عطر و ادکلن

بهترین عطرهای مردانه

در این مقاله ما سعی داریم بهترین عطرهای مردانه را معرفی کنیم تا شما عزیزان راحت‌تر بتوانید عطر مناسب خود و مناسب هدیه به دیگران را پیدا کنید. همانطور که می‌دانید عطر مانند موسیقی و غذا کاملا سلیقه‌ای است و انتخاب عطر می‌تواند نشان ‌دهنده‌ی شخصیت شما و رفتارتان با دیگران باشد.

جالب است بدانید واکنش بویایی هرعطر روی پوست‌های مختلف متفاوت است پس می‌توان به این نتیجه رسید که انتخاب یک عطر خوب برای هر شخص نیاز به تجربه دارد. حتما باید عطر مورد نظرتان را امتحان کنید تا متوجه شوید چه رایحه‌ای برای شما مناسب است.

حیات پرفیوم سعی دارد تا شما را برای انتخاب عطر مناسب خود و شناخت بهترین عطرهای مردانه راهنمایی کند. در این مقاله عطر و ادکلن‌هایی که برای آقایان مناسب است و برنده ‎ی جایزه شده‌اند را بررسی خواهیم کرد. مطمئن باشید که بهترین عطر‎ و ادکلن‌های مردانه را اینجا می‌توانید بشناسید و انتخاب خیلی خوبی داشته باشید.

چگونه بهترین عطرهای مردانه را انتخاب کنیم؟

معمولا ادکلن‌هایی که بوی سبک و تازه‌ای دارند همیشه در اولویت هستند این ادکلن‌‎‌‌ها دارای ۲ تا ۴ درصد ترکیبات معطر مانند گل‎‌‌ها و ادویه‌‎ها هستند این عطرها طبع بوی شیرینی دارند و ماندگاری آنها ۲ تا ۴ ساعت حفظ میشود و کمترین غلظت را بین عطر‌های دیگر دارند.

بهترین عطرهای مردانه

جایگاه دوم را ادو تویلت‌ها به خود اختصاص می‌دهند این عطر‌ها جزو مدرن‌ترین عطر‌های موجود در بازار بوده که حاوی ۵ تا ۱۵ درصد ترکیبات معطر هستند و به طورکلی۴ تا ۵ ساعت ماندگاری دارند ولی اودو پرفیوم‎‌هایی هم هستند که تا ۲۰ درصد از ترکیبات معطر ساخته شده‌اند و به مدت ۸ ساعت ماندگاری و پخش بو دارند.

چرا بوی عطر با گذر زمان تغییر می‌کند و از بین می‌رود؟

این اتفاق بستگی به ساختار و ترکیبات آن عطر دارد زمانی که عطر را اسپری می‌کنید ابتدا نت‌های بالا یا نت‌های اولیه عطر به مشامتان میرسد اسانس‌های اولیه اغلب ترکیبی از مرکبات هستند که ترکیبات سبکی درآن‌ها وجود دارد که فقط چند دقیقه ماندگاری دارند. در گام بعدی با نت‌های میانی عطر مواجه می‌شوید که اصطلاحا به آن نت‌های قلبی هم گفته میشود که این نت‌ها هم ۱ تا ۲ ساعت ماندگاری دارند و بعد به نت‌های  پایه میرسیم که سنگین‌ترین ترکیبات را تشکیل می‌دهند این نت‌ها معمولا تا ۸ ساعت ماندگاری روی پوست دارند و غلظت خود را از دست نمی‌دهند.

بهترین عطرهای مردانه

۱- دیور ساواج- ساواژ- Dior Sauvage

عطر Dior Sauvage در سال 2015 وارد بازار جهانی عطر و ادکلن شد. دیور ساواژ عطری مردانه و سلطنتی بوده که توسط یکی از بهترین سازندگان عطر فرانسوا دماکی ساخته شده است. ادکلن ساوج توسط بازیگر و هنرمند مشهور هالیوودی «جانی دپ» معرفی شد. طبع این عطر که یکی از ادکلن‌های برتر برای مردان است تند و خنک بوده و می‌تواند انتخاب خوبی برای آقایان باشد.

معرفی بهترین عطرهای گوچی گیلتی برای زنان
خواندن مطلب
دیور ساواج- ساواژDior Sauvage

دیور ساواج یک نسخه‌ی قدیمی هم دارد که در سال ۱۹۹۶ با نظرهای پی در پی سازندگان عطر با رایحه گرم و تند وارد بازار جهانی عطر و ادکلن شد و جالب است بدانید این محصول جزو بهترین عطرهای مردانه 2023 هم انتخاب شده است. از رایحه‌‌ اولیه این ادکلن فلفل سیچوان و نارنج حس می‌شود و در رایحه‌ میانی هم از اسطوخودوس، شمعدانی، فلفل صورتی و نعناع هندی استفاده شده است. وجود نعناع هندی باعث شده تا این ادکلن مردانه جذاب بویی خنک و تازه داشته باشد. در رایحه‌ پایه‌ این ادکلن از برند dior گل لابدانیوم و عنبر استفاده شده است. طراحی شیشه‌ عطر ساوج خیلی ساده بوده ولی بی‌نهایت شیک و لوکس است. شما همراهان حیات پرفیوم می‌توانید از مجموعه‌ ما این عطر را تهیه کنید و لذت ببرید.

۲– بهترین اسانس مردانه – تام فورد عود وود (Tom Ford – oud wood)

برند تام فورد بهترین و ماندگار‌ترین عطرها‌ی سلطنتی را برای آقایان تولید کرده است ولی خاص‌ترین و ستاره‌دارترین عطر این برند عود وود (oud wood) است که توسط ریچارد هرپین یکی از سازندگان معروف عطر ساخته شد و در سال 2007 در ایالات متحده به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه شده است. طبع این ادکلن عالی معتدل است و در گروه بویایی شرقی چوبی قرار دارد.

برند تام فورد (Tom Ford) در مجموع ۱۲ عطر تولید کرده است که همه‌ عطرهای این مجموعه شامل عطرهای خاص و سلطنتی هستند. این ادکلن به دلیل بوی خاصی که دارد مناسب آقایان و خانم‌های خوش سلیقه است. این عطر می‌تواند به شما حس مقاومت و قدرت بدهد.

tom ford oud wood

ترکیبات عود وود بر خلاف دیگر عطرها از یک مقطع بویی تشکیل شده است که شامل دانه تونکا، وانیل، چوب صندل، عود و دارچین است. جالب است بدانید عود به تنهایی یکی از محبوب‌ترین و آشنا‌ترین نت‌های عطرسازی در خاورمیانه است که بوی گرم و دودی را به رایحه عطر ادکلن می‌دهد. این عطر به طور شگفت‌انگیزی غلیظ است که باعث می‌شود در دسته‌ی ماندگار‌ترین عطر و ادکلن‌ها قرار گیرد که می‌تواند یکی از بهترین عطرهای مردونه باشد.

۳- هوگو باس باتلد/باتل (HUGO BOSS BOTTLED)

BOSS BOTTLED یکی از بهترین عطرهای مردانه برای تمام فصول است که می‌تواند مناسب هر سن و سالی هم باشد. این عطر به ندرت از لیست پرفروش‌ترین عطرهای خارج می‌شود. هوگو باس باتلد کاملا سلطنتی و کلاسیک بوده و در سال ۱۹۹۸ توسط عطار معروف آنیک مناردو در کشور آلمان ساخته و در بازار عطر و ادکلن نیز عرضه شده است.

بهترین عطرهای مردانه

این عطر در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار دارد و دارای طبعی معتدل است. اسانس اولیه این عطر از ترنج، لیموترش، شمعدانی، آلو، سیب و خزه درخت بلوط تشکیل شده است. در روایح میانی هم از دارچین، چوب ماهون و میخک استفاده شده که گرما و تندی خاصی به هوگو باس باتلد بخشیده است. نت پایه‌ این عطر وانیل، سدر، چوب صندل سفید و چوب درخت زیتون است که ترکیبات اصلی این عطر را تشکیل می‌دهند و بیش‌ترین تاثیر را روی بوی این عطر عالی دارد.

۴- اونتوس کرید (CREED/AVENTUS)

کمتر کسی را پیدا می‌کنید که با عطر کرید اونتوس آشنایی نداشته باشد. عطر AVENTUS  به شخصیت شما ابهت و قدرت می‌بخشد. این عطر مناسب مدیرانی است که همیشه در جلسات و جمع‌های مهم شرکت می‌کنند. اونتوس با پخش بوی بالایی که دارد می‌تواند شما را به یک شخصیت منحصر بفرد تبدیل کند و باعث شود تاثیر خوب و مثبتی بر روی دیگران بگذارید.

زنان عطرساز؛ معرفی 8 عطرساز زن
خواندن مطلب

این عطر در سال ۲۰۱۰ در کشور فرانسه به بازار عطر و ادکلن عرضه شد و از آن زمان جزو بهترین عطرهای مردانه جهان است. سازندگان این عطر اولویه کرید و اروین کرید  هستند که با ترکیبات شگفت‌انگیزی یک عطر با طبع خنک را خلق کردند که مناسب فصل بهار بوده و جزو گران‌ترین عطرهای مردانه هم به حساب می‌آید. پرنس چالز هم از این عطر عالی و لوکس استفاده می‌کند.

 اونتوس کرید CREED/AVENTUS

اسانس اولیه این عطر از ترنج، سیب، انگور فرنگی سیاه و آناناس تشکیل شده است که آن را در گروه بویایی چایپر میوه‌ای قرار می‌دهد. در اسانس میانی این عطر از گل رز، گل یاس، نعناع هندی و چوب درخت قان استفاده شده است که در ماندگاری این عطر تاثیر بالایی گذاشته‌اند. در اسانس پایه‌ این عطر بی‌نظیر از مشک، وانیل، عنبر و خزه درخت بلوط استفاده شده است. عطر اونتوس که جزو بهترین عطرهای مردانه است، ماندگاری ۴ تا ۸ ساعته دارد و این موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای خاص بودن این ادکلن باشد و باعث شود تا اونتوس در دسته بهترین عطرهای مردانه قرار گیرد.

۵– پنهالیگونز اسپرت کار کلاب (PENHALIGONS SPORT CAR CLUB)

اگر از آن دسته از افراد هستید که دوست دارید جدیدترین‌ عطرها را داشته باشید و تجربه کنید عطر پنهالیگون اسپرت کار کلاب می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. penhaligons یکی از عطرهای بریتانیایی و خاص بوده و مناسب کسانی است که سلیقه‌ی متفاوت و تکی دارند. عطرهای پنهالیگون (penhaligons) پیام‌های جالبی برای طرفدارهای خود به همراه دارند. هرعطر این کمپانی پیام‌ آور و الهام گرفته شده از یک چیز است. بوی این ادکلن الهام گرفته شده از بوی روکش‌های چرمی صندلی ماشین مسابقه است. ترکیبات اصلی این ادکلن چوب‌های معطر و نعناع هندی بوده و همینطور در بخش بوی تند این عطراز کاج استفاده شده است.

بهارین عطرهای مردانه

عطر ادکلن پنهالیگونز اسپرتس کار کلاب به دلیل چالش برانگیز بودن و داشتن طراحی خاص شیشه برای متخصصان عطر و کسانی که عطر‌های خاص استفاده می‌کنند بسیار مناسب است. نت‌‌های کلیدی این ادکلن فلفل صورتی، چوب سرو، اکالیپتوس و نعناع هندی است.

۶- آکوا دی پارما کلونیا (ACQUA DI PARMA COLONIA)

این عطر یکی از پرطرفدارترین عطرهای مردانه است. اکوا دی پارما کلونیا در سال 2017 در کشور ایتالیا به بازار عطر و ادکلن دنیا عرضه شد. این ادکلن به دلیل ترکیبات خود مناسب آقایان و خانم‌های خوش سلیقه است. طراح و سازنده‌ی این عطر فرانسوا دمشی یکی از بهترین سازندگان عطر و ادکلن بوده که این عطر را همانند عطرهای دیگر خود خاص طراحی کرده است.

نت‌های آغازین این عطر از ترنج، پرتقال و ترکیبات دیگر تشکیل شده است که به خنک بودن طبع آن کمک می‌کند. نت‌های میانی این عطر هم تشکیل شده از یاس سفید، گل نرگس و تخم گشنیز است که به ماندگاری و غلظت عطر کمک می‌کند.

 آکوا دی پارما کلونیا (ACQUA DI PARMA COLONIA)

نت‎های اصلی و پایه‎ این عطر از مشک، نعنای هندی و سرو تشکیل شده است که یک مقدار تندی و گرمی به این عطر می‌دهد که واقعا آن را خاص‌تر کرده است این عطر مناسب فصل بهار و تابستان است که می‌تواند به شما حس نشاط و تازگی بخشد. آکوا دی پارما کلونیا عطری کلاسیک با مانگاری وپخش بوی بالا است که دلیل آن این است که ترکیبات این ادکلن از چوب صندل و نعناع هندی تشکیل شده است.

پرفروش‌ ترین عطرهای جهان
خواندن مطلب

۷- بنتلی (BENTLEY)

شرکت لوکس و اتوموبیل ساز بنتلی تصمیم گرفت تا وارد ساخت عطر و ادکلن هم بشود. این شرکت در سال ۲۰۱۳ موفق شد تا عطری خاص برای آقایان وارد بازار کند. خالق و یا همان سازنده این عطر ناتالی لارسن یکی از مطرح‌ترین و موفق‌ترین سازندگان عطر در این حرفه بوده که آن را در گروه بویایی شرقی ادویه‌ای قرار داده است. این اسانس مردانه در کشور انگلستان ساخته و به بازار عطر و ادکلن جهان عرضه شده است. ادکلن BENTLEY دارای طبعی گرم بوده که ماندگاری آن را دو چندان می‌کند. این عطر ادویه‌ای مناسب فصول سرد و زمستانی است و بیشترآقایان طرفدار این برند هستند.

بهترین عطرهای مردانه

اسانس اولیه ادوتویلت بنتلی تشکیل شده ازترنج، فلفل و برگبو بوده و نت میانی آن تشکیل شده از دارچین، روایح چوبی و سالویا اسکلاریا است. روایح پایه‌ این عطرکه ترکیبات اصلی آن است و باعث شده تا بنتلی در دسته بهترین عطرهای مردانه قرار گیرد از نعناع هندی، سدر و چرم ترکیب شده است.

۸- ورساچه اروس (VERSACE EROS)

ورساچه (VERSACE) نام برندی است که برای همه‌ی ما آشنا است و به راحتی می‌توانیم به این برند و محصولاتش اعتماد کنیم. این عطر اصیل بیانگر قرون وسطی و یونان باستان است و با طراحی شیشه و بوی فوق‎‌العاده‎‌ای که دارد می‌تواند همه را به سمت خود جذب کند. VERSACE EROS در کشور ایتالیا توسط اورلین گیشارد یکی از سازندگان بزرگ و معروف عطر ساخته و در سال 2012 به بازار عطر و ادکلن عرضه شده است.

این عطر در گروه بویایی معطر فوژه قرار دارد و دارای طبعی معتدل است که می‌تواند انتخاب خوبی برای آقایان باشد. این عطر در دسته‌ ادو تویلت قرار گرفته و با توجه به ترکیبات و طبع بویی که دارد مناسب فصل پاییز است.

 ورساچه اروس (VERSACE EROS)

ترکیبات این عطر خیلی هوشمندانه انتخاب شده است. اسانس‌های اولیه ادکلن اروس لیمو‎ترش، سیب و نعناع بوده که کاملا بیانگر نشاط و تازگی و زندگی است. روایح میانی این عطر از دانه تونکا و شمعدانی تشکیل شده است و در نت پایه و اصلی این عطر مردانه می‌توان بوی خزه، درخت بلوط، وانیل و سدر را حس کرد.

اورلین گیشارد غلظت ورساچه اروس را در رده‌ی بالایی قرار داده است تا طرفداران بیشتری را بخاطر بوی خوب و ماندگاری بالای آن به سمت این عطر جذب کند.

نتیجه گیری

در این بلاگ ۸ عطر ادکلن از بهترین عطرهای مردانه را به شما همراهان حیات پرفیوم معرفی کردیم تا شما عزیزان با خیال راحت بتوانید عطری را انتخاب کنید که مناسب شما و شخصیتتان باشد. قیمت این عطرها به صورتی است که هر کسی می‌تواند عطر مناسب خود را خریداری کند. این عطرها را می‌توانید در هر فصلی به سلیقه‌ی خود استفاده کنید. همانطور که می‌دانید هر عطری بر روی هر پوستی بوی متفاوت و مطبوعی دارد که شما می‌توانید با مراجعه به شعب حیات پرفیوم عطر‌ها را امتحان و تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا