پوست

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح + نحوه درمان آن

برای اصلاح قسمت‌های مختلف بدن، معمولا از روش‌های متفاوت استفاده می‌کنیم. چیزی که به طور معمول در اکثر روش‌های اصلاح موهای زائد وجود دارد، حساسیت پوستی و جوش‌ بعد از اصلاح است. از روش اصلاح و تراشیدن موها، بیشتر از سایر روش‌ها استفاده می‌شود. زیرا این روش سریعترین و بدون دردترین راه نسبت به سایر روش‌ها مانند اپیلاسیون است. اما در این روش حسایت پوستی و جوش‌های بعد از اصلاح به دلیل استفاده از تیغ اصلاح، بیشتر است.

چه در حال اصلاح صورت هستید یا سایر قسمت‌های بدن، روش‌هایی که حیات پرفیوم در این مقاله به شما معرفی می‌کند؛ اصلاحی نرم‌تر و راحت‌تر را به شما هدیه می‌دهد و شما را از شر جوش‌ها و حساسیت‌های پوستی بعد از اصلاح نجات می‌دهد.

علت جوش و حساسیت‌های پوستی بعد از اصلاح چیست؟

اغلب، جوش و حساسیت‌های پوستی بعد از اصلاح با هم پدیدار می‌شوند. با وجود اینکه هردو باعث قرمزی پوست، خارش و گاهی اوقات دردهای خفیف و تغییر رنگ پوست می‌شوند، اما تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

حساسیت پوستی که با نام سوختگی پوستی هم از آن یاد می‌شود، به دلیل فاکتورهای متفاوتی به وجود می‌آید. اگر پوست را خشک اصلاح کنید یا از تیغ کند استفاده کنید، پوست دچار حساسیت خواهد شد. این حساسیت خود را به صورت خارش و قرمزی در لایه‌های بالایی و نازک پوست نشان می‌دهد. همینطور در لایه‌های عمیق‌تر پوست، لکه‌های قهوه‌ای همراه با خارش ایجاد می‌شود.

جوش بعد از اصلاح به دلایل متفاوتی به وجود می‌آیند. علاوه بر باکتری‌هایی که در دهانه غده‌های چربی رشد می‌کنند و باعث ایجاد جوش می‌شوند، بیشتر اوقات جوش‌ها به دلیل فولیکول‌های مو به وجود می‌آیند. فولیکول‌های مو در زیر پوست خم می‌شوند و به دور خود حلقه می‌زنند. آن‌ها در زیر پوست گیر می‌کنند و با رشد مو، برآمدگی در پوست ایجاد می‌شود که شبیه به جوش است. این برآمدگی‌ها با خارش، درد و قرمزی پوست همراه هستند.

تاریخچه عطر در چین باستان
خواندن مطلب

جلوگیری از جوش بعد از اصلاح

هیچ روش کاملی برای جلوگیری از جوش و حساسیت‌های پوستی ناشی از اصلاح وجود ندارد. ولی با رعایت کردن 5 نکته که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، می توانید تا حد زیادی از جوش و حساسیت‌های پوستی جلوگیری کنید و اصلاحی نرم‌تر و راحت‌تر داشته باشید.

  1. قبل از اصلاح، پوست را تمیز و لایه برداری کنید؛ تا آلودگی، چربی پوست و لایه‌های مرده پوست پاک‌سازی شود.
  2. برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح قبل از اصلاح پوست را خیس کنید و مطمئن شوید به طور کامل آبرسانی انجام شود. برای خیس و آبرسانی کردن به پوست، می توانید از یک حمام آب گرم، حداقل به مدت 5 دقیقه استفاده کنید. اسفاده از ژل اصلاح و لوسیون کمک زیادی به آبرسانی پوست می‌کند. به یاد داشته باشید، هرگز و تحت هیچ شرایطی، پوست خشک را اصلاح نکنید. زیرا پوست نازک در صورت خشک بودن، تحریک می‌شود و حساسیت، التهاب و جوش ایجاد می‌شود.
  3. در هر بار اصلاح، از یک تیغ اصلاح تازه، تمیز و تیز استفاده کنید. این کار باعث جلوگیری از ایجاد بریدگی، جوش و حساسیت می‌شود.
  4. برای جلوگیری از تحریک پوست و گیر کردن مو در زیر پوست، در جهت رشد مو، اصلاح را انجام دهید.
  5. بعد از اصلاح از یک مرطوب کننده بدون الکل برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید. این مرطوب کننده، یک لایه بر روی پوست ایجاد می‌کند و مانع از آلودگی پوست می‌شود.

درمان التهاب و جوش‌های پوستی

اگر اصلاح را اصولی و درست انجام نداده باشید، با التهاب و جوش‌هایی مواجه می‌شوید که داخل آن‌ها مو گیر کرده است. برای درمان این جوش‌ها، ساده‌ترین راه‌ حل قرار دادن یک حوله گرم و مرطوب بر روی ناحیه تحریک شده است. با این کار آبرسانی به پوست انجام شده و پوست نازک‌تر می‌شود. در نتیجه، موها راحت‌تر راه بیرون آمدن از پوست را پیدا می‌کنند.

8 ماسک خانگی روشن کننده پوست را بشناسید
خواندن مطلب

به هیچ وجه قسمت‌های ملتهب پوست را فشار ندهید، یا آن را نبرید و سعی نکنید با روش‌های دگیر و با فشار مو را خارج کنید. اگر موها آماده بیرون آمدن نبودند، پوست را آزار ندهید. آن‌ها را به حال خود رها کنید. پس از چند روز، موها آماده خارج شدن از پوست می‌شوند. در این زمان حوله گرم و مرطوب به خارج شدن موها کمک می‌کند. با این روش، هیچ آسیبی به پوست وارد نمی‌شود.

چگونه موهای داخل جوش پوستی را از بین ببریم؟

اگر روش حوله گرم را به درستی انجام داده باشید، موها یا از داخل جوش پوستی سر بیرون می‌آورند؛ یا در زیر لایه‌ای نازک از پوست به خوبی دیده می‌شوند. در این دو حالت خودتان می‌توانید مو را کاملا خارج کنید. بعد از چیدن مو، التهاب پوستی و جوش بعد از اصلاح پس از مدت کوتاهی بهبود می‌یابد.

هنگامی که مو را دیدید، با یک موچین تمیز آن را بیرون بکشید. در این زمان متوجه خواهید شد که قسمت زیادی از مو در زیر پوست گیر کرده است. مو را به طور کامل بیرون بکشید و از بین ببرید. برای از بین بردن مو، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا موچین را به طور کامل ضدعفونی کنید. برای ضدعفونی کردن، از آب داغ و صابون، الکل یا شستشو استفاده کنید.
  2. یک حوله گرم و مرطوب را روی قسمت تحریک شده قرار دهید تا پوست آن قسمت نرم و مرطوب شود.
  3. با اسکراب فیزیکی پوست، تا زمانی که مو به خوبی دیده شود، سطح پوست را اسکراب کنید.
  4. از موچین ضدغفونی شده برای چیدن مو استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که می‌توانید، بخش‌های پایین‌تر و عمیق‌تر مو را بگیرید تا مو پاره نشود و از ریشه کنده شود.
  5. برای جلوگیری از عفونت و تحریک پوست، با افترشیو یا تونر بدون الکل آن قسمت از پوست را مرطوب و تمیز کنید.
  6. پس از برداشتن موها‌، تا دو روز به آن قسمت از بدن زمان بدهید و از اصلاح مجدد آن خودداری داری کنید.
رتینول؛ فواید رتینول برای پوست چیست؟
خواندن مطلب

چگونه حساسیت، کهیر و التهاب پوستی بعد از اصلاح را از بین ببریم؟

قبل از اینکه به فکر راه درمان جوش بعد از اصلاح باشیم، بهتر است علت را جستجو کنیم. گاهی اوقات آنقدر که باید برای اصلاح زمان صرف نمی‌کنیم. اگر شما هم با عجله تیغ‌های استفاده شده را روی پوست خود بکشید، باعث ایجاد التهاب و درد در پوست شما می‌شود. پس بهتر است قبل از اصلاح زمان کافی صرف کنید و آماده‌سازی لازم را انجام دهید. برای جلوگیری از سوختگی ناشی از اصلاح، مراحل زیر را دنبال کنید. با دنبال کردن مراحل زیر، اصلاحی نرم، راحت و بدون جوش و کهیر را تجربه خواهید کرد.

  1. قبل از اصلاح، پوست را خوب شست و شو دهید. آبرسانی به پوست انجام دهید. برای این کار می‌توانید از ژل و لوسیون استفاده کنید.
  2. با یک تیغ تمیز، تاره و تیز و در جهتی که موها رشده کرده است، موها را با حرکت‌های آرام بتراشید.
  3. تیغ را به نرمی و آرامی روی پوست بکشید و از فشار دادن آن بپرهیزید.
  4. بیش از یکبار تیغ را روی سطح پوست نکشید.
  5. پس از اصلاح، یک لوسیون مرطوب کننده، روی پوست بمالید.

درمان حساسیت پوستی ناشی از اصلاح

قطعا پیشگیری بهتر از درمان است. پس مراحل بالا را به خوبی به یاد داشته باشید. اما ساده ترین راه برای تسکین درد ناشی از حساسیت و از بین بردن التهاب، قرار دادن پارچه‌ مرطوب و سرد بر روی محل مورد نظر است. همچنین استفاده از مواد خنک کننده مانند آلوورا برای پوست بسیار مفید است. آلوورا علاوه بر تسکین درد و از بین بردن حساسیت و التهاب، خواص بیشمار دیگری نیز برای پوست دارد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد جوش بعد از اصلاح سخن گفتیم. راه‌ها و مراحل اصلاح را برای جلوگیری از جوش و حساسیت به شما معرفی کردیم. همچنین در مورد راه‌های درمانی سخن گفتیم؛ تا کسانی که به این مشکلات دچار شده‌اند، بتوانند به سادگی آن را درمان کنند. اگر این مقاله برای شما مفید بود، به سایر مقالات حیات پرفیوم نگاهی بیندازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا