه‌های سفالی عظیمی‌ مانند سه هزار نمونه کشف شده در مقبره توت عنخ آمون گنجانده شده بود و جالب است بدانید بوی آن تا به امروز همچنان پابرجاست. پیشرفت‌های بزرگ در عطرسازی چوب‌های گرانبها و ادویه‌جات و ترشی‌جات آنها قبلاً مشتاق اکتشافات بودند و به دنبال مواد مختلف بودند که دارای خواص بویایی، درمانی و دارویی بوده است.

15 مورد از بهترین عطرهای هوگو باس مردانه
خواندن مطلب
تاریخچه عطر

نتیجه‌گیری

درست مانند زمان ما، عطر نیز به عنوان یک دارایی اغوا کننده استفاده می شد. قدرت خوشبو و زیبایی شناختی آن بسیار مورد استقبال مردم مصر قرار گرفت. بنابراین انسان های فانی از ساختن و استفاده از مواد معطر آن زمان برای پوشاندن بوی بدن خود و نمایش ظرافت خاصی دریغ نمی کردند. دو ماده‌ای که در آن زمان بیشتر استفاده می شد کندر و مر بود که شما عزیزان می‌توانید بوی عطرهایی با این طیف بورا در مجموعه حیات پرفیوم تجربه کنید.

اینها مستقیماً از سومالی و شمال اتیوپی وارد می شدند. با این حال، مواد معطر دیگری نیز از لیبی، عربستان و خاور نزدیک وارد شد. بنابراین مصریان خود را با روغن کاج، نت‌های چوبی و ادویه‌ها تامین می‌کردند. آنها قبلاً مشتاق اکتشافات بودند و در جستجوی مواد مختلف بودند. علاوه بر این مصری ها از قبل به هنر رایحه درمانی تسلط کامل داشتند و تمام جوهرهای خلق شده در آن زمان در کوزه های سفالی بزرگ کشف شده در مقبره توت عنخ آمون مانده است و بوی آن تا امروز باقی است.

بدون شک امروزه مصری ها مردمی هستند که راه را برای پیشرفت های شگرفی در زمینه عطرسازی هموار کردند. آنها منشأ اولین استفاده از نت های معطر و اولین اکتشافات در این زمینه بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا