آرایشی

صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان

هیچ سن دقیقی برای شروع آرایش کردن وجود ندارد و ممکن است هر کسی در هر سنی شروع به میکاپ کردن کند. به همین دلیل هم ممکن است دختران نوجوان هنوز اطلاعات کاملی درباره این مسئله نداشته باشند. ازاین‌ رو، ما در اینجا صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان را به شما توضیح می‌دهیم تا بدانید که برای میکاپ کردن، باید به چه نکاتی توجه کنید. پس اگر زیبا به نظر رسیدن برای شما هم به‌ اندازه بقیه هم‌ سن‌ وسال‌هایتان اهمیت دارد، تا پایان این مقاله همراه حیات پرفیوم باشید.

برخی از افراد حتی از سنین خیلی پایین هم برای بازی کردن از رژلب استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که خیلی از دخترها تا سنین نوجوانی و حتی جوانی هم به سراغ این لوازم آرایشی نمی‌روند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که دختران در سنین نوجوانی شروع به آرایش می‌کنند، این است که بتوانند جوش‌های صورت خود را پنهان نمایند.

البته نکته بسیار مهمی که درباره صفر تا صد خرید لوازم آرایشی برای دختران تینیجر وجود دارد این است که آرایش خیلی غلیظ برای این سنین به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا در این دوران، پوست بسیار حساس بوده و استفاده زیاد از لوازم آرایشی موجب آسیب رسیدن به آن می‌شود. علاوه بر این‌که باید بهترین لوازم آرایشی از برندهای مطرح را خریداری کنید، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به داشتن یک میکاپ بهتر و جذاب‌تر به شما کمک کنند.

مراحل آرایش دختران تینیجر

قبل از این‌که صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان را برای شما توضیح دهیم، بد نیست که مراحل این عمل را به‌طور کامل با یکدیگر بررسی کنیم. بهتر است برای آرایش کردن، از ترکیبات موردنظر خود استفاده کنید و تا حد امکان ساده آرایش کنید. در این بخش، صفر تا صد آرایش برای دختران تینیجر را به طور کامل بررسی می‌کنیم که می‌توانند کمک زیادی به نوجوانان کند.

شستن آرام صورت با شوینده

شاید بتوان به جرأت گفت که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پارامترها برای داشتن آرایش مناسب، این است که پوست خود را همیشه تمیز نگه دارید. اصلا فرقی ندارد که شما بخواهید چه نوع آرایشی انجام دهید، در هر صورت باید پوست‌تان را تمیز نگه دارید. حتی اگر نخواهید آرایش کنید، باز هم باید دائما صورت خود را با یک شوینده مناسب بشویید.

آرایش برای دختر ۱۳ ساله

وقتی درباره شوینده مناسب حرف می‌زنیم، منظورمان حتما شوینده‌های خیلی گران‌قیمت نیست؛ مهم‌ترین کاری که برای خرید یک شوینده باید انجام دهید، این است که آن را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. مثلا اگر پوست شما چرب است، باید شوینده مخصوص پوست چرب بخرید و به همین ترتیب، یک شوینده مناسب صورتتان را تهیه کنید.

تاریخچه آرایش کردن؛ چه کسی آرایش را اختراع کرد؟
خواندن مطلب

به یاد داشته باشید که اگر پوست‌تان بیش از اندازه حساس است، بهتر است این مسئله را با فروشنده در میان بگذارید و شوینده‌ مخصوص پوست‌های حساس بخرید. بعد از انتخاب شوینده، نوبت به آن می‌رسد که صورت خود را به‌آرامی بشویید.

استفاده از روغن و سرم مخصوص به پوست

برندهای مختلفی از روغن‌ها و سرم‌ها در بازار وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را با قیمت‌های مختلفی پیدا کنید. البته اگر پوست خیلی چربی دارید، بهتر است در استفاده از روغن‌ها و سرم‌ها دقت بیشتری کنید. می‌توانید از این سرم‌ها بعد از شستن کامل صورت استفاده کنید. این امر تأثیر زیادی در مراقبت از پوست شما دارد و به همین دلیل هم یکی از فاکتورهای اصلی در صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان به شمار می‌رود.

اعمال مرطوب‌کننده

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که نه‌تنها دختران تینیجر، بلکه تمام بانوان برای آرایش کردن باید مدنظر قرار دهند، استفاده از مرطوب‌کننده است. مصرف مرطوب‌کننده‌ها باعث می‌شود که قبل از آرایش، پوست شما کاملا سبک و نرم شود و بدین ترتیب، مواد آرایشی خیلی راحت‌تر روی پوست شما جذب می‌شوند. علاوه بر این‌که مرطوب‌کننده می‌تواند به از بین بردن نشانه‌های پیری نیز کمک زیادی کند.

به یاد داشته باشید که اگر پوست شما بیش از اندازه خشک است، از مرطوب‌کننده‌ای استفاده کنید که گلیسیرین بیشتری داشته باشد. این در حالی است که دختران تینیجر با پوست چرب، بهتر است به سراغ مرطوب‌کننده‌های بدون چربی بروند که بیشتر حالت آبرسان دارند. اغلب مرطوب‌کننده‌ها مواد مغذی زیادی در خود دارند که می‌توانند به شادابی و روشن‌کنندگی پوست کمک زیادی کنند. پس قبل از آرایش، از اعمال مرطوب‌کننده روی پوست خود غافل نشوید.

کانسیلر

دوران جوانی و نوجوانی که پوست اغلب دختران جوش دارد، استفاده از کانسیلر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشاندن این جوش‌ها باشد. بااین‌حال، نکته بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید، این است که کانسیلری دقیقا همرنگ پوست خود انتخاب کنید.

آرایش مخصوص دختران نوجوان

کانسیلرها این قابلیت را دارند تا از نشان دادن تیرگی زیر چشم جلوگیری کنند و این امر موجب می‌شود که چهره شما حالت شاداب‌تری به خود بگیرد. البته باید بدانید که کانسیلر موردنیاز برای از بین بردن تیرگی زیر چشم با کانسیلر‌های عادی فرق دارد. بدین ترتیب که اگر شما تیرگی زیر چشم داشته باشید و بخواهید آن را مخفی کنید، باید کانسیلری بخرید که ته‌رنگ زرد داشته باشد.

کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب یکی از اصلی‌ترین مواردی است که ما آن را در صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان پیشنهاد می‌کنیم. هر دختر تینیجری باید حتما یک کرم ضدآفتاب باکیفیت در کیف خود داشته باشد تا به محض قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آن را روی پوست خود اعمال کند. به‌طوری‌که متخصصان پوست توصیه می‌کنند استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوجوانان باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود.

کرم‌های ضدآفتاب با SPF متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند که این مسئله نشان‌دهنده مقاومت آن‌ها در برابر اشعه خورشید و محافظت از پوست است. موقع خرید کرم ضد آفتاب، به میزان SPF موردنظر آن توجه کنید و مطمئن شوید که این کرم دارای SPF حداقل 30 باشد.

کامل ترین لیست انواع لوازم آرایشی
خواندن مطلب

کرم پودر

یکی دیگر از مواردی که باید در صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان مورد توجه قرار بگیرد، کرم پودر مناسب است. کرم پودر به شما کمک می‌کند که پوست خود را کاملا صاف و یکدست کنید و تمام جوش‌های صورت خود را نیز پنهان نمایید.

برای ماندگاری بهتر کرم پودر، پیشنهاد می‌کنیم که آن را با استفاده از یک فیکس‌کننده آرایش روی صورت خود بزنید. این امر موجب می‌شود که کرم پودر روی پوست شما حالت مات و ابریشمی به خود بگیرد و اصلا مصنوعی به نظر نمی‌رسد.

نکته مهمی که باید درباره مصرف کرم پودر بدانید، این است که استفاده بیش از حد آن برای پوست به هیچ عنوان مناسب نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که در استفاده از کرم پودر نهایت دقت را بکار بگیرید و در مواقعی که نیاز نیست، به همان کرم ضدآفتاب بسنده کنید.

بالم لب

بالم لب هم یکی دیگر از عوامل مهمی است که تاثیر زیادی در شاداب به نظر رسیدن چهره دختران تینیجر دارد. استفاده از بالم لب نه‌تنها باعث از بین بردن خشکی لب و رفع ترک آن می‌شود، بلکه می‌تواند باعث افزایش حجم لب‌ها نیز شود.

ازآنجاکه بالم لب بسیار کوچک و سبک است، شما خیلی راحت می‌توانید آن را درون کیف خود گذاشته و به هر مکانی که خواستید، ببرید. به‌خصوص کسانی که لب‌های ترک‌خورده و خیلی خشکی دارند، بهتر است استفاده از بالم لب را جزو روتین روزانه خود قرار دهند. در صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان باید بگوییم که استفاده از بالم لب‌های رنگی باعث می‌شود که از زدن رژلب‌های مضر هم بی‌نیاز باشید.

آرایش لب برای دختران تینیجر

رژلب

اگرچه بالم لب هم می‌تواند تا حدودی به چهره شما رنگ و لعاب بدهد، اما به هیچ عنوان نمی‌تواند جای رژلب را بگیرد. رژلب در چهره دختران تینیجری تاثیر زیادی دارد و خیلی از آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای صرف کردن وقت خود برای تمام موارد آرایشی، فقط یک رژلب بزنند.

برای انتخاب رژلب، اطمینان حاصل کنید که به سراغ یک برند معتبر و مشهور می‌روید. رژلب‌های بدون سرب گزینه بهتری برای لب‌ها هستند. این در حالی است که رژلب‌های سرب‌دار می‌توانند به مرور زمان باعث بروز مشکلاتی بشوند. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، بهترین رنگ رژلب را انتخاب کنید. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که رنگ‌های روشن گزینه مناسب‌تری برای دختران نوجوان باشد.

خط چشم

یکی دیگر از فاکتور‌های آرایشی که می‌تواند در صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان مورد استفاده قرار بگیرد، خط چشم است. به یاد داشته باشید که دختران تینیجر به هیچ عنوان نباید آرایش‌های غلیظ و زننده‌ای داشته باشند تا همچنان چهره آن‌ها معصوم و زیبا به نظر برسد. به همین دلیل هم برای استفاده از خط چشم، اطمینان حاصل کنید که اغراق نمی‌کنید و خط چشم بسیار باریکی در گوشه چشم خود می‌کشید.

لیفت ابرو چیست؟
خواندن مطلب

استفاده از خط چشم‌های بی‌کیفیت باعث می‌شود که پوست اطراف چشم شما حساس شده و احتمال بروز چین و چروک هم در این مناطق بیشتر شود. برای جلوگیری از بروز این‌گونه مشکلات، پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید خط چشم به سراغ برندهای باکیفیت بروید.

ریمل

در نهایت، آخرین عاملی که باعث می‌شود آرایش شما کامل شود، یک ریمل باکیفیت و مناسب با مژه‌هایتان است. با استفاده از یک ریمل باکیفیت، شما می‌توانید تمام مژه‌های خود را به حالت دلخواه در بیاورید و رنگ آن‌ها را تیره‌تر کنید.

مراحل آرایش دختران تینیجر

اصلا نیازی نیست که در استفاده از ریمل افراط کنید. می‌توانید تنها مقدار کمی از ریمل را روی مژه‌های خود اعمال کرده تا فقط رنگ آن‌ها تیره‌تر و یکدست‌تر شوند. به‌خصوص که زدن ریمل زیاد برای دختران تینیجر به هیچ عنوان جذاب به نظر نمی‌رسد.

شوینده‌ و پاک‌کننده آرایش

بعد از این‌که اطلاعات کاملی درباره صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان به دست آوردید، وقت آن می‌رسد که به دنبال روشی برای پاک کردن این آرایش هم باشید. فرض کنید که تمام طول روز آرایش روی صورت شما بوده و شب وقتی به خانه برمی‌گردید، می‌خواهید هر چه سریع‌تر از شر این آرایش خلاص شوید و راحت به تخت‌خواب بروید.

برای انجام این کار، باید حتما یک شوینده مناسب برای پاک کردن آرایش خریداری کنید. زیرا همان‌طورکه می‌دانید، ماندن آرایش روی پوست برای مدت‌زمان طولانی باعث می‌شود که احتمال بروز لکه و جوش‌های پوستی برای شما چندین برابر شود و احتمال بروز حساسیت نیز وجود دارد. به همین دلیل مطمئن شوید که بعد از گذشت چند ساعت، آرایش را از روی صورت خود می‌شوید.

نکات مهم آرایشی برای دخترانه نوجوان

بعد از این‌که صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان را یاد گرفتید، وقت آن می‌رسد که تمام نکاتی که گفتیم را اعمال کنید. البته قبل از اعمال هر یک از این نکات، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به موارد زیر توجه کنید تا مطمئن شوید که به‌عنوان یک دختر تینیجر، آرایش مناسبی دارید. برخی از مهم‌ترین نکات آرایشی برای دختران نوجوان، عبارتند از:

  • پرهیز از آرایش بیش از اندازه غلیظ
  • استفاده از مواد آرایشی طبیعی و گیاهی
  • داشتن آرایش ملایم
  • نوشیدن آب کافی
  • داشتن خواب کافی
  • پاک کردن آرایش قبل از خواب
  • کوتاه بودن موها
  • چرب نگه داشتن پوست
  • اجتناب از مصرف زیاد گوشت قرمز

نتیجه گیری

ما در اینجا اطلاعات کاملی درباره صفر تا صد آرایش برای دختران نوجوان را در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، یک دختر تینیجر به هیچ عنوان نباید آرایش غلیظی داشته باشد و با یک آرایش کاملا ملیح هم می‌تواند همچنان خود را زیبا به نمایش بگذارد. به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای ماندگار شدن آرایش، برند آرایشی است که باعث شاداب‌تر به نظر رسیدن پوست در مدت‌زمان طولانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا