عطر و ادکلن

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن مناسب آقایان و خانم‌ها

آنچه در این مطلب می‌خوانید

موسیقی و عطر از بهترین اختراعات بشر هستند؛ قبول دارید؟ بدون آنها هم چرخ دنیا می‌چرخید اما حضورشان همه‌چیز را باکیفیت‌تر و متفاوت‌تر کرده است. همان‌طور که نت‌های موسیقی در هوا می‌چرخند، می‌رقصند و ضمن اینکه لحظه‌ها را زیباتر می‌کنند در یادمان هم ثبت می‌شوند، بوها و رایحه‌ها هم در ذرات هوا رقصان به مشاممان می‌رسند و در خاطر می‌مانند. آن‌وقت، در جایی که اصلاً فکرش را هم نمی‌کنیم، شنیدن نُتی از موسیقی یا بوییدن رایحه‌ای مشابه‌، ما را به همان لحظه‌ای می‌برد که پیش‌تر در خاطرمان ثبت شده بود و این اعجاب‌انگیز است. همین جاودانگی بوها و رایحه‌ها است که انتخاب عطر را مهم‌تر از مهم می‌کند. برای اینکه عطر مناسب خود را پیدا کنید یا انتخاب مناسبی برای خرید هدیه برای دوست و آشنایی عزیز داشته باشید، باید خیلی چیزها را در نظر بگیرید. چه چیزهایی؟ برایتان خواهیم گفت.

معیارهای تعیین عطر بر اساس رایحه

برای انتخاب عطر مناسب باید به عوامل و عناصر متنوعی نگاه کنید. یکی از مهم‌ترین و البته نخستین‌ چیزی که باید در نظر بگیرید، توجه به رایحه و پایه بویی است که هر عطر دارد. به‌طور کلی، ۴ دسته‌بندی برای انواع رایحه‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ رایحه با بوی:

  • گل؛
  • عنبر؛
  • چوب؛
  • بوهای تازه.
معیارهای تعیین عطر

گل

این نوع از رایحه عطرها زیاد به شرح و توصیف نیاز ندارد. همان‌طور که مشخص است، بوی عطرهایی با رایحه گلی شبیه گل‌های مختلف موجود در طبیعت است. بعضی از گل‌ها بیشتر در صنعت عطرسازی استفاده می‌شوند؛ برای مثال، گل یاسمن، رز، زنبق، شمعدانی و فرزیا.

عنبر

منظور از عطرهایی با رایحه عنبر چیست؟ عطرهایی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند که بویی شیرین و ماندگار دارند. از موادی مانند وانیل، دارچین، عنبر، دانه تونکا و کندر در ساختار عطرهای این گروه استفاده می‌شود.

عطر و ادکلن مناسب خانم‌ها و آقایان

چوب

عطرهایی با رایحه عناصری از طبیعت مانند انواع چوب‌های معطر گیاهان و درختان در این گروه قرار می‌گیرند. عطرهایی با این رایحه از موادی مانند علف وِتیوِر، چوب صندل، سدر، پاتچولی، چوب کاج و اسطوخدوس ساخته می‌شوند.

بوهای تازه

منظور از بوهای تازه هم رایحه‌هایی شاداب است که مشام را تحریک می‌کنند. عطرهایی که بویی فرش (fresh) یا همان تازه دارند از موادی مانند مرکبات، ترنج، نعنا، گیاهان معطر و میوه‌های تازه ساخته می‌شوند.

شناخت انواع عطر

براساس رایحه موردپسندتان باید به‌سراغ انتخاب عطرها بروید. یادتان باشد که دسته‌بندی‌های کلی عطر هم به‌صورت زیر است:

  • عطر (Parfum)؛
  • اُدُ پرفیوم (Eau de Parfum (EDP))؛
  • اُدُ تویلت (Eau de Toilette (EDT))؛
  • اُدُ کلن (Eau de Cologne (EDT)).
انتخاب عطر

عطر (Parfum)

عطر یا پرفیوم که فرانسوی‌ها پَقفَم تلفظش می‌کنند، غلیظ‌ترین نوع عطر است. چنین مواردی ۶ تا ۸ ساعت ماندگاری دارند و غلظتشان هم بیشتر است. پرفیوم‌ها عطرهایی با رایحه‌های قوی هستند.

اُدُ پرفیوم (Eau de Parfum (EDP))

ماندگاری اُدُپرفیوم یا باز به‌قول فرانسوی‌ها اُدُپَقفَم در حدود ۵ ساعت است. غلظت این نوع از عطر کمتر از موردی است که پیش‌تر توضیح دادیم. اگر پوست حساسی دارید، شاید بهتر باشد که به‌سراغ همین گزینه بروید. یادتان باشد که اُ (eau) در زبان فرانسوی که مهد عطرسازی هم هست به معنای آب است و اُدُپرفیوم یعنی آب عطرآگین.

اُدُ تویلت (Eau de Toilette (EDT))

ماندگاری ادتویلت‌ها از دو مورد قبلی کمتر است و غلظت پایین‌تری هم دارند. اگر از این عطرها استفاده کنید، باید بدانید که ماندگاری‌شان بیشتر از ۲ تا ۳ ساعت دوام نمی‌آورد.

اُدُ کلن (Eau de Cologne (EDT))

ماندگاری ادکلن‌ها از تمام انواع دیگر پایین‌تر است و شاید ۲ ساعت دوام بیاورند. غلظت این عطرها پایین است. در انتخاب عطر به این موارد دقت کنید و حواستان به حروف اختصاری مانند EDT که روی عطرها نوشته می‌شود هم باشد. این حروف را که بشناسید، درباره ماندگاری و غلظت هر عطر اطلاعات خوبی به‌دست می‌آورید.

انتخاب عطر

عطرهای متناسب با پوست خشک و چرب

اینکه از بوی عطری خوشتان آمده کافی نیست؛ باید به چیزهای دیگری هم دقت کنید. تناسب میان نوع پوست و انتخاب عطر را هم جدی بگیرید. بعضی‌ها پوستی چرب دارند، بعضی پوستی خشک و پوست برخی دیگر هم معمولی است. اگر به تناسب میان عطر و نوع پوست دقت نکنید، امکان دارد که ماندگاری عطر روی بدنتان پایین‌تر بیاید.

عطرهای گروه BTS
خواندن مطلب

پوست‌های چرب

اگر پوست‌تان چرب است، عطرها روی آن ماندگاری بیشتری دارند. ضمن اینکه بوی عطری که روی پوست چرب اسپری می‌شود، پخش بالاتر و فراگیرتری هم دارد. صاحبان پوست‌های چرب باید به‌سراغ عطرهایی با رایحه تازه یا همان فرش بروند که پیش‌تر معرفی شد. عطرهایی در دسته‌بندی رایحه گلی هم موارد مناسبی برایشان هستند.

عطر مناسب پوست چرب

پوست‌های خشک

کسانی که پوست‌هایی خشک دارند باید در انتخاب عطر به‌سراغ مواردی بروند که بویشان در دسته‌بندی عنبر یا طبیعی قرار می‌گیرد. عطرهایی که از چوب‌های معطر ساخته می‌شوند، انتخاب‌های بسیار بهتری برای این افراد هستند و ماندگاری بالاتری برایشان دارند.

پوست‌های معمولی

اگر شما هم پوستی معمولی دارید، باید بگوییم که خوش به حالتان! دست‌تان در انتخاب هر نوع عطری باز است. ماندگاری عطرها روی پوست‌های معمولی درست به همان اندازه‌ای است که کارخانه سازنده ادعا می‌کند. اگر هم دقیقاً مشابه آن رقم نباشد، نزدیک به آن خواهد بود.

عطر بر اساس تیپ و شخصیت

انتخاب عطر براساس تیپ و شخصیت کار ساده‌ای نیست. توصیه‌هایی که در این زمینه وجود دارد هم خیلی دقیق نیستند. شخصیت آدم‌ها بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوانیم درباره‌اش توصیه‌های کلی داشته باشیم اما بوها و رایحه‌ها حس‌وحالی دارند که با نگاهی کلی می‌توانیم درباره دوست‌داران رایحه‌های مختلف نکاتی را مطرح کنیم. این مرور جالب و مفرح است. با ما همچنان همراه باشید تا برایتان بگوییم که طرف‌داران بوهای مختلف چه ویژگی‌های شخصیتی دارند. روانشناسی عطر کار ساده‌ای نیست اما جالب است:

عطر بر اساس تیپ و شخصیت

۱.بوهای تازه مانند مرکبات؛ جاه‌طلب و قوی

دوست‌داران رایحه‌های تازه مانند مرکبات از آن آدم‌های جاه‌طلبی هستند که همیشه به‌دنبال بهترین‌ها می‌گردند. این افراد قوی هستند و در بیشتر مواقع، حس رهبری‌شان گل می‌کند.

۲ بوهای گلی مانند گل رز؛ محتاط و حساس

کسانی که عطرهایی با رایحه گل و به‌ویژه گل رز را می‌پسندند، شخصیت حساسی دارند. این افراد محافظه‌کار و محتاط هستند و به‌ندرت دل به دریا می‌زنند و کارهای جسورانه و متفاوت انجام می‌دهند.

۳. بوهای طبیعی ماند اسطوخدوس؛ اجتماعی و خو‌ش‌برخورد

اگر شما هم از بوهایی مانند اسطوخدوس یا به‌قول فرنگی‌ها رایحه لوندر (lavender) خوشتان می‌آید، احتمالاً در دسته همان افراد خوش‌برخوردی قرار می‌گیرید که آدم‌های دیگر را به‌راحتی به سوی خود جذب می‌کنند. دلیل اینکه همه دوست دارند با شما دوست شوند هم ریشه در خوش‌فکری و رفتار مناسبتان در موقعیت‌های مختلف دارد.

انتخاب عطر

۴. بوهای وانیلی؛ شاد و دوست‌داشتنی

کسانی که بوی وانیل یا رایحه‌های مشابه را در انتخاب عطر می‌پسندند، افرادی شاد و دوست‌داشتنی هستند. این‌ها معمولاً گل سرسبد هر مجلسی هستند و بدون حضورشان هیچ‌کاری خوشایند نیست و نمی‌چسبد.

۵.بوی میوه؛ دمدمی‌مزاج

کسانی که از بوی میوه‌هایی به‌جز مرکبات برای انتخاب عطر خوش‌شان می‌آید، حالت دمدمی‌مزاجی دارند. همان لحظه که احساس می‌کنید، حسابی راضی و خوشحال هستند، ناگهان با چیزی به هم می‌ریزند و اخم‌هایشان در هم می‌رود. شما از بوی میوه برای عطر خوشتان می‌آید؟

عطر زنانه خنک

۶.عطر یاس و گل‌های مشابه؛ جسور و ماجراجو

کسانی که از بوی گل یاس و گل‌های عطرآگین مشابه خوش‌شان می‌آید، روحیه‌ای جسور و شجاع دارند. این دسته از افراد از ماجراجویی خوش‌شان می‌آید و زیاد اهل یک‌جانشستن نیستند. کشف تجربه‌های ساده از ویژگی‌های دوست‌داران چنین بوهایی است.

انتخاب عطر مناسب با تیپ

برای هر سبک‌وسیاقی از استایل، عطر مناسبی هم وجود دارد. شاید فکر کنید که اهمیت بوها در شکل‌دهی به استایل پوششی‌تان زیاد نیست اما اشتباه نکنید. اگر عطرتان متناسب با لباس‌ها و تیپ پوششی‌تان باشد، شیک‌تر از همیشه و موجه‌تر از هر زمان دیگری خواهید بود.

عطر مناسب تیپ و شخصیت

۱.استایل کلاسیک

 دوست‌داران استایل‌های کلاسیک از عناصری برای بخش‌های مختلف استایلشان استفاده می‌کنند که هیچ‌گاه قدیمی نمی‌شود. اگر سال‌ها بگذرد و به کمدشان سری بزنید، باز هم لباس‌ها و اکسسوری‌هایی می‌بینید که از مُد نیافتاده‌اند و قابل‌استفاده هستند. این دسته از افراد باید به‌سراغ عطرهایی با بوهایی شبیه اسطوخدوس بروند. این بوها هم دقیقاً مانند تیپ پوششی کلاسیک‌دوستان رایحه‌هایی متعلق به همه زمان‌ها و موقعیت‌ها هستند.

۲.استایل محافظه‌کارانه

منظور از استایل محافظه‌کارانه چیست؟ منظور استایلی است که در آن هیچ شاخصه ویژه‌ای وجود ندارد. نه می‌توانید از آن ایراد بگیرید و نه باعث می‌شود که تحسینش کنید. بهترین عطر برای چنین استایلی، عطری با رایحه‌ گل‌ها است. کسانی که تیپ‌های محافظه‌کارانه را برای خود انتخاب می‌کنند، دوست ندارند که زیاد در مرکز توجه دیگران قرار بگیرند. عطرهایی با بوی گل هم معمولاً همه‌پسند هستند و باعث نمی‌شوند که کسی اذیت شود یا نگاه و توجه دیگران را به‌خاطر غلظت و تندبودن به‌سمت خود بکشند.

۳.استایل آوانگارد

کسانی که استایل آوانگاردی دارند به پوشیدن لباس‌ها و طراحی استایل‌هایی برای خود علاقه‌مند هستند که در چارچوب‌های عرف و کلیشه‌ها جایی ندارند. آنها از انتخاب مدل‌های عجیب‌وغریب و امتحان‌کردن رنگ‌ها و طرح‌های ظاهراً نامربوط در کنار هم ترسی ندارند. این دسته از افراد باید به‌سراغ عطرهایی بروند که بویی طبیعی مانند بوی چوب را بازتاب می‌دهند.

هرم بویایی چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

۴.استایل اسپرت

طرف‌داران استایل اسپرت معمولاً لباس‌های راحتی به‌تن می‌کنند. هودی‌ها، شلوارهای جین و شلوارک‌ها یا تی‌شرت‌ها و پیراهن‌های سه‌دکمه از عناصر معروف استایل‌های اسپرت هستند. دامن‌های کوتاه و لباس‌هایی از جنس چرم هم تقریباً در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. اگر شما هم از دوست‌داران این سبک از پوشش هستید، در انتخاب عطر مناسب باید به‌سراغ مواردی بروید که غلظت زیادی ندارند. عطر چنین استایلی نباید خیلی تند باشد. تناسب عطر و استایل را نادیده نگیرید.

انتخاب عطر

فاکتور سن در انتخاب عطر

بعضی‌ها می‌گویند که سن عدد است و اهمیت زیادی ندارد. درست می‌گویند. سن عاملی نیست که شما را در انتخاب عطر یا استایلی خاص محدود کند. سبک زندگی آدم‌های مختلف هم با یکدیگر متفاوت است و هرکس در هر سنی می‌تواند دلمشغولی‌ها و فعالیت‌های موردعلاقه خودش را دنبال کند. با این حال، با درنظرگرفتن عموم مردم و به‌طور کلی، توصیه‌هایی درباره انتخاب عطر در دهه‌های مختلف وجود دارد که شاید مرورشان خالی از لطف نباشد:

  • در دهه سوم زندگی یعنی سال‌های ۲۰سالگی، انتخاب عطرهایی از میان رایحه‌های زنبق، رز، یاسمن و شکوفه پرتقال توصیه می‌شود. این بوها شادابی و جذابیت زیادی دارند.
  • اگر در سنین ۳۰سالگی به سر می‌برید، احتمالاً دوست دارید که عطر منتخبتان مانند استایلتان کاملاً گویای درونیات‌تان باشد. شاید مانند بسیاری از افراد در این سن از آزمون‌وخطاها خسته شده‌اید و می‌خواهید زندگی‌تان را وارد ثبات و مسیری مشخص کنید. در چنین حس‌وحالی از زندگی، بهتر است که به‌سراغ
  • عطرهایی با رایحه وانیل و دارچین بروید.
  • در دهه پنجم زندگی و سال‌هایی که ۴۰‌سالگی از راه می‌رسد، بیشتر آدم‌ها به‌دنبال تنوع هستند و دوست دارند که با تغییراتی دوباره شور و شوق را وارد زندگی‌شان کنند. عطر مناسب این حال‌وهوا هم باید بویی تازه مانند رایحه مرکبات داشته باشد.
  • اگر در سنین ۵۰سالگی هستید، شاید مانند بسیاری از افراد در این سن‌وسال دوست داشته باشید که استایل و رفتارتان بازتاب‌دهنده نوعی پختگی و اعتمادبه‌نفس باشد. بوهای طبیعی از چوب‌های معطر این ویژگی را دارند.

ما دوباره تأکید می‌کنیم که انتخاب عطر به سن‌وسال ارتباط چندانی ندارد و هرکس در هر سنی می‌تواند مطابق سلیقه و میل واقعی‌اش دست به انتخاب بزند. هیچ‌گاه خودتان را اسیر کلیشه‌ها نکنید و نگذارید که سن حصاری محدودکننده دورتان بکشد.

انتخاب عطر بر اساس فصل

در هر فصلی، پخش و ماندگاری بوی عطرها متفاوت است. با نگاهی به توصیه‌های زیر، سعی کنید که در هر فصل به‌دنبال خرید و استفاده از رایحه‌های مناسب باشید:

  • انتخاب بوی گل برای فصل بهار مناسب است. این بوها در بهار بهتر استشمام می‌شوند.
  • بوی دریا و مرکبات هم برای فصل تابستان مناسب‌اند. این رایحه‌ها در فصل‌های گرم بهتر به مشام می‌رسند.
  • در پاییز باید از عطرهایی استفاده کنید که رایحه‌ای تندوتیز دارند. عطرهایی که در ترکیباتشان از ادویه‌های معطر استفاده شده، گزینه‌های خوبی خواهند بود.
  • برای زمستان هم از عطرهایی استفاده کنید که در دسته‌بندی رایحه‌ها در گروه مشک و عنبر قرار می‌گرفتند. این عطرها در زمستان پخش بوی بهتری دارند.
انتخاب عطر

انتخاب عطر بر اساس مهمانی

یکی از ترفندهای انتخاب عطر این است که ببینید در چه موقعیتی از آن استفاده می‌کنید. باید بدانید،عطری که در روز استفاده می‌شود با عطری که در شب استفاده می‌کنید چه فرق‌هایی دارد. متناسب با موقعیت عطرتان را انتخاب کنید و بدانید که این موضوع روی استایل‌تان و تأثیری که روی دیگران می‌گذارید، بسیار اثرگذار است.

انتخاب عطر

عطر مناسب روز

در طول روز فعالیت‌های زیادی می‌کنید و معمولا بیرون از خانه یا فضاهای بسته هستید. عطر در فضاهای باز پخش بوی بیشتری دارد. بنابراین، در طول روز به‌سراغ رایحه‌های قوی و عطرهای غلیظ نروید. برای اینکه در طول روز در سر کار یا محل تحصیل با آدم‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید، بهتر است که رایحه‌های منتخبتان ملایم باشند و از طیف عطرهایی با بوی گل و بوهای طبیعی دیگر انتخاب شوند.

عطر مناسب شب

در شب به‌سراغ عطرهایی بروید که رایحه‌هایی مانند وانیل و شکلات دارند. چنین بوهایی در فضای شب بیشتر پخش می‌شوند و ماندگارتر هم هستند. البته همه‌چیز به نوع موقعیتی که در آن شرکت دارید هم ارتباط پیدا می‌کند. برای مثال، اگر به یک مهمانی رسمی دعوت شده‌اید، بهتر است که به‌سراغ عطری قوی‌تر و غلیظ‌تر بروید که تا پایان مهمانی به مشام برسد. اما اگر در قراری دوستانه یا دورهمی خانوادگی شرکت می‌کنید، لازم نیست که عطرتان آنچنان ماندگار و قوی باشد.

عطر مناسب ملاقات عاشقانه

اگر نخستین قراری است که با طرف مقابل گذاشته‌اید، بهتر است که به‌سراغ انتخاب‌هایی بروید که شخصیت و سلیقه‌تان را نشان می‌دهند. عطر موردعلاقه‌تان را بزنید و بدانید که در این صورت، اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید داشت. عطرهایی که در ترکیبشان از موادی مانند ادویه‌ها و گیاهان معطر استفاده شده، پخش بوی خوبی دارند و می‌توانند سلیقه‌تان را بهتر نشان بدهند.

اهمیت نت مشک در عطرسازی
خواندن مطلب

عطر مناسب  محل کار

در محل کار از عطرهای تند و غلیظ استفاده نکنید. یادتان باشد که بعضی از افراد به بعضی بوها حساسیت دارند. از آن گذشته، حتی اگر گرانترین نوع عطر را هم استفاده کنید یا بهترین مورد ممکن را روی لباس و پوست‌تان اسپری کنید، باز هم کسانی هستند که شاید از آن بو خوش‌شان نیاید. خودتان را جای آن فرد بگذارید و قبول کنید که تحمل چنین چیزی برای ساعاتی طولانی در سر کار اصلاً خوشایند نیست. پس بهتر است که برای سر کار از عطرهایی با رایحه‌های ملایم و بوهایی طبیعی استفاده کنید. عطرهایی که در ترکیبشان از رایحه چوب و مرکبات استفاده شده، معمولاً برای همه خوشایند هستند.

عطر مناسب برای هدیه‌دادن

انتخاب عطر برای فردی دیگر کار ساده‌ای نیست؛ به‌ویژه اگر با سلیقه‌اش آشنا نباشید. عطری که به کسی هدیه می‌دهید، بخشی از خاطراتش را تشکیل خواهد داد. هرزمان که از آن استفاده کند به یادتان می‌افتد و برای همین مهم است که با دقت و سلیقه به‌سراغ خرید عطر بروید. از آنجا که ممکن است، کاملاً از رایحه موردعلاقه دیگری باخبر نباشید، بهتر است که از میان عطرهایی دست به خرید بزنید که بویی کلاسیک دارند. بوهای طبیعی در این دسته قرار می‌گیرند. از فروشنده هم بخواهید که عطرهای کلاسیک را به شما معرفی کند. اگر هم که طرف مقابلتان از یک عطر خاص خوشش می‌آید، خرید بسیار ساده خواهد شد. با خرید مجدد آن یا گفتن نامش به فروشنده می‌توانید موردی مشابه برای هدیه تهیه کنید.

انتخاب عطر

عطر و ادکلن در روابط اجتماعی

رایحه عطر شما روی دیگران اثر می‌گذارد. همان‌طورکه استایل‌تان در برخورد با دیگران حرف‌های ناگفته زیادی درباره سلیقه و شخصیت‌تان می‌گوید، بوی عطرتان هم گویای خیلی چیزها خواهد بود. این را هم در نظر بگیرید که در بسیاری از مواقع، استفاده از عطر و رایحه‌ای که دوست دارید، به شما کمک می‌کند که حس‌وحال بهتری داشته باشید و اعتمادبه‌نفس بالاتری پیدا کنید. برای مثال، زمانی که برای مصاحبه کاری حضور پیدا می‌کنید، از عطر موردعلاقه‌تان استفاده کنید. البته به تناسب عطر و محیط هم دقت کنید. اگر عطری خیلی تند و غلیظ باشد، نباید در محیط‌های بسته استفاده شود. بسیاری از افراد در محیط‌های بسته نسبت به چنین بوهایی واکنش نشان می‌دهند و اذیت می‌شوند. انتخاب بویی ملایم در بسیاری از مهمانی‌ها و موقعیت‌ها فکر خوبی است و ریسکی هم در آن نیست.

انتخاب درست عطر برای خانم‌ها

انتخاب عطر برای خانم‌ها و آقایان قلق‌های آنچنان متفاوتی ندارد اما با این حال، تفاوتی که در نوع انتخاب و خریدکردن هریک وجود دارد، باعث می‌شود که توصیه‌هایی جداگانه برایشان داشته باشیم:

  • در زمان خرید عطر به نخستین بویی که به مشام می‌رسد، اکتفا نکنید. بگذارید که چند دقیقه بگذرد تا تمام نُت‌ها یا همان ترکیبات موجود در عطر به‌طور کامل و یک‌دست برایتان مشخص شوند.
  • به نوع پوست‌تان در زمان انتخاب و خرید عطر مناسب دقت کنید. پوست‌تان خشک است یا چرب؟
  • سعی کنید که با بوییدن عطرهایی از خانواده‌ رایحه‌های مختلف به گروه موردعلاقه‌تان برسید. در این صورت، انتخاب ساده‌تر می‌شود.
  • برای تست‌کردن بوی عطر، کمی از آن را روی تکه‌ای مقوا اسپری کنید و اندکی زمان بدهید تا بوی نهایی به‌طور کامل روی آن بنشیند.
نحوه زدن عطر

معیارهای عطرها برای آقایان

همان‌طورکه پیش‌تر هم گفته شد، معیار انتخاب عطر برای آقایان و خانم‌ها متفاوت نیست. با این حال به توصیه‌های زیر برای خرید آقایان هم به‌طور جداگانه دقت کنید:

  • به تناسب بوی عطر و موقعیت‌هایی که در آن قرار می‌گیرید، دقت کنید. از آنجایی که بعضی از آقایان در خرید وسواس کمتری نسبت به خانم‌ها به‌خرج می‌دهند، بهتر است که این توصیه را آویزه گوش کنند. حتما دقت کنید که عطر منتخب‌تان در محیط بسته استفاده می‌شود یا باز. به تناسب ماندگاری و غلظت آن با موقعیت دقت کنید.
  • به‌سراغ خرید عطری بروید که با استایل و شخصیت‌تان در هماهنگی است. اینکه از بوی عطری خوشتان می‌آید، کافی نیست. لازم است، ببینید که این رایحه با سبک‌وسیاقتان هماهنگی دارد یا خیر.
  • مدل‌های معروف و برندهای نامی را بشناسید و با بوکردن مواردی که مطرح هستند، ببینید که عطر باکیفیت چیست. در این صورت، انتخاب از میان گزینه‌های ناآشنا هم ساده‌تر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید به کیفیت عطری خوب پِی ببرید.
معیارهای عطر برای آقایان

در آخر

با انتخاب گزینه مناسب و استفاده‌ صحیح از عطر و ادکلن می‌توانید حضور اثرگذار و خوشایندتری در هر جمعی داشته باشید. بعضی‌ها معتقدند که عطر هم نوعی اکسسوری است و در استایل آدم‌ها نقش پررنگ و مهمی دارد. بی‌راه هم نمی‌گویند؛ رایحه‌ای که عطرتان در فضا پخش می‌کند، درست مانند اکسسوری‌های دیگر استایلتان می‌تواند مکمل تیپ و ظاهرتان باشد. با توجه‌کردن به نکاتی که برایتان گفتیم، تصمیم‌گیری‌های بهتری برای خرید عطر خواهید داشت. با نگاهی دقیق‌تر به دنیای عطر و ادکلن‌ها می‌توانید در هنگام خرید از میان گزینه‌های مختلف در مجموعه حیات پرفیوم دقیق‌تر دست به انتخاب بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا