عطر و ادکلن

معرفی 10 عطار فرانسوی

همیشه وقتی صحبت از عطر و ادکلن می‌شود، فرانسه نقش اصلی این بحث است. حتی شهر گراسس معروف به پایتخت عطر هم در این کشور قرار دارد. به طبع این کشور خاستگاه خیلی از عطارهای فرانسوی هم نیز است. حال در این مطلب به معرفی  چندی از عطارهای معروف فرانسوی می‌پردازیم.

آنیک مناردو (annik menardo)

خانم مانیک مناردو متولد یکی از شهرهای کشور فرانسه است که ابتدا تحصیلاتش را در رشته پزشکی بیوشیمی به اتمام رسانید و بعد به رشته عطاری در حوزه عطر علاقه‌مند شد. او به صورت آکادمیک شروع به یادگیری عطاری کرد. یکی از کسانی که آنیک تحت نظرش آموزش دید میشل آلمیراک (Michel almirak)  بود که یکی از اساتید این کار است.

بهترین ادکلن‌های اصل فرانسوی

از بزرگترین دستاوردهای خانم آنیک همکاری با کمپانی فرمنیخ(firmenich)  است. این یکی از بزرگترین کمپانی‌های تولید رایحه در جهان است. می‌شود گفت که شاید آرزوی هر عطاری کار در این کمپانی است.

از نمونه عطرهایش میتوان به برندهای آزار، دیور و لنکوم اشاره کرد.  

پیر بوردون (pierre bourdon)

آقای پیر بوردون متولد پاریس است و تحصیلاتش را در رشته اقتصاد و علوم سیاسی به پایان رساند اما به دلیل شغل پدرش در شرکت دیور وارد عرصه عطر و ادکلن شد و به مدرسه عطرسازی در شهر گراس فرانسه رفت و کم کم دیدش به عطر تغییر کرد و عطر برایش از یک کالای لوکس به یک هنر تبدیل شد. او بعدها با برند ایف سن لورن به دنیای عطر معرفی شد.

ترکیبات عطر چیست؟
خواندن مطلب
عطر و ادکلن‌های اصل فرانسوی

از نمونه عطرهایش می‌توان به دیویدوف،فرنچ لاور و اونتوس کریید اشاره کرد.

میشل آلمایرک (michell almairac)

آقای میشل آلمایرک متولد سال 1953 در گراس فرانسه است. وی پس از تحصیل در مدرسه عطرسازی رور (roure) پا به این عرصه گذاشت. او برای پیدا کردن رایحه‌ههای متفاوت به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کند و تا کنون بیش از 90 عطر را ساخته است.

عطر و ادکلن مردانه دانهیل

از نمونه عطرهایش می‌توان به کلوئه، جوپ و گوچی اشاره کرد.

برتران دوشوفور(Bertrand Duchaufour)

یکی دیگر از عطاران فرانسوی آقای دوشوفور است که او نیز در شهر گراسس آموزش عطاری دید و بعد در چند شرکت معتبر عطر و ادکلن در فرانسه کار کرد. وی در کارهایش به شدت پایبند تضادهاست و معتقد است که چیزی ازبین نمیرود، این تضادها هستند که تغییرات را بوجود می‌آورند.

رایحه عطر آزارو

از نمونه کار‌های او می‌توان به وودی مود و کوپال آزور اشاره کرد.

فرانسیس کورکجان (francis kurdijan)

یک عطرساز فرانسوی است و صاحب (maison francis kurdijian) که با شریک خو مارک چایا در سال 2009 تاسیس کرد. او علاوه بر داشتن برند خود به خاطره ساخت عطر (Le Male) برای جین پائول گولتیر (jean paul Gaultier) در سال 1995به شهرت رسید و به عرصه عطر معرفی شد.

عطر و ادکلن فرانسیس کرکجان

وی تل کنون با بیش ار 45 برند عطر همکاری کرده است. فرانسیس در سال 2008 جایزه شوالیه هنرو ادبیات را دریافت کرد.نکته جالب توجه در نورد این عطار این است که او در 13 سالگی علاقمند به عرصه عطر و عطاری میشود و ار همان زمان این رشته را به صورت آکادمیک آغاز می‌کند.

عطر بیکینی چیست و چه کاربردی دارد؟
خواندن مطلب

از نمونه کارهایش می‌توان به همکاریش با برند کریستین دیور اشاره کرد.

ژان کلود النا (jean claude ellena)

ژان یک عطار و نوسنده فرانسوی است که در یک خانوتده عطر ساز در گراس به دنیا آمد. او درکودکی همراه با مادر بزرگش به چیدن گل یاس می‌پرداخت، تا به عطرسازها بفروشند. النا که دوست دیرینه ادموند رودنیتسکا (Edmond Roudnistka)  یکی از اساتید عطرسازی بود، شروع به یادگیری حرفه‌ای عطرسازی در کنار او کرد. او که شیفته سبک مینیمالیست بود این رویکرد را در حرفه خود توسعه داد.

او بنیانگذار برند لوکس (the different company) است. وی در سال 2004 به عنوان عطار ثابت برند هرمس منصوب شد و در سال 2016 خود، آنجا را ترک کرد. پیشنهاد حیات پرفیوم به شما، برای جنتلمن بودن عطرهای ساخته دست النا بهترین انتخاب است.

از نمونه کارهای او می‌توان به برندهای هرمس و بولگاری اشاره کرد.

ژاک پولژ(Jacques polge)

ژاک یک عطرساز فرانسوی است که از سال 1978 تا 2015 به عنوان عطار ثابت برند شنل (chanell) کار کرد و سپس پسرش الیور پولژ (oliver polge) جانشین او شد. او که در نزدیکی فرانسه به دنیا آمد و بزرگ شد، قبل از شروع کاراموزی در رشته عطر در گراس زیر نظر ژان کارل، مدرک زبان و ادبیات انگلیسی را گرفت.

ادکلن بلو شنل

ژاک قبل از پیوستن به برند شنل برای کمپانی roure کار می‌کرد. عطرهای او الهام گرفته از شخصیت و آثار مادمازل شنل هستند. جدید، معاصر و بی سن. وی بدون شک یکی از با استعداد ترین عطرسازان تمام دوران است.

از نمونه عطرهایش می‌توان به بلو شنل بی‌نظیر اشاره کرد.

ادکلن kfz ساخت کجاست؟
خواندن مطلب

ژاک گرلن (Jacques Guerlain)

او فرزند دوم گابریل و کلارنس گرلن بئد ودر کلمبز به دنیا آمد. او در پاریس تحصیل کرد و تاریخ، انگلیسی، آلمانی، لاتین و یونانی یاد گرفت. عموی وی که عطرساز بئد وفرزندی نداشت او را از شانزده سالگی به عنوان شاگرد و جانشین خود منصوب کرد و شروع به اموزش او کرد.

عطر گرلن

ژاک در سال 1890 اولین عطر خود را با نام (ambre) ساخت. سالها بعد او مالکیت شرکت خانوادگی خود را به عهده گرفت که با پدر و برادرش مشترک بود.

جان پول گرلن (jean paul Guerlain)

جان نوه ژاک گرلن است. او یک عطار چیره دست است و اکثر عطرهای کلاسیک مدرن برند گرلن ساخته دست اوست. او برخلاف پدربزرگش با چند رسوایی معروف‌تر بود که در نهایت باعث شد در سال 2010 قراردادش به عنوان مشاور گرلن فسخ شود.

محصولات گرلن

دومینیک روپیون (Dominique Ropion)

یک عطر ساز متولد فرانسه که در گراس تحصیلات آکادمیک رشته عطر سازی را در مدرسه (roure) دید. او یک کمال گرا بی باک و یک مخترع است که با ریسک پذیری به ساخت عطر می‌پردازد.

عطر ژیوانشی

نتایج نهایی کار او همیشه بی‌عیب و نقص است و او همیشه دوست دارد بگوید که یک عطر خوب همیشه باید واضح به نظر برسد. او جوایز بسیاری تا کنون در این رابطه کسب کرده است؛ همچنین بیش از 300 عطر را ساخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا