پوست

8 ماسک خانگی روشن کننده پوست را بشناسید

اگرچه شاید خیلی از افراد ترجیح می‌دهند از ترکیبات شیمیایی برای روشن کردن پوست خود استفاده کنند، اما باید بدانید که این نوع ترکیبات ممکن است آسیب‌های زیادی به پوست وارد کنند. از سوی دیگر، استفاده از یک ماسک خانگی روشن کننده پوست می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اطمینان از جلوگیری آسیب به پوست باشد. در اینجا برخی از بهترین ترکیبات خانگی که می‌توانید برای روشن کردن پوست از آن‌ها استفاده کنید را به شما معرفی می‌نماییم.

در حال حاضر، محصولات بسیار زیادی برای پوست تولید شده‌اند که شاید انتخاب را برای شما کمی سخت کنند. از سوی دیگر، خیلی از این ترکیبات از مواد شیمیایی تهیه شده‌اند، به همین دلیل هم نمی‌توان به همه آن‌ها برای مراقبت از پوست اعتماد کرد. یکی از بهترین گزینه‌هایی که شما می‌توانید با خیال راحت به پوست خود اعمال کنید، استفاده از ترکیبات روشن کننده در خانه است.

موثرترین ماسک خانگی روشن کننده پوست کدام است؟

یکی از بهترین عواملی که تاثیر زیادی در زیبایی و شادابی پوست شما دارد، استفاده مداوم از ترکیبات خانگی و ماسک است. ماسک‌های بسیار زیادی برای روشن کردن پوست وجود دارند که شما می‌توانید بدون دسترسی به مواد خیلی عجیب‌وغریبی آن‌ها را در منزل تهیه کنید. مهم‌ترین مزیت استفاده از ترکیبات روشن‌کننده خانگی این است که نه‌تنها هیچ‌گونه آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند، بلکه در مدت‌زمان کوتاهی و بدون دسترسی به مواد زیادی هم تهیه می‌شوند.

نکته بسیار مهمی که درباره یک ترکیب روشن کننده پوست خوب باید بدانید، این است که حتی اگر بهترین ترکیبات را هم بکار بگیرید، باید به صورت مداوم باشد. به بیان دیگر، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تنها با یک یا دو بار استفاده از این ترکیب، معجزه به وجود بیاید و صورت شما بیش از اندازه روشن شود. پس استفاده مداوم را به هیچ عنوان پشت گوش نیاندازید.

در اینجا فهرستی از چند ماسک خانگی روشن کننده پوست به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید بسته به نوع پوست خود، بهترین ترکیب روشن کننده پوست را از میان آن‌ها انتخاب کنید.

ژل آلوئه‌ورا

می‌توان گفت بهترین ترکیب روشن کننده خانگی که تاثیر فوق‌العاده‌ای برای انواع پوست‌ها دارد، ژل آلوئه‌ورا است. این ژل حاوی موادی مانند ویتامین A، C و E  است که باعث افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود و به همین دلیل هم رادیکال‌های آزاد کمتری در پوست به وجود می‌آیند. همه این موارد باعث می‌شوند که ژله آلوئه‌ورا به روشن کردن پوست شما کمک زیادی کند.

برای استفاده از این ژل، می‌توانید ابتدا آن را به‌خوبی شسته و بعد سمت راست و چپ آن را با استفاده از چاقو ببرید و روی آن‌ها جدا کنید سپس ژل را با استفاده از یک قاشق بیرون آورده روی پوست خود بزنید. همچنین می‌توانید بعد از جدا کردن لایه‌های کناری و روی آلوئه‌ورا، آن را روی پوست خود بمالید.

کلاژن چیست + فواید کلاژن برای پوست
خواندن مطلب
ماسک خانگی روشن کننده پوست

آبلیمو

ترکیب دیگری که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روشن کردن پوست شما بگذارد، استفاده مداوم از آب لیمو است. نه‌تنها برای روشن کردن پوست، بلکه آبلیمو می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای بر درمان انواع بیماری‌های پوستی نیز داشته باشد.

مهم‌ترین دلیل این موضوع هم این است که آبلیمو سرشار از موادی مانند اسید سیتریک است و به همین دلیل می‌تواند به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عالی عمل کند. ازاین‌رو، این مسائل باعث شده‌اند که ما آبلیمو را به‌عنوان یک ترکیب ماسک خانگی روشن کننده پوست در این فهرست به شما معرفی می‌کنیم.

نکته بسیار مهمی که در استفاده از آبلیمو باید بدانید، این است که این محصول خاصیت اسیدی دارد. به همین دلیل هم موقع استفاده از آن، باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که خاصیت اسیدی آن باعث تحریک پوست‌تان نشود.

به یاد داشته باشید که بعد از استفاده از آبلیمو روی پوست، به هیچ عنوان در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. به‌طورکلی، برای استفاده از آبلیمو و ترکیباتی که آبلیمو در آن‌ها وجود دارند، باید تحقیقات بسیار زیادی درباره پوست خود انجام دهید تا مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی‌کنند.

عسل و پاپایا

ترکیب فوق‌العاده دیگری که می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب روشن کننده پوست منحصربه‌فرد در نظر گرفته شود، ترکیب عسل و پاپایا است. در پاپایا آنزیم‌هایی مثل پاپائین و آلفا هیدروکسیل اسید در وجود دارند که می‌تواند باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست شوند.

از سوی دیگر، احتمالا همه شما عسل را به‌عنوان یک ماسک خانگی روشن کننده پوست می‌شناسید. عسل به‌خاطر داشتن مواد ضدباکتریایی، می‌تواند ترکیب فوق‌العاده‌ای با پاپایا شود. فقط کافی است که نصف قاشق چای‌خوری عسل را به نصف فنجان پاپایا له شده اضافه کنید و بعد از این‌که به‌خوبی آن را مخلوط کردید، روی صورت خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب به مدت حداقل 20 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس با آب ولرم شسته و با یک حوله تمیز و نرم، صورت‌تان را خشک کنید.

اگر می‌خواهید پوست شفاف و روشنی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که هر شب قبل از خواب، این ترکیب را روی پوست‌تان بگذارید. ازآنجا که این محصول می‌تواند به از بین بردن ناخالصی‌ها و میکروب‌های انباشته شده روی پوست کمک کند، مطمئن باشید که یک ترکیب روشن کننده پوست فوق‌العاده عالی است.

ماسک خانگی

آب یا پوره سیب‌زمینی

یکی از ترکیبات فوق‌العاده‌ای که تأثیر معجزه‌آسایی برای روشن کردن پوست می‌گذارد، استفاده مداوم از آب یا پوره سیب‌زمینی است. سیب‌زمینی سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل هم می‌تواند تا حد زیادی باعث روشن کردن پوست شما شود.

از سوی دیگر، مواد مغذی مانند ویتامین C در سیب‌زمینی وجود دارد و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سفید‌کنندگی و روشن کننده خانگی پوست به شمار می‌آید.

برای استفاده از این ترکیب، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بعد از پوست گرفتن سیب‌زمینی و برش آن، تکه‌های آن را کاملاً له کنید. سپس آن را روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت 20 دقیقه آن را به آرامی با آب ولرم بشویید.

بهترین عطرهای زنانه کرید در سال 2023
خواندن مطلب

علاوه بر پوره سیب‌زمینی، آب سیب‌زمینی هم می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای برای روشن کردن پوست شما داشته باشد. برای استفاده از این ترکیب هم می‌توانید خیلی راحت سیب‌زمینی را بعد از پوست گرفتن، رنده کنید و سپس آب آن را جدا نمایید. برای این‌که پوست شما در بازه زمانی سریع‌تری روشن شود، پیشنهاد می‌کنیم که این ترکیب را 3 بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

گوجه فرنگی و خیار

احتمالاً همه شما می‌دانید که خیار می‌تواند به‌عنوان یک ترکیب ماسک خانگی روشن کننده پوست به کار برود. بااین‌حال، ترکیب خیار با گوجه فرنگی می‌تواند تاثیر بسیار بهتری برای درخشندگی پوست داشته باشد. آب خیار می‌تواند لکه‌های موجود در پوست شما را از بین ببرد و ترکیب فوق‌العاده‌ای با گوجه فرنگی می‌سازد.

برای مصرف این ترکیب، یک عدد گوجه فرنگی را کاملا له و با یک عدد خیار رنده شده ترکیب کنید. بعد از مخلوط کردن این ترکیب، آن را به مدت 20 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم شسته و با یک حوله نرم و لطیف، صورت‌تان را خشک کنید.

شیر و عسل

پیش از این متوجه شدید که عسل می‌تواند به‌عنوان یکی از بهترین ترکیبات برای روشن کردن پوست مورداستفاده قرار بگیرد. این در حالی است که ترکیب عسل با شیر می‌تواند یک ترکیب معجزه‌آسا به عنوان ماسک خانگی روشن کننده پوست برای شما خلق کند که استفاده مداوم آن باعث درخشان شدن پوست‌تان می‌شود.

نکته جالب‌توجه درباره عسل این است که نه‌تنها برای روشن کردن پوست، بلکه برای از بین بردن جای جوش و لکه هم تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر این‌که به افزایش رطوبت پوست شما نیز کمک خیلی زیادی می‌کند. ترکیب عسل با شیر که یک پاک کننده فوق‌العاده است، می‌تواند یک ماسک بی‌نظیر برای انواع پوست‌ها به وجود بیاورد.

برای ساختن این ترکیب، می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بهتر است این ترکیب را روی پوست‌تان ماساژ دهید تا به‌خوبی به پوست جذب شود.

زردچوبه و آبلیمو

زردچوبه هم می‌تواند یک ماسک خانگی روشن کننده خیلی خوب برای انواع پوست‌ها باشد. این ماده هم مانند سایر مواردی که در این فهرست به شما معرفی کردیم، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و به همین دلیل هم می‌تواند برای روشن کردن پوست و از بین بردن جوش‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

علاوه بر این، زردچوبه حاوی ویتامین C بوده و می‌تواند به‌عنوان یک لایه‌بردار قوی مورد‌استفاده قرار بگیرد. از سوی دیگر، پیش از این نیز گفتیم که استفاده از آبلیمو نیز می‌تواند تاثیر زیادی در روشن کردن پوست شما داشته باشد.

حالا می‌توانید این دو را با یکدیگر ترکیب کرده و یک محصول منحصر‌به‌فرد برای پوست‌تان به وجود بیاورید. برای تهیه از این ترکیب، می‌توانید یک قاشق آبلیمو را با یک قاشق زردچوبه ترکیب کرده و حالت خمیری شکل آن را به روی صورت خود بمالید. بعد از گذشته 15 دقیقه روی پوست‌تان کاملا خشک می‌شود و باید آن را بشویید. برای این‌که بهترین نتیجه را از این ترکیب بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که حداقل دو بار در هفته آن را روی پوست خود قرار دهید.

جوش زدن با لوازم آرایشی
خواندن مطلب
ماسک زردچوبه

برگ نعنا

در نهایت، آخرین ترکیبی که ما از آن با نام بهترین ماسک خانگی روشن کننده پوست یاد می‌کنیم، استفاده از برگ نعنا است. این ترکیب می‌تواند به روشن و درخشان شدن پوست شما کمک بسیار زیادی کند و به همین دلیل هم بهتر است حداقل هفته‌ای یک یا دو بار از آن استفاده کنید.

نعنا دارای خاصیت تصفیه‌کنندگی است و می‌تواند علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده پوست، به درخشان شدن پوست شما نیز کمک کند. برای استفاده از این ترکیب، می‌توانید بعد از آسیاب کردن یک مشت برگ نعنا، با آب آن را به حالت خمیری شکل در بیاورید.

سپس صورت‌تان را به‌خوبی بشویید و بعد از خشک کردن آن، این ترکیب را روی پوست‌تان بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه ماسک روی صورت‌تان خشک شد، می‌توانید آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ترکیب می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای روشن شدن پوست باشد. علاوه بر این‌، نعنا یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن لکه و جای جوش است.

نکات مهم برای استفاده از ترکیب روشن کننده پوست

بعد از این که متوجه شدید بهترین ماسک خانگی روشن کننده پوست کدام است، وقت آن می‌رسد که به نکات مهمی درباره هر یک از آن‌ها توجه کنید. اینجا هر یک از این موارد را نام می‌بریم.

توجه به نوع پوست

فراموش نکنید که برای استفاده هر یک از ترکیباتی که در بالا گفتیم، اول از همه باید به نوع پوست خود توجه کنید. بدین منظور، به‌خوبی جست‌وجو کنید تا مطمئن شوید که پوست شما از نوع چرب، خشک و  یا مختلط است. سپس بر همان اساس ماسک را انتخاب کرده و روی پوست خود بگذارید.

استفاده مداوم و منظم

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، استفاده مداوم از این ترکیبات می‌تواند کمک زیادی به ماندگاری و روشن کردن پوست شما داشته باشد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، نیازی به افراط و تفریط ندارید. یعنی نباید از این ماسک‌ها بیش از اندازه استفاده کنید. دو یا سه بار در هفته، می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده هر یک از این ترکیبات باشد.

ماسک خانگی روشن کننده پوست

شستن صورت قبل از استفاده

علاوه بر همه این موارد، فراموش نکنید که قبل از استفاده، به‌خوبی صورت خود را با شوینده مناسب بشویید. این موضوع باعث می‌شود که هیچ‌گونه آلودگی اضافی روی پوست‌تان وجود نداشته باشد و ماسک به‌خوبی به اعماق پوست شما نفوذ پیدا کند.

نتیجه گیری

حیات پرفیوم فهرستی از بهترین ترکیبات ماسک خانگی روشن کننده پوست را به شما معرفی کرده و همچنین گفته که برای استفاده از هر یک از آن‌ها باید تقریباً چقدر از آن را با ترکیبات دیگر مخلوط کنید. همان‌طورکه متوجه شدید، بهترین ترکیب روشن کننده پوست را باید به‌صورت مداوم و چند بار در هفته استفاده کرد تا نتیجه مورد نظر شما حاصل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا